![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom vroeg ik in een discussie om te vertellen wie men als moslim beschouwd. Circe heeft daar nooit op geantwoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Godsdienstgeleuter is voor mij: "ik mag van die werkgever geen hoofddoek dragen op de werkvloer, die werkgever is dus een grote racist" .... " jij hebt honden en die zijn onrein volgens mijn geloof....dus ik wil met u niks te maken hebben en mijn kinderen mogen omwille van uw honden niet bij u met uw kinderen komen spelen" " jullie zijn racisten omdat jullie tegen het hallal slachten van een schaap zijn" " het plaatsen van kerststalletjes in het openbaar, of een kruis oop de mijter van sinterklaas is provocerend" " wij eisen omwille van ons geloof een afgeschermd zwembad zodat wij kunnen zwemmen zonder dat westerse mannen ons bekijken , want di ebeherige blikken van die (westerse) mannen dat mag niet van ons geloof" Enz.... dat noem ik godsdienstgeleuter. Er is altijd wel wat met die moslims. ![]() Maar als ik met een paar westerse vrouwen zou eisen dat ze de toegang tot het zwembad verbieden voor moslimmannen terwijl wij zwemmen ,omdat wij vinden dat die moslimmannen onze bikini uittrekken met hun ogen.....dan ben ik een racist? Is er dan nog sprake van gelijke wetten? Of eerder 2 maten en 2 gewichten?
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ofwel kwam ook ik die moslim/moslima hier nog niet tegen (en elders evenmin. Ik had en heb toch redelijk veel contact met moslims) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Komt gewoon omdat je meer bent blootgesteld aan het vaalbruine midden-oosten kleurtje.
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Citaat:
Ik oordeel dus op basis van gedrag. Niet op basis van huidskleur. Gelieve u dan ook tot de moderatie te wenden met de vraag die post van u aan te passen.
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
Je kaart hier wel iets bijzonder terecht aan: Moslims willen graag zoveel mogelijk te koop lopen met hun religie en hun cultuur en ze beroepen zich daarbij op de vrijheid van godsdienstbeleving en meningsuiting. Die geldt echter ènkel voor hun!! Omgekeerd voelen velen onder hen zich geprovoceerd door alles wat niet strookt met de Islam. Zo kunnen Fransen getuigen dat hun bier- en worst feest niet door mocht gaan, omdat er Moslims woonden in de wijk. ![]() Van zodra wij onze cultuur iets of wat willen uiten, laat staan onze religie, dan zit het spel op de wagen. Met wat pech, word je nog tegengehouden door beleidsmensen ook, ze willen namelijk voorkomen dat hun half land afgebroken wordt door Moslims (zie ook Frankrijk ![]() We horen dan enkel degenen die zich geprovoceerd voelen, de anderen zwijgen voor dood. Schrik van de eerste groep, of onbestaande, vraag ik me dan af?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 maart 2011 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat zijn er geen die liggen te zeiken over Palestina .....
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idem voor gelovigen van andere godsdiensten. Ik ga niet oordelen wie een goede gelovige is voor zijn/haar overeenkomstig geloof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat dacht je verkeerd, een moslima die een hoofddoek wilt draaien, is niet vrij.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() yep inderdaad vooral diegenen die dhimmie spelen
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
|
![]() Dat dacht je verkeerd. Some are more free then others.
Vraag maar eens aan een Moslima wat er met haar gebeurt indien ze de sluier afzet of huwt met een blanke, niet-Moslim man. Als je toch bezig bent, vraag je maar eens af wat er gebeurt indien je achter de kassa van een willekeurige winkel zou staan in Genk, met een duidelijk katholiek kruis rond je hals... Laat staan dat je ooit in een Arabische of Turkse winkel zou staan, met zo'n kruisteken om je hals en zonder hoofddoek. Verder moet ik Vlaamse Leeuwin op veel vlakken bijtreden. Ze geeft blijk van een genuançeerde visie over hetgeen zich hier aan het afspelen is, met zin voor onderscheidingsvermogen. Langs de andere kant stoort ze zich er niet aan dat onze samenleving er door de multicullers totaal anders uit ziet, waardoor ze voor velen (vooral oudere mensen) onherkenbaar is, wat ook een aantal negatieve veranderingen met zich meebrengt (vervreemding van de eigen buurt, niet meer met de mensen die je tegenkomt kunnen spreken omdat ze een andere taal spreken -> segregatie en meer interpersoonlijke afstand, hogere criminaliteitscijfers, hoge kosten voor de overheid (lees: de belastingbetalers), ...) Dat siert haar. Er zijn echter mensen die daar een andere mening over hebben. Zelf ben ik er nog niet over uit, overigens.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 maart 2011 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Beangstigend dat degene die op dit vlak (hopelijk niet op het vlak van anti-discriminatie voor vrouwen, holebi's, geloofsovertuiging,...) links zijn, vaak het volk waartoe ze behoren verafschuwen. Maar ik herhaal nogmaals wat wederom in dovemansoren zal vallen: naarmate Islam meer macht krijgt, zullen ze geen onderscheid meer maken tussen de ex-Moslimknuffelaars en de niet-ex-Moslimknuffelaars. Nu hebben ze jullie nog nodig, naarmate zij de instanties gaan bevolken die zorgen voor privéleges voor hun volk, neemt jullie nut af. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe lang verbleef je in moslimlanden? Een weekje in de zon liggen op een Turks strand bij een 5 sterrenhotel met een busuitstapje in groep naar de bazar? Laatst gewijzigd door filosoof : 13 maart 2011 om 21:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allez, dat maakt van u dus een racist.
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |