Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 maart 2011, 08:31   #41
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
.......We weten allemaal heel goed welk deel van de bevolking zal besparen en hetwelke niet ...(tip De Vlaamse werkmens zal besparen,al de rest niet)

Dus, dan wordt het tijd voor mij als Vlaming te stoppen met werken en te gaan doppen? (voor wie de kans heeft). Want dat speelt mij al een tijdje door het hoofd.

Laatst gewijzigd door Freddie : 13 maart 2011 om 08:32.
Freddie is offline  
Oud 13 maart 2011, 08:34   #42
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leterme: Nationale held !
Henri1 is offline  
Oud 13 maart 2011, 08:36   #43
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Dus, dan wordt het tijd voor mij als Vlaming te stoppen met werken en te gaan doppen? (voor wie de kans heeft). Want dat speelt mij al een tijdje door het hoofd.
Als je met dat dilemma in je hoofd zit moet je echt wel een klotejob hebben...
Another Jack is offline  
Oud 13 maart 2011, 08:46   #44
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Een regering zonder NVA bestaande uit de klassieke politieke families komt steeds dichterbij. Beke wordt vooruitgestuurd als wegbereider om Yves Leterme in april/mei formateur te maken. Ik dacht dat CD&V het deze keer begrepen had en dat we naar vervroegde verkiezingen gaan, maar weeral eens gaan ze voor de postjes en de korte termijn politiek. Het zou waar zijn dat CD&V bij vervroegde verkiezingen zwaar zou inleveren en een historisch dieptepunt zou bereiken, maar ze hadden dan wel een zekere betrouwbaarheid teruggewonnen, iets waarop ze in een verdere toekomst zouden kunnen opbouwen. Toen Kris Peeters, want die is de nieuwe sterke man binnen CD&V, de nota Vandelanotte afschoot, dacht ik eventjes dat ze de boodschap van de kiezer eindelijk begrepen hadden. Maar nu lijkt het afschieten van die nota enkel maar gebeurd te zijn met de bedoeling om de boel te saboteren en op termijn zelf de nieuwe regering te kunnen leiden. Leterme als nieuwe premier zou ook de rust binnen de partijtop terugbrengen, de topfuncties zijn mooi verdeeld tussen Peeters (middenstand) en Leterme (ACW), want ja zo lijkt die partij nog steeds te denken.

Ik hoop voor hen dat ik mis ben, maar ik vrees ervoor. Als ze de Vlaamse kiezer verraden, dan zullen ze de volgende verkiezingen een oplawaai krijgen waar ze niet goed van zijn (75% van hun burgemeesters weg, lokale afdelingen die integraal overlopen naar NVA, bij de volgende federale parlementsverkiezingen zullen ze waarschijnelijk nog 10% halen) ....

Het gedrag van een aantal CD&V'ers begint mij de laatste tijd ferm tegen te steken en als Leterme zich vastklampt aan de macht heeft hij voorgoed afgedaan bij mij.
Max, ouwe rukker,

Yves Leterme klampte (klomp,kliemp,klump?), klampt en zal zich aan de macht vastklampen. De heer Leterme is namelijk het prototype van de machtspoliticus.
Bizar dat uitgerekend jij, de man die hier ooit pochte met zijn bachtendekuupse connecties met Letermes entourage, dergelijke "indiennekes" durft neerpennen.
Het zal een aantal CD&V'ers worst wezen dat zij jouw ferm tegen beginnen te steken. Macht mag dan misschien corrumperen, corroderen doet macht nooit.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 13 maart 2011 om 08:48.
4x10E6 is offline  
Oud 13 maart 2011, 17:23   #45
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Waarom niet onderhandelen tot 2014 ? Dan moeten ze met billen bloot.
Of toch niet ? Als er dan een parlementaire meerderheid is , uit angst voor de kiezer, die verklaart dat de komende verkiezingen ongrondwettelijk zullen zijn, dan blijft Leterme nog een tijd ontslagnemend zitten. Hij kan zichzelf en elke andere minister ontslagnemend laten vervangen zoals petit-Michel reeds deed.

