![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dringend verder kortwieken die bende, bij de volgende verkiezingen! Een hoofddoek is iets meer dan een lapje stof op je hoofd, dat werd al zoveel keer gezegd en bewezen (vraag het aan Erdogan) en dat reclamesymbool voor een gevaarlijke aanvalsgodsdienst die hier graag de dienst zou willen uitmaken kunnen we missen als kiespijn! Geen hoofddoeken achter kassa's. Die dames kunnen even goed hun werk doen zonder dat symbool op hun hoofd! Anders gaan ze maar waar ze denken het beter te zullen hebben... En we moeten ons geen illusies maken, na de hoofddoekjes vechten ze voor de rest! Laatst gewijzigd door andev : 8 maart 2011 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ze nog maar twintig jaar of zo voortdoen: geen enkele vrouw zal nog zonder hoofddoekje op straat durven, en dat is maar één voorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Beknotting der vrijheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...oofddoek.dhtml
Er moet dringend een wet komen die zonnebrillen in de winter verbiedt.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister-President
|
![]() Hoofdje uit de hoofddoek steken lijkt me een veel eenvoudigere oplossing voor moslima's en hun professionele toekomst.
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De beknotting van de vrijheid van onze mensen die zich moeten plooien naar de wensen van allerlei soorten vreemdelingen, zelfs in hun eigen zaak? Reageren ze ook zo in de islamlanden tov de westerlingen en hun eigen gewoontes? Tenzij in de "toeristische oorden" waar ze de centen van de buitenlanders opstrijken, daar kunnen ze wel eens iets door de vingers zien...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Staatssecretaris
|
![]() Vrij ver
![]() Als werknemer met een publieke functie dien je het imago van het bedrijf uit te stralen en moet je je eigen stijl tijdens de werkuren onder de mat schuiven. Daar kies je voor als je bij bepaalde bedrijven gaat solliciteren, dat zegt men je ook op voorhand. Naar de meeste regels zal wel effectief marktonderzoek gedaan geweest zijn om te weten wat mensen storend kunnen vinden. En als ze het niet storend vinden zal er weer wel een religie zijn die daar - via individuen - problemen rond gaat maken. Dus dat moet vermeden worden op alle mogelijke manieren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Moesten onze politiekers het lef hebben om kordaat op te treden in de zin van zich aan onze gewoontes aan te passen of anders geen werk en geen andere tegemoetkomingen... Er zouden er meteen veel zijn die eieren voor hun geld zouden kiezen en vaststellen dat hun Allah zal doen alsof zijn neus bloedt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het extremistisch fundamentalisme komt niet van mijn kant dacht ik! Wel een reactie ertegen! De islam moet hier niet onze vrijheid komen beknotten: weg met die achterlijke zever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Welke vrijheid van u is beknot wanneer dat blank meisje een hoofddoek draagt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien wij een zelfde mentaliteit zouden tentoonspreiden in "hun" landen gooit men ons in de gevangenis of over de grens. En daar zou ik nog begrip voor hebben, het is hun land, hun leven enz Ik ben hier in mijn eigen land en ik wens me niet aan te passen aan iedere vreemde oelewapper die hier binnenwaait met zijn eisen en gewoontes! Na een flink aantal jaren "verrijking" weten we wat we er moeten van denken! Last, miserie, kosten, gevaar, ingevoerde criminaliteit en onbeschaamd profitariaat, eindeloze stompzinnige discussies om toch maar hun zin te krijgen in alles enz enz enz Wat een verrijking, wat een aanwinst voor onze maatschappij! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ga me ook niet aanpassen aan uw gezever en uw mismaakte gedachtengang. Als u zich hier niet goed voelt staat het u vrij om het af te trappen. Dit is niet UW LAND. Blijkbaar bent u het die de last, de zever en de zeik maakt maw, jij bent het probleem. Ga gewoon weg man, neem het vliegtuig, een enkele vlucht is goed voor u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straks is het: welke vrijheid is er beknot als iemand daar in een burka zit? enz enz enz En de volgende logische stap zal zijn dat wij onze kledij aan jullie wensen zullen moeten aanpassen...want Allah wil het zo. Laatst gewijzigd door andev : 8 maart 2011 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Gouverneur
|
![]() Het gaat gewoon om een contract dat niet werd verlengd, wat elke dag het geval is voor duizenden mensen. De recalcitrante hoofddoekdraagster weigerde om zich te schikken in de bedrijfscultuur, wat reden genoeg is om haar niet te houden, want schadelijk voor het bedrijf en klantonvriendelijk.
Een werkgever mag om commerciële redenen een dresscode vragen. Dit is het geval voor éénieder die gaat werken. Uit onderzoek blijkt ook dat kledij bij 20 % van de ontslagen een rol speelt. Wie zich in een werksituatie niet kan houden aan een consensus kan niet functioneren in een normale werksituatie. Bovendien is het niet aan de werknemer om overal haar eisen tot in het absolute op te leggen, zonder rekening te houden met anderen. De betrokken werkneemster met hoofddoek toont geen enkel respect, noch voor de werkgever, noch voor de klant. Ze vindt het nodig om zich te ONDERSCHEIDEN (een vorm van discriminatie van anderen) van andere vrouwen: de vrouwen van lichte zeden of ongelovige vrouwen. Bovendien geeft ze aan dat ze zich dient te beschermen tegen de 'lusten' van de man, alsof alle mannen zouden klaar staan om een vrouw zonder hoofddoek te bespringen. Een verkoopster met hoofddoek beledigt en compromitteert zowel mannen als vrouwen door de impliciete boodschap die ze uitstuurt. Wie tot in het absolute zijn richtlijnen wil doordrukken, dient de consequenties daarvan op zich te nemen, in plaats van anderen te beschuldigen en zich als slachtoffer op te stellen. Een jood die geen keppeltje mag dragen in dienstverband, zal daar nooit een zaak van maken, maar de gevolgen op zich nemen: ofwel het keppeltje afnemen, ofwel ontslag nemen. Dat die respectloze molisma's met hoofddoek daar maar eens een voorbeeld aan nemen, in plaats van steeds in de slachtofferrol te kruipen en anderen vals te beschuldigen.... Mensen worden het echt moe dat die gehoofddoekten telkens opnieuw alles op de spits drijven, radicaliseren en polariseren en de hoofdinquisiteur De Witte voor hun kar spannen. Trouwens, in Marokko is het zelfs verboden om met een keppeltje (er zijn nog autochtone joden) of een klein kruisje op straat te lopen. In Turkije is de hoofddoek ook verboden in scholen en overheidsdiensten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga je me vertellen wat ik hoef te willen in dit land? Vanwaar uw voorspellingen? Hoeveel kost zo een bezoekje bij een waarzegster?..., het lijkt me namelijk pure afzuip... ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |