Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 maart 2011, 10:34   #21
TheFuture
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
en dat noem jij een rechts economisch beleid? hallo, nog eventjes en je gaat gewoon de groene volvo in gent en de janssen farma meteen nationaliseren.

handen af, van de economie, bitch!
Wow,sterke aanval....Ik bedoel juist dat degelijke kennis-ontwikkelings-jobcreerende projecten moeten worden gesteund en aangemoedigd ipv een overheid achteraf de zwaktes van economie compenseert en een bodemlozeput vult zolas het nu hier is
TheFuture is offline  
Oud 4 maart 2011, 10:40   #22
TheFuture
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Hoezo, kost te veel? Ja, die ministers, parlementsleden en hun medewerkers kosten ons vele miljoenen. Maar wat echt veel kost, is niet kunnen beslissen omdat over ELK dossier de franstalige partijen naar links willen, en de vlaamse naar rechts. Je groene Volvo zal er niet komen, tenzij hij over twee sturen beschikt, waarvan er één in Henegouwen wordt gefabriceerd!
bij gaat het erom dat de overheid met ONS belastingsgeld iets moet doen voor ONS. Dat is jobscreeren en vooral een klimaatscheppen waarin werken loont,dat is investeren om geneesmiddelen te ontwikkelen,dat zijn degelijke wegen. Maar al die politici hun loon om niets te berijken,dat zijn vele moe
TheFuture is offline  
Oud 4 maart 2011, 10:54   #23
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFuture Bekijk bericht
bij gaat het erom dat de overheid met ONS belastingsgeld iets moet doen voor ONS. Dat is jobscreeren en vooral een klimaatscheppen waarin werken loont,dat is investeren om geneesmiddelen te ontwikkelen,dat zijn degelijke wegen. Maar al die politici hun loon om niets te berijken,dat zijn vele moe
Ja, dat begrijp ik. Maar om iets te kunnen doen voor ons, om die dingen te doen die jij opnoemt, moet er binnen de regering voldoende eensgezindheid zijn om kordate beslissingen te kunnen nemen. En juist dat is onmogelijk op Belgisch niveau, omdat de meningen en belangen tussen Noord en Zuid gewoon veel te ver uiteen lopen.
Dus minder politici én het beleid dat de man in de straat vraagt, kan maar op één manier: de federale politici afschaffen.
gertc is offline  
Oud 4 maart 2011, 11:44   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste lezers en meelezende politici,
Ik ben nieuw op dit forum en ga onmidellijk open zijn over mezelf.
Ik heb respect voor iedere politieker,Van Mieke Vogels tot Filip Dewinter,maar voel mij vooral aangetrokken tot een links beleid op gebied van welzijn en een meer rechtser op gebied van economie.
Nu ben ik als vele Belgen ook het getrouwtrek een beetje meer dan moe,dit leide tot het poneren van deze stelling.
Wat als de Belgen nu eens gewoon het communotaire zouden opbergen?Samen een regering vormen die echt voor het volk iets wil waarmaken.
Als men nu bvb meer zou investeren in projecten die Belgie eervoller en rijker maken. (bvb de groene Volvo binnen VolvoCarsGent,de revolutionaire aidsgeneesmiddellen bij Janssen,een voorbeeldig migratiebeleid). Voor zo een projecten zou ik graag belastingen betalen,want ik weet dat dat geld terugkomt naar ons en mensen hun leven verbetert.
Dit was mijn mening eens? Go for the future?
Het een kan niet zonder het ander, ... door de communotaire zever moeten we jaarlijks die miljarden die we nodig hebben voor die groene volvo en die medicamenten in de kas van de walonie kappen, waar het direct in vorm van verkapte werkenlozen steun (oversized overheidsapparaat) onmiddelijk verdampt.
Herr Flick is offline  
Oud 4 maart 2011, 11:46   #25
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Beste lezers en meelezende politici,
Ik ben nieuw op dit forum en ga onmidellijk open zijn over mezelf.
Ik heb respect voor iedere politieker,Van Mieke Vogels tot Filip Dewinter,maar voel mij vooral aangetrokken tot een links beleid op gebied van welzijn en een meer rechtser op gebied van economie.
Nu ben ik als vele Belgen ook het getrouwtrek een beetje meer dan moe,dit leide tot het poneren van deze stelling.
Wat als de Belgen nu eens gewoon het communotaire zouden opbergen?Samen een regering vormen die echt voor het volk iets wil waarmaken.
Als men nu bvb meer zou investeren in projecten die Belgie eervoller en rijker maken. (bvb de groene Volvo binnen VolvoCarsGent,de revolutionaire aidsgeneesmiddellen bij Janssen,een voorbeeldig migratiebeleid). Voor zo een projecten zou ik graag belastingen betalen,want ik weet dat dat geld terugkomt naar ons en mensen hun leven verbetert.
Dit was mijn mening eens? Go for the future?
Hebben ze dat in 2007 dan niet gedaan?
sjarel is offline  
Oud 4 maart 2011, 16:29   #26
TheFuture
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ja, dat begrijp ik. Maar om iets te kunnen doen voor ons, om die dingen te doen die jij opnoemt, moet er binnen de regering voldoende eensgezindheid zijn om kordate beslissingen te kunnen nemen. En juist dat is onmogelijk op Belgisch niveau, omdat de meningen en belangen tussen Noord en Zuid gewoon veel te ver uiteen lopen.
Dus minder politici én het beleid dat de man in de straat vraagt, kan maar op één manier: de federale politici afschaffen.
Uiteraard zit hier waarheid in wat ik al door al mijn posts heb laten doorspiegelen ben ik helemaal niet de verdediger van het Waalse staatsbestel,maar wat blijkt is dat de commununotaire discuties alleen nog meer geld en imago kosten voor ons land. En dat is iets wat ik net zoals zovele kotstbeu ben. Laat ons dan gewoon de stekker uit Belgie en zeker het koningshuis trekken maar er moet toch geinvesteerd worden in het volk,want het belastingsgeld komt van het volk
TheFuture is offline  
Oud 4 maart 2011, 16:40   #27
TheFuture
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Hebben ze dat in 2007 dan niet gedaan?
ze hebben eerder een regering gevormd om te discutieren over zaken waar geen oplossing voor bestond zoals BHV,dat is nog altijd iets anders dan iedere politieker zijn ego opzij en gericht besturen. Zoals vaak managers in de privé wel kunnen
TheFuture is offline  
Oud 4 maart 2011, 16:46   #28
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Sorry, maar U bent een beetje naif vind ik, meneer TheFuture.
"Lets all just get along" gaat het probleem niet oplossen hoor. En als U geen probleem ziet, tja, ik vrees dat ik U niet kan helpen...
Nee daar bent u meer dan overduidelijk van overtuigd blijkbaar. Nochtans ligt de oplossing daar wél in maar als je kiest om ze neit te zien en ze veel te ver wil gaan zoeken tja....
De vraag is dus wie of wat is naïef lijkt mij. Belangrijker zal zijn wie op het einde gelijk gaat krijgen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 4 maart 2011 om 16:52.
AsGardSGO is offline  
Oud 4 maart 2011, 16:52   #29
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Laat ons dan gewoon de stekker uit Belgie en zeker het koningshuis trekken
Ik denk dat we het eens zijn.
gertc is offline  
Oud 4 maart 2011, 16:55   #30
TheFuture
Vreemdeling

