Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 15:04   #401
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Deed zij haar werk soms niet goed omdat ze een hoofddoekje droeg? Hebben andere mensen er last van als iemand een hoofddoekje draagt?
Wat een plat en steeds herhaald gezeik zeg.

A/ Hoe ze haar werk deed is totaal niet aan de orde ivm het hernieuwen van haar contract.
In tegendeel: het feit dat ze volgens u "haar werk goed deed" geeft te bedenken waarom het haar onmogelijk was om haar werk even goed te doen zonder als een reklamebord voor de sharia rond te paraderen toen ze weigerde in te gaan op een oproep tot neutraliteit.
B/ Meer en meer mensen (en eindelijk vooral de 51% vrouwen mag ik hopen) zijn er niet mee gediend om te worden bediend door iemand die openlijk en met hun geld reklame maakt voor moord, discriminatie, patriarchisme en misprijzen voor hun* levenswijze.

Het is niet te geloven dat er hier in het Westen nog wordt getwijfeld om iemand achter zijn toofbank uit te halen die op de meest opzichtelijke wijze de manier van leven hier in het westen (en waar Hema op zijn beschieden manier symbool voor staat) verwerpt om ze te vervangen door een krimineel misantrope ideologie.
Voor mij is die hoofddoek identiek hetzelfde als een Duitse helm met een grote swastika op of met een vlag met een hamer en sikkel.
Zou de pocolinkie minderheid die nu via hun gemonopoliseerde kanalen zoveel kabaal maakt dan ook zo van hun oren maken?
Oud 9 maart 2011, 15:05   #402
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Wat betreft de huidskleur: neen.
Wat betreft een kopvod: ja.

En wel omdat huidskleur aangeboren is. Daar kan men niets aan doen. Een kopvod daarentegen is de (al dan niet opgelegde) keuze van het individu. En keuzes hebben nu eenmaal gevolgen. Bij ons in een westerse samenleving kan de keuze voor het kopvod tot gevolg hebben dat men u uitspuugt, dat u zich daarmee buiten de maatschappij plaatst, net zoals de keuze voor géén kopvod in Iran in het beste geval stokslagen tot gevolg kan hebben, en in het slechtste geval steniging o.i.d.
En jij trekt daar uiteraard de conclusie uit dat het probleem bij diegene die uitgespuwd wordt ligt en niet bij zij die uitspuwen. Vreemd.

Citaat:
Ja natuurlijk.
Mensen mogen nog altijd zelf bepalen van wie ze een dienst wensen te betrekken, en wie ze in hun huis toelaten.
Natuurlijk mogen zij dat, maar dat vroeg ik niet. Oh ja, en je spreekt jezelf tegen: "Wat betreft de huidskleur: neen."

Citaat:
Ik keur dat volmondig goed.
Bedankt om voor eens en altijd duidelijk te maken dat je racisme goedkeurt. Dit debat is zoveel interessanter als iedereen klare wijn schenkt.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:10   #403
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Misschien kunnen we ons nekeer bezighouden en onderzoeken waarom hoofddoekdraagsters geen werk vinden/krijgen.
't Zou best een kunnen zijn dat de rest van de werknemers er aanstoot aan neemt dat ze, de hoofddoekdraagsters, zich dusdanig met de islam willen profileren.

Op deze site is de meerderheid, +70%, alvast gevonden voor het uit het beeld verdwijnen van de hoofddoek.
http://www.vacature.com/carriere/vin...content=rechts
Oud 9 maart 2011, 15:11   #404
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht

Als ik (...) twijfelen.
Als ik als moderator de keuze krijg tussen u een berisping met *knip*je geven, of u per direct van het forum stampen, dan zou ik geen halve seconde twijfelen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:12   #405
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt om voor eens en altijd duidelijk te maken dat je racisme goedkeurt. Dit debat is zoveel interessanter als iedereen klare wijn schenkt.
Hoofddoek is een religieus symbool in één bepaalde cultuur verbonden met de islam...geen racisme... geen godsdienstbeperking..geen enkel probleem dus..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:13   #406
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De meerderheid heeft mij niet te dicteren wat ik draag.
En u heeft de Hema of gelijk wie niet te dicteren wat ze willen dat hun personeel draagt.

