Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 maart 2011, 11:46   #21
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Wat voor een logia hanteren die mensen? Jaja, we zijn "lopende" zaken dus tijdelijk maar neenneen, je mag geen inspraak hebben in wat wij gaan opstellen voor de normale regering. Elk rationeel mens weet dat deze regering van "lopende" zaken zich al meer taken heeft toegeëigend dan normaal het geval is en dan gaan ze nu nog eens bewerend at de onderhandelende partijen die niet in lopende zaken zitten geen inspraak hebben? Volgens hun logica zou CD&V evenmin een stem mogen hebben gezien hun "schandalige attitud" en O-VLD evenmin "wat door hen zitten we in deze situatie!", dat is alvast hun logica.

Het lijkt me dus duidelijk dat dit niets minder is dan platte chantage om N-VA tot toegevingen te dwignen. Ze geven het zelfs toe:" Als N-VA enige inspraak in de begroting wilt, dan willen we meer toegevingen zien". Dit is echt een leuk cadeau voor Wouter Beke die ze "alle kansen" geven. Maar ja, het is de N-VA die van slechte wil is he?
Hier sluit ik me nu eens 100% bij aan zie.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 11 maart 2011, 11:53   #22
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
N-VA mag inbreng hebben in lopende zaken maar ze willen het zelf niet omdat ze eerst hun grote hervormingen doorvoeren en daarna pas hun sociaal-economisch programma uitwerken. Dit sociaal-economisch programma is nodig voor het opmaken van de begroting.
Dus het probleem volgens jou is dat de N-VA helemaal geen mening heeft over de begroting voor de komende jaren?

Doe niet onnozel.
Nyquist is offline  
Oud 11 maart 2011, 11:53   #23
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
NVA moet NU veel lawaai maken, dit neigt verdomme gewoon naar een staatsgreep te gaan.
Een minderheidsregime dat de macht in handen heeft, en door de meerderheidsbevolkingsgroep kennelijk geen strobreed in de weg wordt gelegd, heeft geen staatsgreep van doen. Het is en blijft derhalve gewoonweg business as usual.
Gwylan is offline  
Oud 11 maart 2011, 12:13   #24
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Dit kan alleen maar slecht aflopen, en dit voor iedereen.

Altijd maar blijven uitstellen, ontwijken...

Vroeg of laat barst de bom toch.
Oud 11 maart 2011, 12:15   #25
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
... uw Belgische Franstaligen nooit rekening hebben gehouden en nog steeds niet de minste rekening houden en wensen te houden met de wensen en belangen van de meerderheidsbevolkingsgroep in uw land ...

Dat uw “Vlaamse” partijen ... bovendien constant medeplichtig zijn aan deze volstrekt ondemocratische gang van zaken, is evenzeer zonneklaar.
Ik wil mij hierbij annsluiten maar ik zie het nog een beetje breder.

We hebben in belgië twee "toestanden" die elkaar doorkruisen. Enerzijds hebben wij de vertrouwde franstalige >< Vlaams tegenstelling. Anderzijds hebben leven we in een oligargische/elitaire interpretatie van de democratie. In dit land zijn het de partijen (en dus een elite) die het voor het zeggen hebben. Om de 4 jaar mag de kiezer via het parlement het relatief gewicht van elke partij bepalen. Zodra dat gebeurd is, is de kiezer machteloos. Het parlement vertegenwoordigd hem niet, het is een registratiekamer.

Je kan de Belgische problematiek niet doorgronden als je je beperkt tot de Vl-Wl tegenstelling. OVLD, CD&V, Groen en SPa zijn partijen die meedraaien in ons olgargisch systeem. Ze zijn "Vlaams" in die zin dat ze zelf ook wel merken dat de Vlaamse kiezer andere dingen vraagt dan de franstalige kiezer en ze proberen daar rekening mee te houden maar hun grootste bekommernis is om het oligargisch systeem in stand te houden. En op dat vlak zijn ze de objectieve bondgenoten van de franstalige partijen.

Er zijn slechts twee partijen in dit land die niet - of nog niet - geïntegreerd werden in de heersende oligarchie, namelijk het Belang en de N-VA. Zij zijn geen leden van de club en dreigen de boel op te blazen. Daar zijn alle Belgische partijen behalve die twee het over eens.

Een verregaande staatshervorming kan niet zonder het Belgisch "systeem" te breken. Niet België zelf maar de Belgische manier van doen is daarbij belangrijk. De traditionele partijen aan beide kanten van de taalgrens zijn het gewend om alles onder elkaar te regelen en de kiezer vervolgens te informeren : "Dit is wat we hebben besloten en onze mannetjes in het parlement zullen het goedgkeuren. Je mag bij de volgende verkiezingen de kaarten wat herschudden. Weet echter dat dezelfde groep mensen de beslissingen zal blijven nemen."

De oligarchen (VL en WL) wachten dus tot de N-VA het opgeeft .... of tot de club toetreedt. Heeft de N-VA dat door? Ik denk het niet. Ze lijken uitsluitend te denken in VL-WL termen terwijl hun Vlaamse "partners" OOK op een ander schaakbord spelen, dat van de oligarchen, de elites die dit land controleren.

Er komt geen staatshervorming omdat de traditionele Vlaamse partijen hun ons-kent-ons systeem niet willen opgeven. De slidariteit onder oligarchen is sterker dan de solidariteit onder de Vlaamse partijen. Het systeem is nog altijd belangrijker dan de verzuchtingen van de Vlaamse kiezer.

De N-VA moet zich nu uit de onderhandelingen terugtrekken. Die discussie over het budget - ondenkbaar in een normaal democratisch land - is een valstrik, een manier om de N-VA bij het beleid te betrekken zonder toegevingen te hoeven te doen. Men is de N-VA door de deur van het club aan het duwen. Beseft Dewever dat ? Als hij door die deur stapt is het gedaan. Hij wordt dan een oligarch en zal de kiezer nooit meer recht in de ogen kunnen kijken.
Kaal is offline  
Oud 11 maart 2011, 12:24   #26
Amon_Re

Standaard

Moet wel zeggen, dit is een Win-Win situatie voor de Walen. Als de lopende een begroting opstelt zonder de NVA hierin te betrekken kunnen ze een staatshervorming zo goed als onmogelijk maken in de termijn van de (nog te vormen) regering.

En als NVA mee wilt in de onderhandelingen over de begroting zal een staatshervorming ook niet kunnen
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 11 maart 2011, 12:28   #27
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat voor een logia hanteren die mensen?
Dezelfde logica die ze al decennia lang hanteren : de staat is van ons, wij doen ermee wat wij willen op de manier die wij willen. Ze staan nu onder grote druk en verpakken het minder subtiel dan vroeger maar de logica is zeker niet nieuw.

Er moeten verkiezingen komen. Dat is de enige democratische uitweg. Het kan niet dat verkozenen tegelijkertijd verkiezingen uitsluiten en toegeven dat ze er niet uit geraken. Niet zij maar het volk heeft het uiteindelijk voor het zeggen.

Dit is een inderdaad een staatsgreep. Een regering zonder mandaat blijft aan de macht en gedraagt zich als een volwaardige regering. Dat Leterme een regeringsverklaring aan het parlement voorlegt. Als die dat goedkeurt kan Leterme aan een begroting werken. Maar niet op die manier. De regering Leterme werd afgestraft door de kiezer.

Laatst gewijzigd door Kaal : 11 maart 2011 om 12:29.
Kaal is offline  
Oud 11 maart 2011, 12:38   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Dit kan alleen maar slecht aflopen, en dit voor iedereen.

Altijd maar blijven uitstellen, ontwijken...

Vroeg of laat barst de bom toch.
Ik zeg het al lang he, ... recht de put in !
Herr Flick is offline  
Oud 11 maart 2011, 12:44   #29
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Er is geen enkel probleem om de begroting door een 'echte' regering te laten goedkeuren... Gewoon de N-VA uitsluiten (wat toch de bedoeling van de koekendozen is)!!!... Dat ze het onmiddellijk doen!!! Of is het gebrek aan moed?
Dat ze het dan met zoveel woorden zeggen bij de N-VA. Ze vragen inspraak in de begroting in lopende zaken. Dit wil ook zeggen dat ze beleid willen voeren en volop kiezen voor de oppositie.

T' is het één of het andere hé !

De vraag om mede iets te kunnen zeggen in de begroting komt van de N-VA zelf. Niet van de lopende regering.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 11 maart 2011, 12:49   #30
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen Vive, MR en PS zeggen hier duidelijk dat ze geen inspraak wensen van N_VA in de regering van lopende zaken. Het si nochtans de evidentie dat een begroting, wat zware gevolgen heeft voor de ganse regeerperiode, de inspraak heeft van alle partijen. Voorts kan je beter je avatar aanpassen als je geen lid van BUB bent. Je uitspraken passen nochtans perfect binnen hun kader. Of ben je lid van een van de afsplitsingen van BUB (op zich grappig voor een unitaire partij maar goed).
Ik ben geen lid van een politieke partij.

Ik deel trouwens volledig je analyse, maar wat gaat N-VA eraan doen ? Ze zijn zelf vragende partij om mee te spelen. Dat de andere partijen het hard spelen, tja, het is politiek op hoog niveau. Daar is het toch ook iedereen over eens.
Oud 11 maart 2011, 12:50   #31
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Dat ze het dan met zoveel woorden zeggen bij de N-VA. Ze vragen inspraak in de begroting in lopende zaken. Dit wil ook zeggen dat ze beleid willen voeren en volop kiezen voor de oppositie.

T' is het één of het andere hé !

De vraag om mede iets te kunnen zeggen in de begroting komt van de N-VA zelf. Niet van de lopende regering.
En die vraag is volstrekt normaal in deze context. De begroting die samengesteld wordt door lopende zaken weegt nu eenmaal door op de eventuele nieuwe regering (als we er ooit eentje krijgen), en met een begroting kan je grotendeels het beleid bepalen.

Als lopende zaken dus een begroting wilt opstellen moet ze dit doen in samenspraak met alle mogelijke partners in de nieuwe regering. Door NVA hieruit te weren maakt men de NVA dus eigenlijk vleugellam. Deze begroting zal een staatshervorming onmogelijk maken. Als NVA echter toegevingen doet is een staatshervorming ook onmogelijk, want dat is nu eenmaal de enige toegeving die de Walen zullen aanvaarden.
Amon_Re is offline  
Oud 11 maart 2011, 12:51   #32
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik ben geen lid van een politieke partij.

Ik deel trouwens volledig je analyse, maar wat gaat N-VA eraan doen ? Ze zijn zelf vragende partij om mee te spelen. Dat de andere partijen het hard spelen, tja, het is politiek op hoog niveau. Daar is het toch ook iedereen over eens.
NVA moet niets doen, de overige Vlaamse partijen moeten zich nu duidelijk uitspreken, als ze hiermee akkoord gaan tekenen ze nu eenmaal hun eigen doodsvonnis. Het enige wat ik als NVA zou doen is dit duidelijk communiceren naar de buitenwereld.
Amon_Re is offline  
Oud 11 maart 2011, 12:54   #33
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Amon_Re ik ben het niet met je eens. De regering kan zijn begroting aanpassen dus hoe bindend deze begroting is kan je al in twijfel trekken. Dat berust natuurlijk al op de aanname dat CD&V en O-VLD dom genoeg zijn om de PS en MR hierin te volgen. Ze makenr egelmatig fouten maar gezien de peilingen zou hierin meegaan quasi politieke zelfmoord voor CD&V zijn. Ik zou me daar dus al geen zorgen over maken. Kaal dat was een retorische vraag man . Dat de FR dit doen om nogmaals alles te saboteren en zich macht toe te eigenen lijkt me wel duidelijk.

Vive ik zie nog steeds geen enkele logica in je argumentatie. Volgens jou is het doodnormaal dat deze voorlopige regering zich allerlei bevoegdheden toeëigent doordat de BE wet op deze veel te vaag is. Blijkbaar is het van geen rol dat 1) Dit voorstel op zich ondoenbaar is 2) Dit zware gevolgen heeft en dit een bewuste sabtoagepoging is 3) Er is geen enkele reden waarom de onderhandelende partijen geen inspraak mogen hebben in de tijdelijke begroting van de echte regering. Ik zou zelfs zeggen dat deze partijen meer inspraak dienen te hebbend an partijen die enkel in de regering van lopende zaken itten maar niet mee onderhandelen. MR en PS mogen dit zeggen maar ik mag evengoed stellen dat ze geen enkele basis hebben voor deze eis van hen en dat dit gevaarlijk is.

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 11 maart 2011 om 12:56.
Gwyndion is offline  
Oud 11 maart 2011, 12:55   #34
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Dus het probleem volgens jou is dat de N-VA helemaal geen mening heeft over de begroting voor de komende jaren?

Doe niet onnozel.
Het is niet mijn bedoeling om onnozel over te komen.

Ze zullen wel een mening hebben. Hun plan mag wel eens op tafel komen. Men moet er echter van uitgaan dat hervormingen niet op 1 nacht worden doorgevoerd en het opstellen van een begroting en een beleid zeker niet.

Bovendien gaat het zeer moeilijk zijn om de beleidsplannen en begrotingsplannen onderling te verzoenen. Ik kijk hier niet enkel naar de N-VA.
Oud 11 maart 2011, 12:59   #35
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht

We hebben in belgië twee "toestanden" die elkaar doorkruisen. Enerzijds hebben wij de vertrouwde franstalige >< Vlaams tegenstelling. Anderzijds hebben leven we in een oligargische/elitaire interpretatie van de democratie. In dit land zijn het de partijen (en dus een elite) die het voor het zeggen hebben. Om de 4 jaar mag de kiezer via het parlement het relatief gewicht van elke partij bepalen. Zodra dat gebeurd is, is de kiezer machteloos. Het parlement vertegenwoordigd hem niet, het is een registratiekamer.

Je kan de Belgische problematiek niet doorgronden als je je beperkt tot de Vl-Wl tegenstelling. OVLD, CD&V, Groen en SPa zijn partijen die meedraaien in ons olgargisch systeem. Ze zijn "Vlaams" in die zin dat ze zelf ook wel merken dat de Vlaamse kiezer andere dingen vraagt dan de franstalige kiezer en ze proberen daar rekening mee te houden maar hun grootste bekommernis is om het oligargisch systeem in stand te houden. En op dat vlak zijn ze de objectieve bondgenoten van de franstalige partijen.

Er zijn slechts twee partijen in dit land die niet - of nog niet - geïntegreerd werden in de heersende oligarchie, namelijk het Belang en de N-VA. Zij zijn geen leden van de club en dreigen de boel op te blazen. Daar zijn alle Belgische partijen behalve die twee het over eens.

Een verregaande staatshervorming kan niet zonder het Belgisch "systeem" te breken. Niet België zelf maar de Belgische manier van doen is daarbij belangrijk. De traditionele partijen aan beide kanten van de taalgrens zijn het gewend om alles onder elkaar te regelen en de kiezer vervolgens te informeren : "Dit is wat we hebben besloten en onze mannetjes in het parlement zullen het goedgkeuren. Je mag bij de volgende verkiezingen de kaarten wat herschudden. Weet echter dat dezelfde groep mensen de beslissingen zal blijven nemen."

De oligarchen (VL en WL) wachten dus tot de N-VA het opgeeft .... of tot de club toetreedt. Heeft de N-VA dat door? Ik denk het niet. Ze lijken uitsluitend te denken in VL-WL termen terwijl hun Vlaamse "partners" OOK op een ander schaakbord spelen, dat van de oligarchen, de elites die dit land controleren.

Er komt geen staatshervorming omdat de traditionele Vlaamse partijen hun ons-kent-ons systeem niet willen opgeven. De slidariteit onder oligarchen is sterker dan de solidariteit onder de Vlaamse partijen. Het systeem is nog altijd belangrijker dan de verzuchtingen van de Vlaamse kiezer.

De N-VA moet zich nu uit de onderhandelingen terugtrekken. Die discussie over het budget - ondenkbaar in een normaal democratisch land - is een valstrik, een manier om de N-VA bij het beleid te betrekken zonder toegevingen te hoeven te doen. Men is de N-VA door de deur van het club aan het duwen. Beseft Dewever dat ? Als hij door die deur stapt is het gedaan. Hij wordt dan een oligarch en zal de kiezer nooit meer recht in de ogen kunnen kijken.
Dank voor uw interessante en verduidelijkende analyse, mijnheer Kaal.

Het “systeem” dat u uiteenzet is hetgeen ik “het regime” noem, tevens het koningshuis inhoudend.

Ik denk dat wij het er over eens zijn dat bedoeld “systeem”, hoe men het ook moge omschrijven, in elk geval geen “democratie” en zelfs geen representatieve democratie kan genoemd worden.

Eén en ander is evenwel geen door één of andere god geschapen en ten eeuwigen dage vastgelegd onontkoombaar gegeven, nietwaar. Als de bevolkingsgroep die de ruime meerderheid uitmaakt ertegen op doortastende wijze zou ageren, is het met dat “systeem” gedaan. Het volstaat daarbij dat die bevolkingsgroep (de Vlamingen, dus) eenvoudigweg de macht van zijn meerderheid gebruikt. De internationale gemeenschap zal zich daartegen niet verzetten.

Aldus komt de discussie toch steeds in het gegeven der Vlaamse/Belgische Franstalige tegenstellingen terecht : het is weliswaar duidelijk dat de macht en inhoud van uw minderheidsregime niet louter de scheidingslijn van de taalgroepen volgt, maar in wezen is het even duidelijk dat het om een Franstalig regime gaat dat door er belang bij hebbende “Vlaamse” politieke partijen wordt gesteund. Neem die steun (ik noem het medeplichtigheid) weg, en het systeem stort in, de weg vrijmakend voor een echte democratie.
Gwylan is offline  
Oud 11 maart 2011, 13:02   #36
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NVA moet niets doen, de overige Vlaamse partijen moeten zich nu duidelijk uitspreken, als ze hiermee akkoord gaan tekenen ze nu eenmaal hun eigen doodsvonnis. Het enige wat ik als NVA zou doen is dit duidelijk communiceren naar de buitenwereld.
Dat is nu net het probleem; de linkse media blijft toeteren of de belgische loftrompet en angst zaaien voor verandering.

Op eigen houtje foldertjes uitdelen zal niet veel helpen.
Oud 11 maart 2011, 13:09   #37
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht

Een mooie analyse. De vraag is echter wiens belangen de Vlaams Nationalisten dienen. Louter stellen dat ze geen belangen dienen van oligarchen is nogal een bout standpunt.

Wie beschouw je als de grote oligarchen van dit land ?
Oud 11 maart 2011, 13:15   #38
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zou je nog zwaar kunnen vergissen.
De N-VA kreeg een boost bij de vorige verkiezingen dankzij kiezers die eindelijk een 'grote' staatshervorming willen. De meerderheid van die kiezers is echter bijlange zo extreem niet als de separatisten van de partij aan wie ze hun stem gaven. Precies die harde opstelling van de N-VA aan de onderhandelingstafel, maakt een compromis onmogelijk. Als de CD&V er nu in slaagt om zonder de N-VA een staatshervorming erdoor te krijgen die wél aanvaardbaar is voor de andere partijen én voor de 'nieuwe' N-VA kiezers, dan zou het electoraat van de N-VA wel eens kunnen verschrompelen tot haar ware proporties.
drosophila is offline  
Oud 11 maart 2011, 13:18   #39
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Aan Vlaamse kant gaan CD&V en SPA dus de begroting helpen opstellen. Welgeteld 32% van de Vlamingen gaan eens beslissen hoeveel 100% van de Vlamingen gaan verarmen om het status quo in Walenland te behouden. Il faut le faire. Misselijkmakend.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 11 maart 2011, 13:19   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Amon_Re ik ben het niet met je eens. De regering kan zijn begroting aanpassen dus hoe bindend deze begroting is kan je al in twijfel trekken. Dat berust natuurlijk al op de aanname dat CD&V en O-VLD dom genoeg zijn om de PS en MR hierin te volgen. Ze makenr egelmatig fouten maar gezien de peilingen zou hierin meegaan quasi politieke zelfmoord voor CD&V zijn. Ik zou me daar dus al geen zorgen over maken. Kaal dat was een retorische vraag man . Dat de FR dit doen om nogmaals alles te saboteren en zich macht toe te eigenen lijkt me wel duidelijk.

Vive ik zie nog steeds geen enkele logica in je argumentatie. Volgens jou is het doodnormaal dat deze voorlopige regering zich allerlei bevoegdheden toeëigent doordat de BE wet op deze veel te vaag is.
Dit is absoluut niet normaal ! Dat zeg ik toch nergens !

Citaat:
Blijkbaar is het van geen rol dat 1) Dit voorstel op zich ondoenbaar is 2) Dit zware gevolgen heeft en dit een bewuste sabtoagepoging is 3) Er is geen enkele reden waarom de onderhandelende partijen geen inspraak mogen hebben in de tijdelijke begroting van de echte regering. Ik zou zelfs zeggen dat deze partijen meer inspraak dienen te hebbend an partijen die enkel in de regering van lopende zaken itten maar niet mee onderhandelen. MR en PS mogen dit zeggen maar ik mag evengoed stellen dat ze geen enkele basis hebben voor deze eis van hen en dat dit gevaarlijk is.
Dat het een sabotagepoging is, dat is een verwoording waar ik me volledig bij aansluit.

De voornaamste reden dat de lopende regering de N-VA uitsluit is gewoon het spel politiek tot het uiterste drijven.

Ik sluit me zelfs volledig aan bij wet je zegt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be