Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2011, 13:43   #401
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Het komt er op neer dat de twee in kwestie beter eerst eens hadden nagedacht welke consequenties hun "kinderwens" heeft op het kind en niet hun persoonlijke wensen moeten laten primeren boven die van een kind dat in dergelijke situatie zal MOETEN opgroeien.
Zijn genoeg hetero's die kinderen maken zonder te denken, die de kinderen dumpen bij de grootouders, verwaarlozen of als speelbal gebruiken in persoonlijke vetes. Die een kind nemen omdat hun vriendinnen het hebben. Bij zoveel bestaande voorbeelden is het afschieten van eender welk alternatief gewoon discriminerend. Alsof hetero's een patent op getraumatiseerde kinderen willen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 13:46   #402
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Integendeel: het gaat om mensen die uit eerste hand kunnen getuigen. Objectiever kan niet.
We hebben het daar nogal over gehad, je schijnt de begrippen "objectief" en "subjectief" niet echt te begrijpen.
Oud 2 maart 2011, 13:51   #403
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
de studie werd aangehaald om de tekortkomingen van dergelijke studies, en dan vooral de gebiaste uitgangspunten, bloot te leggen, terwijl die studie net bevestigd wat hier al ontelbare keren is geclaimd, nl dat de geaardheid van de ouders geen invloed heeft op het welbehagen van het kind

de studie van lantjes schiet dus in uw eigen voet.
Ja ja natuurlijk.....

Het gaat niet over één studie hé?! Het gaat over tientallen studies, waarover een rapport gemaakt werd.

Ze bewijzen niet alleen dat er verschillen zin, maar noemen ze ook bij naam.

Je moet mij eens vertellen wat er te kort kwam aan een studie die vaststellingen noteert als "andere gedragingen" en zo..? een verkeerd uitgangspunt?

Maar ja, het was te verwachten dat Pieke het beter ging weten dan sociologie professoren aan de universiteit. Laat me niet lachen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 2 maart 2011 om 13:55.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 13:51   #404
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We hebben het daar nogal over gehad, je schijnt de begrippen "objectief" en "subjectief" niet echt te begrijpen.
"schijnt" ? "blijkt" is beter.

Paulus.
Oud 2 maart 2011, 13:53   #405
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
"schijnt" ? "blijkt" is beter.

Paulus.
Pas op Paulus, seffens denkt Raf weer dat we samen tegen hem zijn.
Oud 2 maart 2011, 13:58   #406
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Pas op Paulus, seffens denkt Raf weer dat we samen tegen hem zijn.
Neen, nee, je vergist je.

Hij kan de zaak best objectief benaderen. Want als betrokken partij is zijn getuigenis van de eerste hand.

Paulus.
Oud 2 maart 2011, 14:04   #407
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Zijn genoeg hetero's die kinderen maken zonder te denken, die de kinderen dumpen bij de grootouders, verwaarlozen of als speelbal gebruiken in persoonlijke vetes. Die een kind nemen omdat hun vriendinnen het hebben. Bij zoveel bestaande voorbeelden is het afschieten van eender welk alternatief gewoon discriminerend. Alsof hetero's een patent op getraumatiseerde kinderen willen.
Zoek eens een post waarin ik stel dat heterokoppels niet moeten nadenken voor ze aan kinderen beginnen. Meer nog, 'k durf te stellen dat nogal wat heterokoppels ook beter geen kinderen zouden hebben.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 14:10   #408
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ja, het was te verwachten dat Pieke het beter ging weten dan sociologie professoren aan de universiteit. Laat me niet lachen.

Paulus.
Pieke liet de sociologie-professoren aan de universiteit zelf aan het woord Paulus. Degenen die de studie, die lantjes hier trachtte te misbruiken, zelf geschreven hebben. zij weten het natuurlijk beter dan wie ook wat er in hun studie staat.

Dat had je geweten als je de link zelf gelezen had.

Ik geef nog eens de link: http://www.usc.edu/uscnews/stories/6908.html
ik geef nog eens een overzicht van wat ze zelf zeggen over hun eigen studie:
  • "We found that despite the ‘no differences’ mantra, many studies do report evidence of some intriguing differences, and even of some potential advantages of lesbian parenthood," said Stacey, holder of the Streisand Professorship in Contemporary Gender Studies. "A difference is not necessarily a deficit."
    "Levels of anxiety, depression, self-esteem and other measures of social and psychological behaviors were generally similar," Biblarz said. "While all children probably get teased for one thing or another, children with gay parents may experience a higher degree of teasing and ridicule. It is impressive then that their psychological well-being and social adjustment does not significantly differ, on average, from that of children in comparable heterosexual-parent families.
    Lesbian co-parents typically are highly involved in raising the children. Lesbian social mothers (partners who did not give birth to the child) take on more responsibility – changing diapers, picking up children from day care and organizing play dates – than heterosexual fathers.
    Lesbian couples tend to "be in greater harmony in terms of their parenting approaches," Stacey added.

Other high points of the study include:

o Teenage boys raised by lesbians are more sexually restrained, less aggressive and more nurturing then boys raised in heterosexual families.

o Adolescent and young adult girls raised by lesbian mothers appear to be more sexually adventurous and less chaste. Sons of lesbians display the opposite – boys are choosier in their relationships and tend to have sex at a later age than boys raised by heterosexuals.

o It is more common for both lesbian moms to be employed, to earn similar incomes and to cut back on their hours of paid work in order to nurture young children. Some research indicates that egalitarian parenting contributes to child well-being, Stacey said.

o Same-sex couples proved better at managing disagreements and anger than did comparable heterosexual married couples. Research suggests that parental conflict may be one of the most significant sources of difficulty for children, Stacey said.

Pieke weet het niet beter, de geciteerde professor weet het beter.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 14:15   #409
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoek eens een post waarin ik stel dat heterokoppels niet moeten nadenken voor ze aan kinderen beginnen. Meer nog, 'k durf te stellen dat nogal wat heterokoppels ook beter geen kinderen zouden hebben.
Op den duur zijn het dus enkel nog de paulussenkoppels, de lantjeskoppels en de janvandenberghekoppels die kinderen mogen produceren en opvoeden?

Beetje Brave New world met fabrieksmatige productie?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 14:17   #410
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Pieke liet de sociologie-professoren aan de universiteit zelf aan het woord Paulus. Degenen die de studie, die lantjes hier trachtte te misbruiken, zelf geschreven hebben. zij weten het natuurlijk beter dan wie ook wat er in hun studie staat.

Dat had je geweten als je de link zelf gelezen had.

Ik geef nog eens de link: http://www.usc.edu/uscnews/stories/6908.html
ik geef nog eens een overzicht van wat ze zelf zeggen over hun eigen studie:
  • "We found that despite the ‘no differences’ mantra, many studies do report evidence of some intriguing differences, and even of some potential advantages of lesbian parenthood," said Stacey, holder of the Streisand Professorship in Contemporary Gender Studies. "A difference is not necessarily a deficit."
    "Levels of anxiety, depression, self-esteem and other measures of social and psychological behaviors were generally similar," Biblarz said. "While all children probably get teased for one thing or another, children with gay parents may experience a higher degree of teasing and ridicule. It is impressive then that their psychological well-being and social adjustment does not significantly differ, on average, from that of children in comparable heterosexual-parent families.
    Lesbian co-parents typically are highly involved in raising the children. Lesbian social mothers (partners who did not give birth to the child) take on more responsibility – changing diapers, picking up children from day care and organizing play dates – than heterosexual fathers.
    Lesbian couples tend to "be in greater harmony in terms of their parenting approaches," Stacey added.

Other high points of the study include:

o Teenage boys raised by lesbians are more sexually restrained, less aggressive and more nurturing then boys raised in heterosexual families.

o Adolescent and young adult girls raised by lesbian mothers appear to be more sexually adventurous and less chaste. Sons of lesbians display the opposite – boys are choosier in their relationships and tend to have sex at a later age than boys raised by heterosexuals.

o It is more common for both lesbian moms to be employed, to earn similar incomes and to cut back on their hours of paid work in order to nurture young children. Some research indicates that egalitarian parenting contributes to child well-being, Stacey said.

o Same-sex couples proved better at managing disagreements and anger than did comparable heterosexual married couples. Research suggests that parental conflict may be one of the most significant sources of difficulty for children, Stacey said.

Pieke weet het niet beter, de geciteerde professor weet het beter.
Ik heb het gelezen, gecontroleerd en...

... juist is juist.

Wil mijn verontschuldigingen aanvaarden Pieke. Je weet hoe het soms gaat op een forum als deze.

Ik was verkeerd. Niet alleen over de studie maar ook over uw persoon.

Daarom vind ik dat mijn excuses wel gepast zijn.

Paulus.
Oud 2 maart 2011, 15:34   #411
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Betrokken partijen zijn nooit objectief en dat weet je maar al te goed.

Paulus.
U gaat dus het effect van een opvoeding door homoseksuelen onderzoeken, zonder degenen die door homoseksuelen werden opgevoed aan het woord te laten wegens niet objectief, want "betrokken partij"?

U maakt het steeds bonter, Paulus.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 15:57   #412
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Op den duur zijn het dus enkel nog de paulussenkoppels, de lantjeskoppels en de janvandenberghekoppels die kinderen mogen produceren en opvoeden?

Beetje Brave New world met fabrieksmatige productie?
Laat dat nu net zijn wat er in dit geval is gebeurd

Mogen? iedereen doet zijn ding zoals hij of zij dat wil.
Of dat wenselijk en opportuun is zal blijken.

Maar laat het ons nog wat op de spits drijven.
Homosexualiteit is bij dieren genetisch bepaald. Homo's vallen op hetzelfde geslacht en zijn bijgevolg, strikt biologisch bekeken, niet in staat jongen voort te brengen. Aangezien ze, zonder de hedendaagse technologie, geen jongen zouden krijgen, is deze variant op het genetisch materiaal, homo zijn, gedoemd om uit te sterven, in tegenstelling tot de hype dat men er nu van maakt.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 16:13   #413
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gaat dus het effect van een opvoeding door homoseksuelen onderzoeken, zonder degenen die door homoseksuelen werden opgevoed aan het woord te laten wegens niet objectief, want "betrokken partij"?

Neen, wie zegt dat misschien?

Ik zeg dat zij als betrokken partij geen objectief onderzoek kunnen voeren.

Citaat:
U maakt het steeds bonter, Paulus.
Ik leg anderen geen woorden in de mond om opzettelijk verkeerd te concluderen.

En dat is ook nergens voor nodig.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 2 maart 2011 om 16:36.
Oud 2 maart 2011, 16:52   #414
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien valt die juridische onduidelijkheid meer te verwijten dan dat koppel met een kinderwens.
Neen, ze hadden dat degelijker moeten hebben voorbereid.
Ze zijn onbezonnen te werk gegaan.
Een kinderwens heeft ook zijn grenzen, namelijk daar waar het de rechten van het kind geschonden worden (ik denk dat de term "Oekraïens weeshuis" alles zegt...)
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 17:05   #415
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoek eens een post waarin ik stel dat heterokoppels niet moeten nadenken voor ze aan kinderen beginnen.
Ze zouden het moeten maar ze doen het niet en daar zal geen verandering in komen.

Citaat:
Homo's vallen op hetzelfde geslacht en zijn bijgevolg, strikt biologisch bekeken, niet in staat jongen voort te brengen.
De natuur heeft ons eigenschappen gegeven waardoor we dit nu kunnen omzeilen. Deze eigenschappen en mogelijkheden niet gebruiken zou eveneens tegennatuurlijk zijn.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 17:38   #416
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat zou indruk op mij moeten maken?

Als je werkelijk betaald wordt om wetenschappelijk onderzoek te doen, zou je je moeten schamen, om te doen alsof dat het wetenschappelijk bewezen zou zijn dat een kind evengoed bij homoseksuelen zou opgevoed worden.

Zoiets valt niet wetenschappelijk te bewijzen, omdat je een kind nu eenmaal geen twee keer kunt opvoeden. Bovendien zijn niet alle wetenschappers het daarover eens en dat zouden ze wèl zijn in geval van wetenschappelijk bewijs.

Je schermt dus doelbewust met valse argumenten, want als te betaald wordt om wetenschappelijk onderzoek te doen, mag ik veronderstellen dat je maar al te goed weet wat wetenschappelijk onderzoek is.

Paulus.
Oké, Paulus, dit is de tweede keer dat je dit post hier in deze draad.

1
Wetenschappelijk onderzoek is soms wel, soms niet op experimenten gebaseerd. Hoe ga je een aardbeving uitvoeren, hoe ga je een vulkaanuitbarsting in een lab doen?
Ander onderzoek wordt gewoon het gedaan om het onethisch zou zijn: het effect van radio actieve straling op de mens wordt niet experimenteel vastgesteld.

2
Ik zal eerlijk zijn, ik ben geen menswetenschapper, of geen psycholoog. Toch kan ik een manier bedenken om na te gaan om homoseksuele ouderparen wel of niet slechter hun kinderen opvoeden dan heteroparen.
Gewoon nagaan of dergelijke kinderen vaker voorkomen in zelfmoordstatistieken, hoger gebruik van antidepressiva hebben, het vaker of niet voorkomen in misdaadstatistieken, wat het hoogst behaald diploma is etc.

Ik ben er zeker van de Steven M, die duidelijk wel in die richtingen geschoold is, nog een aantal relevante factoren zal kunnen opnoemen.

Maar kom dus niet meer zeggen dat
Citaat:
Zoiets valt niet wetenschappelijk te bewijzen, omdat je een kind nu eenmaal geen twee keer kunt opvoeden.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 17:39   #417
driewerf

Standaard

Citaat:
Ik zou in de plaats hetero-ouders kiezen voor weeskinderen. Dat lijkt mij nogal voor de hand liggend, gezien het een natuurlijk biologisch gegeven is dat kinderen uit een man en vrouw voortkomen. Dat lijkt mij een goede basis voor die beslissing.
Het gaat hier dan ook helemaal niet om het maken van een kind, maar om het opvoeden van een kind.
Oud 2 maart 2011, 17:41   #418
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
"Wetenschappelijk onderzoek" kan toch moeilijk gaan aantonen wat de effecten zijn voor kinderen die door homokoppels worden geadopteerd.
Toch wel, zie
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=416

Laatst gewijzigd door driewerf : 2 maart 2011 om 17:41.
Oud 2 maart 2011, 17:42   #419
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Homosexualiteit is bij dieren genetisch bepaald. Homo's vallen op hetzelfde geslacht en zijn bijgevolg, strikt biologisch bekeken, niet in staat jongen voort te brengen. Aangezien ze, zonder de hedendaagse technologie, geen jongen zouden krijgen, is deze variant op het genetisch materiaal, homo zijn, gedoemd om uit te sterven, in tegenstelling tot de hype dat men er nu van maakt.
waarom maak jij het toch zo moeilijk? Als de draagmoeder gewoon met een pipetje het sperma inbrengt, noem jij dat dan "hedendaagse technologische hoogstandjes". Een homo kan zelfs gewoon copuleren met een vrouw hoor, hoe noem je het dan?

Een lesbische vrouw kan onder doodnormale omstandigheden via copulatie zwanger worden.... heu... technologische hoogstandjes?

Waarover heb je het in feite?

Over IVF? waarbij een heterokoppel dat niet op de normale manier kan zwanger worden of waarbij de vrouw geen dracht kan uitdragen een door henzelf geleverd embryo (eicel van de vrouw, sperma van de man) laten inbrengen in een andere vrouw (draagmoeder) om het kind te laten voldragen? Nu DAT is een technologisch hoogstandje... maar daar heb je geen probleem mee zeker?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 2 maart 2011 om 17:44.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 17:44   #420
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
De gewone natuurlijke gezinstoestand is de meest gezonde. De echte vader en moeder en hun kinderen. (Zonder afbreuk te willen doen aan andere gezinssamenstellingen).
En wat is juist de natuurlijke gezinstoestand, Inno?

pom pom pom...

Laatst gewijzigd door driewerf : 2 maart 2011 om 17:44.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be