![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @Fred
Inderdaad. En besloten de eerste twee zielen zelf om maar eens te incarneren? Hadden ze ook twee Chimpansees kunnen uitkiezen als het uitverkoren ras? |
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 7 maart 2011 om 15:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
Burger
|
![]() Wat ik altijd zo raar heb gevonden aan reïncarnatie is als je nu kijkt naar de eerste mensen en stelt dat ze met 10 waren ofzo (om maar iets te zeggen). en de volgende generatie was met 15 dan zijn er niet genoeg zielen voor iedereen of kan dezelfde ziel in 2 verschillende lichamen zitten. Of kun je ook een dierenziel hebben? Zoja dan blijft eigenlijk hetzelfde probleem gelden enkel dan voor de eerste dieren ipv mensen...en waar komen die eerste zielen dan vandaan?
Laatst gewijzigd door geert1002 : 7 maart 2011 om 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | ||
|
![]() Citaat:
Zou het niet kunnen dat die 'goddelijke' intelligente zelf in ons en elk levend wezen aanwezig is ? Dat betekent dus dat er geen 'daarbuiten' is, maar steeds een 'hierbinnen'. Voor mij is die oorspronkelijke 'intelligentie' of 'God' of welk scheppingsprincipe men dan ook kan benoemen steeds inherent aanwezig in elke materieel-organische vorm. Tipje van de sluier: "Toen aan de tijd van ontbinding – pralaya – een einde was gekomen, besloot het grote wezen (paramatman of para-purusha), de Heer die door zichzelf bestaat, uit wie en door wie alle dingen waren en zijn en zullen zijn, . . . uit zijn eigen substantie de verschillende schepselen te emaneren. – Manava-Dharma-Sastra, boek 1, sloka’s 6-8" Citaat:
Elke keer dat er dan een nieuwe 'bigbang' ontstaat, leert het steeds opnieuw van alle vorige ervaringen, net zoals onze zielen dat doen. Maar hoe juist die allereerste of oorspronkelijke 'uitschepping' dan juist tot stand kwam, daar kan zelfs God je geen antwoord op geven, al zat ie bij je aan de koffietafel. Het volgende vers gaat daarover: "Noch Iets noch Niets bestond; Ginds' lichte lucht Was niet, noch 's hemels breed dak boven uitgestrekt. Wat dekte 't al? Wat schutte? Wat verborg? Was het der wateren onpeilbaar diep? Er was geen dood - toch was er niets onsterfelijks, Er was geen grens nog tussen dag en nacht; Het enig Ene ademde ademloos alleen, Behalve Het is sedert niets geweest. Duisternis was, en 't al lag eerst gesluierd In diepe somberheid - een lichtloze oceaan. De in den bolster nog omsloten kiem Barstte, één van aard, uit vuurgloed. Wie kent 't geheim? Wie maakte 't hier bekend? Vanwaar dit samenstel der schepping sproot? De Goden zelve zijn van later wording- Wie is 't, die weet, vanwaar deze schepping sproot, Dat, vanwaar gans deez' grote schepping kwam? Of Zijn wil schiep of dat zij stom was? De Hoogste Ziener in de hoogste hemel Hij weet het - of wellicht weet Hij 't zelfs niet. Starend in eeuwigheid ... Vóór 's aardrijks grondslag werd gelegd, Waart Gij. En als de onderaardse gloed Zijn kerker barsten doet, zijn vorm verteren zal.... Zult Gij nog zijn, zoals Gij vroeger waart, Dezelfde nog, als tijd zelfs niet meer is, O! eindloze gedachte, goddelijke EEUWIGHEID." Bron: Rig Veda, Btw, dit gaat over de essentie in ons 'hierbinnen' en niet ergens 'daarbuiten'. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Om met een auto te rijden hoef ik ook niet te weten of te beseffen dat ie ooit ergens bedacht, ontworpen en geassembleerd is. Als ie me maar van A naar B brengt en verder geen gezeur daarover. Zoiets ? Citaat:
De redenen daarvan, m'n beste Parcifal, staan al fundamenteel uitgelegd in die link die ik daarover meegaf, maar die je blijkbaar niet hebt uitgelezen. Ik vermoed echter, dat je zicht daarop geblokkeerd wordt door een dijk van een vooroordeel daarover. En wie geen diploma heeft ter hoogte van de jouwe, heeft daar uiteraard niets ernstigs over te melden. Maar kom, niet getreurd, speciaal voor jou geef ik er nog eens graag een lap op: Dr. Dennis Scania, the distinguished head of Cambridge University Observatories: "If you change a little bit the laws of nature, or you change a little bit the constants of nature -- like the charge on the electron -- then the way the universe develops is so changed, it is very likely that intelligent life would not have been able to develop." Dr. David D. Deutsch, Institute of Mathematics, Oxford University: "If we nudge one of these constants just a few percent in one direction, stars burn out within a million years of their formation, and there is no time for evolution. If we nudge it a few percent in the other direction, then no elements heavier than helium form. No carbon, no life. Not even any chemistry. No complexity at all." Dr. Paul Davies, noted author and professor of theoretical physics at Adelaide University: "The really amazing thing is not that life on Earth is balanced on a knife-edge, but that the entire universe is balanced on a knife-edge, and would be total chaos if any of the natural 'constants' were off even slightly. You see," Davies adds, "even if you dismiss man as a chance happening, the fact remains that the universe seems unreasonably suited to the existence of life -- almost contrived -- you might say a 'put-up job.'" http://www.2001principle.net/2005.htm Toch geen pluimgewichten, dacht ik zo. En nu jij weer. ![]() Citaat:
Citaat:
Ben er zeker van dat ze daar van hunne stoel gaan vallen van een onstuitbare lachkramp... Citaat:
Jouw dogmatische god noem je dan Materialisme, gezeten op de troon van het Grote Toeval. De overeenkomsten zijn treffend... Citaat:
Is het dan zo moeilijk om redelijk te praten, over wat er 'daarbinnen' ligt ? ![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als er geen bewuste schepper is en als intelligentie of liever bewustzijn een eigenschap is van organisch materie, dan moet organische materie eeuwig bestaan. Lijkt jou dat waarschijnlijk? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Burger
|
![]() Ok, ik heb de thread tot nu toe niet echt gevolgd en ik ga niet 33 pg gaan lezen dus excuseer mij als ik dingen zeg die al gezegd zijn. Het gaat ondertussen blijkbaar over creationisme enzo.
