![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Na tien jaar, moet men zich realiseren dat de liberalisering niet haar beloftes heeft geleverd. Nu is het tijd om zijn fouten te erkennen en te corrigeren. Tot nu toe hebben de belangrijkste begunstigden van het liberaliseringsproces in de sector abnormaal hoge winsten. Dit is ondanks de daling van het verbruik en de economische crisis! En daar bovenop betalen ze slecht 0,04% belasting? Kan het nog gekker.... België is het voorbeeld van een mislukte liberalisering, laten we het voorbeeld geven en het omdraaien. In plaats van meer concurrentie, liberalisering en gegraai naar belastingsgeld zouden ze beter de boel terug in eigen handen nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Als iedereen zonnepanelen op z'n dak legt is het probleem opgelost.
(mits een accumulatiesysteem zoals batterijen) Windenergie is ook een oplossing. Zet voor mijn part nog een hoop windmolens bij in de zee, ver genoeg van de kustlijn. Gedaan met de problemen. En concurreer Electrabel plat. Liefst zo snel mogelijk. Het zijn dieven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 7 maart 2011 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zonnepanelen onrendabel ? Leg me dat eens uit aub ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Mocht het rendabel zijn dan had iedereen al zulke panelen op zijn dak he, slimme ![]() Wanneer het donker is heb je aan die panelen niets, de stroom die je overdag krijgt door je panelen kan je niet opslaan. En in de zomer bij temp boven de 25 graden, werken de zonnepanelen ook niet, optimaal. Voorts mag je al geen schaduw hebben ook al is die maar klein bv: door een schoorsteen want dan werkt heel de handel niet meer. Zoals een kerstboom werkt er 1 lampje niet, dan werkt er helemaal niets. Laatst gewijzigd door elsina : 8 maart 2011 om 00:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nu moet ge u eens afvragen, waarom die dingen hier nauwelijks liggen,... nochtans hebben ze hier een probleem met electriciteits productie, ... sinds ze hun nucleaire centrales hebben uitgezet... nu hebben ze wel van die rare ideen , soms, ... maar stommeriken zijn het niet, zeker niet op het vlak van mechanica en technologie, ... ge zou er soms van verschieten wat die gasten allemaal in mekaar steken, ... nu waarom liggen er hier geen pannelen ik heb het me nog zitten afvragen, ... zou handig zijn voor mijn airco gratis op te laten draaien, ... wel hoeveel kost zo een installatie, ... mij 5 a 10 000 euro (hier komt de staat er niet in tussen... ) Hier lopen namelijk zo geen irritante groene idioten rond die iedereen wat lopen pesten... windmolens, ... nog geen een gezien , ... op hun kustlijn waait het nochtans ook hoor, ... echt nog geen enkele gezien, ... Dat komt, omdat het meer kost dan het opbrengt, en om het te laten opbrengen, duurt het veel te lang, en tegen dan zijn die krengen al lang terug aan vervanging toe. en dat allemaal omwille van die CO2 gekte,... wees blij dat ze in Belgie nog kerncentrales staan hebben om die groene zeik mee te kunnen betalen, anders had ge allemaal nog juist 1 kring met 16 ampere, zoals ik hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Dat de overheid dus geen vergunningen meer geeft om kerncentrales te bouwen is een gevolg van de liberalisering? Leg me dat eens uit?
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(ben de juiste info kwijt > was via een docu op de Duitse tv) (en op de Zevende Dag....) Trouwens 's nachts werken ze niet he... Dus je investeert in apparatuur die een halve dag NIET werkt. Dat is inderdaad rendabel ![]() ![]() En manen-panelen bestaan nog niet. En de stroom die een firma zoals Electrabel NIET kan leveren omdat die zonnepanelen dat leveren; staat voor verlies van diezelfde firma en wie betaalt het verschil?? Me and you and a dog named boo ![]() Laatst gewijzigd door Tejokus : 8 maart 2011 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vroeger produceerden we voor het buitenland, nu kunnen we gaan invoeren, en dat kost dus geld he, ... maar ja een een aantal eikels vond het nodig om aan het begin van dit decenium groenen en rooi rakkers aan het bewind te laten, ... Iedereen met verstand in zijn bovenkamer wist dat die stop van nuclaire centrales een bijzonder slecht idee was, ... om nog maar te zwijgen van het tegenhouden van allerhande conventionele centrales. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrees dat Electrabel zijn tarieven nog eerst moet vertienvoudigen, vooraleer de "gratis" energie, een concurent zal worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Maakt niets uit, sossen kunnen ook kweken in het donker
![]()
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is het volk met energie die ze niet kunnen betalen. De overheid heeft er op dit punt nooit niet veel van terecht gebracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Productie 4500kWh/jaar De investering is na 5 jaar break even. (het mag nog 10 jaar zijn dan nog) vanaf dan betaal ik 4500kWh/jaar minder elektriciteit en krijg ik daar bovenop nog 4,5 groenestroomcertificaten van 450€ per stuk tot de installatie er 20 jaar ligt. Geschatte netto winst na 20 jaar : 43.139€ maar met de helft ben ik al tevreden zelle... Niet rendabel? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bovendien zijn uw panelen na 10 jaar versleten. En voor een optimale werking te hebben moet ge ze dus inderdaad koelen in de zomer... Maar ge hebt gelijk natuurlijk als de staat zot genoeg is, om daar een massa geld tegen aan te smijten, ... ja natuurlijk moet je het dan doen. Anderzijds, de staat moet ook weten dat de vraag naar electriciteit alleen maar toeneemt, en al leggen ze heel den belziek vol zonnepaneel dan nog kunnen ze die vraag niet met zonnepanelen alleen voldoen. De staat had, als ze slim waren geweest, ... maar ja wat wilt ge met politiekers die sjokolaten sigaretten belangrijk vinden, ... al lang een extra kerncentrale moeten bestellen en moeten investeren in research naar fusie en zwartekracht, en magnetisme etc... dat brengt veel meer op, als al de daken van het belziekske vol te leggen met zonnepanelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zomerwarmte vermindert de opbrengst met maximum 3 %¨... te verwaarlozen dus (da's voor panelen op uw onderdak, ingebouwd dus ... panelen op uw pannen waar het onder waait, is dus minder dan 3% verminderde opbrengst) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |