Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 maart 2011, 15:16   #1301
stiertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht

Hmm ik ken iemand (een jonge, diepgelovige Syriër) die een winkel heeft in de offerandestraat in Antwerpen en die stelt meisjes te werk met en zonder hidjaab. En zo zijn er nog enkele winkels in Antwerpen.

Neen, ik vind dat men niet mag discrimineren op basis van iemands uiterlijk of geloof. Ik zou hen ongelijk geven.

Dat weten die verzuurden heel goed, ze dramatiseren graag. Nu gaan ze weer op in hun zelfmedelijden.
stiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 15:19   #1302
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stiertje Bekijk bericht
Dat weten die verzuurden heel goed, ze dramatiseren graag. Nu gaan ze weer op in hun zelfmedelijden.
Ja, misschien wel ja. Alleszins wie denkt dat een moslims geen meisjes zonder hidjaab aanstelt moet eens een kijkje nemen in rue de brabant (Brussel) en offerandestraat (Antwerpen).
Oud 12 maart 2011, 15:22   #1303
stiertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, misschien wel ja. Alleszins wie denkt dat een moslims geen meisjes zonder hidjaab aanstelt moet eens een kijkje nemen in rue de brabant (Brussel) en offerandestraat (Antwerpen).
Dan gaan ze zeuren over het feit dat er meisjes staan met een hoofddoek. Die verzuurden zagen en klagen altijd. Ze zijn een dolgedraaide massa, ik heb eigenlijk medelijden met hen.

Laatst gewijzigd door stiertje : 12 maart 2011 om 15:22.
Oud 12 maart 2011, 15:24   #1304
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dan gaan ze zeuren over het feit dat er meisjes staan met een hoofddoek. Die verzuurden zagen en klagen altijd. Ze zijn een dolgedraaide massa, ik heb eigenlijk medelijden met hen.
Zij vragen, ik draai.

Ze vroegen naar winkels van diepgelovige moslims die meisjes aanstellen zonder hidjaab; voila ik heb 2 straten opgenoemd. Meer kan ik niet doen hoor. Als dit niet goed is, dan weet ik het ook niet meer.
Oud 12 maart 2011, 15:29   #1305
stiertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Zij vragen, ik draai.

Ze vroegen naar winkels van diepgelovige moslims die meisjes aanstellen zonder hidjaab; voila ik heb 2 straten opgenoemd. Meer kan ik niet doen hoor. Als dit niet goed is, dan weet ik het ook niet meer.

Voor mij wel, en gelijk heb je.
Oud 12 maart 2011, 15:50   #1306
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, wanneer u opkomen voor gelijkheid man en vrouw als zelfmedelijden ziet is dat natuurlijk een uitspraak die kan tellen!
Ik zie in ieder geval in de Brederodestraat nergens vrouwen tewerkgestelt zonder hoofddoek in winkels van " diepgelovigen", behalve in de ijssalon van Kemalitische Turken maar die zijn dan ook niet " diepgelovig" volgens hun broeders.
Evenmin zie ik ze in de Brusselse "Rue de Brabant " werken zonder hoofddoek, je ziet trouwens in die winkels nooit iemand werken van Vlaamse origine, meestal stelt met " eigen volk " tewerk!
Ik vind het eerder meelijwekkend te stellen dat je zonder hoofddoek niet zou kunnen werken, hoe denkt u daar eigenlijk over?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 15:52   #1307
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mij wel, en gelijk heb je.
Dat van de "rue de brabant "spreek ik in ieder geval tegen!En daar kom ik anders regelmatig, evenals in de Driekoningenstraat( hoofddoeken in winkels van " diepgelovigen") en de Brederodestraat!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 15:55   #1308
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat van de "rue de brabant "spreek ik in ieder geval tegen!En daar kom ik anders regelmatig, evenals in de Driekoningenstraat( hoofddoeken in winkels van " diepgelovigen") en de Brederodestraat!
In de 'rue de brabant' werken wel meisjes zonder hoofddoek.
Oud 12 maart 2011, 16:09   #1309
stiertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken genoeg zaken waar er meiden/dame's zonder hoofddoek werken. Ik ken zelfs zaken (restaurantjes) waar er autochtonen werken voor allochtonen. Blijkbaar ken je uw wereld niet echt. Ik vraag me bovendien af hoe het zover met u gekomen is.
Oud 12 maart 2011, 16:09   #1310
stiertje
Banneling

Standaard

Citaat:
In de 'rue de brabant' werken wel meisjes zonder hoofddoek.

En niet alleen daar.
Oud 12 maart 2011, 16:32   #1311
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, wanneer u opkomen voor gelijkheid man en vrouw als zelfmedelijden ziet is dat natuurlijk een uitspraak die kan tellen!
Ik zie in ieder geval in de Brederodestraat nergens vrouwen tewerkgestelt zonder hoofddoek in winkels van " diepgelovigen", behalve in de ijssalon van Kemalitische Turken maar die zijn dan ook niet " diepgelovig" volgens hun broeders.
Evenmin zie ik ze in de Brusselse "Rue de Brabant " werken zonder hoofddoek, je ziet trouwens in die winkels nooit iemand werken van Vlaamse origine, meestal stelt met " eigen volk " tewerk!
Ik vind het eerder meelijwekkend te stellen dat je zonder hoofddoek niet zou kunnen werken, hoe denkt u daar eigenlijk over?
dat mag geen voorwaarde zijn
Oud 12 maart 2011, 16:34   #1312
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
En niet alleen daar.
Klopt.
Oud 12 maart 2011, 16:40   #1313
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

15.258 is dit topic bekeken,
de burgers liggen eerder wakker van een hoofddoek dan al maanden geen regering te hebben,schockerend!
Oud 12 maart 2011, 16:53   #1314
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Liefst niet zo meteen wat mij betreft: U dient niet te vergeten dat het hier toch gaat over een 'Moslimsplinter' uit een doelgroep, die vrij overwegend 'elleboogvechters' zijn; steeds streven maar naar meer medezeggenschap en gezag in de wijken die ze bezetten om deze geleidelijk aan maar zeker, naar hun handje te zetten.

Het zou best kunnen dat de nederzetting van 'Hema' te Genk, een ideale plek zou kunnen zijn voor een spiksplinternieuwe 'HALLAL' beenhouwerij of 'Moskee' wie weet?

Tenzij de economische inzet soberder dient ingeschat?!

Laatst gewijzigd door bruggeman : 12 maart 2011 om 16:56.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 17:13   #1315
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat ik hier geboren ben en niet naar hier ben gekomen. Heb je 'm?
Het Belgisch of ruimer: het Westers Volk, mag in geen enkel geval verantwoordelijk gesteld worden voor de onvooruitzichtelijkheid van jullie ouders.

Hadden (uw Ouders) er beter aan gedaan het afgesproken plan te eerbiedigen en daadwerkelijk aan bereidwillige inburgering te doen in plaats van jullie massaal (het woord is eigenlijk te zwak) het leven in te roepen met de bedoeling ons te komen 'Koekoeken' en het leven zuur maken.

Tja, zeg het wel = het is werkelijk een probleem!!!
Oud 12 maart 2011, 17:20   #1316
suqar_7loe

Standaard

-

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 12 maart 2011 om 17:20.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 17:35   #1317
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
-
De goedmenende 'Westerse' leiders hebben inderdaad nog meer katten te temmen dan poeslief 'Islam'.
Oud 12 maart 2011, 17:36   #1318
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Het Belgisch of ruimer: het Westers Volk, mag in geen enkel geval verantwoordelijk gesteld worden .....

Hadden (uw Ouders) er beter aan gedaan.........

Tja, zeg het wel = het is werkelijk een probleem!!!
Gelieve die persoonlijke aanvallen achterwege te laten.

Laatst gewijzigd door artisjok : 12 maart 2011 om 17:49.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 17:46   #1319
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Gelieve die persoonlijke aanvallen achterwege te laten.
Ja, liefste.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 18:02   #1320
stiertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Liefst niet zo meteen wat mij betreft: U dient niet te vergeten dat het hier toch gaat over een 'Moslimsplinter' uit een doelgroep, die vrij overwegend 'elleboogvechters' zijn; steeds streven maar naar meer medezeggenschap en gezag in de wijken die ze bezetten om deze geleidelijk aan maar zeker, naar hun handje te zetten.

Het zou best kunnen dat de nederzetting van 'Hema' te Genk, een ideale plek zou kunnen zijn voor een spiksplinternieuwe 'HALLAL' beenhouwerij of 'Moskee' wie weet?

Tenzij de economische inzet soberder dient ingeschat?!
Het gaat (in dit topic) over een VLAAMS meisje die bekeerd is tot de islam. De rest van uw reactie is flauwekul.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be