Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 01:50   #261
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Er staat ook nergens vermeld dat ze moslima is. Misschien gaat hem om fashion.
Tegenlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 01:50   #262
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
En dat los je op door een meisje te ontslaan (excuus: het contract niet te verlengen van een meisje) dat een hoofdoekje draagt? Knap hoor!
Ja, dat is een deel van een oplossing. Nu nog het andere deel voor elkaar krijgen, namelijk heb verbinden van de werkloosuitkering aan de echte werkwilligheid van iemand.
Oud 9 maart 2011, 01:51   #263
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een "blank meisje". Waw. En wat is het verschil met een geel, bruin,zwart, rood of zelfs een paarsgestreept groen meisje?
Geen drol nietwaar Tegenlicht, alle meisjes van het "type" Homo Sapiens zijn hetzelfde.

Als ik mijn kwakje als blanke man in een willekeurige vruchtbare dame van welke kleur dan ook deponeer is haar kans om zwanger te zijn even groot als die van een andere kleur.

En daar gaat geen hoofddoek een verschil in maken.

Wat wel een feit is. Ik ben een getrouwd man, en strikt monogaam uit eigen keuze.

En het " Blanke meisje" werd niet gediscrimineerd.
Ze werd alleen ontslagen omdat ze niet kon aanpassen aan de wensen van haar "klant". En uiteindelijk, "Klant is Koning".
Als Hot Marijke morgen een klant over de vloer krijgt die wensen heeft die ze niet wil vervullen, dan is het simpel, dan gaat die klant weg. Of begaat die klant een misdaad.

En nu gij Licht vanuit de Andere Kant.
Met fundamentalisten ga ik niet in dialoog.
Oud 9 maart 2011, 01:52   #264
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wéét waar de hoofddoek voor staat en ben er geen fan van. Trouwens, zó eenduidig is de betekenis ervan allang niet meer maar dat terzijde. Maar dat ik er geen fan van ben heeft te maken met mijn persoonlijke opinie over religies die anderen willen opleggen hoe te leven. Met ander woorden: Ik heb liever dat mensen ze vrijwillig afdoen maar wil niemand dwingen dat te doen. Begrijp je wat ik bedoel? Ik ga daar niet over. Jij ook niet.

Mensen - in een winkel nota bene - willen verbieden ze te dragen alleen omdat een paar redneck-klanten opmerkingen plaatsen gaat er echt over. Een winkel heeft ook een maatschappelijke functie.
Dit is ook niet fair van U Hertog, U weet niet wie of welke klanten opmerkingen gemaakt hebben en al zeker niet of 't 'redneck' klanten waren, bovendien hebt U waarschijnlijk vorige bijdragen gemist, in Genk wonen namelijk enorm veel allochtonen, enorm veel nationaliteiten samen, waar weinig tot geen problemen mee waren vroeger.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 01:52   #265
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
Er staat ook nergens vermeld dat ze moslima is. Misschien gaat hem om fashion.
Argh, uit welk universum komt U geslijmd? Welke andere bevolkingsgroep kent U die haar baan op't spel wil zetten vanwege een hoofddoek?

Tante Nonneke? Het Zeeuws Meisje als boterreclamedame?
Oud 9 maart 2011, 01:54   #266
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met fundamentalisten ga ik niet in dialoog.
Gefeliciteerd. Ik probeer dat tenminste in ijdele hoop toch wat verlichting in de wereld te brengen.
Ik reageer zelfs nog op Artisjok.
Oud 9 maart 2011, 01:57   #267
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
>Awel Groentje-18, het zou me niet verbazen dat je gelijk hebt.

Ik heb hiervoor al een "extreem slecht voorbeeld" geschetst.

Maar ik zie het al voor me. Zo'n modern meisje met Marrokaanse achtergrond die zonder hoofddoek passeerd aan de kassa, en haar pakketje met 3 sexy slipjes laat afrekenen. En dat de autochtone bekeerlinge (bekeerlingen zijn zeer vaak de meest extreme modellen binnen een geloof, meer Rooms dan de paus dus) het heel duidelijk laat merken -zonder woorden- dat ze liever niet in kontakt komt met zo'n afvallig hoertje.

Het moet lukken dat de dochter van onze buren (aan beide kanten trouwens) moderne vrouwen zijn, zonder hoofddoek, en toch zichzelf moslima noemen. Hoeren, neen. Vrouwen, jazeker.
Het zou me niets verbazen moest dit ongeveer zijn hoe het gegaan is!

Citaat:
Ik wéét waar de hoofddoek voor staat en ben er geen fan van. Trouwens, zó eenduidig is de betekenis ervan allang niet meer maar dat terzijde. Maar dat ik er geen fan van ben heeft te maken met mijn persoonlijke opinie over religies die anderen willen opleggen hoe te leven. Met ander woorden: Ik heb liever dat mensen ze vrijwillig afdoen maar wil niemand dwingen dat te doen. Begrijp je wat ik bedoel? Ik ga daar niet over. Jij ook niet.
Oké, daar ben ik het mee eens.

Citaat:
Mensen - in een winkel nota bene - willen verbieden ze te dragen alleen omdat een paar redneck-klanten opmerkingen plaatsen gaat er echt over. Een winkel heeft ook een maatschappelijke functie.
In een bedrijf hou je het low-profile. De Islam heeft het echter moeilijk met zich eender waar low-profile te houden en wenst in alle statistieken en in het straatbeeld op te vallen, neen zelfs: eruit te springen.

Ik stel voor dat alle Christenen morgen terug met een groot houten kruis beginnen rond te slepen, kwestie van het grootste en meest opvallende religieuze symbool te hebben. Eens zien hoezeer er dan gejankt wordt?
Of misschien moet iedereen morgen maar eens gaan werken met een t-shirt van het V.B. aan? Als groene moet ik mijn gezicht misschien groen gaan schilderen alsook mijn haar, en zo gaan solliciteren bij de lokale bank om dan te gaan klagen bij het CGKR indien ik gediscrimineerd word? Of een t-shirt met 'fuck off' aandoen, zou dat gaan?
Want dat laatste, is tenslotte de impliciete boodschap die een hoofddoekmeisje meegeeft aan haar niet-hoofddoekdragende medemens, of die nu zwart is, of blank.

Maar daarnaast zijn werkgevers zijn niet geïnteresseerd in uw opinies over ene of gene godsdienst of ideologie, en klanten nog veel minder.
Uw werkplaats, noch school, noch eender welke professionele omgeving die daar tussenin mocht staan en die ik over het hoofd zie, is best de plaats waar je niet met je eigen ideeën begint te schermen. Om, als je het mij vraagt, heel begrijpelijke redenen: uw professioneel leven heeft immers in de overgrote meerderheid van de gevallen totaal niets van doen met je godsdienst of ideologie.
Tenzij je gaat werken of school loopt om zieltjes te winnen, maar dat lijkt me niet de reden waarvoor je aangeworven wordt ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 maart 2011 om 01:59.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 02:00   #268
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Gefeliciteerd. Ik probeer dat tenminste in ijdele hoop toch wat verlichting in de wereld te brengen.
Ik reageer zelfs nog op Artisjok.
Amai, mijn respect voor je groeit nog iedere dag!
Oud 9 maart 2011, 02:02   #269
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat los je op door een meisje te ontslaan (excuus: het contract niet te verlengen van een meisje) dat een hoofdoekje draagt? Knap hoor!
Nee Hertog, dat los �*k niet op, 't is ook niet aan mij om dat op te lossen, maar aan henzelf, integreren weet U wel, dat heeft trouwens elke groep allochtonen tot nu toe naadloos gedaan, behalve die ene, maar dit gaat blijkbaar om 'n bekeerd meisje, waarschijnlijk verliefd geworden op 'n Marokkaan, beetje labiel, wordt verwelkomd in 'n warme, nieuwe familie en wil dan roomser dan de paus zijn.