Creationisme is terugkeren naar de middeleeuwen. De evolutie zien we in de praktijk keer op keer letterlijk voor onze ogen gebeuren. De bewijslast is ondertussen zo zwaar dat als je met een alternatief wil afkomen (hier creationisme) je eerst die weegschaal zal moeten doen omslaan. Daarvoor heb je nog meer bewijs vinden, tot nu toe is er 0. Lees anders 'the god delusion' van richard dawkins like shooting fish in a barrel. Daar word duidelijk in uiteengezet hoe zwak creationisme is. Ik heb hier ook vluchtig gelezen dat iemand hier iets zij over de constanten van het heelal en hoe toevallig het is dat ze zijn wat ze zijn ofzoiets. Ik weet niet wat hier mee aangetoond moest worden. Het is echter volledig logisch dat ze zijn wat ze zijn anders waren wij hier niet om erover na te denken. Ze konden met andere woorden niet anders zijn. Mss zijn ze in andere universa anders maar hier moeten ze nu eenmaal zo zijn. Over bewustzijn en intelligentie weet ik niet genoeg op fysisch vlak. Ik weet wel dat in de quantummechanica een waarnemer een bijzondere plaats heeft maar verder zou ik er niets over kunnen vertellen. Biologisch gezien is het iets dat we nu eenmaal ontwikkeld hebben, hoe dat juist is gekomen is nu denk ik nog wat voorbarig om over te spreken (of heb ik iets gemist?). Verder is het iets onstoffelijk wat niet impliceert dat het onsterfelijk zou zijn. Als iemand heel mijn brein in kaart brengt met de activiteit van elk neuron en elke fysische eigenschap die maar op mijn brein van toepassing kan zijn neerschrijft dan nog heeft die persoon geen idee hoe het voelt om mij te zijn. En ten slotte, God, ja dat is helemaal nutteloos om over te discussiëren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#652 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Social Darwinism in action. ![]() Na dat boek gelezen te hebben, kan je me misschien helpen met deze prangende vraag : hoe communiceert yoghurt als je hem martelt in een mixer en de yoghurt wil dat het stopt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#654 |
Staatssecretaris
|
![]() En hoe je moet controleren dat de band tussen plant en onderzoeker sterk genoeg is.
![]() |
#655 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ga je blijven trollen of ga je eindelijk eens meedoen aan de discussie?
![]() |
![]() |
#656 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten eerste heeft dit boek alle schijn tegen. De beweringen zijn bullshit tot hij overtuigend kan bewijzen dat hij gelijk heeft en op die manier experts kan overtuigen. Tot die tijd : quantité en qualité negligable. Als er per duizend boeken van dergelijk allooi (met onzin dus) er 1 is met een echt waardevol punt, ga jij dan die duizend boeken gaan doorzoeken op dat ene waardevolle puntje? Dat is niet mijn roeping in ieder geval. Ten tweede, moesten we alle boeken lezen die jij hier al hebt aanbevolen, we zouden arm gekocht zijn, wat uiteraard de bedoeling is van die charlatans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
(waar is die knop als je hem nodig hebt) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Emoto Peace Project GreetzZ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#660 |
Minister-President
|
![]() personen/instellingen die theorieën/zaken uitsluiten omdat we er nog niets/niet veel over afweten zijn belachelijk
sommigen hier doen mij denken aan middeleeuwse toestanden waar is het bewijs dat bewustzijn enkel en alleen door chemische/fysieke processen bestaat? en aan de andere kant, waar is het bewijs dat bewustzijn niet enkel en alleen door chemische/fysieke processen bestaan?