Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2011, 18:48   #121
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Er worden mensen ontslagen om allerlei redenen. Soms omwille van ernstige feiten, soms omwille van pietluttigheden. Soms terecht, soms onterecht.
Waarom is het plots 'nieuws' als één van die al dan niet terechte ontslagen omwille van een al dan niet pietluttigheid als een hoofddoek als grondreden heeft?
Gaat nu elk ontslag dat op basis van een veranderd uiterlijk kenmerk zoals opvallende tatoeages, piercings of hoofddeksels wordt gemotiveerd, in de krant komen?
Daar zorgen onze linkse multiculpamperaars in de media wel voor!
Dringend verder kortwieken die bende, bij de volgende verkiezingen!
Een hoofddoek is iets meer dan een lapje stof op je hoofd, dat werd al zoveel keer gezegd en bewezen (vraag het aan Erdogan) en dat reclamesymbool voor een gevaarlijke aanvalsgodsdienst die hier graag de dienst zou willen uitmaken kunnen we missen als kiespijn! Geen hoofddoeken achter kassa's. Die dames kunnen even goed hun werk doen zonder dat symbool op hun hoofd! Anders gaan ze maar waar ze denken het beter te zullen hebben...
En we moeten ons geen illusies maken, na de hoofddoekjes vechten ze voor de rest!

Laatst gewijzigd door andev : 8 maart 2011 om 18:49.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 18:59   #122
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
O er wonen meer Limburgers in Limburg die naar de moskee gaan....
Stel dat dit meisje hier is geboren en op "papier" Belg is.
We hebben hier vrijheid van godsdienst nietwaar
We hebben hier inderdaad vrijheid van godsdienst. We moeten dat begrip dringend herbekijken gezien de nieuwe evolutie op dat gebied! We mogen die vrijheid niet laten teloor gaan door een opdringerige aanvalsgodsdienst die het woordje "vrijheid" niet in hun woordenschat heeft, tenzij om ze te misbruiken, hun zin te doen in alles en anderen met verboden te overladen!
Laat ze nog maar twintig jaar of zo voortdoen: geen enkele vrouw zal nog zonder hoofddoekje op straat durven, en dat is maar één voorbeeld.
Oud 8 maart 2011, 19:00   #123
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Beknotting der vrijheid.
Tegenlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 19:11   #124
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...oofddoek.dhtml

Er moet dringend een wet komen die zonnebrillen in de winter verbiedt..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 19:17   #125
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Ik vind het in ieder geval intriest. De 'Vlaming' laat nog maar eens zien hoe bekrompen en onverdraagzaam hij is.
Ik denk wel dat er grotere problemen zijn dan iemand die een hoofddoek wil dragen. Ik kan ook niet begrijpen dat iemands leven zo zielig is om zich te storen aan hoe iemand anders zich kleedt wat de reden daarvan ook is. Zolang je niet lastig gevallen wordt laat je mensen toch gewoon doen?
Ga je dat ook nog eens gaan uitleggen aan die islamkereltjes die onze meisjes en vrouwen voor hoer uitschelden omdat ze niet gekleed zijn voor de richtlijnen van hun pedofeet? Ons verder aanpassen aan hen blijkt een verhaal zonder einde te worden. Zij moeten zich aanpassen aan onze maatschappij of het aftrappen. Waarom daar nog langer meer woorden aan vuil maken?
Oud 8 maart 2011, 19:20   #126
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hopelijk voelt ze nu dat wij moslima's niks achter een kassa te doen hebben. Handen uit de mouwen steken en diploma's binnenhalen, dat moeten ze doen.
Hoofdje uit de hoofddoek steken lijkt me een veel eenvoudigere oplossing voor moslima's en hun professionele toekomst.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 19:22   #127
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
Beknotting der vrijheid.
De beknotting van de vrijheid van onze mensen die zich moeten plooien naar de wensen van allerlei soorten vreemdelingen, zelfs in hun eigen zaak? Reageren ze ook zo in de islamlanden tov de westerlingen en hun eigen gewoontes? Tenzij in de "toeristische oorden" waar ze de centen van de buitenlanders opstrijken, daar kunnen ze wel eens iets door de vingers zien...
Oud 8 maart 2011, 19:22   #128
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ga je dat ook nog eens gaan uitleggen aan die islamkereltjes die onze meisjes en vrouwen voor hoer uitschelden omdat ze niet gekleed zijn voor de richtlijnen van hun pedofeet? Ons verder aanpassen aan hen blijkt een verhaal zonder einde te worden. Zij moeten zich aanpassen aan onze maatschappij of het aftrappen. Waarom daar nog langer meer woorden aan vuil maken?
Als het u hier niet aanstaat, wat doet ge hier dan nog?
Oud 8 maart 2011, 19:22   #129
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Een dresscode, hoe ver mag men gaan tov de loonslaaf?
Vrij ver

Als werknemer met een publieke functie dien je het imago van het bedrijf uit te stralen en moet je je eigen stijl tijdens de werkuren onder de mat schuiven. Daar kies je voor als je bij bepaalde bedrijven gaat solliciteren, dat zegt men je ook op voorhand. Naar de meeste regels zal wel effectief marktonderzoek gedaan geweest zijn om te weten wat mensen storend kunnen vinden. En als ze het niet storend vinden zal er weer wel een religie zijn die daar - via individuen - problemen rond gaat maken. Dus dat moet vermeden worden op alle mogelijke manieren.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 19:23   #130
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
De beknotting van de vrijheid van onze mensen die zich moeten plooien naar de wensen van allerlei soorten vreemdelingen, zelfs in hun eigen zaak? Reageren ze ook zo in de islamlanden tov de westerlingen en hun eigen gewoontes? Tenzij in de "toeristische oorden" waar ze de centen van de buitenlanders opstrijken, daar kunnen ze wel eens iets door de vingers zien...
Ik heb geen boodschap aan uw extremistich fundamentalisme. Beknotting der vrijheid en niets anders.
Oud 8 maart 2011, 19:25   #131
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Hoofdje uit de hoofddoek steken lijkt me een veel eenvoudigere oplossing voor moslima's en hun professionele toekomst.
Inderdaad. Moesten onze politiekers het lef hebben om kordaat op te treden in de zin van zich aan onze gewoontes aan te passen of anders geen werk en geen andere tegemoetkomingen... Er zouden er meteen veel zijn die eieren voor hun geld zouden kiezen en vaststellen dat hun Allah zal doen alsof zijn neus bloedt!
Oud 8 maart 2011, 19:29   #132
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen boodschap aan uw extremistich fundamentalisme. Beknotting der vrijheid en niets anders.
Het extremistisch fundamentalisme komt niet van mijn kant dacht ik! Wel een reactie ertegen! De islam moet hier niet onze vrijheid komen beknotten: weg met die achterlijke zever.
Oud 8 maart 2011, 19:33   #133
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
Het extremistisch fundamentalisme komt niet van mijn kant dacht ik! Wel een reactie ertegen! De islam moet hier niet onze vrijheid komen beknotten: weg met die achterlijke zever.
Welke vrijheid van u is beknot wanneer dat blank meisje een hoofddoek draagt?
Oud 8 maart 2011, 19:34   #134
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
weg met die achterlijke zever.

Zwijg dan.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 19:35   #135
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het u hier niet aanstaat, wat doet ge hier dan nog?
Kan het nog dwazer voorgesteld worden?
Indien wij een zelfde mentaliteit zouden tentoonspreiden in "hun" landen gooit men ons in de gevangenis of over de grens. En daar zou ik nog begrip voor hebben, het is hun land, hun leven enz
Ik ben hier in mijn eigen land en ik wens me niet aan te passen aan iedere vreemde oelewapper die hier binnenwaait met zijn eisen en gewoontes! Na een flink aantal jaren "verrijking" weten we wat we er moeten van denken! Last, miserie, kosten, gevaar, ingevoerde criminaliteit en onbeschaamd profitariaat, eindeloze stompzinnige discussies om toch maar hun zin te krijgen in alles enz enz enz
Wat een verrijking, wat een aanwinst voor onze maatschappij!
Oud 8 maart 2011, 19:41   #136
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan het nog dwazer voorgesteld worden?
Indien wij een zelfde mentaliteit zouden tentoonspreiden in "hun" landen gooit men ons in de gevangenis of over de grens. En daar zou ik nog begrip voor hebben, het is hun land, hun leven enz
Ik ben hier in mijn eigen land en ik wens me niet aan te passen aan iedere vreemde oelewapper die hier binnenwaait met zijn eisen en gewoontes! Na een flink aantal jaren "verrijking" weten we wat we er moeten van denken! Last, miserie, kosten, gevaar, ingevoerde criminaliteit en onbeschaamd profitariaat, eindeloze stompzinnige discussies om toch maar hun zin te krijgen in alles enz enz enz
Wat een verrijking, wat een aanwinst voor onze maatschappij!

Ik ga me ook niet aanpassen aan uw gezever en uw mismaakte gedachtengang. Als u zich hier niet goed voelt staat het u vrij om het af te trappen. Dit is niet UW LAND. Blijkbaar bent u het die de last, de zever en de zeik maakt maw, jij bent het probleem. Ga gewoon weg man, neem het vliegtuig, een enkele vlucht is goed voor u.
Oud 8 maart 2011, 19:41   #137
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke vrijheid van u is beknot wanneer dat blank meisje een hoofddoek draagt?
De vrijheid om zelf te beslissen wat we hier willen en wat niet in ons eigen land.
Straks is het: welke vrijheid is er beknot als iemand daar in een burka zit?
enz enz enz En de volgende logische stap zal zijn dat wij onze kledij aan jullie wensen zullen moeten aanpassen...want Allah wil het zo.

Laatst gewijzigd door andev : 8 maart 2011 om 19:44.
Oud 8 maart 2011, 19:44   #138
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Het gaat gewoon om een contract dat niet werd verlengd, wat elke dag het geval is voor duizenden mensen. De recalcitrante hoofddoekdraagster weigerde om zich te schikken in de bedrijfscultuur, wat reden genoeg is om haar niet te houden, want schadelijk voor het bedrijf en klantonvriendelijk.

Een werkgever mag om commerciële redenen een dresscode vragen. Dit is het geval voor éénieder die gaat werken. Uit onderzoek blijkt ook dat kledij bij 20 % van de ontslagen een rol speelt.
Wie zich in een werksituatie niet kan houden aan een consensus kan niet functioneren in een normale werksituatie. Bovendien is het niet aan de werknemer om overal haar eisen tot in het absolute op te leggen, zonder rekening te houden met anderen.
De betrokken werkneemster met hoofddoek toont geen enkel respect, noch voor de werkgever, noch voor de klant. Ze vindt het nodig om zich te ONDERSCHEIDEN (een vorm van discriminatie van anderen) van andere vrouwen: de vrouwen van lichte zeden of ongelovige vrouwen. Bovendien geeft ze aan dat ze zich dient te beschermen tegen de 'lusten' van de man, alsof alle mannen zouden klaar staan om een vrouw zonder hoofddoek te bespringen. Een verkoopster met hoofddoek beledigt en compromitteert zowel mannen als vrouwen door de impliciete boodschap die ze uitstuurt.

Wie tot in het absolute zijn richtlijnen wil doordrukken, dient de consequenties daarvan op zich te nemen, in plaats van anderen te beschuldigen en zich als slachtoffer op te stellen. Een jood die geen keppeltje mag dragen in dienstverband, zal daar nooit een zaak van maken, maar de gevolgen op zich nemen: ofwel het keppeltje afnemen, ofwel ontslag nemen. Dat die respectloze molisma's met hoofddoek daar maar eens een voorbeeld aan nemen, in plaats van steeds in de slachtofferrol te kruipen en anderen vals te beschuldigen....
Mensen worden het echt moe dat die gehoofddoekten telkens opnieuw alles op de spits drijven, radicaliseren en polariseren en de hoofdinquisiteur De Witte voor hun kar spannen.
Trouwens, in Marokko is het zelfs verboden om met een keppeltje (er zijn nog autochtone joden) of een klein kruisje op straat te lopen. In Turkije is de hoofddoek ook verboden in scholen en overheidsdiensten.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 19:46   #139
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
De vrijheid om zelf te beslissen wat we hier willen en wat niet in ons eigen land.
Straks is het: welke vrijheid is er beknot als iemand daar in een burka zit?
enz enz enz En de volgende logische stap zal zijn dat wij onze kledij aan jullie wensen zullen moeten aanpassen...

Ga je me vertellen wat ik hoef te willen in dit land? Vanwaar uw voorspellingen? Hoeveel kost zo een bezoekje bij een waarzegster?..., het lijkt me namelijk pure afzuip... of is FDW uw toekomstvoorspeller?
Oud 8 maart 2011, 19:48   #140
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Zwijg dan.
Ik kan me niet ontdoen van de indruk dat wat jullie soort afdoen met antwoorden zoals hierboven gewoon wil zeggen dat jullie met jullie mond vol tanden staan tov bepaalde replieken! 2+2=4 nietwaar?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be