Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2011, 16:40   #101
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Mijn excuses, ik zat verkeerd.
Misverstandje, reageerde op wat ik net op de radio gehoord had.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 18:01   #102
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Maya's voorspelden zogezegd poolshifts, verandering magnetisch veld van de aarde, bepaalde stellaire stand, bewustzijnsverandering, geboorte nieuwe aarde...
De (pseudo)wetenschappers van deze tijden puzzelden daar hun eigen 21e eeuwse interpretaties in. Hoe het zich zou manifesteren, is wat er de laatste jaren aan het gebeuren is.

Misschien hier wat lezen
http://www.crystalinks.com/2012.html
Voor zover ik weet is de wijziging van de polariteit van de aarde inmiddels door wetenschappers vastgesteld als zijnde een "natuurlijk" fenomeen zonder dat er echter dramatische gevolgen aan verbonden zouden zijn.

Niets aan de hand dus maar ik zou het wel straf vinden dat de Maya's dat destijds al achterhaald hadden.

Ik ben geen believer maar in de geschiedenis, oude "verloren" culturen waren zaken mogelijk die niet passen in ons beeld. Toen men de pyramides bouwde in Egypte waren de mensen te nog stom en hadden ze niet de middelen om dergelijke structuren te bouwen. Een raadsel dus incusief alle mystiek er om heen. Zo ook met de Maya's. Die groep van mensen waren wilden, oermensen en werden niet eens als mens aanzien. Hun ganse cultuur, hun wetenschap, hun geloof, hun levenswijze... diende vernietigd te worden. Hun verhaal klopte immers niet met dat van de katholieke veroveraar. Ik ben van mening dat we veel hadden kunnen leren van die zogenaamde barbaren. Vandaag staan wij nog veel achter op die culturen eigenlijk. Religieuze en "politieke" groepen gaan daar tegenin. Feiten negeren of verdraaien doet elke groep al naargelang het hen uitkomt. En ja, het gebeurd wel dat het enige antwoord geweld is. Als je je gelijk niet kan halen en sterker bent dan degene waarmee je een meningsverschil hebt, dan sla je erop. Wij Europeanen deden dat overal ter wereld tegen zwakkere, naïeve en pacifistische samenlevingen. Wij hebben gewonnen destijds. Vandaag is men hier bang. Bang dat anderen hetzelfde met ons gaan doen als wij destijds met die mensen hebben gedaan. Dat is echter niet meer aan de orde. Overheden van landen, regio's onder eerder welke vorm zijn nu gebonden aan de economie. De wereldeconomie.

Mensenrechten doen niets ter zake. Das enkel om "onze" normen vast te stellen. Om het electoraat in democratieën te paaien en ijdele hoop te geven aan mensen in andere systemen. Zelfs op dit forum, in een van de landen met een hoge levensstandaard stel ik vast dat velen de mensenrechten niet erkennen.

Lamzakl
Oud 11 maart 2011, 18:11   #103
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Voor zover ik weet is de wijziging van de polariteit van de aarde inmiddels door wetenschappers vastgesteld als zijnde een "natuurlijk" fenomeen zonder dat er echter dramatische gevolgen aan verbonden zouden zijn.
Niets aan de hand dus maar ik zou het wel straf vinden dat de Maya's dat destijds al achterhaald hadden.
De Maya's spreken natuurlijk nergens over de verandering in polariteit.

Citaat:
Toen men de pyramides bouwde in Egypte waren de mensen te nog stom en hadden ze niet de middelen om dergelijke structuren te bouwen.
Het is niet omdat WIJ niet weten wat men in Egypte wel of niet kende, dat zij die kennis niet hadden. Ten andere, het bewijs is er: de piramides staan er nog steeds.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 18:34   #104
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht

Het is niet omdat WIJ niet weten wat men in Egypte wel of niet kende, dat zij die kennis niet hadden. Ten andere, het bewijs is er: de piramides staan er nog steeds.
Inderdaad. Wij weten het niet en willen het niet weten. En die piramides, ook die in zuid-Amerika, das toeval want het past niet in ons plaatje.

