![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Alle uitkeringen middelengebonden maken? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
11 | 31,43% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
18 | 51,43% |
daar valt over te praten |
![]() ![]() ![]() |
6 | 17,14% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Labour slaagde erin de langste wachtlijsten weg te werken in de NHS.
(ten koste van een hoop overdure supplementaire administratie) Cameron gaat de rijkjes er nu afhalen... Not bad for a conservative... |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() De gemiddelde Belg bezit 160000€, is dus rijker dan ooit tevoren; maar het interessantste is te weten, hoe dat bezit zo over de bevolking verdeeld is.
In elk geval kan dit dienen voor het meten van de (groei van de) kloof tussen rijk en arm. De arme bezit namelijk o€, dat levert een eenvoudig start & vergelijkingspunt. het spreekt vanzelf, dat iedereen zijn 160000€ eerst zou moeten opmaken, voor hij een uitkering van de staat te pakken kan krijgen. Maar daar moet de politiek nog aan beginnen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Parlementslid
|
![]() Uitkeringen middelengebonden maken komt neer op het belonen van gebrek aan initiatief en het aanmoedigen van luiheid. Het zou dus op lange termijn een nefast effect hebben op de levensstandaard van heel de bevolking.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 20 januari 2011 om 10:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dus de werkelijk gemiddelde belg is armer, de rijken worden gewoon rijker waardoor het cijfergemiddelde naar boven gaat. De krantekoppen zijn weer goed bezig.
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goed voor de staatsschuld ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Man, ga bij de PS daar zal je je thuisvoelen. Als iedereen niets meer heeft, wie zal dan betalen voor al die anderen??? En ik die altijd geleerd heb dat in België iedereen gelijk is voor de wet. Ik vind dat diegenen die NIETS hebben bijgedragen aan de staatskas ook NIETS moeten trekken!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Gewoon alles uitgeven aan dingen die je altijd al wou hebben, maar nooit gekocht had wegens toch een beetje nadenken en opzij zetten voor magere tijden. Citaat:
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het principe van de sociale zekerheid is nu eenmaal, dat iedereen die ervoor betaald, er van kan trekken. Misschien dat we beter eens een topic openen, dat iedereen die deel wil uitmaken van de sociale zekerheid, hetzelfde bedrag ervoor moet betalen (zoals bij alle andere verzekeringen). BTW welgestelden zullen nooit leefloon trekken Laatst gewijzigd door Bob : 26 februari 2011 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De hoge belasting en sociale bijdragen waren net bedoeld om de rijkdom te verdelen. dat er nog steeds armoede is en aan de andere kant extreme rijkdom, wijst er op dat een deel ontsnapt aan deze belasting en sociale bijdragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: op het brutoloon van een arbeider betaald de werkgever 40% of meer patronale bijdrage, als de zelfstandige dat eens voor zichzelf zou betalen dan kunnen we verder praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als je daarentegen uw zaak op de fles laat gaan, met miljoenen in het buitenland , dat kan je dat wel, tis maar hoe je het bekijkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er even weinig voordeel van genieten. Eens zien hoever je dan nog zal geraken.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 februari 2011 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar iemand die dan niet betaald, kan dan ook niet trekken. Dat is nogal logisch, en eigen aan elke verzekering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We moeten nu ook niet overdrijven. Zie hier weinig verschil tussen ne werkgever en ne zelfstandige.
Laatst gewijzigd door Bob : 27 februari 2011 om 00:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel mensen gaan dan denken: "Ziek worden is voor anderen of ziek worden is voor anderen". tot ze .... en dan is er miserie en armoede.
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar hier bestaat (of bestond) het systeem toch. Zelfstandigen konden zich verzekeren enkel voor grote ziekterisico's (en niet voor kleine). Mijn voorstel zou zijn: als men ziek word, zijn bvb de eerste 4 weken op eigen risico, en de rest voor de verzekering. De te betalen premie zal dan wel beduidend minder zijn, en men eindigt niet in miserie en armoede (de ziekteverzekering dan misschien wel, maar dat is dan weer een ander verhaal).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Gouverneur
|
![]() ik ben meer voor een laag leefloon maar een hoger werkloosheidsuitkering maar voor een kortere termijn
en ik vind dat de uitkeringsgerechtigden er toch iets voor moeten doen al is het maar 8 uur per dag ergens aanwezig zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() Het is schijnbaar allemaal simpel... totdat men zelf zonder werk valt... en er geen werk te rapen valt...
Dan kan het bedrag van de werkloosheid niet hoog genoeg zijn... en de duur niet lang genoeg... ![]() Zo zit een mens nu eenmaal ineen... |
![]() |
![]() |