![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Whatever...
Ik heb in elk geval geen drank nodig om me zelfzekerder te voelen, om de (flauwe) plezante uit te hangen, om te durven te kletsen met andere mensen of om me een imago aan te meten. Uiteraard, als je onzeker bent en/of maar een stijve hark bent, kan ik me voorstellen dat je je eerst moet volgieten vooraleer je wat los komt. Triestig eigenlijk, niet ? |
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
Citaat:
call me een stijve hark, maar ik giet de alcohol er met graagte in.
|
|
|
|
#65 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Uit het artikel : Using cannabis as a teenager or young adult increases the risk of psychosis, a report suggests.Jongeren moet eindelijk eens eerlijke en correcte informatie krijgen over cannabis en drugs in het algemeen. Het is duidelijk dat voor 14-18-jarigen, wiens hersenen nog in ontwikkeling zijn, de impact van drugs veel groter is. Het is dan ook contra-productief hen te proberen wijs te maken dat cannabis slecht en verderfelijk is en 12-14-jarigen alcohol te leren drinken. Jongeren ontdekken zelf dat een groot deel van wat hen vertelt werd, leugens en halve waarheden zijn en geloven er dan niets meer van. Geef hen correcte informatie, dan beseffen ze zelf wel waarom ze beter wachten met alle drugs tot ze 18 zijn (op zijn minst) |
|
|
|
|
|
|
#67 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Al jaren zijn er onderzoeken die aantonen dat cannabis psychosen veroorzaakt, en onderzoeken die aantonen dat het geen psychosen veroorzaakt, en onderzoeken die aantonen dat cannabis psychosen mildert. http://www.cannabis-med.org/index.ph...ef=on&s_faq=on Citaat:
Welke andere manieren had je in gedachten? |
||
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het klopt ook dat er dan minder van gebruikt wordt. |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Banneling
|
Hopelijk lijdt het werk van al onze ambtenaren niet te fel onder het gebruik van drugs...
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Burgemeester
|
Alcohol verhoogt de kans op levercirrose - wat nu?
Roken verhoogt de kans op longkanker - wat nu? Verzadigde vetten verhogen de kans op hart- en vaatziekte - wat nu? Kortom, mensen doen dingen die niet goed zijn voor hun gezondheid. Zolang ze zich bewust zijn van de risico's maakt het niet veel uit. Ik zou ook beter water dan koffie drinken. Dan leef ik langer. Meh, leven is meer dan een gezondheidsfreak. Ook geen idee waarom, uit de honderden dingen per dag die we dagelijks doen dat niet goed is voor onze gezondheid, plots de nadruk zo gelegd wordt op cannabis. Wat maakt cannabis een veel groter probleem dan al de rest? Er resten ons maar twee keuzes: -ofwel aanvaarden we dat iedereen voor zichzelf moet beslissen hoe hij zijn lichaam behandelt en dat dan soms mensen dingen doen met hun lichaam dat we niet zo leuk vinden. En dan zijn we daar ook consequent in. Dat kan gaan van mensen toelaten om zelf te kiezen hoeveel ze sporten, eten, drinken, tot wat ze roken. -ofwel bepalen we dat mensen niet het recht hebben om te doen met hun eigen lichaam wat ze willen, maar dat ze moeten doen wat iemand anders (wie?) hen zegt. En dan moeten we hier ook consequent in zijn. Iedereen verplicht 4 keer per week sporten, iedereen op caloriearm, vitaminerijk, vetarm dieet, geen alcohol, koffie of sigaretten,... Iedere tussenoplossing is gebaseerd op vooroordelen. Ofwel ben je baas over eigen lichaam, ofwel ben je dat niet. Laatst gewijzigd door Nunt : 6 maart 2011 om 23:27. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Banneling
|
Ik veronderstel dat je met die "ge" "men" bedoelt?
Laatst gewijzigd door artisjok : 8 maart 2011 om 19:35. |
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetensc...-oertijd.dhtml Dus een neutrale benadering om te zien hoe men het minst problemen genereert (want vermijden is onmogelijk) en toch de meeste efficiëntie behoudt zou een mogelijkheid kunnen zijn. |
|
|
|
|