![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ok dat er Marokkanen zullen zijn die afgunstig zijn op bepaalde soortgenoten hier, maar die Zora, waarover ik het heb, is wel degelijk een Marokkaanse van hier die helemaal niet afgunstig hoeft te zijn want die het beter heeft dat misschien 85% van de Marokkanen ginder, meer evenzeer dan die van hier. Laatst gewijzigd door Garry : 10 maart 2011 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |
#82 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 10 maart 2011 om 00:14. |
||
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij hebt uw bril niet op zeker, of is het dat ge er geen hebt maar er dringend een nodig hebt.
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu hoe dan ook, geloofs-attributen horen niet thuis waar dan ook buiten de privé. God, Allah of om het even wat voor voorhistorisch gezever, wie daar in wil geloven moet dat maar voor zich zelf bepalen, maar moet dat niet in het groot en breed uithangen ten overstaan van de rest van de maatschappij. http://www.youtube.com/watch?v=ueBYKHsXunI&NR=1 |
|
![]() |
![]() |
#86 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Op welk vlak kan ik nu ongelijk hebben als ik spreek over mijn ervaringen in Marokko? Ik zal mijn moederland wel beter kennen dan gij en iedere doorsnee-Vlaming hoor.
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.819146 ![]() |
|
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
U mag het CGKR altijd mailen als je wilt hoor.
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Ik ga veel om met allochtone jongeren hier. Wat me opvalt is dat de oudere Marokkanen geen vat hebben op de jongeren (dan heb ik het over de jongens vooral). Turkse jongeren bijvoorbeeld ( en ik weet dat ik me hier in je ogen op een gevaarlijk pad begeef) hebben veel meer respect voor anderen, voor ouderen, voor opvoeders, zijn ook veel eerlijker. Turkse jongens luisteren naar hun vader: ze hebben er respect en ontzag voor. Ze worden door hun vader ter verantwoording geroepen. De Marokaanse gemeenschap heeft op dat gebied nog een achterstand in te halen. En die - vaak arrogante - houding van bepaalde Marokkanse jongens (pas op, er zijn ook wel toffe kerels tussen) en de povere reactie van de Marokkaaanse gemeenschap om hen hierbij tot de orde te roepen maakt dat de perceptie van diezelfde Marokkaanse gemeenschap in het oog van de Vlamingen niet altijd even positief is. Doe als gemeenschap iets aan de houding, die vaak erg arrogant overkomt, van die jongeren en de Vlaming zal veel minder afstand nemen van je gemeenschap. Daarom wordt ook de hoofddoek die hier ook meer door Marokkaanse dan Turkse meisjes wordt gedragen ook vaak gezien als een symbool van het disrespect waarvan de houding van die Marokkaanse jongens vaak een uiting is, van (godsdienstige) opstandigheid (net zoals het gedrag van de jonge Marokkanen), van het zich absoluut niet willen aanpassen aan onze levenswijze, al hoeft dat in hoofde van die moslimmeisjes niet zo te zijn, natuurlijk. Het ene ( het gedrag van Marokkaanse jongens ) geeft de indruk dat het andere ( het dragen van een hoofddoek ) erger en 'opstandiger' is dan het in werkelijkheid bedoeld wordt. Beschouw dit als een goede raad naar de Marokkaanse gemeenschap toe, niet als een verwijt of een racistisch statement. Met vriendelijke Vlaamse groeten. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Ik dacht dat ge serieus bezig waart, mijn excuses.
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
![]() Citaat:
Ach, constant dat spelleke 'marokkanen, vlamingen, turken' maar ondertussen tikt de klok verder en niemand die eens afkomt met een oplossing.
![]() |
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De dag dat er geen mens meer op straat komt met een in het oog springend religieus symbool, de dag dat dus ook al die onnozele kapellekes langs Vlaamse wegen zijn afgebroken (daar heeft Vlaanderen en eigenlijk heel Europa ook nog een lange weg in af te leggen), da's de dag dat het gezond verstand zal zegevieren. Waarom moet iedereen dat toch steeds zien in welke (on)zin men gelooft? En waar, in godsnaam, waar, staat in de koran dat een vrouw een hoofddoek moet dragen? Nergens in de bijbel staat dat vrouwen kapkes moeten dragen, maar drie keer raden waarom de nonnekes ze dragen en de paterkes niet...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#98 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() In de bijbel wordt niet over nonnen en paters geschreven maar Paulus heeft het wel over vrouwen die bidden: Citaat:
Citaat:
De onderwerping van de vrouw wordt in de bijbel nog in andere verzen bevestigd. Laatst gewijzigd door filosoof : 10 maart 2011 om 03:58. |
||||
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ge moet ze wel willen zien he.
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|