Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2011, 00:07   #21
stiertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel Moslims dragen er een hoofddoek?

--------------------------------------------------------------------------------

Minder dan dat er hier threads over moslims zijn.
stiertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 00:59   #22
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn.

Wat mij vooral opvalt is het feit dat meisjes en dames die geen hoofddoek droegen er nu wel 1 dragen. Vlaamse bekeerlingen overigens ook. Het mooie is dat deze laatste direct de hidjab op een deftige manier dragen en geen piratendoekje zoals sommige Marokkaanse en Turkse meisjes.
Dat viel me ook op.

De intussen welbekende Joyce droeg haar sluier op een veel traditionelere manier dan de hippe gesluierde Moslima's uit het Genkse. De wijze waarop zij het droeg, zie je in Limburg vooral bij de allochtone bomma's.

Misschien vandaar de negatieve reacties van het cliënteel dat (zoals tot vervelens toe herhaalt maar steevast genegeerd) grotendeels allochtoon is!

Veel Moslima's hebben speciaal voor die betoging hun sluier terug bovengehaald. Toch een provocerend groepje, lol. Vraag is wie ze daarmee provoceren?
In Genk moeten dat met name de geëmancipeerde Moslima's die in volle overtuiging en niet zonder slag of stoot hun doek hebben gelaten waar hij hoort: in de donkerste schachten van hun kledingkast!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 maart 2011 om 01:01.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 12:45   #23
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Als zo'n stukje stof je stoort ga je toch gewoon naar een andere winkel? Hema is bij mijn weten geen gebouw van de overheid dus ik zie niet in wat het probleem is als de werkgever dat toelaat.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 12:53   #24
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Als zo'n stukje stof je stoort ga je toch gewoon naar een andere winkel? Hema is bij mijn weten geen gebouw van de overheid dus ik zie niet in wat het probleem is als de werkgever dat toelaat.
dit kan je langs twee kanten bezien.

Indien de winkel zich liever wil conformeren aan de wensen van zijn klanten, dan is dat die winkel hun goed recht. Indien daaruit blijkt dat 3/4 van de klanten niet meer komt omdat er geen hoofddoek aan de kassa zit, zal de winkel snel van visie veranderen en ervoor kiezen om dan maar dat andere kwart te verliezen.
Tenzij dat kwartje anti-hoofddoekklanten dan weer instaat voor 4/5 van de omzet natuurlijk.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 12:56   #25
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stiertje Bekijk bericht
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 13:05   #26
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stiertje Bekijk bericht
Ah wat leuk dat nu ineens het hoofddoekdragen gereduceerd wordt tot een een gebruik bij een klein radicaal clubje terwijl een week geleden sommigen nog de hema wilden bestormen voor datzelfde doekje..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 13:06   #27
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ah wat leuk dat nu ineens het hoofddoekdragen gereduceerd wordt tot een een gebruik bij een klein radicaal clubje terwijl een week geleden sommigen nog de hema wilden bestormen voor datzelfde doekje..
Wie wilde de Hema bestormen, dan? En wie zegt dat de hoofddoek enkel door een klein radicaal clubje gedragen wordt? Haal je dat allemaal uit dat ene zinnetje van stiertje? Knap hoor.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 13:09   #28
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Als ze maar schaapjes kunnen kelen.
Oud 14 maart 2011, 13:12   #29
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Wie wilde de Hema bestormen, dan? En wie zegt dat de hoofddoek enkel door een klein radicaal clubje gedragen wordt? Haal je dat allemaal uit dat ene zinnetje van stiertje? Knap hoor.
Das nie moeilijk..als je het percentage hoofddoekdragende moslims geeft, haal je het argument onderuit dat de hoofddoek een onlosmakend element van de erkende islam is en geen zotskapperij van een minderheid..en da willen we niet hé..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 14 maart 2011 om 13:13.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 13:13   #30
Specksnyder
Lokaal Raadslid

Specksnyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Als ze maar schaapjes kunnen kelen.
Als je maar kan mekkeren.
Oud 14 maart 2011, 13:14   #31
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder Bekijk bericht
Gaan we persoonlijk worden?
Oud 14 maart 2011, 13:18   #32
Specksnyder
Lokaal Raadslid

Specksnyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Gaan we persoonlijk worden?
Worden?

Ik ben altijd persoonlijk.
Oud 14 maart 2011, 13:38   #33
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Minder dan 50% alleszins.
Nog nooit een moslimman een hoofddoek zien dragen
Hoofdbedekking hoort nochtans bij de standaard outfit van de jonge moslim:
http://collectie.museumrotterdam.nl/beeld/86908-1_1.jpg

Preferabel schuin zetten (wss om het verstand te helpen bundelen) en nonchalant laten rusten op het haar (ipv aan te trekken over het hoofd)
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 17:34   #34
Coldwave
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
dit kan je langs twee kanten bezien.

Indien de winkel zich liever wil conformeren aan de wensen van zijn klanten, dan is dat die winkel hun goed recht. Indien daaruit blijkt dat 3/4 van de klanten niet meer komt omdat er geen hoofddoek aan de kassa zit, zal de winkel snel van visie veranderen en ervoor kiezen om dan maar dat andere kwart te verliezen.
Tenzij dat kwartje anti-hoofddoekklanten dan weer instaat voor 4/5 van de omzet natuurlijk.
Inderdaad. Maar ik probeer dus door de bril te kijken van die anti-hoofddoekklanten die geheel vrijwillig ergens binnenstappen om inkopen te gaan doen, en vervolgens gaan eisen dat het personeel dat daar werkt zich moet aanpassen aan hun voorkeuren wat kledij betreft. Ik snap daar werkelijk geen sikkepit van.
Coldwave is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 17:53   #35
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Maar ik probeer dus door de bril te kijken van die anti-hoofddoekklanten die geheel vrijwillig ergens binnenstappen om inkopen te gaan doen, en vervolgens gaan eisen dat het personeel dat daar werkt zich moet aanpassen aan hun voorkeuren wat kledij betreft. Ik snap daar werkelijk geen sikkepit van.
Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat de exacte omschrijving van de klachten - wie, wat en wanneer - niet publiekelijk gekend was.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 18:00   #36
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
kijk, ik zou toch ook liever hebben dat mijn goederen worden afgerekend door iemand met een minimum aan verstand hoor.
En hoofddoekdraagsters hebben volgens hun EIGEN PROFEET een mankement aan hun hersenen (en op den duur begin ik dat dus ook te geloven, zeker in het geval van onze Joyce-ik-wil-niet-in-het-magazijn-werken van den Hema!)
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 19:32   #37
Diana_
Vreemdeling

Diana_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder Bekijk bericht
Touché.
Diana_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 19:45   #38
Roland Ronceval
Vreemdeling

Standaard

Aan de wet op het verbod van opvallende religieuze kentekens die door het Franse parlement gestemd werd in 2004 ging een breed en intens publiek debat vooraf, dat in alle geledingen van de bevolking gevoerd werd, van de bistro tot in het parlement.

De Franse president stelde een officiële commissie aan, voorgezeten door de heer Bernard Stasi, die het probleem onderzocht. De commissie-Stasi hoorde honderden betrokkenen en publiceerde na afloop een uitgebreid rapport, (Commission de Réflexion sur l'Application du Principe de Laïcité, Rapport au Président de la République, Remis le 11 décembre 2003) dat gemeenzaam het “Rapport-Stasi” wordt genoemd.

Ook al wensen alle fundi's en politiek-correcten het onderwerp te beperken tot het "doekje", het gaat om meer dan dat, zoals blijkt uit het Rapport-Stasi.

Men stelt in Frankrijk vast dat het dragen van het doekje:
- een politiek symbool is
- bedoeld is als provocatie
- verplicht wordt door de ouders, broers, de omgeving
- dient als vernedering of verdrukking van de vrouw

Verder is gebleken dat het doekje slechts een zeer zichtbaar teken is van een houding die zich verder uit in andere feiten, zoals het weigeren van
- een EHBO-cursus te volgen
- mensen in nood bij te staan
- de autoriteit van een vrouwelijke schooldirecteur te aanvaarden
- ondervraagd te worden door een mannelijke leraar
- zwemles te volgen
- biologieles te volgen
- turnles te volgen
- bepaalde lessen geschiedenis te volgen zonder deze te verstoren
- op vrijdag naar school te gaan
- zich te onderwerpen aan geneeskundig onderzoek

Het Rapport-Stasi geeft verder nog voorbeelden in de wereld van de gezondheidszorg en op de werkplek.

Het gaat dus om een veruiterlijking van een ideologisch gedachtegoed dat haaks staat op de verworvenheden van onze seculiere maatschappij.

Een niet onbelangrijke conclusie is nog: Want wij moeten ons niets wijsmaken: ja, extremistische groepen zijn aan het werk in ons land om de weerstand van onze Republiek te testen en bepaalde jongeren ertoe te brengen Frankrijk en haar waarden te verwerpen.
Roland Ronceval is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 21:02   #39
Diana_
Vreemdeling

Diana_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat viel me ook op.

De intussen welbekende Joyce droeg haar sluier op een veel traditionelere manier dan de hippe gesluierde Moslima's uit het Genkse. De wijze waarop zij het droeg, zie je in Limburg vooral bij de allochtone bomma's.

Misschien vandaar de negatieve reacties van het cliënteel dat (zoals tot vervelens toe herhaalt maar steevast genegeerd) grotendeels allochtoon is!

Veel Moslima's hebben speciaal voor die betoging hun sluier terug bovengehaald. Toch een provocerend groepje, lol. Vraag is wie ze daarmee provoceren?
In Genk moeten dat met name de geëmancipeerde Moslima's die in volle overtuiging en niet zonder slag of stoot hun doek hebben gelaten waar hij hoort: in de donkerste schachten van hun kledingkast!
Allochtone bomma's? Een beetje respect naar andere mensen toe zou u niet misstaan. Provocerend groepje? Zou u dat misschien kunnen staven, daar geloof ik niets van.

Laatst gewijzigd door Diana_ : 14 maart 2011 om 21:03.
Diana_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 21:18   #40
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diana_ Bekijk bericht
Allochtone bomma's? Een beetje respect naar andere mensen toe zou u niet misstaan. Provocerend groepje? Zou u dat misschien kunnen staven, daar geloof ik niets van.
LOL!

Wat is er mis met het woord bomma?
Het is bijzonder waarschijnlijk dat deze vrouwen kinderen hebben en deze inmiddels zelf ook voor het nodige nageslacht hebben gezorgd. Deze mensen worden door mij en vele anderen aangeduid als de term 'bomma'.
Maar dit oer-Vlaamse dialect woord mag niet gebruikt worden zeker? Is het enkel goed als ik Arabisch begin te spreken misschien?

Ik merk stilaan een grote gemene deler bij de linksen, waar ik tot voor kort zelf nog toe behoorde.
Een gedachtenpolitie, die mensen niet enkel willen opleggen hoe ze moeten leven, wat ze daarbij moeten accepteren en wat niet, maar zèlfs wat ze mogen zeggen en wat ze moeten denken!
Terwijl zij hun mede-westerlingen onder de knoet houden door iemand van zodra hij nog maar één of ander woord oerVlaams gebruikt te criminaliseren en ernaar te verwijzen al zou het een neo-Nazi zijn, rukt de Islam verder op om ons volledig van al onze westerse verworvenheden te beroven.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 maart 2011 om 21:19.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be