![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens... Denkt u zelf?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 6 maart 2011 om 06:36. |
||
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze doen het niet. En ik betwijfel of ze een zelfmoordregering willen vormen tegen eind april (ie zonder N-VA). Zoals JJ al genoegzaam opmerkte,eigenlijk wordt gebruikgemaakt van een EU-deadline.N-VA was totnogtoe heel loyaal jegens de regering Leterme,waarvan de Vlaamse kant feitelijk weggestemd is verleden jaar,maar dit kan en mag niet blijven duren. Cd&V en N-VA op één lijn totnogtoe,wel,we zien een breuklijn.Maar ik ben niet zo zeker of die breuklijn politiek uit te buiten zal zijn.. O ja,op de canapé bij de verschillende praatprogrammas' werd er door menige apparatsjik aan herinnerd hoezeer de PS en de N-VA,de overwinnaars,hun verantwoordelijkheid moeten nemen,en liefst SNEL een regering moeten vormen. En nu zou die "deadline" van nog eens twee maanden te "plots" zijn omdat Koning Albert geen deadline aan Meneer beke gegegeven heeft...hmmm....merkwaardig....Wat zou de N-VA zich aantrekken daarvan? Laatst gewijzigd door kelt : 6 maart 2011 om 06:42. |
|
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De lokale - gemeentelijke - kartels tussen CVP en N-VA zullen breken als zachte koekjes.
|
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is iets "in de diepte" veranderd in het Vlaamse politieke landschap,het "Middenveld" is niet meer wat het was.Het kan "de troepen" niet meer in het gelid houden.Sterk ge-identificeerd worden met een "Middenveld" wordt eigenlijk een beetje nadelig voor een modern politicus. Laatst gewijzigd door kelt : 6 maart 2011 om 06:52. |
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is alleen dat CD&V in dit scenario qausi de vazal zou worden van NVA en dat NVA op ieder moment alsnog de genadeslag kan geven en dat hoe langer CD&V een vazal is van NVA hoe minder ze er iets tegen kunnen doen. Dan is de kans groot dat CD&V breekt en opgaat in NVA en Groen! SP.a! Want goed. Ten koste van wie zullen al die verkiesbare plaatsen en schepenmandaten gaan. Het ACW zal zeker zeggen dat met de komst van het rechtse NVA het in eerste instantie de rechtervleugel zal zijn dat haar plaatsen zal moeten afstaan. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 6 maart 2011 om 07:29. |
|
![]() |
![]() |
#106 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat ik denk is "neen". Vooral tactisch zou het niet zo goed zijn. Ik leg uit; volgens mij zitten in het N-VA twee grote blokken (er zitten nog wat verdwaalde linkse noeben ook maar die tel ik niet bij mijn analyse... ook het VB-electoraat telt buitenlanders) de Vlaamse middenklasse met de nadruk op dat eerste woord en de Vlaamse middenklasse met de nadruk op dat tweede woord. Ik geloof niet dat die laatste n�* een hervorming nog de nood zullen hebben om op een separatistische partij te stemmen... ik denk dat ook de N-VA dat weet. Die andere groep, de die-hards, die kunnen wel eens een trouwe basis vormen voor de N-VA als deze laatste "maar niet toegeeft". Weglopen is natuurlijk een optie maar dan neem je een enorm risico omdat het voor de anderen een koud kunstje zal zijn een hervorming door te drukken die ze (minstens woordelijk) kunnen verkopen als een betere hervorming dan bijvoorbeeld de nota De Wever.
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() Persoonlijk zou ik die win-win situatie of voor hen verlies-verlies situatie liever zien voor Open VLD en SP.a. Maar deze partijen hun achterban is voor het overgrote deel anti vlaams, dus veel zullen deze helaas niet meer verliezen.
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Betreffende het ACW, bestaat er ergens een studie, of peiling omtrent het stemgedrag van leden aangesloten bij de christelijke vakbond ?Ik heb altijd gehoord (dus geen cijfers) dat vele ACW leden voor Groen stemmen. Dus is die "linkerzijde" dan zo groot vertegenwoordigd in de CD&V ? Ben je als aangesloten lid bij een vakbond per definitie "links" ? Ik alle geval niet. (kadert in een groter debat , wat is" links" en wat is" rechts", als je dat begrijpt ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw.../110305_Jambon |
|
![]() |
![]() |
#111 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een zware tactische fout van NVA. De eerste van zo een omvang. NVA is domweg in een val getrapt opgezet door Di Rupo en de CD&V. Hiermee zetten ze de deur open voor een staatshervorming met-iedereen-behalve-NVA, en kegelen ze zichzelf uit de federale regering.
Ik kan het bijna niet geloven...
#112 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Reken om makkelijk te zijn de helft van de CD&V wat meer zal zijn, NVA, VB, LDD. |
|
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() Juist !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bemerk : Moest N-VA niet "in het spel" geweest zijn totnogtoe,dan was er wel degelijk een Belgische regering,maar geen serieuze Staatshervorming (getuige de verzamelde werken van EDR en JVDL).Het is zelfs twijfelachtig of er een zuivere splitsing van BHV zou zijn.... maar goed...ze doen maar..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 6 maart 2011 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U moet de waarheid ook niet verkrachten want die 27% N-VA kiezers staan lang niet allemaal achter wat Jambon hier komt verkondigen.
|
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijlange niet alle PS-kiezers willen Brussel uitbreiden. Bijlange niet alle MR-kiezers zijn gelukkig met de alliantie met de FdF Bijlange niet alle SpA-kiezers vinden dat de partij zich moet inmengen in de huidige besprekingen. Bijlange niet alle Groene stemmers vinden...... Op een bepaald moment is het de partijleiding,en enkel de partijLEIDING die de marsrichting aangeeft,anders is het geen partij maar een "menigte" ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 6 maart 2011 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
#117 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eigenlijk mag je zelfs meer dan 90 percent van de vlamingen rekenen die achter een goede staatshervorming staan. De meeste personen die voor O-VLD, SPA, groen,... stemmen zijn zuiver ideologische stemmen. Groen omdat ze vinden dat er bijv meer groen moet komen, spa omdat men vind dat het sosciaal model het beste is. (wat ik ook vind maar niet zoals het in de huidige vorm gehanteerd wordt.) Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 6 maart 2011 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me meer dat het N-VA eindelijk kleur bekent en voorzichtig aangeeft dat het helemaal niet de intentie heeft om een akkoord te bereiken en zijn verantwoordelijkheid op te nemen. PS: Ik wil ook een verregaande staatshervorming maar ik wil niet wat bijv. het VB en sommige N-VA'ers willen. Laatst gewijzigd door Henri1 : 6 maart 2011 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
#119 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Dat klopt... maar dan wip je jezelf er in dit spelletje uit want iedereen beseft dat we binnen twee maand geen regering zullen hebben (die een meerjarenbegroting kan realiseren). dus of je bent aan het bluffen of je wil er gewoon uit (maar geen van beiden zullen de Franstaligen, enemy number 1, slecht vinden). Een andere optie is natuurlijk dat je je bedenkt en toch ja zegt aan de nota Vandelanotte en op die basis een regering maakt... die binnen twee maand een regering is. Maar zelf De Wever kan zich d�*t niet permitteren denk ik...
![]() |