Lamzakl
Oud 11 maart 2011, 18:54   #105
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Wij weten het niet en willen het niet weten. En die piramides, ook die in zuid-Amerika, das toeval want het past niet in ons plaatje.
Men heeft ondertussen al bewijs gevonden voor een paar methodes die gebruikt kunnen worden voor het bouwen van piramides.

Laatst gewijzigd door Dionysus : 11 maart 2011 om 18:55.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 20:02   #106
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Men heeft ondertussen al bewijs gevonden voor een paar methodes die gebruikt kunnen worden voor het bouwen van piramides.
Inderdaad, nu vind men dat, honderden of duizenden jaren nadien. Even lang geleden bouwen men die dingen wel, zonder kennis?

Lamzakl
Oud 11 maart 2011, 20:03   #107
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Je loopt achter hoor. Het is perfect mogelijk om piramides na te bouwen, men heeft al heel aannemelijke theorieën ontwikkeld hoe men eeuwen geleden piramides bouwde.

Geen grammetje magie of buitenaardse hulp, gewoon hard werken, veel volk inzetten en alles goed plannen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 20:04   #108
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
It's not rocketscience, al omvat het ook driehoeksmeetkunde.

Maar eerdere beschavingen kenden een hele boel zaken die in de tussenperiode (hoogtij van het katholicisme) verloren zijn gegaan, zoals elektrische batterijen van 500 voor Caesar of mechanische computers van 100 voor Caesar.

Die toestellen en kennis op zich hoeven ons niet zo te verbazen. Wat verbazing wekt is dat ooit verworven kennis klaarblijkelijk niet eeuwig is. We zijn als diersoort in staat om ooit verworven kennis ook opnieuw te vergeten zodat we helemaal opnieuw moeten beginnen en ondertussen een paar duizend jaar kwijt spelen. Vaak dankzij godsdiensten.

Doet me erg denken aan"Foundation Trilogy" van Isaac Asimov.

Oud 11 maart 2011, 20:09   #109
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ondertussen...
Oud 11 maart 2011, 20:09   #110
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Maar eerdere beschavingen kenden een hele boel zaken die in de tussenperiode (hoogtij van het katholicisme) verloren zijn gegaan, zoals elektrische batterijen van 500 voor Caesar of mechanische computers van 100 voor Caesar.

Die toestellen en kennis op zich hoeven ons niet zo te verbazen. Wat verbazing wekt is dat ooit verworven kennis klaarblijkelijk niet eeuwig is. We zijn als diersoort in staat om ooit verworven kennis ook opnieuw te vergeten zodat we helemaal opnieuw moeten beginnen en ondertussen een paar duizend jaar kwijt spelen. Vaak dankzij godsdiensten.

Doet me erg denken aan"Foundation Trilogy" van Isaac Asimov.
Dat bedoelde ik dus.

Lamzakl
Oud 11 maart 2011, 20:15   #111
kiko

Standaard

Citaat:

Je kunt je ook afvragen in hoeverre die kennis verspreid was. De "mechanische computer", zoals je het toch wel wat overdreven noemt, is een knappe constructie, een soort rekenmachine / astronomisch toestel avant la lettre, maar de kans zit er in dat er slechts een beperkt aantal van bestonden, ontwerpen door iemand die zijn tijd ver vooruit was.

Dus de mensheid kan moeilijk iets vergeten als slechts een handvol mensen ervan op de hoogte waren, en de know how en het kapitaal bezaten om dergelijke zaken te bouwen.
Oud 11 maart 2011, 20:27   #112
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je loopt achter hoor. Het is perfect mogelijk om piramides na te bouwen, men heeft al heel aannemelijke theorieën ontwikkeld hoe men eeuwen geleden piramides bouwde.

Geen grammetje magie of buitenaardse hulp, gewoon hard werken, veel volk inzetten en alles goed plannen.
Ik stel nergens dat het magie is. Hoe ze het ooit gedaan heb stel ik ook niet in twijfel. Dat het uiteindelijk nog zolang geduurd heeft dat "wij " konden erkennen dat de aarde om de zon draaide en niet andersom verbaasd me wel.