Standaard

tuurlijk zijn we het eens. Maar laat ons vooral nu degelijke projecten ondersteunig geven,ons zelf een degelijk wegenet geven,dat eindeloze migratieprobleem oplossen...... Willen de Walen hier nog aan mee werken,ok wees welkom. Willen ze het niet. Sorry mannen,succes verder.
Maar stop het verbrassen van geld
TheFuture is offline  
Oud 4 maart 2011, 17:00   #31
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ze hebben eerder een regering gevormd om te discutieren over zaken waar geen oplossing voor bestond zoals BHV,dat is nog altijd iets anders dan iedere politieker zijn ego opzij en gericht besturen. Zoals vaak managers in de privé wel kunnen
BHV :door de rechtbank uitgesproken dat het gesplitst moet worden dus opgelost
Enkel de politiekers weigeren dit pertinent uit te voeren daar er bepaalde individuele en partij-politieke belangen ten val moeten komen.

Trouwens in weze hebben we het record al sinds 2007 gebroken; die regering van nood mag je eigenlijk niet als een volwaardige zien maar soit laat ons nog stellen dat dit te hard mierenneuken is
Ach ja we leven al sinds lang in een apenland en dat zal niet gauw meer veranderen vrees ik, in tegendeel.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 4 maart 2011, 17:07   #32
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar laat ons vooral nu degelijke projecten ondersteunig geven,ons zelf een degelijk wegenet geven,dat eindeloze migratieprobleem oplossen...... Maar stop het verbrassen van geld
daar hebben ze geen tijd meer voor, al hun aandacht en energie gaat (van de grootste vlaamse partij) naar stekkers uit het federale niveau te trekken.
jogo is offline  
Oud 4 maart 2011, 17:12   #33
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard zit hier waarheid in wat ik al door al mijn posts heb laten doorspiegelen ben ik helemaal niet de verdediger van het Waalse staatsbestel,maar wat blijkt is dat de commununotaire discuties alleen nog meer geld en imago kosten voor ons land. En dat is iets wat ik net zoals zovele kotstbeu ben. Laat ons dan gewoon de stekker uit Belgie en zeker het koningshuis trekken maar er moet toch geinvesteerd worden in het volk,want het belastingsgeld komt van het volk
Het is daarom des te wraakroepender dat een ene volksgroep de andere in de weg staat om te evolueren. Zolang de ene bevolkingsgroep door allerlei ingewikkelde en typisch Belgische constructies een vinger in de pap blijft hebben bij wat de andere willen bereiken, zullen we blijven stilstaan. Het Belgisch bestel is een blok aan ons Vlaams been.
Bokkenreyder is offline  
Oud 4 maart 2011, 17:15   #34
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
daar heb ik nu net mijn twijfels bij. Waarom niet eerst van Vlaanderen EN Wallonie een topregio maken en dan rustig aan hervormen,en evt splitsen (wat uiteidelijk is Belgie geen echt natuurlijk land).
Maar persoonlijk maakt het mij niet uit of mijn belastingsgeld in een Vlaming,een Waal,een Marokaan of een Turk wordt geinversteerd. Als we samen naar een hoger (rijker,gezonder,....) niveau kunnen wil ik daarvoor gaan. Achteraf kan er in goede verstandhouding nog verder gekeken worden. Het mooiste voorbeeld is Janssen,die staan op ht punt om een aidsgeneesmiddel te lanceren. In Geel,Beerse en Mechelen. Zou eervol zijn als je kon zeggen dat je als politieker hier hebt in mee geinversteerd hé,veel toffer als dat je naam verbrand is door rassentwist,Bende Van Nijvel of een seksscahndaal.

