Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 11:10   #301
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Met termpjes zwaaien, is dat alles wat u kan?

Ik geef u een uitdaging:

zorg ervoor dat u niemand nog van racisme kan betichten, en u wordt de volksheld van zowel zwart als blank.
(Ik wed overigens meer allochtonen dan u in mijn vriendenkring te hebben.
Ik ken immers de werkelijkheid. De grootste poco's van heden ten dage, zijn de mensen die wonen in de meest elitaire residentiële buurten van dit land en die nooit in aanraking zijn gekomen met de allochtone criminelen. Simpelweg omdat deze laatste zelfs schrik van hun hebben, gezien zij vaak veel grotere criminelen zijn.)

Dus dat betekent:

Zorg ervoor dat een gelijk aantal autochtonen en allochtonen
- inbreekt
- overvallen pleegt
- over wapentuig beschikt
- verkracht
- in de gevangenis beland
- aan huisjesmelkerij doen
- aan sociale fraude doet
- aan fiscale fraude doet
- gebruik maakt van het juridisch apparaat
- gebruik maakt van het ocmw
- zinloos geweld pleegt
- ...

- dat allochtonen
- deftig Nederlands spreken
- zich normal of low profile opstellen en je hen niet van mijlenver hoort afkomen waardoor ze voor overlast zorgen
- niets meer kosten aan de staat
- niet om de twee minuten van hun tak maken, zoals bv. vandaag in de media
- ...

Succes!!
Kostelijk. Echt.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 11:11   #302
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rangzen Bekijk bericht
Wat mij echt opvalt in deze discussie :

een groot aantal van de anti-islamisten is blijkbaar een groot voorvechter van vrouwenrechten en vindt de emancipatie van de moslima blijkbaar héél belangrijk.

Tegelijkertijd wordt hier een woordenschat gebruikt die niet bepaald wijst op respect voor vrouwen : trezeke, trees, trutje, wijveke

Dus wees niet hypocriet en verstop je niet achter die drogreden. Zeg gewoon dat je een afkeer hebt van islam en daardoor onpasselijk wordt elke keer je een hoofddoek ziet.

Met de vrouw eronder heeft dat nog maar weinig te maken...
Je hebt gelijk.
Let op en lees verder he
Je moet zoiets heel slim aanpakken, jouw woorden wikken en wegen,
fatsoenlijke taal gebruiken en ze dan op een deftige wijze aan de deur zetten.
Zodat je niemand kan pakken
Zo worden ook andere mannen en vrouwen afgedankt.
We hebben zelfs een uitgebreide en zelfs nieuwe woordenschat die dat
allemaal mogelijk maakt. Ik denk aan reorganisatie enz. enz. enz.
Ze hadden nog niet eens moeten spreken van een hoofddoek.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 11:29   #303
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Goh, daar gaan die van HEMA blij mee zijn.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 11:42   #304
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Nog erger: Ives Desmedt van de Morgen gaat er ook geen thee-zakjes meer kopen.
Ik weet niet of het volle of lege waren
Oud 9 maart 2011, 11:42   #305
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegelijkertijd wordt hier een woordenschat gebruikt die niet bepaald wijst op respect voor vrouwen : trezeke, trees, trutje, wijveke
Nog nooit vrouwen over vrouwen horen praten, die gebruiken hardere termen ze
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 11:46   #306
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:

een groot aantal van de anti-islamisten is blijkbaar een groot voorvechter van vrouwenrechten en vindt de emancipatie van de moslima blijkbaar héél belangrijk.

Dus wees niet hypocriet en verstop je niet achter die drogreden. Zeg gewoon dat je een afkeer hebt van islam en daardoor onpasselijk wordt elke keer je een hoofddoek ziet.

dit is je reinste onzin.

Ik vind iemand die zich tot de Moon sekte bekeert evengoed een trees als iemand die meent dat ze naar het islamitische hoerieparadijs mag gaan als ze zich hier maar inpakt.

Ik kan moeilijk respect opbrengen (en zie trouwens niet in waarom ik dat zou moeten doen) voor mensen die van zichzelf vinden dat ze een mankement aan hun hersenen hebben en daardoor maar de helft waard zijn als een man (volgens hun eigen profeet althans).

Ik heb bovendien het grootste MISPRIJZEN voor vrouwen die middels hun islamitische vlag aan hun mannelijke sektegenoten willen duidelijk maken dat zij niet "verkrachtbaar" zijn, maar dat niet-hoofddoekdraagster dus gerust mogen worden besprongen, wegens toch maar eigen fout!

Hoe noem je zulke sujetten dan? "eerbare dames? "

En ja, ik heb een bloedhekel aan een ideologie die vrouwen tot een akker verlaagt en hen enkel als broedmachine en lustobject (voor die éne man dan toch) beschouwt.
Ik heb een bloedhekel aan een ideologie die constante en blijvende oorlogsvoering tegen andersdenkenden voorschrijft en die de totale wereldhegemonie tot doel heeft.

