![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2761 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je schijnt het simpele feit te vergeten dat ( allez ik hoop dat toch ) zij ervoor kiest... en dat dan nog, naar ik aanneem, datzelfde geloof. Als je daar zo achter staat neem je de tijdelijke en permanente kleine euveltjes er alvast bij. Maar de lijst is lang hoor... en naarmate je wat ouder bent en al wat zwangerschappen achter de rug hebt wordt het risico aanzienlijk hoger |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2762 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn inderdaad risico's, maar dat is nog steeds wat anders dan wat u ervan maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2763 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niets ?
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2764 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2765 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jaja dat klopt.... maar heeft hij in datzelfde bericht ( of een ander... het deert me niet ) gewag gemaakt van rechten die zouden toegekend worden of zijn aan die vrucht ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2766 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2767 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als u dat wel absoluut acht, welke 'andere rechten' krijgen er dan niet 'de nodige ruimte'? En als u dat niet absoluut acht, welke redenen liggen er dan daar aan de basis van? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2768 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel, in gedachte houdende het zelfbeschikkingsrecht, zit ge wel met een gigantisch verschil wat betreft ongeboren en geboren. Elke actie, elke ingreep... weet ik veel dat een moeder beslist te nemen inzake haar lichaam heeft ( of kan ) een zekere weerslag hebben op de vrucht. Eens geboren is dat natuurlijk niet meer aan de orde en kan ze datzelfde zelfbeschikkingsrecht in principe weer voluit uitoefenen zonder die vooropgestelde afweging. Dus is het toch een groot verschil ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2769 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom zou het na de geboorte niet meer aan de orde zijn? Is de geboorte dan het moment voor u waarop het kind volgens uw ethiek recht op leven krijgt (ik heb het hier niet over de bestaande wetgeving)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2770 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat 'veilig' niet hoeft te betekenen dat het veilig zou zijn voor een bepaalde persoon of zo.
Als men stelt dat zonder enige activiteit men 'veilig' mag aannemen dat men alvast geen vragen moet stellen of het nu om een mens of niet zou gaan... dan lees ik dat als : 'Men mag met absolute zekerheid zeggen' |
![]() |
![]() |
![]() |
#2771 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2772 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk bestaat er zoiets als ethiek en moraal... er bestaat zelfs zoiets als het zuiver nieuwsgierig zijn of datgene wat je nu net weggegooid zou hebben eerder lijkt op een mens dan wel op vetbolletje. Maar daar gaat het helemaal niet om... je hoeft uzelf die vraag niet eens te stellen als het gaat over zelfbeschikkingsrecht als je dat als prioritair of evidentie neemt. Terug komende op die hulp die je zou moeten beiden aan mensen in nood... is dat zowat van dezelfde orde. Ook daar is enkele jaren terug een heel debat rond geweest... met een naar toen heersende tendens om er komaf mee te maken. Ik weet niet of het ondertussen al uit dat strafboek is geschrapt. En dan gaat het nog maar over zeer plaatselijke en tijdelijke hulp ( dat kan bv een eenvoudig gsm-oproepje zijn ) over een persoon in directe nood.... geen verplichting tot blijvende ondersteuning ten koste van je eigen lichaam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2773 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2774 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als het we het niet zo zouden bekijken dan vraag ik me af waar zich het probleem dan wel zou stellen ? Citaat:
Die persoon weigert dat... en blijkt dat die dakloze inderdaad ie die nacht doodvriest. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2775 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is er een reden waarom het zelfbeschikkingsrecht hier de overhand kan krijgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2776 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U geeft geen enkele reden, achtergrond, duiding of argumentatie waarom uw stelling enigszins waar zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2777 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2778 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de hele abortusregeling voorziet net die gevallen. Vraag is ook waarom je het steeds zou moeten voorstellen als heel uitzonderlijk.... want dat is het helemaal niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2779 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2780 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedoelt u dan dat door een zwangerschap het leven van de moeder in gevaar komt? Als u dat bedoelt, dan slaat u de bal mis. Dat is heel uitzonderlijk. |
|
![]() |
![]() |