![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een paar zakken chips is zo gehaald. ref: http://my.firedoglake.com/kirkmurphy...l-on-steroids/ Quote: Although Tokyo Electric said it also continued to deal with cooling system failures and high pressures at half a dozen of its 10 reactors in the two Fukushima complexes, fears mounted about the threat posed by the pools of water where years of spent fuel rods are stored. At the 40-year-old Fukushima Daiichi unit 1, where an explosion Saturday destroyed a building housing the reactor, the spent fuel pool, in accordance with General Electric’s design, is placed above the reactor. Tokyo Electric said it was trying to figure out how to maintain water levels in the pools, indicating that the normal safety systems there had failed, too. Failure to keep adequate water levels in a pool would lead to a catastrophic fire, said nuclear experts, some of whom think that unit 1’s pool may now be outside. “That would be like Chernobyl on steroids,” said Arnie Gundersen, a nuclear engineer at Fairewinds Associates and a member of the public oversight panel for the Vermont Yankee nuclear plant, which is identical to the Fukushima Daiichi unit 1. People familiar with the plant said there are seven spent fuel pools at Fukushima Daiichi, many of them densely packed. Gundersen said the unit 1 pool could have as much as 20 years of spent fuel rods, which are still radioactive." We’d be lucky if we only had to worry about the spent fuel rods from a single holding pool. We’re not that lucky. The Fukushima Daiichi plant has seven pools for spent fuel rods. Six of these are (or were) located at the top of six reactor buildings. One “common pool” is at ground level in a separate building. Each “reactor top” pool holds 3450 fuel rod assemblies. The common pool holds 6291 fuel rod assemblies. [The common pool has windows on one wall which were almost certainly destroyed by the tsunami.] Each assembly holds sixty-three fuel rods. This means the Fukushima Daiichi plant may contain over 600,000 spent fuel rods En als ik de opmerkingen lees, blijkt dat reactor 3 op MOX draait. Dus ... dat is feest ! Laatst gewijzigd door JurgenD : 15 maart 2011 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Gouverneur
|
![]() Weet iemand in feite hoeveel windmolens we nodig hebben om het ganse elektriciteitsverbruik van ons land te kunnen dekken? Dit wellicht in functie van de gemiddelde windkracht.
Zo ja, hoeveel ruimte gaan deze windmolens innemen (en hoeveel ruimte is er nog beschikbaar)? Kwestie van dit 'volwaardig alternatief' volgens de groenen naar waarde te kunnen schatten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo, in het ergste geval hebben we te doen met een kernramp die kwa impact nog altijd niet in de buurt komt van de natuurramp die ze veroorzaakt heeft...
![]() |
#364 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
hierzie: http://www.youtube.com/watch?v=qUQ5Ppb2Ofs Er is electriciteitsproductie uit groene algen, er zijn PARABOLISCHE (in plaats van platte) zonnepanelen, enz enz. Men moet gewoon eens zijn ogen opendoen en er zijn honderd en één alternatieven voor die rommel. En aangezien België zich wilt profileren als een land dat know-how, denkkracht verkoopt, zou men beter de minister voor innovatie eens een ferme por geven dat ie wakker schiet. Sluit men die kerncentrales in België en neemt men inderdaad nog wat meer stroom uit het buitenland (nu, tussenhaakjes, electrabel is al voor de helft van de Fransen), dan spreekt men duidelijke taal, maakt men de markt open voor nieuwe investeerders in groene energie. En kan men hier een bastion maken voor research inzake groene energie. ref: http://www.joostdevree.nl/bouwkunde2/groene_stroom.htm Nog een model van een getijdencentrale om electriciteit op te wekken: Laatst gewijzigd door JurgenD : 15 maart 2011 om 11:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want een rampje hier en een rampje daar en als ik sommigen mag geloven is het nog aan te raden ook. Feit is dat nucleair speelgoed het gevaarlijkste ter wereld is. Dat men dat minimaliseert kan er bij mij niet goed in. Van mijn tijd bij de nbc herinner ik me niet veel meer maar wel dat als er een atoom ontploffing ergens was en het omliggende gebied met de fall out daarvan besmet gebied word, dat dit gebied verloren is voor onbepaalde tijd en ze spraken niet van enkele jaren maar wel van eeuwen of langer. Wat er tussentijd veranderd is dat het allemaal wel meevalt is des te erger want dan moet men zich ook niet meer inhouden om wat atoom raketten heen en weer te sturen.
![]() |
![]() |
#366 |
|
![]() In 2009 produceerde wind 1% van onze electriciteit. Dus als we alle electriciteit uit de wind willen halen moeten er voor elke molen die er nu al staan er honderd bijgeplaatst worden...
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor de rest, ik heb tastbare bewijzen voor mijn beweringen van atoombomkraters als toeristenvallen. Als U me niet gelooft, , post het dan even, ik heb mijn "internet, googlebare bronnen" al klaarstaan. En gaat U tegenspreken dat Hiroshima en Nagasaki geen moderne 21ste eeuwse steden zijn met bevolkingsaantallen boven de 100 000, met een normale levensverwachting?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 15 maart 2011 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#369 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je je ogen eens echt geopend wil hebben, ga dan op deze site kijken: http://www.withouthotair.com/
![]() |
![]() |
#370 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie geen reactor blootliggen, laat staan een werkende reactor die in brand staat en die zijn materiaal de lucht in spuwt. Je kaarten liggen er slechter en slechter voor ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan toch niet minder doen doen voor U dan voor JurgenD?
![]() |
![]() |
#372 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Men kan het helemaal absurd maken. Ik ben er zeker van dat de Romeinse keizer Augustus 0% van zijn electriciteit uit de wind haalde. Verdikke ! Nog de Flintstones erbij en we zitten helemaal goed ! 't is altijd dezelfde zever van de kernlobby. We kunnen via wind en zon niet genoeg opwekken. Tuurlijk niet met een handvol windmolens ! Dat is juist het punt, kerncentrales weg, plaats voor nieuwe, veilige en duurzame technologie. Als ze in Frankrijk de boel op risico willen draaien met hun NEGENTIG (officieel en niet-officiele backups) kerncentrales, is dat hun probleem. En als ze de wijnstreek en toeristische streek zo onder risico plaatsen, wel dan getuigt dat niet bijzonder van wijsheid. Ik begrijp gewoon niet dat een militair zo sterk land, zo'n trojaanse paarden neerzet op zijn landgebied. Normaals, een windmolen die ontploft gaat geen regio van meer dan tientallen km voor honderd jaar besmetten, en dat alleen al is een reden om die tijdbommen te sluiten. Laatst gewijzigd door JurgenD : 15 maart 2011 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=qUQ5Ppb2Ofs Nogmaals, vertikale as molens. En als iedereen zo'n spel op zijn dak heeft, gaan we er heus wel komen, als we die in een grid plaatsen. Een goede speler op de markt, wat subsidies, wat aanpassing aan de electriciteitskasten en 't is opgelost. Laatst gewijzigd door JurgenD : 15 maart 2011 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Hier hebde de partnerships met dat bedrijf: http://www.marineturbines.com/5/partnerships/ Die mensen gaan niet in partnership treden als het project niet opportuun is. Laatst gewijzigd door JurgenD : 15 maart 2011 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En nu al zie je overal in het landschap windmolens staan. Hoe gaat ons landje er uit zien als we 100% van onze electriciteit uit wind halen? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor mij is het een hobbyproject, zo iets. En Huize Chaos is energiezuinig in opzet. Doet U maar na, verbruik 2009-2010 met 3 volwassen personen 1800kw/jaar. Wij kunnen het voor elkaar krijgen, door het ontzeggen van enkele geplogenheden. Maar hoe wil U de zware industrie aan de gang houden, die industrie die de buitenlandse devizen binnehaalt die de moderne econmoie doen draaien? We kunnen niet allemaal een frituur of café opendoen he.
![]() |
![]() |
#377 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als men niet investeert komt het inderdaad niet. Je betoog is net als de eerste trein die men in gebruik nam. Ik ben er zeker van dat er toen ook veel bezwaren waren en zie nu maar eens wat een netwerk er is van 't stalen, intussen minder-stinkend, paard. Ik weet dat je zo houdt van je kerncentrales, maar helaas ze zijn niet veilig. En dat bewijs nog maar eens de laatste dagen. En ik hoor maar weinig over de economische kost, en de potentiële, permanente schade voor het leefmilieu voor het stockeren van kernafval. Want zoals ik al zei, bepaalt kernafval heeft 100.000 jaar (bv MOX) nodig om onschadelijk te worden. Nogmaals lees maar eens dat: http://en.wikipedia.org/wiki/Spent_nuclear_fuel en dat http://en.wikipedia.org/wiki/Fission...8by_element%29 We spreken dus niet alleen over short-termed fission products, maar van midium-lived en long-lived fission products. Dus wat is de economische kost voor het veilig opbergen van ALLE TYPES nucleair afval ? Stockages van 100 tot 100.000 jaar of meer. Ze beduvelen gewoon de mensen met korte termijn visies. Laatst gewijzigd door JurgenD : 15 maart 2011 om 11:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh nee, de bezettingsgraad van dat hoopje heteluchtblazers is te laag.
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om zo'n project van de grond te krijgen heb je een paar dingen nodig. "haalbaarheid", gaat het echt energiewinst opleveren? "Rendabiliteit", is het meer "haalbaar" dan bijvoorbeeld een nieuwe aardgascentrale? Financiering "gaat U het kunnen bekostigen?" Politieke medewerking "kan U meer steekpenningen betalen dan Uw concurrenten", ergo is het rendabel? €1 000 000 moeten uitdelen om de vergunningen te krijgen voor een installatie die €100 000 per jaar opleverd....
![]() |