Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 maart 2011, 03:50   #581
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb op diezelfde draad al moeten aanhoren dat alle franstaligen gedeporteerd moeten worden, van een NVA aanhanger... dus zulke ideeën leven wel degelijk binnen de NVA... ze zijn toch niet zo salonfahig of Bart Dewever zich graag voordoet...
kan je aub je hersenen eens heropstarten? Het begint pijnlijk zielig te worden, die posts van jou. Komt dit soort uitspraken van de man die anderen beticht met clichés en dergelijke te werken? Qua veralgemening kan die post anders ook wel tellen
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 10 maart 2011 om 03:52.
lollysticky is offline  
Oud 10 maart 2011, 06:53   #582
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat terwijl elke Vlaming die verhuist naar Wallonië, onmiddellijk Waal wordt en geacht wordt Frans te spreken.
Uw uitspraak staat in schril contrast met wat "echte" vlamingen zoals Filip Dewinter vertellen.
Volgens die man kan je gewoon geen vlaming worden als je niet vlaming geboren bent.

Kent iemand het standpunt terzake van onze Frietsjeik ?
Henri1 is offline  
Oud 10 maart 2011, 07:53   #583
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Uw uitspraak staat in schril contrast met wat "echte" vlamingen zoals Filip Dewinter vertellen.
Volgens die man kan je gewoon geen vlaming worden als je niet vlaming geboren bent.

Want alles wat politici, om het even uit welke partij ze afkomstig zijn, ons vertellen is evangelie waar we ons allemaal maar moeten naar schikken? De burgers mogen vooral geen eigen mening hebben?
SDG is offline  
Oud 10 maart 2011, 08:00   #584
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb op diezelfde draad al moeten aanhoren dat alle franstaligen gedeporteerd moeten worden, van een NVA aanhanger... dus zulke ideeën leven wel degelijk binnen de NVA... ze zijn toch niet zo salonfahig of Bart Dewever zich graag voordoet...
Het was een idee van Olivier Maingain om persoonlijk aan de franstaligen in vlaanderen te gaan vragen aan welke kant van de taalgrens ze willen wonen. Hij is het dus die pleit voor deportatie. Ik zie hier geen vlamingen daarvoor pleiten (ma swa)
Hollander is offline  
Oud 10 maart 2011, 08:06   #585
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik kan me precies niet herinneren dat Brussel ooit tot het graafschap Vlaanderen behoorde... wat ik wel weet is dat Rijsel ertoe hoorde, misschien is het wel tijd om Frankrijk de oorlog te verklaren. HEIL! HEIL!HEIL!
Wind je niet zo op zo laat op de dag, denk aan je gezondheid. Je weet donders goed dat de naam Vlaanderen tegenwoordig niet zo vaak op de oude graafschap slaat als op het deel van het Nederlandse taalgebied dat binnen de Belgische grenzen is komen te liggen.

En nog iets. Als geen oorspronkelijke bewoner van het Nederlandse taalgebied, koester ik geen romantische gevoelens voor Vlaanderen en Nederland, maar bekijk ik de zaak met nuchterheid en pragmatisme. Je hoeft dan ook niet zo aan te stellen en als een idioot in een gezelschap te gedragen. Je kreten maken geen indruk op me, ze werken eerder op mijn lachspieren.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 10 maart 2011 om 08:13.
Cunning linguist is offline  
Oud 10 maart 2011, 08:06   #586
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De taalgrens liep niet samen met de provinciegrenzen. In 1917 werd Landen zoals het hoort bij Limburg gevoegd
Ik dacht dat het tot in de jaren '60 bij de provincie Luik behoorde, daarna Brabant.
Another Jack is offline  
Oud 10 maart 2011, 08:12   #587
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet de grondwet aangepast worden. Dat willen jullie toch ook? Ofwel blijft alles bij het oude. Je kunt niet alleen aanpassingen in JULLIE voordeel wensen.
dit staat niet alleen in onze grondwet, het is ook wet in alle landen waar er meerdere talen gesproken worden. in geen enkel land bestaat er een regio die zeggenschap heeft over mensen van een andere regio. ik zie dus niet in waarom die veranderd moet worden.

ons systeem met Gemeenschappen garandeert wel dat de Nederlandstalige Gemeenschap wel iets te zeggen heeft over bepaalde instellingen in het Brussels Gewest, dat tweetalig gebied is. Toch weer volgens die grondwet.
Oud 10 maart 2011, 08:14   #588
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
onzin, misschien omdat die nota net niet pleit voor de vergassing van alle franstaligen is het volgens jullie extremisten nog braaf, maar zeker geen compromis.
heb jij die nota wel gelezen?

Kan jij me eens een paar punten citeren die rechtstreeks tegen de Franstalige belangen zou zijn?

oja, en je weet toch dat het overhevelen van bevoegdheden voor alle gewesten en gemeenschappen geldt hé? niet enkel voor Vlaanderen.....
Oud 10 maart 2011, 08:16   #589
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

wat zou mij de mening van Dewinter moeten schelen??? ik sta daar qua gedachten véél verder af dan jij!
Oud 10 maart 2011, 09:39   #590
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hij kent die nota niet, hij denkt dat die nota het N-VA programma is.

Dat ofwel staat hij krom van de leugens.
Leugens is veel gezegd, gebrainwashed door een wel bepaalde media lijkt me eerder het geval.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 10 maart 2011, 09:41   #591
k9

Standaard

Citaat:
onzin, misschien omdat die nota net niet pleit voor de vergassing van alle franstaligen is het volgens jullie extremisten nog braaf, maar zeker geen compromis.
Wat achterlijk gebrabbel is dit nu ?

Ben je zo discriminerend dat je al zelf geen onderscheid meer tussen mensen kan maken en enkel een hokjes denker bent geworden?

Met die heil heil heil zou je ongetwijfeld perfect bij het Vlaams blok passen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 10 maart 2011, 09:42   #592
k9

Standaard

Citaat:
Toon me dan maar eens in welke posts dit was.

k9 is offline  
Oud 10 maart 2011, 10:01   #593
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Mijn god, waar grijp jij naar terug.
Voor hier Kelten waren liepen hier alleen edelherten en konijnen rond, misschien is dat wel de originele, historische taal in België.

De faciliteiten in Wallonië zijn uitdovend (net zoals ze ook hier moeten zijn). Maar in Wallonië passen de Vlamingen zich aan, en in Vlaanderen moeten de Vlamingen zich eveneens aanpassen, maar dan aan Franstalige immigranten.
Persoonlijk ben ik van mening dat als zij zich niet willen/kunnen aanpassen, ze dan maar terug naar de andere kant van de taalgrens moeten worden gedeporteerd, heel simpel.
tomm is offline  
Oud 10 maart 2011, 10:04   #594
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
heb jij die nota wel gelezen?

Kan jij me eens een paar punten citeren die rechtstreeks tegen de Franstalige belangen zou zijn?

oja, en je weet toch dat het overhevelen van bevoegdheden voor alle gewesten en gemeenschappen geldt hé? niet enkel voor Vlaanderen.....
Ik heb een bespreking van die nota gelezen in De Morgen. Onaanvaardbaar voor de meeste franstaligen EN Vlaamse partijen als Groen! en SPA.
tomm is offline  
Oud 10 maart 2011, 10:06   #595
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

vlijmscherp

Citaat:
dit staat niet alleen in onze grondwet, het is ook wet in alle landen waar er meerdere talen gesproken worden. in geen enkel land bestaat er een regio die zeggenschap heeft over mensen van een andere regio. ik zie dus niet in waarom die veranderd moet worden.
Dat klopt, daarom moet de Vlaamse zeggenschap over Brussel eindigen. Zoals je zegt bestaat dat in geen enkel ander land.
tomm is offline  
Oud 10 maart 2011, 10:06   #596
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een bespreking van die nota gelezen in De Morgen. Onaanvaardbaar voor de meeste franstaligen EN Vlaamse partijen als Groen! en SPA.
als 'overhevelen van bevoegdheden' onaanvaardbaar is, waarover onderhandelt men dan?
Hollander is offline  
Oud 10 maart 2011, 10:09   #597
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Cunning linguist

Citaat:
Wind je niet zo op zo laat op de dag, denk aan je gezondheid. Je weet donders goed dat de naam Vlaanderen tegenwoordig niet zo vaak op de oude graafschap slaat als op het deel van het Nederlandse taalgebied dat binnen de Belgische grenzen is komen te liggen.
Goed, maar in 1830 was er nog geen sprake van Vlaanderen in de huidige betekenis, zeggen dat Brussel toen bij Vlaanderen hoorde is dus van de pot gerukt.

Citaat:
En nog iets. Als geen oorspronkelijke bewoner van het Nederlandse taalgebied, koester ik geen romantische gevoelens voor Vlaanderen en Nederland, maar bekijk ik de zaak met nuchterheid en pragmatisme.
Dat is ook uitzonderlijk voor een nationalist.

Citaat:
Je hoeft dan ook niet zo aan te stellen en als een idioot in een gezelschap te gedragen. Je kreten maken geen indruk op me, ze werken eerder op mijn lachspieren.[/
Ik merk alleen op dat nationalisten de raarste sprongen maken om hun kromme redeneringen, zoals bvb. "Brussel hoort bij vlaanderen" of "Frans is geen historische taal in Vlaanderen", te kunnen legitimeren.
tomm is offline  
Oud 10 maart 2011, 10:09   #598
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vlijmscherp

Dat klopt, daarom moet de Vlaamse zeggenschap over Brussel eindigen. Zoals je zegt bestaat dat in geen enkel ander land.
het is de zeggenschap van de Nederlandstalige Gemeenschap waar we het over hebben, die even veel bevoegdheden heeft over Brussel als de Franse Gemeenschap. het is de sluitsteen van de communautaire pacificatie in ons land. pak dit af en we zitten in een heel andere situatie, in ieder geval niet meer in een pacificatiemodel.
Oud 10 maart 2011, 10:10   #599
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wel, benoem zo eens een paar zaken die voor JOU onaanvaardbaar zijn.
Oud 10 maart 2011, 10:12   #600
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
kan je aub je hersenen eens heropstarten? Het begint pijnlijk zielig te worden, die posts van jou. Komt dit soort uitspraken van de man die anderen beticht met clichés en dergelijke te werken? Qua veralgemening kan die post anders ook wel tellen
Waarom speel je dan op de man terug en niet op de argumenten.

Ook Hugo Shiltz gaf juist dezelfde weer:

http://www.youtube.com/watch?v=o_MxLOv9yyQ

Begin nu ook niet op de persoon van Hugo Schiltz te schieten aub. We weten allemaal dat hij afgescheurd is van de VU in een concurrerende tak van erfopvolger N-VA.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 maart 2011 om 10:18.
ViveLaBelgique is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be