Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2011, 13:56   #101
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Tiens,maar niet alle Moslims dragen een hoofddoekje hé,waar haal je dat vandaan?
volgens dat "cochinillo" zijn dat geen echte of geen goede moslims (no true Scotsman)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 14:06   #102
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
volgens dat "cochinillo" zijn dat geen echte of geen goede moslims (no true Scotsman)
Wie moslim is hangt af van forummer en discussie/standpunt. Dit wisselt nog wel eens.
Daarom vroeg ik in een discussie om te vertellen wie men als moslim beschouwd.
Circe heeft daar nooit op geantwoord.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 14:11   #103
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik niet, neen. Jij wel.
Je schreef
Het is maar van de moment dat ze hun godsdienstgeleuter bovenhalen en tonen dat ik er een afkeer van krijg.
http://forum.politics.be/showthread....02#post5357502
Godsdienstgeleuter =/= kruisteken of het roepen van Allah akbar .

Godsdienstgeleuter is voor mij: "ik mag van die werkgever geen hoofddoek dragen op de werkvloer, die werkgever is dus een grote racist" ....

" jij hebt honden en die zijn onrein volgens mijn geloof....dus ik wil met u niks te maken hebben en mijn kinderen mogen omwille van uw honden niet bij u met uw kinderen komen spelen"

" jullie zijn racisten omdat jullie tegen het hallal slachten van een schaap zijn"

" het plaatsen van kerststalletjes in het openbaar, of een kruis oop de mijter van sinterklaas is provocerend"

" wij eisen omwille van ons geloof een afgeschermd zwembad zodat wij kunnen zwemmen zonder dat westerse mannen ons bekijken , want di ebeherige blikken van die (westerse) mannen dat mag niet van ons geloof"

Enz.... dat noem ik godsdienstgeleuter. Er is altijd wel wat met die moslims.

Maar als ik met een paar westerse vrouwen zou eisen dat ze de toegang tot het zwembad verbieden voor moslimmannen terwijl wij zwemmen ,omdat wij vinden dat die moslimmannen onze bikini uittrekken met hun ogen.....dan ben ik een racist? Is er dan nog sprake van gelijke wetten? Of eerder 2 maten en 2 gewichten?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 14:16   #104
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is geen moslim/moslima die mij hier "een dikke speknek" noemde.
Ofwel kwam ik die moslim/moslima hier nog niet tegen; ofwel klopt je vertelling niet.
Of is dit een hypothetische vraag?
Er is ook geen moslim/moslima die mij hier "een dikke speknek" noemde.
Ofwel kwam ook ik die moslim/moslima hier nog niet tegen (en elders evenmin. Ik had en heb toch redelijk veel contact met moslims)
Oud 13 maart 2011, 14:19   #105
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Godsdienstgeleuter =/= kruisteken of het roepen van Allah akbar .

Godsdienstgeleuter is voor mij: "ik mag van die werkgever geen hoofddoek dragen op de werkvloer, die werkgever is dus een grote racist" ....

" jij hebt honden en die zijn onrein volgens mijn geloof....dus ik wil met u niks te maken hebben en mijn kinderen mogen omwille van uw honden niet bij u met uw kinderen komen spelen"

" jullie zijn racisten omdat jullie tegen het hallal slachten van een schaap zijn"

" het plaatsen van kerststalletjes in het openbaar, of een kruis oop de mijter van sinterklaas is provocerend"

" wij eisen omwille van ons geloof een afgeschermd zwembad zodat wij kunnen zwemmen zonder dat westerse mannen ons bekijken , want di ebeherige blikken van die (westerse) mannen dat mag niet van ons geloof"

Enz.... dat noem ik godsdienstgeleuter. Er is altijd wel wat met die moslims.

Maar als ik met een paar westerse vrouwen zou eisen dat ze de toegang tot het zwembad verbieden voor moslimmannen terwijl wij zwemmen ,omdat wij vinden dat die moslimmannen onze bikini uittrekken met hun ogen.....dan ben ik een racist? Is er dan nog sprake van gelijke wetten? Of eerder 2 maten en 2 gewichten?
Indien je per individu oordeelt of je een afkeer wenst te krijgen tegen dat individu, is dat geen racisme.
Oud 13 maart 2011, 15:24   #106
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Mij maakt dat wel uit. Ik vind bleek en zwart geen mooie huidskleurkes. Smaken verschillen uiteraard.
Komt gewoon omdat je meer bent blootgesteld aan het vaalbruine midden-oosten kleurtje.
Oud 13 maart 2011, 15:48   #107
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Met alle plezier:

Verderop in dat topic maakte je ook duidelijk dat nationaliteit evenmin een criterium voor je is:

Kan je één en één optellen?
Daar staat héél duidelijk dat iedereen die zich niet integreert, terug mag naar oorpsrong, al heeft men de Belgische nationaliteit op papier verworven.

Ik oordeel dus op basis van gedrag. Niet op basis van huidskleur.
Gelieve u dan ook tot de moderatie te wenden met de vraag die post van u aan te passen.
Oud 13 maart 2011, 15:57   #108
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
waarom mag ik geen bezwerende rituelen uitvoeren om hen terug te intimideren, als zij zich in bezwerende lappen stof hullen om MIJ te intimideren? ZIJ zijn dan begonnen hé, ik maak geen kruistekens tegen niet-hoofddoeken.
Maar als mijn geloof me nu voorstelt om telkens ik iemand zie die op het verkeerde islampad loopt en dus rechtstreeks richting hellepoort jogt, ik haar kan helpen door een aanroeping naar de Heilige Drievuldigheid te doen, wie gaat me tegenhouden? Youssef?
Toch oppassen daarmee zou ik zeggen, de Moslims voelen zich namelijk nog meer "geprovoceerd" door andersgelovigen dan door niet-gelovigen. Vraag maar eens aan de Joden (degene met uiterlijk onderscheidende kenmerken, of degenen met tulband), hoe Moslims op hun aanwezigheid reageren.

Je kaart hier wel iets bijzonder terecht aan: Moslims willen graag zoveel mogelijk te koop lopen met hun religie en hun cultuur en ze beroepen zich daarbij op de vrijheid van godsdienstbeleving en meningsuiting.
Die geldt echter ènkel voor hun!!

Omgekeerd voelen velen onder hen zich geprovoceerd door alles wat niet strookt met de Islam.
Zo kunnen Fransen getuigen dat hun bier- en worst feest niet door mocht gaan, omdat er Moslims woonden in de wijk.
Van zodra wij onze cultuur iets of wat willen uiten, laat staan onze religie, dan zit het spel op de wagen. Met wat pech, word je nog tegengehouden door beleidsmensen ook, ze willen namelijk voorkomen dat hun half land afgebroken wordt door Moslims (zie ook Frankrijk ).

We horen dan enkel degenen die zich geprovoceerd voelen, de anderen zwijgen voor dood. Schrik van de eerste groep, of onbestaande, vraag ik me dan af?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 maart 2011 om 15:59.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 15:59   #109
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie moslim is hangt af van forummer en discussie/standpunt. Dit wisselt nog wel eens.
Daarom vroeg ik in een discussie om te vertellen wie men als moslim beschouwd.
Circe heeft daar nooit op geantwoord.
Ben echt waar blij dat je dat zo eens stelt,mss eens vragen aan een echte Moslim,met een juist geloof,wat echte Moslims hebben;

En dat zijn er geen die liggen te zeiken over Palestina .....
Oud 13 maart 2011, 16:25   #110
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ben echt waar blij dat je dat zo eens stelt,mss eens vragen aan een echte Moslim,met een juist geloof,wat echte Moslims hebben;

En dat zijn er geen die liggen te zeiken over Palestina .....
Voor mij is een moslim iemand die zichzelf beschouwd als moslim.
Idem voor gelovigen van andere godsdiensten.

Ik ga niet oordelen wie een goede gelovige is voor zijn/haar overeenkomstig geloof.
Oud 13 maart 2011, 17:30   #111
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Oei, ik dacht dat we in een vrij land leefden?
dat dacht je verkeerd, een moslima die een hoofddoek wilt draaien, is niet vrij.
Oud 13 maart 2011, 17:35   #112
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat dacht je verkeerd, een moslima die een hoofddoek wilt draaien, is niet vrij.
Bron?

Moslima's kiezen zelf voor een hoofddoek. Een hoofddoek is voor hen wat voor mijn oma dat kruistekentje-halsketting is.
Ze doen er niemand kwaad mee.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 17:45   #113
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
de laatste die ik dat hoorde zeggen was een Turk.
"ik ben geen racist maar er zit verdomd veel crapuul tussen die allochtonen" zei hij.
"ik ben geen racist maar er zit verdomd veel crapuul tussen die autochtonen" zeg ik.
Oud 13 maart 2011, 17:51   #114
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"ik ben geen racist maar er zit verdomd veel crapuul tussen die autochtonen" zeg ik.
yep inderdaad vooral diegenen die dhimmie spelen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 20:32   #115
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Oei, ik dacht dat we in een vrij land leefden?
Dat dacht je verkeerd. Some are more free then others.

