Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 01:10   #241
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je weet dat dat niet mn lievelingskostje is en dat dan nog ná dat ik je daarstraks zo verwend heb.
Des te meer voor mij, HEMA-worsten als snackje tussendoor.

Ik maak morgen met veel liefde je lievelingskostje klaar, dus despereert niet.

En voor jou m'n liefste, heb ik dalijk nóg een verrassing in petto als dank voor de verwennerij van zoëven.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 01:11   #242
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Dat zegt ze niet. Ze pleit voor een goede opleiding en kansen pakken, als in: ''Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid''.
Dat was overduidelijk haar impliciete boodschap.

In een latere post van haar, zal je die bevestigt zien.

Tof dat je het nog door een roze bril probeert te zien, daar is heel veel moed en wilskracht voor nodig vrees ik.
Jammergenoeg zullen de Moslims de dag dat ze met de scepter zwaaien in ons land - in de mate dat dat vandaag nog niet het geval is - geen onderscheid meer maken tussen jou en de mensen die het al lang zagen gebeuren en ervoor waarschuwden.
Jij bent immers een vuile blanke, een haram varken. Ze willen zelfs liefst geen eten hebben wat ooit door jouw onreine handen werd aangeraakt.
Enkel voor geld geldt een uitzondering.
Oud 9 maart 2011, 01:11   #243
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dit zegt gewoon alles ...

Als dit nog geen ogen opent, zullen sommige ogen voor eeuwig dicht blijven.

Tijd dat rechts zich verenigt en opkomt tegen dit gedrag. Zoals de eerste minister van Nederland (liberale partij) het zei "Nederland terug voor de Nederlanders".
Hij bedoelde toch écht wat anders dan wat u ervan maakt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 01:14   #244
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Dat was overduidelijk haar impliciete boodschap.

In een latere post van haar, zal je die bevestigt zien.

Tof dat je het nog door een roze bril probeert te zien, daar is heel veel moed en wilskracht voor nodig vrees ik.
Jammergenoeg zullen de Moslims de dag dat ze met de scepter zwaaien in ons land - in de mate dat dat vandaag nog niet het geval is - geen onderscheid meer maken tussen jou en de mensen die het al lang zagen gebeuren en ervoor waarschuwden.
Jij bent immers een vuile blanke, een haram varken. Ze willen zelfs liefst geen eten hebben wat ooit door jouw onreine handen werd aangeraakt.
Enkel voor geld geldt een uitzondering.
Sorry hoor maar je slaat door.

Je zorgen maken over sommige ontwikkelingen is één ding, over je toeren raken omdat één winkeljuffrouw een hoofddoekje draagt is zwaar overdreven.

En nogmaals, het gaat om een autochtone Limburgse.
Oud 9 maart 2011, 01:17   #245
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat een klucht. Kruipen voor een baas seg. Ik sterf nog liever dan mij te verlagen tot dat soort niveau. Mijn baas is inderdaad mijn baas maar dat wilt niet zeggen dat ik akkoord ga met al zn regelkes. Constant gezeik over 'godsdienst vrijheid', 'vrijheid van meningsuiting' maar als puntje bij paaltje komt 'ho neen, onze cultuur dit, onze cultuur dat'. Ik vraag me eigenlijk wel af over welke cultuur men het constant heeft. Bende hypocrieten.

Een baas die per definitie wat heeft tegen iemand die 'anders' gekleed is zou men direct moeten verwijderen vanachter zn miezerig bureautje. Weg met bekrompen idioten!
Er geldt een godsdienstvrijheid in ons land.

Maar die vrijheid is beperkt, ze mag namelijk geen anderen beperken.

Godsdienstvrijheid betekent niet: als ik een godsdienst heb, mag ik onder het mom van die godsdienst allerlei regels opleggen aan anderen.

Je mag bvb. niemand dwingen om op je hoofddoek te liggen kijken, terwijl die ander weet dat dit betekent dat jij je uiterlijk van hen wil distantiëren, je je moreel superieur voelt en je anderzijds thuis geen bal te zeggen hebt.
Dat is simpelweg provocatie.

En mijn excuses dat degenen die de wetten ooit maakten, niet wisten dat er godsdiensten bestonden waarbij naastenliefde bijzonder voorwaardelijk en geloofsgebonden bleek te zijn.

Dus godsdienstvrijheid ja, enkel als die godsdienst verdraagzaam is naar alle culturen, naar alle religies, en niet haar omgeving vanalles wil opleggen.
Oud 9 maart 2011, 01:21   #246
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry hoor maar je slaat door.
Vol woede en haat dingen verzinnen. Zielig, maar dat zal eigen zijn aan racisten. Walgelijk.
Tegenlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 01:21   #247
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:

Godsdienstvrijheid betekent niet: als ik een godsdienst heb, mag ik onder het mom van die godsdienst allerlei regels opleggen aan anderen.

Je mag bvb. niemand dwingen om op je hoofddoek te liggen kijken, terwijl die ander weet dat dit betekent dat jij je uiterlijk van hen wil distantiëren, je je moreel superieur voelt en je anderzijds thuis geen bal te zeggen hebt.

En mijn excuses dat degenen die de wetten ooit maakten, niet wisten dat er godsdiensten bestonden waarbij naastenliefde bijzonder voorwaardelijk en geloofsgebonden bleek te zijn.

Dus godsdienstvrijheid ja, enkel als die godsdienst verdraagzaam is naar alle culturen, naar alle religies, en niet haar omgeving vanalles wil opleggen.
Een hoofddoekje is inderdaad geen religieus voorschrift maar een cultureel gebonden dracht die in sommige (islamitische) delen van de wereld in gebruik is.

Maar dat u niet gedwongen wilt worden ernaar te kijken is pech voor u... Als dát al leidraad zou moeten zijn.
Oud 9 maart 2011, 01:22   #248
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
Vol woede en haat dingen verzinnen. Zielig, maar dat zal eigen zijn aan racisten. Walgelijk.
Het is nu de derde keer achter elkaar dat je iemand ervan beschuldigt racist te zijn. Kom je ook nog ergens met argumenten?
Oud 9 maart 2011, 01:26   #249
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is nu de derde keer achter elkaar dat je iemand ervan beschuldigt racist te zijn. Kom je ook nog ergens met argumenten?
?
Oud 9 maart 2011, 01:26   #250
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Meer woorden zijn niet nodig, dit �*s de essentie!

Daar moeten we voor gaan voordat 't te laat is, als 't al niet lang te laat is!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 01:28   #251
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
?
Excuus, ik verwarde u met schaduwpremier.
Oud 9 maart 2011, 01:29   #252
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Meer woorden zijn niet nodig, dit �*s de essentie!

Daar moeten we voor gaan voordat 't te laat is, als 't al niet lang te laat is!
Jij draaft ook al zo door. Wat wordt iemand er beter of slechter van als een cassiere een hoofddoekje draagt?
Oud 9 maart 2011, 01:32   #253
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij draaft ook al zo door. Wat wordt iemand er beter of slechter van als een cassiere een hoofddoekje draagt?
Hun persoonlijk ego. Een ideologische overwinning die er geen is.
Oud 9 maart 2011, 01:33   #254
Groentje-18

Standaard

Hertog, het gaat niet om dat hoofddoekje. Het gaat om hetgeen waar die lap stof symbool voor staat.

Dat is hier al uitvoerig beschreven.

En het wordt geconfirmeerd door de laatste berichten, want het is al langs de minister gepasseerd begot. Dat allemaal op één dag tijd!
Als een donker iemand zich gediscrimineerd voelt, kan men er blijkbaar wel haast van maken.
Oud 9 maart 2011, 01:36   #255
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
Hertog, het gaat niet om dat hoofddoekje. Het gaat om hetgeen waar die lap stof symbool voor staat.

Dat is hier al uitvoerig beschreven.

En het wordt geconfirmeerd door de laatste berichten, want het is al langs de minister gepasseerd begot. Dat allemaal op één dag tijd!
Als een donker iemand zich gediscrimineerd voelt, kan men er blijkbaar wel haast van maken.
Het is een blank meisje die gediscrimineerd werd, ter uwer informatie.

Dat het zo snel gaat, moet je toch blij om zijn? Eigen volk eerst! Of hoe gaat die slogan?!
Oud 9 maart 2011, 01:43   #256
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat Groentje dus zegt, wáár dat voor staat, niet dat lapje stof, overigens is 't geen voorwaarde om je geloof te kunnen belijden, miljoenen vrouwen doen dat zonder hoofddoek, in landen als Saudi Arabië en Iran moeten vrouwen zich inpakken om zich zogezegd te beschermen voor geile blikken van mannen, worden ze wel degelijk onderdrukt, 't zou 'n signaal zijn aan al die onderdrukte vrouwen daarginds, in hun gevecht voor meer vrijheden om hier in 't westen, waar vrijheid als hoog goed geldt, te laten zien aan die onderdrukte vrouwen; 'Kijk, wij steunen jullie in jullie strijd tegen onderdrukking en zijn solidair met jullie, wij dragen die hoofddoek niet, wij zijn vrij, jullie kunnen dat óók bereiken', maar nee, ze geven net 't tegenovergestelde signaal, zodat de mannen in die patriarchale landen zich gesterkt voelen om hun vrouwen verder te blijven onderdrukken.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 01:43   #257
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Ik wéét waar de hoofddoek voor staat en ben er geen fan van. Trouwens, zó eenduidig is de betekenis ervan allang niet meer maar dat terzijde. Maar dat ik er geen fan van ben heeft te maken met mijn persoonlijke opinie over religies die anderen willen opleggen hoe te leven. Met ander woorden: Ik heb liever dat mensen ze vrijwillig afdoen maar wil niemand dwingen dat te doen. Begrijp je wat ik bedoel? Ik ga daar niet over. Jij ook niet.

Mensen - in een winkel nota bene - willen verbieden ze te dragen alleen omdat een paar redneck-klanten opmerkingen plaatsen gaat er echt over. Een winkel heeft ook een maatschappelijke functie.
Oud 9 maart 2011, 01:44   #258
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is een blank meisje die gediscrimineerd werd, ter uwer informatie.

Dat het zo snel gaat, moet je toch blij om zijn? Eigen volk eerst! Of hoe gaat die slogan?!
Het gaat niet over blank of zwart of pimpelpaars, maar het gaat er om dat het wéér gezeikstraal is met iemand van de beschermde religieuze soort die hun achterlijkheden maar blijven opdringen.

En zo iemand, hoewel oorspronkelijk van Vlaemschen bloede, is nooit of te nimmer 'eigen volk'. Die eretitel heeft ze voor altijd kwijtgespeeld op het moment dat ze zich liet bekeren.

Zoals wijlen mijn overleden grootvader zaliger reeds zeide: "wie zich tot den islam bekeert, is de naam eigen volck niet weerd"
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 01:45   #259
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Wat Groentje dus zegt, wáár dat voor staat, niet dat lapje stof, overigens is 't geen voorwaarde om je geloof te kunnen belijden, miljoenen vrouwen doen dat zonder hoofddoek, in landen als Saudi Arabië en Iran moeten vrouwen zich inpakken om zich zogezegd te beschermen voor geile blikken van mannen, worden ze wel degelijk onderdrukt, 't zou 'n signaal zijn aan al die onderdrukte vrouwen daarginds, in hun gevecht voor meer vrijheden om hier in 't westen, waar vrijheid als hoog goed geldt, te laten zien aan die onderdrukte vrouwen; 'Kijk, wij steunen jullie in jullie strijd tegen onderdrukking en zijn solidair met jullie, wij dragen die hoofddoek niet, wij zijn vrij, jullie kunnen dat óók bereiken', maar nee, ze geven net 't tegenovergestelde signaal, zodat de mannen in die patriarchale landen zich gesterkt voelen om hun vrouwen verder te blijven onderdrukken.
En dat los je op door een meisje te ontslaan (excuus: het contract niet te verlengen van een meisje) dat een hoofdoekje draagt? Knap hoor!
Oud 9 maart 2011, 01:48   #260
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Een "blank meisje". Waw. En wat is het verschil met een geel, bruin,zwart, rood of zelfs een paarsgestreept groen meisje?
Geen drol nietwaar Tegenlicht, alle meisjes van het "type" Homo Sapiens zijn hetzelfde.

Als ik mijn kwakje als blanke man in een willekeurige vruchtbare dame van welke kleur dan ook deponeer is haar kans om zwanger te zijn even groot als die van een andere kleur.

En daar gaat geen hoofddoek een verschil in maken.

Wat wel een feit is. Ik ben een getrouwd man, en strikt monogaam uit eigen keuze.

En het " Blanke meisje" werd niet gediscrimineerd.
Ze werd alleen ontslagen omdat ze niet kon aanpassen aan de wensen van haar "klant". En uiteindelijk, "Klant is Koning".
Als Hot Marijke morgen een klant over de vloer krijgt die wensen heeft die ze niet wil vervullen, dan is het simpel, dan gaat die klant weg. Of begaat die klant een misdaad.

En nu gij Licht vanuit de Andere Kant.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be