Das vierte Reich zullen we maar zeggen. Jij bent een adept precies hé? Rechterarmpje al geoefend? Die van Hezbollah zijn er al volop mee bezig anders.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 9 maart 2011 om 11:52.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 11:47   #307
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
En de klanten ook, want er gaat niets boven een lekkere HEMA-worst, helas wel met Franse mosterd.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 11:50   #308
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lieve help, ja. Ik heb een afkeer van alle achterlijke aspecten van deze godsdienst. Maar de ondergeschikte positie van de vrouw in de Islam maakt daar onlosmakelijk deel van uit.

Ik heb geen woorden als "trees" gebruikt voor de dame. Maar degenen die dat hier wel gedaan hebben, hebben volkomen gelijk. De allochtone vrouwen die als kind opgevoed zijn als moslima's hebben tenminste een excuus voor hun opvattingen. De domme vrouwen van het westen die er zelf voor kiezen hebben dat excuus niet. "Trezen" is nog het braafste woord dat we voor deze dames kunnen gebruiken.

Vindt u het een probleem dat voorvechters van vrouwenrechten eigenlijk ook stiekem een anti-Islamitische agenda hebben? Je kunt ze beschuldigen van onoprechtheid, maar dat is dan de enige schade die is aangericht.

Ik heb echter vooral een probleem met de progressieven en verlichte geesten die beweren heilig te geloven in de emancipatie en gelijke rechten van de vrouwen en die verontwaardigd zouden protesteren tegen elke vorm van vrouwonvriendelijkheid vanwege de katholieke kerk of andere conservatieve stroming in het westen, maar die plots heel tolerant worden wanneer de anti-vrouwelijke achterlijkheid komt in de vorm van een buitenlandse godsdienst zoals de Islam. Hun onoprechtheid is een héél stuk schadelijker. Schadelijker voor de vrouwen, allochtoon of autochtoon.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 11:50   #309
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
Ik heb geen boodschap aan uw extremistich fundamentalisme. Beknotting der vrijheid en niets anders.
Beknotting der vrijheid om zich niet te mogen onderwerpen aan een extremitische, racistische en vrouwvernederende religie-ideologie? Wat een maffe logica!
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 11:50   #310
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Nog nooit vrouwen over vrouwen horen praten, die gebruiken hardere termen ze
En ik ken geen enkele zanger die nooit een liedje heeft gezongen over vrouwen.
Ivan Heylen > "Hey schoon wijveke" enz.

Laatst gewijzigd door Tejokus : 9 maart 2011 om 11:51.
Oud 9 maart 2011, 11:52   #311
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
Welke vrijheid van u is beknot wanneer dat blank meisje een hoofddoek draagt?
Mijn vrijheid om in een seculiere maatschappij niet geconfronteerd te worden met vervuilende, vrouwdenigrerende religieuze symbolen.
Oud 9 maart 2011, 11:53   #312
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
dit is je reinste onzin.

Ik vind iemand die zich tot de Moon sekte bekeert evengoed een trees als iemand die meent dat ze naar het islamitische hoerieparadijs mag gaan als ze zich hier maar inpakt.

D
Ik durf het haast niet zeggen maar sommige vrouwen doen er alles voor
om getrouwd te geraken...
Oud 9 maart 2011, 11:55   #313
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Ik heb echter vooral een probleem met de progressieven en verlichte geesten die beweren heilig te geloven in de emancipatie en gelijke rechten van de vrouwen en die verontwaardigd zouden protesteren tegen elke vorm van vrouwonvriendelijkheid vanwege de katholieke kerk of andere conservatieve stroming in het westen, maar die plots heel tolerant worden wanneer de anti-vrouwelijke achterlijkheid komt in de vorm van een buitenlandse godsdienst zoals de Islam. Hun onoprechtheid is een héél stuk schadelijker. Schadelijker voor de vrouwen, allochtoon of autochtoon.
Dit zijn dan ook de NSB'ers van de 21ste eeuw.

Voor mijn geen "vrouwendag" meer als ze op die manier bezig blijven.
Oud 9 maart 2011, 11:57   #314
COCHINILLO
Banneling

Standaard

In Gent hebben een deel gekken om klokslag vijf uur een gele handdoek op hun hoofd gezet - en die tien minuten later weer afgedaan.

Ze hadden hem constant op moeten houden natuurlijk, als je pleit voor de vrijheid van de verplichte hoofddoekendracht, dan moet je consequent zijn.
Oud 9 maart 2011, 11:57   #315
COCHINILLO
Banneling

Standaard

De Witte heeft al gereageerd in De Standaard.

Ik schreef hem volgend mailtje:

Citaat:
Naar aanleiding van het niet verlengen van het contract van het Hema personeelslid, lees ik in DS : http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=B03797NO
quote:
Citaat:
'Een hoofddoek is een symbool van iemand zijn geloofsovertuiging en op basis van godsdienst mag niet worden gediscrimineerd, zegt de wet.'