Citaat:
Ik vind die reflex achterlijk, ja.
Verdraagzaamheid is niet echt uw ding hé?

Citaat:
En daarom mogen ze niet gemaakt worden? HEMA zelf is het alvast niet met u eens, want in NL staan zij hoofddoekjes wél toe.
In Nederland staan ze het toe, in Belgie vinden ze religieuze statements niet ok. Het getuigt alleen meer dat Belgie veel seculierder is dan Nederland. Als u daar problemen mee hebt is dat uw zaak. Als Hema een vestiging opent in Saoudie Arabie dan zal elke vrouw verplicht worden een hoofddoek te dragen en dan zien we een staat die religieus van aard is. Zo zit het nu eenmaal. Sommige maatschappijen zijn seculier, anderen niet.

Citaat:
Het gaat volgens mij om twee manifestaties van hetzelfde onderliggende probleem.
Helemaal niet. Een hoofddoekenverbod komt voort vanuit een maatschappij die verregaand areligieus wordt en een aversie tenopzichte van allochtonen die komen werken komt voort vanuit het stereotiep van de luie allochtoon. Die dingen staan compleet los van elkaar.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 9 maart 2011 om 15:14.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:13   #407
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat wilt niet zeggen dat 'alle' moslima's een hoofddoek dragen.
Bij de "halve"-religieuzen die enkel kiezen welke rechten en plichten ze wel of niet willen volgen kan je nog het minst van al aanvangen. Dan weet je helemaal niet waar je aan begint bij aanwerving.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:16   #408
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
't Zou best een kunnen zijn dat de rest van de werknemers er aanstoot aan neemt dat ze, de hoofddoekdraagsters, zich dusdanig met de islam willen profileren.

Op deze site is de meerderheid, +70%, alvast gevonden voor het uit het beeld verdwijnen van de hoofddoek.
http://www.vacature.com/carriere/vin...content=rechts
Dat prulenquêteke kan ik ook wel opstarten hoor. En wie zegt dat de minderheid de meerderheid moet volgen.

Nog nooit werd er zoveel gerept over vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid maar langs alle kanten blokkeert men die zogezegde vrijheden.
Oud 9 maart 2011, 15:17   #409
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien kunnen we ons nekeer bezighouden en onderzoeken waarom hoofddoekdraagsters geen werk vinden/krijgen.
Als ze al moeilijkheden hebben om zich aan te passen aan onze seculiere maatschappij dan is het nogal evident dat ze ook moeilijkheden zullen hebben om te passen in een bepaalde bedrijfscultuur. De match tussen normen en waarden van een bedrijf en dat van het individu moet nagenoeg 100% zijn. In Belgie zal je maar weinig bedrijven vinden waar religieuze statements geapprecieerd worden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 9 maart 2011, 15:19   #410
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
In Nederland staan ze het toe, in Belgie vinden ze religieuze statements niet ok. Het getuigt alleen meer dat Belgie veel seculierder is dan Nederland. Als u daar problemen mee hebt is dat uw zaak. Als Hema een vestiging opent in Saoudie Arabie dan zal elke vrouw verplicht worden een hoofddoek te dragen en dan zien we een staat die religieus van aard is. Zo zit het nu eenmaal. Sommige maatschappijen zijn seculier, anderen niet.
Grapjas.

Citaat:
Helemaal niet. Een hoofddoekenverbod komt voort vanuit een maatschappij die verregaand areligieus wordt en een aversie tenopzichte van allochtonen die komen werken komt voort vanuit het stereotiep van de luie allochtoon. Die dingen staan compleet los van elkaar.
Het zal dan waarschijnlijk wel puur toeval zijn dat ze pas problemen begonnen te maken over werknemers met religieuze symbolen van zodra het over werkneemsters met islamitische symbolen ging. En als we dat niet geloven maak je ons wel iets anders wijs.
Oud 9 maart 2011, 15:20   #411
Tegenlicht
Banneling

Standaard

De dag wanneer men mijn fundamenteel recht van vrijheid van levensbeschouwing afneemt, die dag, kom ik met explosieven.
Tegenlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:21   #412
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat prulenquêteke kan ik ook wel opstarten hoor. En wie zegt dat de minderheid de meerderheid moet volgen.

Nog nooit werd er zoveel gerept over vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid maar langs alle kanten blokkeert men die zogezegde vrijheden.
Net omdat die walgelijke godsdienst een schoolvoorbeeld van intollerantie is dat men deze asap moet beteugelen en uit het seculier-humanistische Europa uit moet krijgen. Er zijn geen voorbeelden te vinden wat de islam en zijn volgelingen hier in Europa aan toegevoegde waarde heeft bijgedragen, integendeel, we gaan er op achteruit ipv vooruit.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:21   #413
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Vraag is wie er bekrompen en enggeestig is in dit geval..diegene die niet willen aanvaarden dat religieuze symbolen in de privé sfeer horen ?
Volmondig eens. Godsdienstige dwangneuroten ten voete uit.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:22   #414
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Net omdat die walgelijke godsdienst een schoolvoorbeeld van intollerantie is dat men deze asap moet beteugelen en uit het seculier-humanistische Europa uit moet krijgen. Er zijn geen voorbeelden te vinden wat de islam en zijn volgelingen hier in Europa aan toegevoegde waarde heeft bijgedragen, integendeel, we gaan er op achteruit ipv vooruit.
Dus jij stelt voor van de moslims buiten te kegelen?
Oud 9 maart 2011, 15:22   #415
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Als ze al moeilijkheden hebben om zich aan te passen aan onze seculiere maatschappij dan is het nogal evident dat ze ook moeilijkheden zullen hebben om te passen in een bepaalde bedrijfscultuur. De match tussen normen en waarden van een bedrijf en dat van het individu moet nagenoeg 100% zijn. In Belgie zal je maar weinig bedrijven vinden waar religieuze statements geapprecieerd worden.
De "normen en waarden" van HEMA laten religieuze statements blijkbaar toe, het waren een paar klanten die lastig deden toen bleek dat ze geholpen zouden worden door een moslima. Mij maak je trouwens niet wijs dat die aversie tegenover hoofddoekjes enkel voortkomt uit een aversie tegenover religieuze symbolen in het algemeen, het gaat verder dan dat.

Citaat:
Tot zover de vrijheid van meningsuiting en godsdienst.

Laatst gewijzigd door Geert C : 9 maart 2011 om 15:24.
Oud 9 maart 2011, 15:23   #416
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grapjas.

Het zal dan waarschijnlijk wel puur toeval zijn dat ze pas problemen begonnen te maken over werknemers met religieuze symbolen van zodra het over werkneemsters met islamitische symbolen ging. En als we dat niet geloven maak je ons wel iets anders wijs.
Tot zover de argumenten.
Oud 9 maart 2011, 15:23   #417
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als bedrijf kan je daar maar weinig tegen doen vrees ik (ik ken zelf trouwens ook ondernemers die om die reden geen allochtonen in dienst nemen), maar ik vind het maar al te gortig om te staan juichen als iemand om die reden ontslagen wordt of om de houding van die klanten goed te praten.
Het gaat mij er niet om wat het bedrijf daaraan doet, het gaat mij eerder om het structurele van de zaak, ttz hoe pak je dit soort vooroordelen maatschappelijk aan? Gewoon met dreiging tot vervolging en bestraffing staan zwaaien zorgt immers uiteindelijk ook alleen maar voor bijkomende frustraties en levert uiteindelijk ook geen oplossing op.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:23   #418
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus jij stelt voor van de moslims buiten te kegelen?
het antwoord daarop weet je, dat is hier op dit forum wel te vinden.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 15:23   #419
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
De dag wanneer men mijn fundamenteel recht van vrijheid van levensbeschouwing afneemt, die dag, kom ik met explosieven.
Dat zeg je nu. Hielden de moslima's er dezelfde gedachtegang op na dan lag België nu plat.
Oud 9 maart 2011, 15:24   #420
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Grapjas.

Wat een onzin...ken jij een ander soort werknemers die en masse hun religieuze symbolen willen opdringen ?..zever dan niet...

Je draait het hele spel gewoon om..Het is zeker geen puur toeval dat wanneer het over een hoofddoekje gaat dat de politiek correcten zoveel heisa maken...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be