Het ganse plaatje klopt volgens mij overigens niet. Native americans, aboriginals e.d. worden ook vandaag nog als beesten, lager dan dieren beschouwd en vaak zijn ze er naartoe gedrongen door ons.

Lamzakl
Oud 11 maart 2011, 20:32   #113
kiko

Standaard

Citaat:
Ik stel nergens dat het magie is. Hoe ze het ooit gedaan heb stel ik ook niet in twijfel. Dat het uiteindelijk nog zolang geduurd heeft dat "wij " konden erkennen dat de aarde om de zon draaide en niet andersom verbaasd me wel.

Het ganse plaatje klopt volgens mij overigens niet. Native americans, aboriginals e.d. worden ook vandaag nog als beesten, lager dan dieren beschouwd en vaak zijn ze er naartoe gedrongen door ons.
Wat klopt er dan precies niet ? Onze kennis van de geschiedenis zit tjokvol gaten, maar echte contradicties of verdachte zaken zie ik toch niet meteen.
Oud 11 maart 2011, 20:54   #114
George
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat klopt er dan precies niet ? Onze kennis van de geschiedenis zit tjokvol gaten, maar echte contradicties of verdachte zaken zie ik toch niet meteen.
Verdachte gaten zie ik wel. Niet verdacht op zich maar ik kan er geen volledige verklaring voor vinden. En contradicties? Die zijn overal zelfs los van hypocrisie. Das van alle tijden.

Lamzakl
Oud 11 maart 2011, 21:09   #115
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kunt je ook afvragen in hoeverre die kennis verspreid was. De "mechanische computer", zoals je het toch wel wat overdreven noemt, is een knappe constructie, een soort rekenmachine / astronomisch toestel avant la lettre, maar de kans zit er in dat er slechts een beperkt aantal van bestonden, ontwerpen door iemand die zijn tijd ver vooruit was.

Dus de mensheid kan moeilijk iets vergeten als slechts een handvol mensen ervan op de hoogte waren, en de know how en het kapitaal bezaten om dergelijke zaken te bouwen.
Beschavingen komen en gaan, als ze de natuur wat mee hebben kan die zelfs hoogstaand worden... Maar de natuur is op dat vlak wat grillig en kan al met een wat kouder klimaat hele beschavingen ten gronde richten. Ik moet je niet vertellen wat er gebeurt als ze echt uit haar sloffen schiet, hoogstaand of niet verdwijnen zal ze. Gezien onze snelle ontwikkeling op relatief korte tijd en de grote rampen die we reeds doorstaan hebben in de duizenden jaren dat we hier rondlopen, is verlies van kennis vrij aannemelijk.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 10:59   #116
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De aardbeving in Japan heeft de dag iets korter gemaakt. De beving heeft de draaiing van de aarde vrijdag met 1,6 microseconden versneld. De as van de aarde is 15 centimeter verschoven. Expert Richard Gross van de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA heeft dat berekend. Een microseconde is een miljoenste seconde.

De versnelling was iets meer dan het effect van de aardbeving in Chili vorig jaar. Het meeste effect was er bij de beving in het Indonesische Sumatra in 2004. Toen duurde de dag 6,8 microseconden korter. (anp/mvl)

Oud 12 maart 2011, 11:02   #117
kameleon
Minister

Standaard

Wat is nu 15 cm ? De gemiddelde penislengte in Vlaanderen.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 20:42   #118
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch niet die éne met 100.000en slaven die om de 2 minuten een blok van 2 ton juist moesten leggen?
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 20:45   #119
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Wat is nu 15 cm ? De gemiddelde penislengte in Vlaanderen.
inderdaad...een fluitje van een cent.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 20:48   #120
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
toch niet die éne met 100.000en slaven die om de 2 minuten een blok van 2 ton juist moesten leggen?
Sorry, wat?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be