Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2011, 12:04   #381
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Hoezo?

Zijn er dan geen hetero-ouders met een kinderwens meer?

Maar inderdaad, het kind was misschien beter niet gemaakt gweest. Je ziet wat er van komt.

Paulus.
dus je blijft erbij dat kinderen van lesbiennes en kinderen van homosexuelen niet door hun eigen ouders mogen worden opgevoed?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 12:08   #382
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
dus je blijft erbij dat kinderen van lesbiennes en kinderen van homosexuelen niet door hun eigen ouders mogen worden opgevoed?
Dat is iets anders.

Ik blijf erbij dat een kind het best door een vader en een moeder worden opgevoed. Want een vader is geen moeder en een moeder is geen vader. Ze zijn beide nodig.

Uiteraard zal ik niet pleiten om kinderen bij eenoudergezinnen of homogezinnen te gaan weghalen of zo. Er bestaan nu eenmaal ook minder ideale situaties, dat weten we allemaal.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 12:10   #383
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is iets anders.

Ik blijf erbij dat een kind het best door een vader en een moeder worden opgevoed. Want een vader is geen moeder en een moeder is geen vader. Ze zijn beide nodig.

Uiteraard zal ik niet pleiten om kinderen bij eenoudergezinnen of homogezinnen te gaan weghalen of zo. Er bestaan nu eenmaal ook minder ideale situaties, dat weten we allemaal.

Paulus.
maar ge zijt eventueel wel voorstander van verplichte sterelizatie van holebi's omdat ze toch niet in staat zijn om kinderen naar uw normen op te voeden? Of overdrijf ik hiermee?
Oud 2 maart 2011, 12:23   #384
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar ge zijt eventueel wel voorstander van verplichte sterelizatie van holebi's omdat ze toch niet in staat zijn om kinderen naar uw normen op te voeden? Of overdrijf ik hiermee?
Natuurlijk overdrijf je hiermee...

Ik zou vooral pleiten voor het feit dat wanneer iemand echt graag kinderen ziet, hij of zij het beste met dat kind moet voorhebben en het belang van dat kind moet vooropstellen ipv uit eigenbelang kinderen te willen.

En ik denk niet dat wat nu met onze Samuel gebeurd is, het beste is wat dat kind kon overkomen.

Mocht u nu door een onverwachte situatie (ongeval of zo) niet meer in staat zijn om voor uw eigen kinderen te zorgen, zodat uw kinderen aangewezen zijn op een pleeggezin....

... en je hebt daarbij de keuze tussen twee even bekwame gezinnen. De ene is homo en de ander hetero,...

Ga jij dan zeggen voor jou kinderen, dat zij naar een homogezin moeten? Of dat het jou niet uitmaakt in welk gezin ze terecht komen?

Of ga je zeggen dat, zolang er geen wetenschappelijke consensus is, over het feit of de geaardheid van de ouders een negatieve invloed geeft op de opvoeding of niet, gaan mijn kinderen naar dat heterogezin?!

Eerlijk hé?!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 2 maart 2011 om 12:24.
Oud 2 maart 2011, 12:26   #385
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Opnieuw, als je Foxnews als bron aanhaalt is al het geld van je opleidingen in deze maatschappij verspild geweest.
Laat uw persoonlijke beledigingen maar achterwege.

Het komt er op neer dat de twee in kwestie beter eerst eens hadden nagedacht welke consequenties hun "kinderwens" heeft op het kind en niet hun persoonlijke wensen moeten laten primeren boven die van een kind dat in dergelijke situatie zal MOETEN opgroeien. Maw, of het mbt het kind verstandig is als twee homo's een draag"moeder" aan te spreken om aan uw wensen te voldoen. Het kind in casu heeft de keuze in elk geval niet kunnen maken.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 12:33   #386
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Kijk als je iedere studie gewoon gaat afdoen als bevooroordeeld dan is er gewoon geen discussie mogelijk met u.
Paulus aanvaardt alleen die bronnen die zijn standpunten ondersteunen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 12:36   #387
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ja,...

.... en www.colage.org is wel objectief zeker....

Paulus.
Dat is het inderdaad, en wel hierom: colage is een organisatie van kinderen die door homoseksuele ouders werden opgevoed; geen organisatie van homoseksuelen zelf. Een meer directe en meer objectieve bron zal je dus niet vinden.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 2 maart 2011, 12:52   #388
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat is het inderdaad, en wel hierom: colage is een organisatie van kinderen die door homoseksuele ouders werden opgevoed; geen organisatie van homoseksuelen zelf. Een meer directe en meer objectieve bron zal je dus niet vinden.
Precies daarom is het juist niet objectief. Omdat zij betrokken partij zijn.

Paulus.
Oud 2 maart 2011, 12:55   #389
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk overdrijf je hiermee...

Ik zou vooral pleiten voor het feit dat wanneer iemand echt graag kinderen ziet, hij of zij het beste met dat kind moet voorhebben en het belang van dat kind moet vooropstellen ipv uit eigenbelang kinderen te willen.
Dus omdat JIJ vindt dat twee vrouwen geen kinderen kunnen opvoeden willen die twee vrouwen kinderen uit eigenbelang en niet omwille van het kind zelf????
Een heterokoppel dat een kinderwens heeft doet dat niet uit eigenbelang?
Een heterokoppel dat 14 kinderwensen heeft doet dat allemaal omwille van "het beste" voor de kinderen
Citaat:
En ik denk niet dat wat nu met onze Samuel gebeurd is, het beste is wat dat kind kon overkomen.
Ik denk dat "onze" Samuel beter bij zijn eigen papa is dan in een weeshuis.

Citaat:
Mocht u nu door een onverwachte situatie (ongeval of zo) niet meer in staat zijn om voor uw eigen kinderen te zorgen, zodat uw kinderen aangewezen zijn op een pleeggezin....

... en je hebt daarbij de keuze tussen twee even bekwame gezinnen. De ene is homo en de ander hetero,...

Ga jij dan zeggen voor jou kinderen, dat zij naar een homogezin moeten? Of dat het jou niet uitmaakt in welk gezin ze terecht komen?

Of ga je zeggen dat, zolang er geen wetenschappelijke consensus is, over het feit of de geaardheid van de ouders een negatieve invloed geeft op de opvoeding of niet, gaan mijn kinderen naar dat heterogezin?!

Eerlijk hé?!

Paulus.
Ik denk niet dat ik er een probleem mee zou hebben indien ze bij een lesbo dan wel homo gezin zouden terechtkomen. De homo's die ik ken zijn de meest aangename zorgzame mensen en het zou voor mijn kinderen héél goed zijn als ze daar zouden kunen verblijven.
Oud 2 maart 2011, 12:56   #390
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
De bron vh artikel zegt genoeg.
U verwart de bron met de boodschapper.

De bron is conclusie van een studie door sociologie professoren aan de universiteit van Southern California.

Paulus.
Oud 2 maart 2011, 13:01   #391
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus omdat JIJ vindt dat twee vrouwen geen kinderen kunnen opvoeden willen die twee vrouwen kinderen uit eigenbelang en niet omwille van het kind zelf????

Een heterokoppel dat een kinderwens heeft doet dat niet uit eigenbelang?
Een heterokoppel dat 14 kinderwensen heeft doet dat allemaal omwille van "het beste" voor de kinderen
Ik zeg nergens dat twee vrouwen geen kinderen kunnen opvoeden.

Citaat:
Ik denk dat "onze" Samuel beter bij zijn eigen papa is dan in een weeshuis.
Ik ook.

Citaat:
Ik denk niet dat ik er een probleem mee zou hebben indien ze bij een lesbo dan wel homo gezin zouden terechtkomen. De homo's die ik ken zijn de meest aangename zorgzame mensen en het zou voor mijn kinderen héél goed zijn als ze daar zouden kunen verblijven.
De vraag is niet of je er een probleem mee zou hebben. De vraag is wat je zou kiezen. Ik wist dat je de vraag ging ontwijken als je niet open en eerlijk wilde zijn.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 2 maart 2011 om 13:02.
Oud 2 maart 2011, 13:10   #392
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
"Dozens of studies about kids raised by gay parents were mischaracterized for political reasons so as not to draw the ire of homosexual activists or encourage anti-gay rhetoric, a new report suggests.

The report, by sociology professors at the University of Southern California, says that that, contrary to earlier assertions, children of same-sex parents exhibit significant differences when compared to children raised by heterosexual couples."

lees hier verder...
http://www.foxnews.com/story/0,2933,29901,00.html
Wednesday, July 18, 2001

en op die 10 jaar is er natuurlijk geen bijkomende informatie verschenen.

edit: enkele bevindingen uit het artikel uit 2001:
"We found that despite the ‘no differences’ mantra, many studies do report evidence of some intriguing differences, and even of some potential advantages of lesbian parenthood," said Stacey, holder of the Streisand Professorship in Contemporary Gender Studies. "A difference is not necessarily a deficit."
Stacey and Biblarz found some evidence that children in gay households are more likely to buck stereotypical male-female behavior. For example, boys raised by lesbians appear to be less aggressive and more nurturing than boys raised in heterosexual families. Daughters of lesbians are more likely to aspire to become doctors, lawyers, engineers and astronauts.

en de essentie, waar het allemaal om draait: One area the researchers found no differences in was the mental health of children or their quality of relationship with parents. Children brought up by lesbians and gay men are well-adjusted, have good levels of self-esteem and are as likely to have high educational attainments as children raised in more traditional heterosexual families.
"Levels of anxiety, depression, self-esteem and other measures of social and psychological behaviors were generally similar," Biblarz said. "While all children probably get teased for one thing or another, children with gay parents may experience a higher degree of teasing and ridicule. It is impressive then that their psychological well-being and social adjustment does not significantly differ, on average, from that of children in comparable heterosexual-parent families.

http://www.usc.edu/uscnews/stories/6908.html
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.

Laatst gewijzigd door Pieke : 2 maart 2011 om 13:18.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 13:22   #393
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zeg nergens dat twee vrouwen geen kinderen kunnen opvoeden.
hoe zit het nu? die kinderen moeten geen vaderfiguur hebben dan? beetje consequent blijven aub.

Citaat:
De vraag is niet of je er een probleem mee zou hebben. De vraag is wat je zou kiezen. Ik wist dat je de vraag ging ontwijken als je niet open en eerlijk wilde zijn.
Het zou me een worst wezen mijn beste. En als de keuze er was, en het homokoppel dat ik ken behoort tot de mogelijkheden dan krijgen die ZEKER EN VAST mijn voorkeur.

Beantwoordt dat je vraag?
Oud 2 maart 2011, 13:28   #394
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Wednesday, July 18, 2001

en op die 10 jaar is er natuurlijk geen bijkomende informatie verschenen.

edit: enkele bevindingen uit het artikel uit 2001:
"We found that despite the ‘no differences’ mantra, many studies do report evidence of some intriguing differences, and even of some potential advantages of lesbian parenthood," said Stacey, holder of the Streisand Professorship in Contemporary Gender Studies. "A difference is not necessarily a deficit."
Stacey and Biblarz found some evidence that children in gay households are more likely to buck stereotypical male-female behavior. For example, boys raised by lesbians appear to be less aggressive and more nurturing than boys raised in heterosexual families. Daughters of lesbians are more likely to aspire to become doctors, lawyers, engineers and astronauts.

en de essentie, waar het allemaal om draait: One area the researchers found no differences in was the mental health of children or their quality of relationship with parents. Children brought up by lesbians and gay men are well-adjusted, have good levels of self-esteem and are as likely to have high educational attainments as children raised in more traditional heterosexual families.
"Levels of anxiety, depression, self-esteem and other measures of social and psychological behaviors were generally similar," Biblarz said. "While all children probably get teased for one thing or another, children with gay parents may experience a higher degree of teasing and ridicule. It is impressive then that their psychological well-being and social adjustment does not significantly differ, on average, from that of children in comparable heterosexual-parent families.

http://www.usc.edu/uscnews/stories/6908.html
Zo zie je maar dat er bijlange geen consensus is over de invloed van de geaardheid der ouders op de opvoeding.

Paulus.
Oud 2 maart 2011, 13:29   #395
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies daarom is het juist niet objectief. Omdat zij betrokken partij zijn.

Paulus.
Integendeel: het gaat om mensen die uit eerste hand kunnen getuigen. Objectiever kan niet.

Citaat:
Oud 2 maart 2011, 13:33   #396
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hoe zit het nu? die kinderen moeten geen vaderfiguur hebben dan? beetje consequent blijven aub.
Dat is inderdaad het beste.

Maar zoals eerder al gesteld:http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=382

Bestaan er nu ook eenmaal minder ideale situaties.

Citaat:
Het zou me een worst wezen mijn beste. En als de keuze er was, en het homokoppel dat ik ken behoort tot de mogelijkheden dan krijgen die ZEKER EN VAST mijn voorkeur.

Beantwoordt dat je vraag?
Neen.

Je kent het homokoppel niet. Blijkbaar heb je het toch wel moeilijk gezien ik zo moet aandringen....

Paulus.
Oud 2 maart 2011, 13:36   #397
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Integendeel: het gaat om mensen die uit eerste hand kunnen getuigen. Objectiever kan niet.
Betrokken partijen zijn nooit objectief en dat weet je maar al te goed.

Paulus.
Oud 2 maart 2011, 13:36   #398
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo zie je maar dat er bijlange geen consensus is over de invloed van de geaardheid der ouders op de opvoeding.

Paulus.
de studie werd aangehaald om de tekortkomingen van dergelijke studies, en dan vooral de gebiaste uitgangspunten, bloot te leggen, terwijl die studie net bevestigd wat hier al ontelbare keren is geclaimd, nl dat de geaardheid van de ouders geen invloed heeft op het welbehagen van het kind

de studie van lantjes schiet dus in uw eigen voet.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 13:37   #399
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:

Je kent het homokoppel niet. Blijkbaar heb je het toch wel moeilijk gezien ik zo moet aandringen....

Paulus.
ik schreef:

Citaat:
Het zou me een worst wezen mijn beste.
blijkbaar heb jij het toch moeilijk om dit door te slikken gezien het niet aan jouw visie beantwoordt.

Ik zal me nog verduidelijken met iets wat ik héél zeker weet:

Als de keuze tussen een homokoppel en een puriteins katholiek koppel zou moeten gebeuren, dan winnen de homo's met zeven lengtes voorsprong. Beter nog: ik zou de puriteinen totaal wraken.
Uiteraard zou een vroom islamitisch echtpaar ook totaal niet in aanmerking komen.

Begrepen zo?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 2 maart 2011 om 13:39.
Oud 2 maart 2011, 13:41   #400
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik schreef:

Citaat:
Het zou me een worst wezen mijn beste.
blijkbaar heb jij het toch moeilijk om dit door te slikken gezien het niet aan jouw visie beantwoordt.
Ondanks dat er geen consensus is in de wetenschappelijke wereld over de invloed van de geaardheid op de kwaliteit van opvoeding? Je neemt dus doelbewust onnodige risico's met je kinderen?

Enfin, 't Is je goed recht. Maar ik had je hoger ingeschat. Sorry dat ik me in jou vergiste.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 2 maart 2011 om 13:42.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be