![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Dixit econoom Paul De Grauwe.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...WatNu_DeGrauwe En dat komt van een econoom hé. Ik kan hem geen ongelijk geven. We zouden deze "kans" moeten aangrijpen om ons voor te bereiden op de toekomst en ons te wapenen tegen hoge olieprijzen. Want hard stijgen zullen ze, met of zonder accijnzen. Bevolking ( +- en in miljoenen ) China 1.350 India 1.200 Europese Unie 500 Verenigde Staten 310 Bovenstaande tabel geeft de bevolking weer van de EU, VS enerzijds en China, India anderzijds. Als je weet dat China en India aan hun economische opmars bezig zijn en dat al die Chinezen zich gaan willen motoriseren, dan is het niet moeilijk om in te zien dat hun oliebehoefte enorm gaat stijgen. De impact ervan wereldwijd is enorm door de grootte van de bevolking van zowel China als India. Als het aanbod de vraag dan niet meer kan bijhouden, dan is het hek helemaal van de dam. Kortom het pleiten voor een verlaging van de accijnzen zoals Vanhengel dat voorstelt, is een beetje je kop in het zand steken en getuigt van niet veel realiteitszin. De realiteit is dat we een toekomst tegemoet gaan van stijgende olieprijzen en we ons daaraan moeten aanpassen. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 10 maart 2011 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er iemand een wagen op lpg nodig heeft, ik weet er ééntje staan voor weinig geld.
t' is een goede investering naar de toekomst toe hé.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Stijgende brandstofprijzen is geen goed nieuws é slimmeriken!!!
Wat moet er gebeuren? Elk land moet AFZONDERLIJK zijn olie gaan halen! En VRIENDELIJK zijn! BEDELEN! Om goedkopere olie te krijgen! Waarom doen ze ze zo stijgen? Omdat het westen altijd neerkijkt op de mannen die de olie bezitten he!!!! En die verenigde arabische emiraten profiteren daar weer van!!!! Oorlog zal onvermijdelijk zijn als het zo verder gaat met de USA, klein brittanië, australië en die verenigde arabische emiraten die meedoen met amerika! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Wereldoorlog 3 =>
USA, klein brittanië, australië, (Europa??? domme kloten) TEGEN Azië, midden-oosten, Afrika, Zuid-Amerika KOREA, IRAN, RUSSIA, CHINA, SIAM, INDIA, PAKISTAN, AFGHANISTAN!!!!!!!! Wa ga Europa nog piepen???? Wa ga Amerika nog piepen???? En Israël is van de Arabieren => Stomme joden!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tegen KOREA (Black belts TAEKWONDO) SIAM (Masters Muay Boran) Japan (Aikido) IRAN (Black belts Taekwondo) China (Kung Fu, Tai Chi MASTERS) PLUS ZWARE WAPENS!!!! Toch draait het uit op een straatgevechtOORLOG!!! En wie gaat er winnen??? De Negers??? De Kickboxers???? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
EWEL kijk, als ik hier baas ben... Mag je wiet smoren! Coffeeshops! Growshops! Plantages (geregeld via de staat) Prijs in de SHOP 8€ waarvan natuurlijk 90% belastingen RECHTSTREEKS naar de staat!!! En NIET onder de 18!!! GEEN RECLAME mee maken! Want Drugs is niet goed! Op straat dealen? 10jaar EFFECTIEF! ZONDER VERVROEGDE VRIJLATING! plus 25.000 euro boete + 2x de geschatte winst die het dealertje verdiende! MENIEREN IN! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ruimte voor 100.000 gedetineerden... MET een DAK!!! Helicopters gaan geen kans meer hebben!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze maken (ik zal daar wel eens over nadenken) 3euro per uur. Anders geen eten en drinken en sigaretten en zeker genen drugs |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Geen olie meer ,geen elektriciteit meer,overheidsgebouwen die de partijen verkochten,en ze terug huren,dus wie weet zijn de Chinesen er mee weg binnenkort.
Democratie is zoals dictatorschap.Als de leiding het maar goed heeft.Het mensDOM.! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Misschien moet men dan toch maar eens werk gaan maken van de thorium power plants.
http://www.cosmosmagazine.com/node/348 Laatst gewijzigd door Stingray : 10 maart 2011 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De stijgende brandstof prijs heeft nog meer leuk nieuws.
Omwille van de hogere brandstof rekening van steden en gemeenten gaan de belastingen omhoog. Dat de staat enkele miljardjes extra binnenrijft door al die verhogingen is blijkbaar van geen tel.
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() kans is toch groter dat we hier naar Mad Max toestanden gaan dan dat we hier op de periode van een aantal jaren een economie gaan opbouwen die gebaseerd is op alternatieven dan olie.
zelfs nu olie nog relatief goedkoop is wordt alles al duurder zonder plafond. Dan denk ik aan water, of granen. Dit lijkt me eerder het begin van het einde, dan het einde van begin
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() en in japan blijken de kerncentrales toch weer de beving te overleven, ze leggen ze wel stiluit voorzichtigheid maar kom... http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110311_008 het voordeel in japan is dat men aan de lijve de echte schade aan de bevolking van radioactiviteit gezien en gemeten en geweten en ervaren is...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 11 maart 2011 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Nog wat info :
http://www.youtube.com/watch?v=5LeM-Dyuk6g In geval van aardbeving kan een dergelijke centrale onmiddellijk stilgelegd worden blijkt. Laatst gewijzigd door Stingray : 11 maart 2011 om 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Hij heeft gelijk als de prijs de werkelijke waarde van de grondstof vertegenwoordigt, maar dat is nu met die piek in de olieprijs niet het geval, en dan heeft hij ongelijk. Die hoge prijs nu is het gevolg van een speculatiegolf waarmee de prijs wordt opgedreven uit zuiver winstbejag, om er op korte termijn zoveel mogelijk aan te verdienen. Die speculatiegolf werd op gang gebracht door geruchten over instabiliteit van de aanvoer en wordt aangewakkerd door beleggingsfondsen waarvan de enige bestaansreden is om te speculeren op grondstoffenprijzen. Dat zorgt voor de wispelturigheid van de olieprijzen. Aan die speculatiegolf komt straks weer een eind, net zoals dat met die golf in 2008 ook het geval was. In DS van gisteren 10 maart was er een gesprek met een beheerder van zo een fonds. Ik geef hieronder een deel van dat gesprek: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |