![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Staatssecretaris
|
Misverstandje, reageerde op wat ik net op de radio gehoord had.
|
|
|
#102 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Niets aan de hand dus maar ik zou het wel straf vinden dat de Maya's dat destijds al achterhaald hadden. Ik ben geen believer maar in de geschiedenis, oude "verloren" culturen waren zaken mogelijk die niet passen in ons beeld. Toen men de pyramides bouwde in Egypte waren de mensen te nog stom en hadden ze niet de middelen om dergelijke structuren te bouwen. Een raadsel dus incusief alle mystiek er om heen. Zo ook met de Maya's. Die groep van mensen waren wilden, oermensen en werden niet eens als mens aanzien. Hun ganse cultuur, hun wetenschap, hun geloof, hun levenswijze... diende vernietigd te worden. Hun verhaal klopte immers niet met dat van de katholieke veroveraar. Ik ben van mening dat we veel hadden kunnen leren van die zogenaamde barbaren. Vandaag staan wij nog veel achter op die culturen eigenlijk. Religieuze en "politieke" groepen gaan daar tegenin. Feiten negeren of verdraaien doet elke groep al naargelang het hen uitkomt. En ja, het gebeurd wel dat het enige antwoord geweld is. Als je je gelijk niet kan halen en sterker bent dan degene waarmee je een meningsverschil hebt, dan sla je erop. Wij Europeanen deden dat overal ter wereld tegen zwakkere, naïeve en pacifistische samenlevingen. Wij hebben gewonnen destijds. Vandaag is men hier bang. Bang dat anderen hetzelfde met ons gaan doen als wij destijds met die mensen hebben gedaan. Dat is echter niet meer aan de orde. Overheden van landen, regio's onder eerder welke vorm zijn nu gebonden aan de economie. De wereldeconomie. Mensenrechten doen niets ter zake. Das enkel om "onze" normen vast te stellen. Om het electoraat in democratieën te paaien en ijdele hoop te geven aan mensen in andere systemen. Zelfs op dit forum, in een van de landen met een hoge levensstandaard stel ik vast dat velen de mensenrechten niet erkennen.
|
|
|
|
#103 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#104 |
|
Staatssecretaris
|
Inderdaad. Wij weten het niet en willen het niet weten. En die piramides, ook die in zuid-Amerika, das toeval want het past niet in ons plaatje.
|
|
|
#105 |
|
Staatssecretaris
|
Men heeft ondertussen al bewijs gevonden voor een paar methodes die gebruikt kunnen worden voor het bouwen van piramides.
I have promises to keep, and miles to go before I sleep. Laatst gewijzigd door Dionysus : 11 maart 2011 om 18:55. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Staatssecretaris
|
Inderdaad, nu vind men dat, honderden of duizenden jaren nadien. Even lang geleden bouwen men die dingen wel, zonder kennis?
|
|
|
#107 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Geen grammetje magie of buitenaardse hulp, gewoon hard werken, veel volk inzetten en alles goed plannen. |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Maar eerdere beschavingen kenden een hele boel zaken die in de tussenperiode (hoogtij van het katholicisme) verloren zijn gegaan, zoals elektrische batterijen van 500 voor Caesar of mechanische computers van 100 voor Caesar. Die toestellen en kennis op zich hoeven ons niet zo te verbazen. Wat verbazing wekt is dat ooit verworven kennis klaarblijkelijk niet eeuwig is. We zijn als diersoort in staat om ooit verworven kennis ook opnieuw te vergeten zodat we helemaal opnieuw moeten beginnen en ondertussen een paar duizend jaar kwijt spelen. Vaak dankzij godsdiensten. Doet me erg denken aan"Foundation Trilogy" van Isaac Asimov.
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#110 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#111 | |
|
|
Citaat:
Dus de mensheid kan moeilijk iets vergeten als slechts een handvol mensen ervan op de hoogte waren, en de know how en het kapitaal bezaten om dergelijke zaken te bouwen. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Het ganse plaatje klopt volgens mij overigens niet. Native americans, aboriginals e.d. worden ook vandaag nog als beesten, lager dan dieren beschouwd en vaak zijn ze er naartoe gedrongen door ons.
|
|
|
|
#113 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Staatssecretaris
|
Verdachte gaten zie ik wel. Niet verdacht op zich maar ik kan er geen volledige verklaring voor vinden. En contradicties? Die zijn overal zelfs los van hypocrisie. Das van alle tijden.
|
|
|
#115 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#117 |
|
Minister
|
Wat is nu 15 cm ? De gemiddelde penislengte in Vlaanderen.
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Staatssecretaris
|
toch niet die éne met 100.000en slaven die om de 2 minuten een blok van 2 ton juist moesten leggen?
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|