'De essentie is echter dat de discriminatie hier is gebeurd op vraag van de klanten. Het gaat dus niet om de hoofddoek op zich, maar om het feit dat de reactie van de winkelketen louter ingegeven is door de klachten van de klanten. Dan vraag ik mij af: wat als de klanten morgen klagen over een winkelbediende die te dik of te dun is, of piercings heeft... Wordt die ook ontslagen?'
unquote.

Hoe zit het dan met de eis dat enkel moslimslagers de dieren mogen slachten (met overtreding van de slachtwetten) en de eis om verder de gehele voedselketen te laten controleren door moslims, om "halal" producten te verkrijgen? Is dat dan ook geen overtreding van de discriminatie wetten? Of mag het in dat geval wel? Kan men dan een gelijkaardige eis stellen voor vb. katholieke slagers en controle door katholieken om een voor katholieken aanvaardbare maaltijd te verkrijgen?

Dank voor uw antwoord.
ben eens benieuwd.

Er wordt hier ook wel uit het oog verloren dat mevrouw de moslima helemaal niet ontslagen werd omwille van haar religieuze of ideologische overtuiging, maar omwille van haar klederdracht!

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 9 maart 2011 om 11:59.
Oud 9 maart 2011, 12:15   #316
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus wees niet hypocriet en verstop je niet achter die drogreden. Zeg gewoon dat je een afkeer hebt van islam en daardoor onpasselijk wordt elke keer je een hoofddoek ziet.Met de vrouw eronder heeft dat nog maar weinig te maken...
ik beken.

Met zen allen naar de Hema
en de nieuwe garagepoorten komen van ...... Fereyn
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 12:26   #317
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
In Gent hebben een deel gekken om klokslag vijf uur een gele handdoek op hun hoofd gezet - en die tien minuten later weer afgedaan.

Ze hadden hem constant op moeten houden natuurlijk, als je pleit voor de vrijheid van de verplichte hoofddoekendracht, dan moet je consequent zijn.
De meeste mensen denken er gelukkig anders over. En gelijk heb je : die protesterende linkse marginalen zouden best hun gele handdoek dag en nacht ophouden, in de buurt van mannen, want daar dient de hoofddoek in feite om. Niks religie, wel een achterlijke culturele praktijk.

Bijna 73% vindt dat de hoofddoek niet kan.

http://www.vacature.com/carriere/vin...content=rechts
Oud 9 maart 2011, 12:39   #318
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het moeilijk met een bepaalde mentaliteit, mentaliteit van mensen die alleen om hun rechten komen en niet voor hun plichten.

BOEH "baas over eigen hoofd" is in die zin vrij hypocriet, men zegt de overtuiging van vrijheid te hebben om baas zijn over eigen hoofd maar men ontzegt anderen het recht om baas te zijn over hun eigen winkel.

Misschien een idee voor volgende acties die bepaalde mensen tot denken kunnen zetten:

BOEW
"baas over eigen winkel"

BOEL "baas over eigen land" (deze actie bestaat al, ze noemt Vlaams Belang), ze heeft door haar populariteit in het recent verleden al bewezen dat er wel nood kan zijn aan "baas zijn over eigen land"

Ik vind dat als je komt wonen in een vreemd land dat je daar de plaatselijke gebruiken moet respecteren, is er geen gewoonte om in het openbaar met religieuze symbolen rond te lopen dan moet men dit ook respecteren. Stel bv dat in bepaalde landen nudisme een gewoonte is en dat dit wettelijk toegelaten is in die landen, mag men dan in de naam van de vrijheid hier overal in België bloot over het straat rondlopen?

Ik vind ook dat als je in een bedrijf van een bepaalde persoon gaat werken je rechten hebt, maar ook plichten. Je kan niet verwachten dat de maatschappij zich altijd aanpast aan jou!

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 9 maart 2011 om 12:44.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 12:46   #319
COCHINILLO
Banneling

Standaard

En als ze nu eens een klein 3cmx3cm doekske aan een kettingske rond hun hals droegen?

Dan weten hun broers en die hun vrienden toch ook dat ze haar niet mogen bespringen wegens "eigen volk"? en dan weten ze ook dat ze haar met het apartheidspaswoord van aseilum aleikum mogen begroeten (iets wat ze met de ongelovige kaffers natuurlijk niet mogen).

Gewoon een doekske van 3x3cm met een knoopke in, of een ringske. moet kunnen.
(wel onder hun bloeske dragen als het kan, dat moeten de kruiskesdragers tegenwoordig blijkbaar ook doen van de sjaaltjesdragers).
Oud 9 maart 2011, 12:52   #320
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Ben benieuwd of men een jood (inclusief keppeltje) in een islamitische bakker / slager zal laten werken. Of een openlijke homo er laten werken, men mag toch niet discrimineren? Denk daar maar eens over na

Je moet nou niet gaan zeveren over een miniscuul klein kruisje dat onder de kleren gedragen wordt. Als straks mensen bij een "bepaalde" vakbond een T-shirt van het vlaams belang dragen worden ze ook buiten geschot.

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 9 maart 2011 om 12:55.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be