Become proud again
We proberen al 180 jaar van Wallonie een topregio te maken.
Te vergeefs. Zelfs met 12 miljard / jaar lukt het niet.

de PS Ecolo MR en CDH willen geen inmenging van Vlamingen in het beleid van Wallonie. Alleen hun geld.
giserke is offline  
Oud 4 maart 2011, 18:57   #35
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
We proberen al 180 jaar van Wallonie een topregio te maken.
Te vergeefs. Zelfs met 12 miljard / jaar lukt het niet.

de PS Ecolo MR en CDH willen geen inmenging van Vlamingen in het beleid van Wallonie. Alleen hun geld.
De Marshall-plannen helpen echt
Na het Marshall-plan om de Waalse economie uit het slop te trekken, begint nu ook opvolger Marshall2.vert op stoom te komen. De plannen leggen Wallonië geen windeieren. Via het eerste Marshall-plan werden 29.852 banen gecreëerd, en werden 200.000 opleidingen en 46.279 taalopleidingen gevolgd. Voor de groene opvolger 2.vert, die nu een jaar loopt, is 2,75 miljard uitgetrokken. Bron: De Standaard via VDAB
jogo is offline  
Oud 4 maart 2011, 19:31   #36
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
De Marshall-plannen helpen echt
Na het Marshall-plan om de Waalse economie uit het slop te trekken, begint nu ook opvolger Marshall2.vert op stoom te komen. De plannen leggen Wallonië geen windeieren. Via het eerste Marshall-plan werden 29.852 banen gecreëerd, en werden 200.000 opleidingen en 46.279 taalopleidingen gevolgd. Voor de groene opvolger 2.vert, die nu een jaar loopt, is 2,75 miljard uitgetrokken. Bron: De Standaard via VDAB
30000 jobs voor 1,5 miljard oftewel 50000 euro per job. Zo kan iedereen het...
Oud 4 maart 2011, 19:33   #37
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
30000 jobs voor 1,5 miljard oftewel 50000 euro per job. Zo kan iedereen het...
hoe gaat het met Via ?
jogo is offline  
Oud 4 maart 2011, 20:52   #38
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
hoe gaat het met Via ?
Goed, hoewel het nog vroeg is, en ondanks de achterbakse lafheid van een zekere meneer Janssens. Het verschil is dat wij onze plannen zelf moeten betalen natuurlijk - smeten we die 12 miljard niet elk jaar weg, dan moesten we ook niet op een tunnel meer of minder kijken natuurlijk. Zonder die extra kosten van de parasitaire PS-staat was er al veel meer werkgelegenheid trouwens wegens een veel lagere belastingsdruk. En we zouden over vijf jaar nog de pensioenen kunnen betalen. Natuurlijk als we in de logica van Belgie blijven meestappen wordt Vlaanderen een economisch kerkhof, dat is waar. De koe is leeg gemolken - en zeg mij niet dat dat de fout van de koe is he
Oud 4 maart 2011, 21:06   #39
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar persoonlijk maakt het mij niet uit of mijn belastingsgeld in een Vlaming,een Waal,een Marokaan of een Turk wordt geinversteerd.
Waarom niet in een Nigeriaan investeren dan ?
Gewoon de eerste de beste mail beantwoorden van één of andere kleinzoon van Mobutu, je weet wel, die je 120 miljoen dollar belooft als je een kleine commissie betaalt.
Lijkt mij even fair, de put is even bodemloos.
Voor wie de wereld echt zijn dorp noemt...
Oud 5 maart 2011, 09:41   #40
TheFuture
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Waarom niet in een Nigeriaan investeren dan ?
Gewoon de eerste de beste mail beantwoorden van één of andere kleinzoon van Mobutu, je weet wel, die je 120 miljoen dollar belooft als je een kleine commissie betaalt.
Lijkt mij even fair, de put is even bodemloos.
Voor wie de wereld echt zijn dorp noemt...

Je snapt niet wat ik bedoel. Ansich maakt het niet uit WIE mijn belastingsgeld krijgt. Als er morgen allemmaal werkloze allohtonen aan het werk gezet worden om de banen in orde te zetten is dat voor mij een betere inversterig dan nog eens een hoop ronde verder discutieren.
TheFuture is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be