Vraag maar eens aan een Moslima wat er met haar gebeurt indien ze de sluier afzet of huwt met een blanke, niet-Moslim man.

Als je toch bezig bent, vraag je maar eens af wat er gebeurt indien je achter de kassa van een willekeurige winkel zou staan in Genk, met een duidelijk katholiek kruis rond je hals... Laat staan dat je ooit in een Arabische of Turkse winkel zou staan, met zo'n kruisteken om je hals en zonder hoofddoek.

Verder moet ik Vlaamse Leeuwin op veel vlakken bijtreden.
Ze geeft blijk van een genuançeerde visie over hetgeen zich hier aan het afspelen is, met zin voor onderscheidingsvermogen.
Langs de andere kant stoort ze zich er niet aan dat onze samenleving er door de multicullers totaal anders uit ziet, waardoor ze voor velen (vooral oudere mensen) onherkenbaar is, wat ook een aantal negatieve veranderingen met zich meebrengt (vervreemding van de eigen buurt, niet meer met de mensen die je tegenkomt kunnen spreken omdat ze een andere taal spreken -> segregatie en meer interpersoonlijke afstand, hogere criminaliteitscijfers, hoge kosten voor de overheid (lees: de belastingbetalers), ...) Dat siert haar. Er zijn echter mensen die daar een andere mening over hebben.
Zelf ben ik er nog niet over uit, overigens.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 maart 2011 om 20:36.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 20:40   #116
Groentje-18

Standaard

Citaat:
De statistieken spreken u tegen.

Beangstigend dat degene die op dit vlak (hopelijk niet op het vlak van anti-discriminatie voor vrouwen, holebi's, geloofsovertuiging,...) links zijn, vaak het volk waartoe ze behoren verafschuwen.
Maar ik herhaal nogmaals wat wederom in dovemansoren zal vallen: naarmate Islam meer macht krijgt, zullen ze geen onderscheid meer maken tussen de ex-Moslimknuffelaars en de niet-ex-Moslimknuffelaars. Nu hebben ze jullie nog nodig, naarmate zij de instanties gaan bevolken die zorgen voor privéleges voor hun volk, neemt jullie nut af.
Oud 13 maart 2011, 21:39   #117
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat dacht je verkeerd. Some are more free then others.

Vraag maar eens aan een Moslima wat er met haar gebeurt indien ze de sluier afzet of huwt met een blanke, niet-Moslim man.
Waarom veralgemenen?

Citaat:
Als je toch bezig bent, vraag je maar eens af wat er gebeurt indien je achter de kassa van een willekeurige winkel zou staan in Genk, met een duidelijk katholiek kruis rond je hals... Laat staan dat je ooit in een Arabische of Turkse winkel zou staan, met zo'n kruisteken om je hals en zonder hoofddoek.
Daar gaat het niet om. De zaakvoerder moet maar beslissen welke kleding verplicht is, en welke (niet) toegestaan.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2011, 21:49   #118
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
De statistieken spreken u tegen.

Beangstigend dat degene die op dit vlak (hopelijk niet op het vlak van anti-discriminatie voor vrouwen, holebi's, geloofsovertuiging,...) links zijn, vaak het volk waartoe ze behoren verafschuwen.
Jij oordeelt dat ik tot dat volk behoor. Ik voel me wereldburger.
Citaat:
Maar ik herhaal nogmaals wat wederom in dovemansoren zal vallen: naarmate Islam meer macht krijgt, zullen ze geen onderscheid meer maken tussen de ex-Moslimknuffelaars en de niet-ex-Moslimknuffelaars. Nu hebben ze jullie nog nodig, naarmate zij de instanties gaan bevolken die zorgen voor privéleges voor hun volk, neemt jullie nut af.
Jouw ideologisch getinte veronderstellingen, ingegeven door vooroordelen en één of twee negatieve ervaringen, meer niet.
Hoe lang verbleef je in moslimlanden? Een weekje in de zon liggen op een Turks strand bij een 5 sterrenhotel met een busuitstapje in groep naar de bazar?

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 maart 2011 om 21:53.
Oud 13 maart 2011, 21:50   #119
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allez, dat maakt van u dus een racist.
Oud 13 maart 2011, 21:52   #120
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
allez, dat maakt van u dus een racist.
Nee.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be