![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, dan komt er iemand anders he
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af hoeveel Koen Wauters aangeboden krijgt om zich voluit politiek in te zetten. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 maart 2011 om 13:10. |
|
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie is Koen Wouters?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BDW is op dit moment niet vervangbaar als stemmenkanon. Ik denk dat hijzelf en de N-VA ook met dit gegeven verveeld zitten. Ze moeten echter hun beste kanonnen opvoeren en de N-VA heeft maar één Dikke Bertha.
Een gevaar in elk type van regime is dat er personen onvervangbaar worden. Ik zie N-VA na een tijdje zonder BDW niet direct meer stemmen halen dan een CD&V of een Open VLD of zelfs een Sp.a. |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik me goed herinner gunde BDW in zijn nota slechts 30% van de personenbelasting van de pendelaars aan Brussel. De 70% was dan voor Vlaanderen en Wallonië.
|
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een Vlaams seperatistisch standpunt alleen ga je nooit veel stemmen kunnen halen zonder demagogie. |
|
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leterme is verkozen geraakt door zich Vlaamser op te stellen dan Verhofstadt. Dewever is verkozen geraakt door zich nog Vlaamser op te stellen dan Leterme. zie je er een patroon in?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() Superleugenaars Verhofstadt en Leterme hebben hun kiezers goed liggen gehad.
Maar dat gaat niet blijven pakken, denk ik, want ze hebben beide goed kletsen gekregen. Met De Wever zullen we zien. |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zijn ze het niet over eens, en een deel van z'n kiezers wil zo vlug mogelijk onafhankelijkheid, een ander deel niet. Onmogelijk te verzoenen, dus moddert Bart maar wat aan, en probeert hij de schuld in de schoenen van de Walen te steken. |
|
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoopt U, daar ben ik nog niet zo zeker van.
|
![]() |
![]() |
#174 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik twijfel eraan dat dat ook maar het kleinste deel van je bezorgdheid uitmaakt. Het enige doel van alle niet-N-VA'ers is om BDW 'uit te schakelen' op gelijk welke manier en al moeten ze hun moeder daarvoor vermoorden, want Bart is het grote gevaar dat hun luxueuze positie van potentaat in hun gearrangeerde traditioneel politiek bestel overhoop haalt. Het zijn niet zo zeer de ideeën waarmee Bart op de proppen komt die hem tot hun gemeenschappelijke vijand maken (daar zijn alleen de Belgicisten benauwd voor), het is de politieke aardverschuiving die hij teweeg heeft gebracht en nog altijd brengt, die zijn 'Vlaamse' politieke tegenstanders de ogen uitsteekt. Iedereen in Vlaanderen - behalve dus zij die verankerd willen blijven in een unitaristisch België - weet en beseft dat de indringende staatshervorming die De Wever propageert, absoluut noodzakelijk is om de volgende decennia te overleven en niet weg te zakken als regio naar het niveau van Moldavië ( met alle respect voor die mensen trouwens). Binnen het huidige Belgische bestel, waar alleen maar plaats blijkt te zijn voor het status quo, zijn we binnen een decennium een vogel voor de kat. We hebben nood aan eigen hefbomen, eigen middelen en mogelijkheden om te evouleren aan een tempo dat wij voor onszelf noodzakelijk achten en niet zoals het ons door anderen wordt opgedrongen. Franstalig België mag voor mij haar eigen neocomunistische weg opgaan - geen enkel probleem - maar het mag niet verlangen dat wij samen met hen in de bodemloze put moeten springen.
Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 3 maart 2011 om 14:09. |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niemand kan de toekomst voorspellen, dat is waar.
maar we kunnen wel leren uit het verleden. Verhofstadt is verslagen door Leterme omdat Leterme Vlaamsgezinder was en omdat Verhofstadt zijn beloftes over staatshervormingen en BHV niet heeft kunnen verwezenlijken. Dewever heeft Thyssen verslagen omdat hij Vlaamsgezinder was en omdat Leterme zijn beloftes over staatshervormingen en BHV niet heeft kunnen verwezenlijken. zie jij een patroon?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben jaloers op je.... was de wereld voor mij ook maar zo simpel.
![]() |
![]() |
#177 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 3 maart 2011 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
#178 |
|
![]() Dan doet De Wever al eens toegevingen en dan is het nog niet goed! Begrijpe wie kan! En verder maar fulmineren dat De Wever niet bereid is tot compromissen! Wat is het nu? Moet er nog zand zijn?
Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 3 maart 2011 om 14:32. |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hij heeft nochtans een punt, een deel van zijn kiezers die de onafhankelijkheid van Vlaanderen eisen, zullen bij volgende verkiezingen terug naar het VB gaan. En als Beke het een klein beetje subtiel speelt, komen een deel van de N-VA kiezers (de niet-nationalisten) terug naar de CD&V.
|
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |