Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2011, 18:39   #121
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
U
Dus; U liegt!
Niet de eerste keer.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 18:45   #122
comandante
Banneling

Standaard

Is integratie noodzakelijk rasgebonden of cultuur gebonden? Of is het meer iets zoals het voor rechtse partijen opgaat iets dat religieus, cultureel en volgens de maatschapelijke status gebonden is? Mij lijkt het er dus sterk op dat mensen zonder geld zich dienen te integreren (excuus om te zeggen we willen jullie niet) en de rijke vreemdelingen dit niet hoeven. Overduidelijk! Het is een excuus dat extreem rechts graag in gebruik neemt.
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 18:47   #123
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comandante Bekijk bericht
Is integratie noodzakelijk rasgebonden of cultuur gebonden? Of is het meer iets zoals het voor rechtse partijen opgaat iets dat religieus, cultureel en volgens de maatschapelijke status gebonden is? Mij lijkt het er dus sterk op dat mensen zonder geld zich dienen te integreren (excuus om te zeggen we willen jullie niet) en de rijke vreemdelingen dit niet hoeven. Overduidelijk! Het is een excuus dat extreem rechts graag in gebruik neemt.
Een rijke succesvolle vreemdeling die hier een nieuwe zaak opstart, een hoop mensen te werk stelt en een lap belastingen betaalt, hoeft zich effectief minder aan te passen aan de gangbare normen dan een troep schooiers met hun peniskokers en pluimentooi die met de hand openstaan aan het OCMW of VDAB, en maar zeuren dat ze aan geen werk geraken omdat "wij" racistische discrimineerders zijn.

Me dunkt zit daar een wereld van verschil tussen.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 24 februari 2011 om 18:49.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 18:50   #124
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
- Dat jullie de levensomstandigheden in je eigen land verbeteren in plaats van het gewoon af te bollen en naar hier te komen.

- Dat degenen die naar hier komen in hun eigen onderhoud kunnen voorzien.

- Dat diegenen die dat niet (meer) kunnen teruggestuurd worden.

Zo vreemd is dat niet hé?
De eerste en derde voorwaarde vind ik zinloos. De tweede, m.b.t. zelfredzaamheid, zou automatisch moeten worden gecreëerd door ons sociale systeem, of beter gezegd: ze bestaat zolang ze niet door overheidsingrijpen kunstmatig wordt gesaboteerd. Als iedereen, inboorling of uitboorling, moet werken om aan de kost te komen, zal niemand zomaar hierheen komen.

Het probleem is dus niet: te veel immigratie, maar wel: te veel overheid.
Oud 24 februari 2011, 18:51   #125
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Een rijke succesvolle vreemdeling die hier een nieuwe zaak opstart, een hoop mensen te werk stelt en een lap belastingen betaalt, hoeft zich effectief minder aan te passen aan de gangbare normen dan een troep schooiers met hun peniskokers die met de hand openstaan aan het OCMW of VDAB, en maar zeuren dat ze aan geen werk geraken omdat "wij" racistische discrimineerders zijn.

Me dunkt zit daar een wereld van verschil tussen.
Dank u voor het eerlijke antwoord, ik respecteer dat.

Is het dan niet erg hypocriet om van integratie te spreken? Ligt de hoofdzaak van het probleem dat jij hebt dan niet eerder bij de financiele afhankelijkheid en niet bij het cultureel verschil?
Oud 24 februari 2011, 19:07   #126
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik vind dat je niets anders kunt concluderen dan dat de integratie van groepen allochtonen mislukt is vanwege een veel te links en daarmee laks beleid. Het is bijvoorbeeld te gek voor woorden dat in Nederland zelfs de derde generatie Nederlanders van Turkse en Marokkaanse afkomst nog een paspoort heeft uit Turkije of Marokko.
Dat dubbele paspoort zou toch maar een logisch gevolg mogen hebben voor gezinshereniging:

Mohammed heeft paspoort A en B

Fatiha heeft paspoort A, maar geen B

Dus kan de "her"eniging uitsluitend plaatsvinden in land B.
Oud 24 februari 2011, 19:11   #127
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik vind dat je niets anders kunt concluderen dan dat de integratie van groepen allochtonen mislukt is vanwege een veel te links en daarmee laks beleid. Het is bijvoorbeeld te gek voor woorden dat in Nederland zelfs de derde generatie Nederlanders van Turkse en Marokkaanse afkomst nog een paspoort heeft uit Turkije of Marokko.
De oorsprong van de ellende is de xenofobe koran en het weerzinwekkende voorbeeld van pedofeet Mohammed (vrede zij met hem). Wie de inhoud van de koran onderschrijft door hem als goddelijk gebod te bestempelen, wat vrijwel alle mohammedanen doen, verklaart ons impliciet de oorlog... op onze kosten meestal.

De Spanjaarden, Portugezen, Serviërs en Russen die eeuwenlang ons continent tegen dat haatgeloof hebben verdedigd, moesten eens weten dat we het nu met subsidies hierheen lokken om de autochtone bevolking te onterven!
Oud 24 februari 2011, 19:14   #128
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sinds wanneer spreek je van vreemdelingen en integratie wanneer een Vlaming uit een ANDERE PROVINCIE huwt met een Vlaams meisje?
Wat dat is tovh de repliek van Arti, ze brengt het verhaal over haar ouders, uit een ander dorp en provincie in VLAANDEREN als relevant aan vreemdelingen en integratie.
Dat is natuurlijk niet zo en dat weet ons Arti'ke ook best maar alles is goed he om toch maar geen argumententen aan te brengen.
Vandaar dat ik tussenkom, mee nu?
Prachtig!
Dan heb je de verkeerde post geciteerd.

Natuurlijk gaat mijn verhaal evengoed over "Vreemdeling en immigratie".
Er was ook een ander taalgebruik.
Zo hield mijn moeder niet zo erg van de de term "baas" om te verwijzen naar "echtgenoot"; en van de term "kweek" om te verwijzen naar de "kroost".

Waarom verwijs je nu naar mij met "Arti'ke". Klinkt daar iets denigrerend door? Dat zou jij toch nooit doen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 24 februari 2011 om 19:15.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 19:21   #129
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan heb je de verkeerde post geciteerd.

Natuurlijk gaat mijn verhaal evengoed over "Vreemdeling en immigratie".
Er was ook een ander taalgebruik.
Zo hield mijn moeder niet zo erg van de de term "baas" om te verwijzen naar "echtgenoot"; en van de term "kweek" om te verwijzen naar de "kroost".

Waarom verwijs je nu naar mij met "Arti'ke". Klinkt daar iets denigrerend door? Dat zou jij toch nooit doen.
Nee, dat zou ik nooit doen, wat denkt u wel? Maar u bent zo voorspelbaar, dat ik u Arti"ke durf noemen, kunt u toch lastig bezwaar tegen hebben he?
Uw ouders waren gewone Vlamingen, ontroerend hoe u nu nog vertelt dat er een " ander taalgebruik " was. Dat maakt hen natuurlijk gelijk aan pakweg een Afrikaanse vrouw, opgegroeid in extreme armoede, ongeschoold, die als vreemdeling aankomt en haar weg moet vinden in de samenleving. Ik stel voor op de inburgeringscursus dat verhaal over uw ouders te vertellen. Geeft hen vast een gevoel van verwantschap! Zelfs " vreemdeling" zijn en moeten " integreren" doen wij ook! Dat u geen les geeft bij inburgering! Nixs geen probleem, iedereen blij! Wordt vast warm onthaalt door de aanwezige WestVlamingen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 19:59   #130
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
- Dat jullie de levensomstandigheden in je eigen land verbeteren in plaats van het gewoon af te bollen en naar hier te komen.

- Dat degenen die naar hier komen in hun eigen onderhoud kunnen voorzien.

- Dat diegenen die dat niet (meer) kunnen teruggestuurd worden.

Zo vreemd is dat niet hé?
deze deden alvast hun best :
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...n-Ravels.dhtml

Laatst gewijzigd door lantjes : 24 februari 2011 om 19:59.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 20:04   #131
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer spreek je van vreemdelingen en integratie wanneer een Vlaming uit een ANDERE PROVINCIE huwt met een Vlaams meisje?
Wat dat is tovh de repliek van Arti, ze brengt het verhaal over haar ouders, uit een ander dorp en provincie in VLAANDEREN als relevant aan vreemdelingen en integratie.
Ik vind het persoonlijk vrij relevant.
Het toont aan hoe onlogisch sommigen redeneren als het om 'vreemdelingen' gaat.
Oud 25 februari 2011, 07:12   #132
StevO
Burger

StevO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dat dubbele paspoort zou toch maar een logisch gevolg mogen hebben voor gezinshereniging:

Dat is onzin. Die gezinsvorming kan plaatsvinden in A t/m Z afhankelijk van de wetten van A t/m Z. Ook is dezelfde nationaliteit hebben geen voorwaarde voor een huwelijk.
Oud 25 februari 2011, 08:59   #133
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht

Wat een onzin, stel dat er enkel sprake is van een A voor M en een B voor F, wat ga je dan doen? Afgaan op hun huidskleur?
Oud 25 februari 2011, 10:19   #134
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Een rijke succesvolle vreemdeling die hier een nieuwe zaak opstart, een hoop mensen te werk stelt en een lap belastingen betaalt, hoeft zich effectief minder aan te passen aan de gangbare normen dan een troep schooiers met hun peniskokers en pluimentooi die met de hand openstaan aan het OCMW of VDAB, en maar zeuren dat ze aan geen werk geraken omdat "wij" racistische discrimineerders zijn.
Dus een uiterst 'succesvolle' vreemdeling die hier op hotel komt mag dan gerust de kamermeisjes mishandelen? Autochtoon of allochtoon, rijk of arm, onze westerse wereld heeft regels en vrijheden die iedereen moet en mag volgen. Een vrije overtuiging of tolerantie is veel belangrijker als de economische waarde van een persoon.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2011, 11:45   #135
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik vind het persoonlijk vrij relevant.
Het toont aan hoe onlogisch sommigen redeneren als het om 'vreemdelingen' gaat.
Dus voor u is een " Vlaming die een relatie begint met een andere Vlaming" een vreemdeling die moet integreren?
Dat is volkomen onlogisch, tenzij je problemen wilt bagatelliseren en ontkennen, dan is deze logica wel nodig natuurlijk, maar waarom is ze nog niet juist of zelfs maar van toepassing.
Het is niets meer of minder dan een drogreden om te ontkennen en te minimaliseren.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2011, 13:43   #136
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus voor u is een " Vlaming die een relatie begint met een andere Vlaming" een vreemdeling die moet integreren?
Dat is volkomen onlogisch, tenzij je problemen wilt bagatelliseren en ontkennen, dan is deze logica wel nodig natuurlijk, maar waarom is ze nog niet juist of zelfs maar van toepassing.
Het is niets meer of minder dan een drogreden om te ontkennen en te minimaliseren.

Men moet zien naar de betekenis van dit woord en daaruit voortgaan,

Citaat:
Uitspraak: ɪntəˈxrerə(n) (integreerde, ) Werkwoord 1 is geïntegreerd je zo ontwikkelen dat je past in een andere groep, met name in een maatschappij waar je geen of onvoldoende deel van was
http://www.urbanwoordenboek.nl/integreren

Alboreto heeft daar een punt, integreren kan je niet enkel koppelen aan vreemdelingen. Jij praat over het integreren van vreemdelingen en andere culturen. Een vraagje aan u, kan een cultuur zich integreren binnen een andere cultuur? Volgens mij kan dit enkel als men wenst te leven binnen een multicultuur. Zij die een moncultuur willen zullen dus steeds blijven hameren op volledige integratie. Dit wil dus zeggen dat het een eindeloze discussie is omdat men beiden uitgaat van een totaal verschillende visie.
Oud 25 februari 2011, 13:44   #137
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank u voor het eerlijke antwoord, ik respecteer dat.

Is het dan niet erg hypocriet om van integratie te spreken? Ligt de hoofdzaak van het probleem dat jij hebt dan niet eerder bij de financiele afhankelijkheid en niet bij het cultureel verschil?
Hier ook nog een vraag die ik graag beantwoord zou zien.
Oud 25 februari 2011, 13:58   #138
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vraagje aan u, kan een cultuur zich integreren binnen een andere cultuur? Volgens mij kan dit enkel als men wenst te leven binnen een multicultuur. Zij die een moncultuur willen zullen dus steeds blijven hameren op volledige integratie. Dit wil dus zeggen dat het een eindeloze discussie is omdat men beiden uitgaat van een totaal verschillende visie.
De multicultuur wordt opgebouwd door monoculturen samen te proppen ... geen enkele monocultuur is voorzien op integratie in een multicultuur.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2011, 14:19   #139
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
De multicultuur wordt opgebouwd door monoculturen samen te proppen ... geen enkele monocultuur is voorzien op integratie in een multicultuur.

Daar zit je fout Cyber, al snap ik wat je wil zeggen, uw woordgebruik slaagt echter nergens op.
Oud 25 februari 2011, 14:22   #140
comandante
Banneling

Standaard

Het gevolg en de logische evolutie van een geslaagde multicultuur zal een monocultuur zijn maar dit is een lange weg die men moet afleggen en een 100 % monocultuur bestaat niet dat is een evolutie waar we nog heel ver af zijn. Een geslaagde multicul die in de richting van een monocultuur aan het gaan is dat is om een voorbeeld te geven Cuba.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be