![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Op zich is dat goed nieuws, maar je moet ook weer niet te veel van Wallonie verwachten. De economische achterstand van Wallonie ten opzichte van Vlaanderen blijft de komende tijd enorm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Waarom is de toon hier dan "Het gaat goed in Wallonië, dus zullen we sneller kunnen splitsen"... En algemener hoe verklaar je dan de voorstellen van de N-VA om justitie en de RVA te splitsen (dan heb ik het nog niet over opmerkingen om de NMBS,... te splitsen). Akkoord dat sommige dingen beter apart gedaan worden (grote delen van onderwijs, cultuur,... vallen daar zeker onder, maar die blinde splitsingsdrang stuit me tegen de borst). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij komt het eerder voor dat u een soort dwangbeeld hebt over de eenheid van België. U lijkt me het prototype van de moderne belgicist die met de mond beweert geen nationalist te zijn maar het in de grond echt wel is. Vandaar dan ook de verbetenheid waarmee men reageert tegen een voortschrijdendende Vlaamse emancipatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang de Vlaams Nationalisten geen electoraal verlies in zicht hebben gaan ze door. De N-VA zou liever in de oppositie gaan maar ze zijn te laf om het zelf te zeggen. De N-VA heeft trouwens niet de minste ambitie om in de federale regering te stappen. Ze zijn echter te laf om dit zelf te zeggen. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 13 maart 2011 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De N-VA wil heel graag in een federale regering stappen.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb Bart De Wever eens gehoord toen hij teveel gedronken had. "We plaatsen de federale regering onder curatele !", riep hij.
![]() Ik denk dat U de Maddens-Doctrine en de Baert-Doctrine veel beter kan verduidelijken dan ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Iedereen heeft hier het recht om prognoses te doen, ook prognoses die U niet bevallen. Voor iemand die zichzelf "liberalist" noemt klinkt U wel erg autoritair ("Hou je bek!")
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh? Was me niet opgevallen. Ik kan soms nogal bot overkomen ja. Maar dat soort uitschieters zijn alleen maar bedoeld om te compenseren voor het gebrek aan mogelijkheid tot gestiek.
|
![]() |
![]() |