![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3901 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp trouwens niet goed wat u bedoelt met "u ontslaat uzelf". Wat? Hoe?Ontsla ik mezelf?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3902 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3903 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3904 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3905 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat zekerheid de verdediging van een angstige geest is, is idd een algemene wijsheid. Dat u de vernauwing niet snapt wanneer u een algemene wijsheid vertaald naar het eigen leven is dus gelinkt aan de manier hoe u uw omgeving percipieert; en dat deze zeer egocentrisch is zeggen u posts meer dan voldoende.
![]() |
![]() |
#3906 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3907 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet eerder.
![]() |
![]() |
#3908 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3909 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is dan wel een "levensvatbare foetus"? Een kind dat wanneer het dan uit de moederschoot wordt verwijderd, verder leeft? Hoe bepaalt u dat dan wanneer twee kinderen van een gelijke leeftijd te vroeg worden geboren, maar het ene, ondanks de nodige zorgen, sterft en het andere het wel overleeft? Was er in het ene geval sprake van "een hoop cellen" en in het andere geval van een mens? Ook de notie "lichamelijke kenmerken" is vaag. Hoe volgroeit moet alles zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3910 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3911 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 maart 2011 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3912 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3913 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar voelen dat je zwanger bent is niet hetzelfde als echt een kind in je lichaam voelen groeien.
![]() |
![]() |
#3914 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ga het je proberen uitleggen aan de hand van foto's,zodat het voor u wat duidelijker is wat ik bedoel. Anders kunnen we bezig blijven. Ik ga voort op uw redenering dat je over een menselijk wezen spreekt vanaf dat de bevruchting/celdeling plaatsheeft, oke? Week 1 tot week 2: De bevruchting/celdeling/innesteling. Bevruchting ![]() Celdeling ![]() Innesteling ![]() Ik ben dus zwanger maar ik weet het zelf nog niet week 3 en week 4: de meeste vrouwen weten nu dat ze zwanger zijn het embryo op 3 weken ![]() het embryo op 4 weken (6 mm lang) ![]() [u]week 5 en 6 /U] ![]() ![]() Ik aanzie de vrucht nog niet als een menselijk en levend wezen. Ik zou geen probleem hebben met abortus . Uiteraard zou ik er kapot van zijn moest ik in deze periode een miskraam krijgen. Ik ben niet ongevoelig en ik ben geen onmens hé. Ook ik leefde op een roze wolk tijdens mijn zwangerschappen en keek er naar uit om mijn kinderen eindelijk in mijn armen te kunnen houden. Die eerste weken voelde ik mij wel zwanger, maar dan door de lichamelijke ongemakken en veranderingen: doodmoe, constant moeten plassen, misselijk en ik kreeg borsten waar Pamela Anderson jaloers op zou zijn geweest. Maar ik voelde mij niet zwnger-zwanger in die zin dat ik voelde dat ik een menselijk wezentje in mij droeg en het al tenvolle aanzag als zijnde 'mijn kind'. 3 maand zwanger: laatste maand om tot abortus over te gaan week 8 ![]() week 12/13 ![]() In die aanloop naar de 3de maand zou ik het wel al moeilijk hebben om tot een abortus over te gaan. Vanaf week 8 noemt men het ook geen embryo meer,maar een foetus. Je hebt ondertussen al het hartje horen kloppen, je ziet de foetus bewegen tijdens de echo, en de foetus krijgt menselijke trekken. Vanaf dan kreeg ik ook een veel grotere binding en besefte ik dat er echt een minimensje in mij zat. Abortus zou voor mij wel nog kunnen in bepaalde gevallen: gevaar voor de moeder, de baby heeft zware misvormingen of draagt een zware erfelijke ziekte met zich mee , zal moeten leven als een plant ,... Ook in geval het een zwangerschap betreft die ontstaan is uit een verkrachting kan ik een abortus ten volle goedkeuren. Of voor echt prille tienermoeders. Een meisje van 14 is echt nog niet in staat om zelf een kind op te voeden. Ik hoor sommige mensen soms reageren met "ze kunnen wel seks hebben ,dus ze moeten er maar de gevolgen van dragen" Sorry, maar dat is dikke bullshit! En neen ,ik ga niet lichtjes over een abortus. Ik heb nooit voor die keuze gestaan, heb er ook nooit gebruik van moeten maken. Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik het er ook wel lastig zou mee hebben gehad als het zo ver had moeten komen. In geen enkel geval keur ik een abortus goed als het vrouwen betreft die een abortus zien als een gemakzuchtig anticonceptiemiddel.
![]() |
![]() |
#3915 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En abortus kan naar mijn weten nog steeds maar tijdens de eerste 3 maanden zwangerschap. Mijn man en zijn ex hebben 2 kinderen verloren tijdens de zwangerschap: de eerste zwangerschap eindigde op 5 maand, de 2de zwangerschap op 6 maand. Hun dokter sprak vlakaf over een miskraam, geen doodgeboorte ofzo,neen...een miskraam. Wel dat noem ik geen miskraam meer. Uiteraard betreft het dan een menselijk wezen, of wat dacht je? ![]()
![]() |
![]() |
#3916 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3917 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, daar kan mijn vrouw alleszins van getuigen. Dus, dan klopt er ergens iets niet in uw redenering. De ene vrucht wordt dus schijnbaar sneller een mens dan een andere vrucht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3918 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fijn toch dat u het zo duidelijk stelt (ongetwijfeld zonder het zelf te beseffen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3919 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |