Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2011, 05:53   #141
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongetwijfeld, maar van een dergelijk marginaal niveau en voor een dermate zielig publiek dat wat men als een bedreiging ziet het helemaal niet is.
Na een bijeenkomst werd een VTM-cameraman in het ziekenhuis geslagen.
In Brugge vlakbij Café De Kastelein werden een Franse niet-blanke toerist in coma geslagen. Hij stierf later in het ziekenhuis.
"Jonge skinheads bekennen aanslagen in Tienen
Het gerecht heeft een reeks racistisch geïnspireerde aanslagen in Tienen opgehelderd. Drie jonge skinheads hebben bekend. Ook de minderjarige Tienenaar die begin deze maand een zigeunerjongen neerstak en voor dood achterliet, was bij de aanslagen betrokken."

Bekijk de reportage om te horen welke bedreigingen geuit werden tegen degene die under-cover filmde. Die man riskeerde zijn leven.

Helemaal geen bedreiging?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 06:08   #142
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Debielen vind je in elke bevolkingsgroep. Is dat een excuus dan?
Oud 10 maart 2011, 08:15   #143
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze drinken zich dan zat en ze dan roepen ze:

Haitla!

zo is het !

gepaard gaand met een blijkbaar epidemische kramp in de arm !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 08:16   #144
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ze drinken zich inderdaad in min of meerdere mate zat, en worden opgeruid.

Wat kan er gebeuren, als hun "vergadering" afgelopen is; en ze bij het buitengaan gekleurde medemensen tegenkomen?
ik voel preventieve maatregelen opkomen
Oud 10 maart 2011, 08:18   #145
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over het verbieden van een ideologie.

Het gaat over een veroordeling wegens het overtreden van de zogenaamde anti-racisme wet.
ik ben blij dat je t woord zogenaamd gebruikt, die wet is idd de naam wet niet waardig
Oud 10 maart 2011, 09:00   #146
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, een bijeenkomst voor neo-nazi's organiseren mag niet, ook niet verdoezeld als "concert". En zo hoort het ook.
En waarom mag dat niet, ...

er is niks in de belze wet die dat verbied Raf, ...

Wat dit proces wel wil zeggen is, dat als er nu in een voetbalstadion een bende onnozelaars racistische leuzes beginnen scanderen, ... we daarvoor de organisator van die wedstrijd een veroordeling voor aanzetten tot racisme aan zijn broek kunnen smeren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 09:03   #147
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Heb jij de reportage gezien?

Eerlijk gezegd, ik denk wel dat ze dat zouden durven.
Wat wordt er zoal in de lokale moskee gedaan als ze het over een fatwa hebben tegen ik zeg maar iets Rushdie, ...

Dat is even racistisch, dat is even hard aanzetten tot moord, maar, dat mag wel, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 10:42   #148
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Wat wordt er zoal in de lokale moskee gedaan als ze het over een fatwa hebben tegen ik zeg maar iets Rushdie, ...

Dat is even racistisch, dat is even hard aanzetten tot moord, maar, dat mag wel, ...
Neen, dat mag ook niet, maar er is niemand met die een aanklacht neerlegt.
Oud 10 maart 2011, 11:32   #149
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Oproepen tot haat en geweld is nooit slim en zeker niet goed te keuren. Of hier een straf tegenover moet staan, is misschien discutabel maar totaal onlogisch lijkt zo'n (toch nog milde) bestraffing nu ook weer niet zijn.
Problematisch is echter dat men veel toleranter is ten opzichte van haat en geweld wanneer de hater/geweldenaar ergens een godsdienstige achtergrond ten berde kan brengen.
Dat is juist het hypocriete van onze samenleving en het hypocriete van godsdienst, men geeft de godsdiensten allemaal een zweem van 'het hogere' en 'het goede' mee waardoor men minder snel gaat inzien dat deze 'hoge, goede' godsdiensten eigenlijk ook niet meer zijn dan een haatopwekkend instrument ten aanzien van de niet of andersgelovigen.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 14:51   #150
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, zeer duidelijk.

Verder dan wat minimaliseren (gebrul van dronkaards) geraak je niet.
Het is ook niet meer dan dat. Als jij denkt dat dit de gevaarlijke nazibeweging is, dan sta je redelijk ver van de realiteit.
Oud 10 maart 2011, 15:33   #151
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
enfin... denk ik toch?

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110309_027

Het probleem is dat ik niet naar zulke bijeenkomst ga of ooit ben geweest. Ik weet dus ook niet waarom zulke concerten niet mogen.

Maar ik weet wèl dat je gratis mag oproepen tot geweld en tot het discrimineren of vermoorden van homo's en ongelovigen, dat je om die ideologie te verkondigen heel Europa mag volpleuren met moskeeën en minaretten, dat je oogluikend "islamitisch" mag huwen voor de imam zonder burgerlijk huwelijk (alhoewel dat voor andersgelovigen is verboden), en dat je ongestraft vrouwen mag verplichten om binnen te blijven of zich te verpakken in lakens.

Maar een concert organizeren mag dus niet?

Heb ik het goed begrepen zo? Er was geen mogelijk tot commentaren in DS.
Hoewel de meeste leden en het neo-nazisme vaak te ver gaan en ronduit even gevaarlijk zijn dan het politieke correctheid juk...
maar zo is dat: het ene mag en het andere niet want het ene past in een kraam of het past er neit in...
Mij kan het geen barst meer schelen .. ik het mijne en dat de rest maar tegen elkaar op discussiert en elkaar de kop inslaat met hun eigen gelijk en er in stikt zolang men mij maar gerust laat.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 15:35   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Aanzetten tot moord is een misdrijf - zoals moord zelf, waar geen klacht moet voor worden neergelegd om het strafbaar te maken.

Het belgische gerecht blijkt dus weer in gebreke.
Oud 10 maart 2011, 15:56   #153
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Is inderdaad opmerkelijk dat geen enkel gematigde moslim - die qua cultuur en taal toch meer in contact komt met mogelijke extremisten als de modale burger - zich eens geroepen voelt hier actie tegen te ondernemen en klacht in te dienen. Als er iemand een hoofddoek niet mag dragen zijn er toch ook belgen die een klacht indienen?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 16:19   #154
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
In Brugge vlakbij Café De Kastelein werden een Franse niet-blanke toerist in coma geslagen. Hij stierf later in het ziekenhuis.
Het gerecht heeft een reeks racistisch geïnspireerde aanslagen in Tienen opgehelderd. Drie jonge skinheads hebben bekend. Ook de minderjarige Tienenaar die begin deze maand een zigeunerjongen neerstak en voor dood achterliet, was bij de aanslagen betrokken."

Bekijk de reportage om te horen welke bedreigingen geuit werden tegen degene die under-cover filmde. Die man riskeerde zijn leven.

Ach, dat zijn uitzonderingen, man...Je krijgt in héél Vlaanderen geen 500 man tezamen, en tussen die 500 zitten dan mischien, met veel "geluk ", 5 doodslagers. In de georganiseerde misdaad hoor je al helemaal NIET over deze kerels.
Dat weegt niet op tegen de cohorten tot de tanden gewapende beroepsmisdadigers en geweldenaars uit allochtone kringen, al dan niet godsdienstwaanzinnig, die onze streken teisteren, en waar de gevangenissen van overlopen in héél West Europa, niet enkel in België.

Laatst gewijzigd door den dinges : 10 maart 2011 om 16:19.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 17:01   #155
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ach, dat zijn uitzonderingen, man...Je krijgt in héél Vlaanderen geen 500 man tezamen, en tussen die 500 zitten dan mischien, met veel "geluk ", 5 doodslagers. In de georganiseerde misdaad hoor je al helemaal NIET over deze kerels.
Dat weegt niet op tegen de cohorten tot de tanden gewapende beroepsmisdadigers en geweldenaars uit allochtone kringen, al dan niet godsdienstwaanzinnig, die onze streken teisteren, en waar de gevangenissen van overlopen in héél West Europa, niet enkel in België.
Een allochtone kruimeldief wordt sneller opgepakt in vgl deze racistische hitlergatlikkers. Eigenlijk, zou België (Vlaanderen) zich moeten schamen. Van over heel de wereld zakken de nazi's richting België omdat het in hun landen niet pakt.

Ik vraag me af wanneer men hier eens wakker gaat worden..

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 10 maart 2011 om 17:02.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 17:05   #156
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een allochtone kruimeldief wordt sneller opgepakt in vgl deze racistische hitlergatlikkers. Eigenlijk, zou België (Vlaanderen) zich moeten schamen. Van over heel de wereld zakken de nazi's richting België omdat het in hun landen niet pakt.

Wat wil je dat er gebeurd eigenlijk?

Er zijn nu al meningen die strafbaar zijn, is het dan nooit genoeg? Mag er alleen maar links bestaan in Belgie?
Oud 10 maart 2011, 17:07   #157
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een allochtone kruimeldief is dan ook EEN DIEF met een benadeelde partij. Deze "heren" organiseren enkel een concert. Geen haar op hun hoofd die er aan dacht meteen een daad bij hun woord te voegen.
Oud 10 maart 2011, 19:32   #158
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is ook niet meer dan dat. Als jij denkt dat dit de gevaarlijke nazibeweging is, dan sta je redelijk ver van de realiteit.
Ik denk niet dat het een gevaarlijke nazibeweging is.

Oud 10 maart 2011, 19:35   #159
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wil je dat er gebeurd eigenlijk?

Er zijn nu al meningen die strafbaar zijn, is het dan nooit genoeg? Mag er alleen maar links bestaan in Belgie?
Wat ik wil dat er gebeurd? Logisch: idioten die oproepen tot het vermoorden van onschuldigen oprollen. En liefst voorgoed.

Mening zijn niet strafbaar. Oproepen tot moord wel. En neen, rechts mag ook bestaan in België.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 10 maart 2011 om 19:36.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 19:36   #160
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ach, dat zijn uitzonderingen, man...Je krijgt in héél Vlaanderen geen 500 man tezamen, en tussen die 500 zitten dan mischien, met veel "geluk ", 5 doodslagers.
Ik hoop van harte dat dit uitzonderingen zijn.
Dit betekent echter niet dat er geen enkele bedreiging van uit gaat.

Ik herhaal nog eens. Want ik krijg hier geen reactie op.

Wat zou er gebeurd zijn, als bij het buitengaan van deze bende opgezweepte en dikwijls dronken individuen net één of meerdere individuen die niet raszuiver wit zijn; hun pad hadden gekruist?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be