Je schrijft overigens even verder dat 'n hoofddoek geen voorwaarde is om islam te belijden, maar 'n soort van cultuur is in andere (islamitische) landen, daarmee geeft U zelf aan dat dat hier bij ons niet cultuur of gewoonte is.

“Si fueris Romae, Romano vivito more; si fueris alibi, vivito sicut ibi”

Bovendien - en dan mag U me vinden doordraaien - 'n Vlaams meisje dat zich bekeert zie ik als landverraaier ofwel als minderbegaafd!
Oud 9 maart 2011, 02:04   #270
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Het is een blank meisje die gediscrimineerd werd, ter uwer informatie.

Dat het zo snel gaat, moet je toch blij om zijn? Eigen volk eerst! Of hoe gaat die slogan?!
Blank zoals midden oosten blank?

Zou ik een bron kunnen krijgen?

Maar los daarvan maakt het me niets uit. Het lijkt me vooral een amokmaakster. Wie gaat er nu eerst braafjes solliciteren zonder provocerende accesoires of klederdracht, om dan plots met provocerende aççesoires of kleding af te komen. Dat doet enkel iemand die zin heeft om te rebelleren, of een wolf in schaapskleren, me dunkt.
Daarbij kreeg ze dan nog gelijk van de winkelketen ook (die gelukkig voor haar Nederlands was).
De klanten (zoals al aangehaald: waarschijnlijk voor minimum 50% uit allochtonen bestaand) oordeelden daar echter anders over.

Misschién droeg ze het wel als fashion en was ze helemaal niet Islamtisch, en konden de Moslimvrienden niet verdragen dat hun offensie-symbool op deze reden werd gebruskeerd?
Indien dat het geval is, lig ik behoorlijk strike.

Alles doet me vooral denken aan die Marokkaan bij ons in de klas die telkens het woordje 'racist' begon te schreeuwen van zodra hij een rood cijfer kreeg ... Hem uitleggen dat het helaas gewoon om een objectieve vaststelling van het tekort schieten van zijn kennis en mogelijkheden ging, was niet min voor de leerkrachten. Religie of 'ras' als excuus voor hem dus, om zijn eigen fouten te verbergen. Wie is dan degene die misbruik maakt van 'ras' of 'religie'? Zijn de Islamieten eigenlijk wel echt gelovig? Of is het gewoon een excuus om hun territorium uit te breiden en onbeschaafde impulsen in de wereld los te laten (overal ter wereld bevechten ze andersgelovigen, enkel in het westen gebeurt dat nog niet openlijk).

Vooral de vrouwelijke leerkrachten konden hem met moeite iets duidelijk maken, want die discrimineerde hij wel. Och god ja ... het zou me niet verbazen als velen daardoor nu nog kalmeermiddelen slikken. Het CGKR is toen echter nooit tussen beide gekomen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 maart 2011 om 02:07.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 02:12   #271
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Blank zoals midden oosten blank?

Zou ik een bron kunnen krijgen?

Maar los daarvan maakt het me niets uit. Het lijkt me vooral een amokmaakster. Wie gaat er nu eerst braafjes solliciteren zonder provocerende accesoires of klederdracht, om dan plots met provocerende aççesoires of kleding af te komen. Dat doet enkel iemand die zin heeft om te rebelleren, of een wolf in schaapskleren, me dunkt.
Daarbij kreeg ze dan nog gelijk van de winkelketen ook (die gelukkig voor haar Nederlands was).
De klanten (zoals al aangehaald: waarschijnlijk voor minimum 50% uit allochtonen bestaand) oordeelden daar echter anders over.

Misschién droeg ze het wel als fashion en was ze helemaal niet Islamtisch, en konden de Moslimvrienden niet verdragen dat hun offensie-symbool op deze reden werd gebruskeerd?
Indien dat het geval is, lig ik behoorlijk strike.
Ik ga niet in dialoog met fundametalisten die vanalles verzinnen om hun punt moeten te maken.

Je weet helemaal niets van dat meisje, behalve:

Dat ze blank en vlaams is. Dat zijn de enige feiten.
Oud 9 maart 2011, 02:18   #272
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U vergeet 1 feitje. Dit blank Vlaams meisje/vrouw draagt liever een hoofdoek dan te werken voor haar boterham.

Laatst gewijzigd door maddox : 9 maart 2011 om 02:20.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 02:25   #273
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga niet in dialoog met fundametalisten die vanalles verzinnen om hun punt moeten te maken.
Bedoelt u daar een metal-gelovige van de keiharde lijn mee? Of eerder een metaalbewerker die in zijn vrije tijd wat bijklust met funderingen?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 02:26   #274
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
U vergeet 1 feitje. Dit blank Vlaams meisje/vrouw draagt liever een hoofdoek dan te werken voor haar boterham.
Als ik ergens niet mag dragen wat ikzelf wil, zie je mij daar ook niet. Werk of niet.
Oud 9 maart 2011, 02:29   #275
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:

jij gaat dus alleen in dialoog met wie jou gelijk geeft,wat doe je dan op een politiek forum =trollen?
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 02:29   #276
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik ergens niet mag dragen wat ikzelf wil, zie je mij daar ook niet. Werk of niet.
Ach ja, dan ga je gewoon wat 'zeikstralen', toch?
Oud 9 maart 2011, 02:31   #277
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Prima, maar dan ook naderhand niet gaan zeikstralen dat u tengevolge van uw eigen keuze geen werk kan vinden of uw werk bent kwijtgeraakt. En al helemaal geen rassiesme en dergelijke gaan blèren.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 02:33   #278
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
jij gaat dus alleen in dialoog met wie jou gelijk geeft,wat doe je dan op een politiek forum =trollen?
Ik ga met iedereen in dialoog, met extremistische fundamentalisten is dat echter zinloos, daar dialoog onmogeijk is.
Oud 9 maart 2011, 02:44   #279
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat een klucht. Kruipen voor een baas seg. Ik sterf nog liever dan mij te verlagen tot dat soort niveau. Mijn baas is inderdaad mijn baas maar dat wilt niet zeggen dat ik akkoord ga met al zn regelkes. Constant gezeik over 'godsdienst vrijheid', 'vrijheid van meningsuiting' maar als puntje bij paaltje komt 'ho neen, onze cultuur dit, onze cultuur dat'. Ik vraag me eigenlijk wel af over welke cultuur men het constant heeft. Bende hypocrieten.

Een baas die per definitie wat heeft tegen iemand die 'anders' gekleed is zou men direct moeten verwijderen vanachter zn miezerig bureautje. Weg met bekrompen idioten!
meisje ,wat een verwrongen wereldbeeld heb jij toch,de kledingcode die jou baas voorschrijft dragen ,noem jij kruipen voor een baas!!! en dan ben je verwonderd dat we vinden dat uw volk lange tenen heet,mss dat een bezoek aan een breinchirurg soelaas bied,maar t zal nen hele goeie moeten zijn
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 02:53   #280
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
meisje ,wat een verwrongen wereldbeeld heb jij toch,de kledingcode die jou baas voorschrijft dragen ,noem jij kruipen voor een baas!!! en dan ben je verwonderd dat we vinden dat uw volk lange tenen heet,mss dat een bezoek aan een breinchirurg soelaas bied,maar t zal nen hele goeie moeten zijn
Maar louis toch, je hebt 't nog steeds niet begrepen; wij zijn de hypocrieten; zij zijn degene die te pas en onpas schermen met grote woorden als; Vrijheid van Meningsuiting, Godsdienstvrijheid, alsof ze 't allemaal zelf uitgevonden hebben, alsof hun voorouders er ooit ene zak voor gedaan hebben en nog steeds niet in landen van herkomst, maar wél hier bij ons, in onze landen er zich op beroepen en eisen gaan stellen....maar WIJ zijn de hypocrieten als wij onze verworven rechten en vrijheden niet teloor willen zien gaan!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be