Niets weerhoudt deze ontslagnemende regering in lopende zaken om onbeperkt aan te blijven voor zo ver er geen meerderheid een regering vormt en zij een parlementaire meerderheid vindt om 'dringende' zaken te stemmen.

Halloo, is er een democraat in de zaal ?
Ik heb het gezegd en ik blijf het zeggen: dat is het doel van de CVP, en dat was ook het doel bij het begin van de onderhandelingen. Telkens opnieuw hebben ze actief de onderhandelingen zodanig gemanipuleerd dat ze wel moesten mislukken.
Beke heeft persoonlijk het herenakkoord tussen Di Rupo en Dewever getorpedeerd (door zelf over de financieringswet te beginnen, dan kon NVA natuurlijk moeilijk achter blijven), Dewever in de ring geduwd (door geen CVP onderhandelaars uit te sturen, ondanks de vraag van én het hof én het grootste deel van de onderhandelingspartners; Di Rupo kon het zich dan niet meer permitteren om Dewever zijn nota goed te keuren, stel u voor dat een flamingant een groter staatsman zou zijn dan de voorzitter van de PS), de nota Vandelanotte te kelderen (hoewel ze het uiteraard zo niet bedoeld hebben ) en door nu de weg te bereiden voor een meerjarenbegroting zonder enige inmenging van de NVA, waardoor de ontslagnemende regering rustig in het pluche kan blijven.

Het is uiteraard niet Beke die dit bedacht heeft, maar de tandem Leterme-Peeters, die de werkelijke macht hebben binnen de CVP. Beke is gewoon de mannelijke Marianne, hij mag rustig de klappen opvangen.
De gemeenteraadsverkiezingen gaan ze nog wel kunnen manipuleren zodat het nog meevalt, een verharding van het Vlaamse standpunt, een hernieuwing van het kartel op lokaal vlak, cfr. Ieper.
En als die lokale kartels het heel goed doen, gaan ze dezelfde truck toepassen in 2014.
jevaly is offline  
Oud 13 maart 2011, 17:28   #46
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Indien de Vlamingen één jaar lang het gedrag van de Franstaligen zouden aannemen is België radicaal failliet.
fonne is offline  
Oud 13 maart 2011, 17:32   #47
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
Ik heb het gezegd en ik blijf het zeggen: dat is het doel van de CVP, en dat was ook het doel bij het begin van de onderhandelingen. Telkens opnieuw hebben ze actief de onderhandelingen zodanig gemanipuleerd dat ze wel moesten mislukken.
Beke heeft persoonlijk het herenakkoord tussen Di Rupo en Dewever getorpedeerd (door zelf over de financieringswet te beginnen, dan kon NVA natuurlijk moeilijk achter blijven), Dewever in de ring geduwd (door geen CVP onderhandelaars uit te sturen, ondanks de vraag van én het hof én het grootste deel van de onderhandelingspartners; Di Rupo kon het zich dan niet meer permitteren om Dewever zijn nota goed te keuren, stel u voor dat een flamingant een groter staatsman zou zijn dan de voorzitter van de PS), de nota Vandelanotte te kelderen (hoewel ze het uiteraard zo niet bedoeld hebben ) en door nu de weg te bereiden voor een meerjarenbegroting zonder enige inmenging van de NVA, waardoor de ontslagnemende regering rustig in het pluche kan blijven.

Het is uiteraard niet Beke die dit bedacht heeft, maar de tandem Leterme-Peeters, die de werkelijke macht hebben binnen de CVP. Beke is gewoon de mannelijke Marianne, hij mag rustig de klappen opvangen.
De gemeenteraadsverkiezingen gaan ze nog wel kunnen manipuleren zodat het nog meevalt, een verharding van het Vlaamse standpunt, een hernieuwing van het kartel op lokaal vlak, cfr. Ieper.
En als die lokale kartels het heel goed doen, gaan ze dezelfde truck toepassen in 2014.
Zolang de verkiezingslijsten niet ingediend zijn kunnen kartels nog altijd opgebroken worden. Dat Leterme zich maar niet te gerust voelt tussen zijn geiten.
fonne is offline  
Oud 13 maart 2011, 17:33   #48
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Leterme: Nationale held !
Zou er al een evacuatie-plan klaarliggen om hem naar een Europees mandaatje te leiden als over 6 maanden blijkt dat de nieuwe regering nog slechter werkt dan de vorige?
fonne is offline  
Oud 13 maart 2011, 18:14   #49
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Zou er al een evacuatie-plan klaarliggen om hem naar een Europees mandaatje te leiden als over 6 maanden blijkt dat de nieuwe regering nog slechter werkt dan de vorige?
Als assistent van die andere dweil.
Oud 13 maart 2011, 22:41   #50
Bematix
Vreemdeling

Bematix's schermafbeelding

Standaard

Laat ons hopen dat er geen Leterme-III komt...

Anders zijn we vertrokken voor een regering van stilstand tot (misschien) 2014, aangezien er in dat geval toch geen fundamentele veranderingen zullen zijn die leiden tot een efficiënter België.
Bematix is offline  
Oud 13 maart 2011, 23:28   #51
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bematix Bekijk bericht
Laat ons hopen dat er geen Leterme-III komt...

Anders zijn we vertrokken voor een regering van stilstand tot (misschien) 2014, aangezien er in dat geval toch geen fundamentele veranderingen zullen zijn die leiden tot een efficiënter België.
dat is wat de belgicisten willen blijkbaar dus ik gun hen zo'n regering
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 13 maart 2011 om 23:28.
lollysticky is offline  
Oud 13 maart 2011, 23:30   #52
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Waar is de joke ?
Oud 13 maart 2011, 23:31   #53
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Als ze hier zo doorgaan vraag ik politiek assiel aan in Duitsland en start ik daar men zaak op ipv hier.
Men leuze is dan: Dit geld hebben ze toch niet kunnen verbrosselen :d
alfa16vjtd is offline  
Oud 14 maart 2011, 00:22   #54
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hij heeft dan nog wél een punt voor op u hé jaak...
Hij mag zijn job gerust een klotejobke noemen...
Een boeffer daarentegen moet gewoon zijne smoel over zijn klotejobke houden...

Laatst gewijzigd door Svennies : 14 maart 2011 om 00:25.
Svennies is offline  
Oud 14 maart 2011, 00:37   #55
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Waar is de joke ?
nergens! Hoewel ik geen affectie voor België voel whatsoever, vind ik het ridicuul dat deze staat niet eens deftig kan geregeerd worden (en dit al decennia lang)...
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 14 maart 2011, 08:06   #56
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Hij heeft dan nog wél een punt voor op u hé jaak...
Hij mag zijn job gerust een klotejobke noemen...
Een boeffer daarentegen moet gewoon zijne smoel over zijn klotejobke houden...
Is dat zo?
Ik lees net op HLN dat er zo veel zijn die het afbollen omdat ze het comfort van mama missen, of het fysiek niet aankunnen.
Boeffers doen dus blijkbaar "hunne smoel" wel open.

Hoe zit met uw jobke Svenneke?
Klem u tandjes goed dicht en zie dat uw tongske er niet tussen steekt.
Another Jack is offline  
Oud 14 maart 2011, 08:42   #57
born2bewild
Banneling

Standaard

juist
men onderschat hoe moeilijk het is boefer te zyn
born2bewild is offline  
Oud 14 maart 2011, 09:22   #58
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
juist
men onderschat hoe moeilijk het is boefer te zyn
Dank u. hihi.
Another Jack is offline  
Oud 14 maart 2011, 10:08   #59
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heeft dus niets met de job aan sich te maken.
Om dat te begrijpen ...
Oud 14 maart 2011, 10:15   #60
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Heeft dus niets met de job aan sich te maken.
Om dat te begrijpen ...
Met wat dan wel: een kilo wortelen?

Als iemand zegt dat hij eraan twijfelt om verder te werken, moet hij toch de keuze maken tussen 2 dingen: zijn job (ja, een job "an sich", niet die van de buurman) of werkloosheid?
Another Jack is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be