Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2011, 21:00   #1581
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Heu, neen, ik heb het helemaal nergens over joden gehad, maar had het, op instigatie van de zelfverklaarde forumfilosoof overigens, over de aanwezigheid van germanen in Nederland en Vlaanderen.

Ministe van Agitprop kwam dan vanuit het niets wat over jeauden zeveren.
hahah! nog beter!
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 21:06   #1582
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat zijn 'pseudo´joden ministe?
Voormalige bewoners van de Sovjet-Unie die zich als Joden voordoen maar dat helemaal niet zijn, die religieus, cultureel, taalkundig noch genetisch een band hebben met Israël of het jodendom maar toch mogen immigreren. Het zijn hun jongeren die zich in Israël tot het nazisme bekennen.

Je kan er ook de Peruaanse Indianen onder rekenen die tot het Jodendom bekeert worden en naar Israël trekken.

Der Spiegel

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 21:07   #1583
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Voormalige bewoners van de Sovjet-Unie die zich als Joden voordoen maar dat helemaal niet zijn, die religieus, cultureel, taalkundig noch genetisch een band hebben met Israël of het jodendom maar toch mogen immigreren. Het zijn hun jongeren die zich in Israël tot het nazisme bekennen.

Je kan er ook de Peruaanse Indianen onder rekenen die tot het Jodendom bekeert worden en naar Israël trekken.

Der Spiegel
ik neem aan dat jij voorstander bent van DNA controles? er was er zo nog eentje geloof ik.... maar toen hadden ze de DNA nog niet ontdekt.
Oud 14 maart 2011, 21:15   #1584
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
ik neem aan dat jij voorstander bent van DNA controles? er was er zo nog eentje geloof ik.... maar toen hadden ze de DNA nog niet ontdekt.
Godwin-award! Proficiat.

Hoe kan iemand voorstander zijn van iets dat niet ontdekt is?

Mij maakt het niet uit of Russische neonazi's zich als Jood laten erkennen en in Israël keet gaan schoppen. Als Israël aan dat soort crapuul de voorkeur geeft boven de oorspronkelijke bewoners, moeten zij dat weten.

Ik ben ten gronde tegen nationalisme, of dat nu volks- danwel staatsnationalisme is. Ik zou Israël dan ook nooit erkennen als Joodse staat.

Oud 14 maart 2011, 21:16   #1585
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Yussef en Milquet staan ook met de billen bloot. Waarover gingen ze nu weer klacht neerleggen?
Ze hebben geen poot om op te staan!!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 21:18   #1586
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Der Spiegel
Als joden voordoen?

Wat bedoelt U daar nu weer mee?

Elke Jood heeft 't recht om naar Israël te emigreren, daarvoor is die staat opgericht, om het joodse volk, dat al eeuwen werd onderdrukt 'n eigen plaats(je) op deze wereld te geven, waar ze zich veilig voelen voor verdere vervolging!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 21:21   #1587
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Godwin-award! Proficiat.

Hoe kan iemand voorstander zijn van iets dat niet ontdekt is?

Mij maakt het niet uit of Russische neonazi's zich als Jood laten erkennen en in Israël keet gaan schoppen. Als Israël aan dat soort crapuul de voorkeur geeft boven de oorspronkelijke bewoners, moeten zij dat weten.

Ik ben ten gronde tegen nationalisme, of dat nu volks- danwel staatsnationalisme is. Ik zou Israël dan ook nooit erkennen als Joodse staat.
Oh hemel, dát wisten we écht nog niet!

Zo lang er islamitische landen/staten zijn, heeft Israël 't recht op 'n joodse staat!

Ik ben natuurlijk niet Israël, maar indien wel, schopte ik alles wat islamitisch was deruit, net als hun buurlanden doen met hun volksgenoten!
Oud 14 maart 2011, 21:22   #1588
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Gedachtengoed voor de Islamitische migranten:
Bedankt dat jullie voor onze vrijheden, verworvenheden en voor alles wat vandaag de dag voor iedereen mogelijk is, gevochten hebben. Al moesten jullie het met jullie leven bekopen. Bedankt om te vechten tegen een totalitaire ideologie die ons allen zou onderwerpen en een onderscheid wou maken op basis van ras.

Gedachtengoed na de Islamitische migranten, van onder andere Filosoof:
Bedankt voor bewezen diensten beste Amerikanen, maar het was niet nodig geweest. We hadden ons maar moeten aanpassen. Net zoals de Joden zich hadden moeten aanpassen naar de wensen van de nieuwe wereldleider...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 maart 2011 om 21:23.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 21:33   #1589
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik beoordeel mensen op basis van hun gedrag.
Dat is goed nieuws.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 21:37   #1590
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Groot gelijk heeft hij.

Inderdaad, Filosoof heeft een punt wanneer hij zegt dat samenlevingen evolueren. Een verandering moet bovendien ook ergens beginnen, om dan eventueel van daaruit verder te kunnen groeien.
Maar een verandering in negatieve zin, een verandering terug naar vroeger, terwijl daar geen reden voor is èn terwijl er landen op overschot zijn waarin de cultuur gelijkaardig is en waarbij deze praktijken geen uitzondering vormen.
Men kan zelfs een land of regio kiezen, afhankelijk van de mate en striktheid waarmee men de Koran wenst op te volgen.
Niemand kiest welke (en wanneer er) veranderingen in een maatschappij gebeuren, tenzij men geweld gebruikt om ze door te drukken (revolutie) of om ze tegen te houden (contrarevolutie??)
Of een verandering negatief of positief is komt uit een oordeel: persoonlijk, ideologisch of economisch. De enige toetsen die IMHO bruikbaar zijn: de UVRM ea wetgevingen.
Citaat:
Dat men dan nog Islamlanden bij wil creëren op een totaal andere plaats waar die cultuur totaal niet aan de orde is, gewoon omdat er op die plaats (meer) geld te rapen valt, is puur kolonialisme.
Nee, kolonialisme heeft een georganiseerd karakter en een winstoogmerk. Dit kun je landverhuizing noemen.

Er is geen sprake vh scheppen van een islamland, gewoon vh aanvaarden van een deel van de reeds aanwezige bevolking. Aanvaarden dat die idd. niet dezelfde godsdienst-cultuur-achtergrond hebben als jij. Honderdduizenden, miljoenen Belgen hebben niet dezelfde godsdienst, achtergrond, cultuur als jij. Met de evolutie van de EU (vrij verkeer van personen en goederen, vestigingsrecht) worden er dat nog meer, veel meer.

Mensen deporteren waarvan de godsdienst of de taal of de neus of de huidskleur je niet aanstaat is gewoon geen aanvaardbare propositie.

Verbanning was een complementaire strafmaatregel, ttz bij een veroordeling wegens een misdrijf, door een rechtbank.

Dit is al jaren uit het SWB geschrapt omdat zo statenlozen gecreëerd werden (cfr. de Nansenpaspoorten destijds) Er is trouwens nog wel een artikeltje in ons BWB te vinden dat er speciaal ingelast werd om die toestanden te vermijden en dat art. werd nog recent gebruikt in een vonnis. Een in België geboren kind heeft van rechtswege de Belgische nationaliteit indien het anders statenloos zou zijn (tgv conflicterende wetgevingen)

Ook binnenlandse verbanning (Siberië, Goulag Archipel in Rusland en de USSR, "assignation �* résidence en"interdiction de séjour" (in Frankrijk) behoorde tot het SWB of tot de duistere kanten vh. regime (in tsaristisch Rusland en de USSR).

Dat kan dus in een rechtstaat ook hoogstens enkel individueel, zeker nooit collectief gebeuren, anders vervalt men in stalinistische toestanden zoals de holomodor (Голодомор -toen de oorzaak van 10 of 12mio slachtoffers, misschien minde misschien meer, al dan niet gepland)

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 maart 2011 om 21:43.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 21:39   #1591
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als joden voordoen?

Wat bedoelt U daar nu weer mee?
Dat ze dus geen Joden zijn (op geen enkele manier) maar door Israël wel als dusdanig worden erkend om politieke redenen. Ik gaf twee voorbeelden: de Russen en de Peruaanse Indianen.

Rusland en de Sovjet-Unie:

Citaat:
When new immigrants (olim) arrive to Israel, the first step in the absorption process is attending ulpan—an intensive Hebrew language course for adults. It is an Israeli right of passage. When I moved to Beer Sheva in 2000 on a student visa, I electively enrolled in an ulpan at the local Mercaz Klita (absorption center). In a class of twenty-one students there were eighteen from the former Soviet Union states, two from Venezuela, and myself. Everyone except me had immigrated to Israel as a Jewish citizen.

...

The Influx

Israel has seen several waves of Russian immigration as Jews, under the Soviet Union, were cut off from Jewish learning and were regularly subjected to state-sponsored anti-Semitism. ... The floodgates opened completely, however, with the collapse of the Soviet Union. From 1989 to 1993, 800,000 immigrants came to Israel—the largest aliya movement since the creation of the modern Jewish state. (Aliya, literally meaning “going up,” is the Hebrew word for immigrating to Israel.)

In 2008, there are 1.3 million Russian speakers in Israel, out of a total population of 6.5 million. As it stands, more Jews have immigrated to Israel from the former Soviet Union than from any other country in the world. A significant portion of these olim—as many as 500,000—are not considered Jewish according to orthodox laws (halacha) and are ignorant of Jewish tradition.
bron

Peru:

Citaat:
The unique asset of Peru's Jewish community is the number of indigenous Peruvians who have recently started practicing Judaism. These Jews are descendants of people who were converted to Catholicism when the Spanish took over Peru. Many of them believe that in order to observe the laws of the Bible you must practice Judaism. The community started out as five hundred people in three small towns in Peru. The Peruvians practiced Judaism, but the Jewish community in Lima would not convert them or accept them. In 1988 Rabbi Mendel Zuber came to Peru and studied with about three hundred people and got a Bet Din from Israel to do conversions. In 1991 the Bet Din converted some of them and helped them make aliyah to Israel. The Bet Din was supposed to come back few months later, but they changed their mind because some of the indigenous Peruvians decided to adopt a more secular life style. However they did not give up. Their efforts combined with some other leaders of the Jewish community got the Bet Din to come to Peru again to convert more people and help them move to Israel. In November 2001, 83 more people were converted and taken to Israel. The Bet Din says they will come back and convert more people once these immigrants have been absorbed.

één bron
Citaat:
Elke Jood heeft 't recht om naar Israël te emigreren, daarvoor is die staat opgericht, om het joodse volk, dat al eeuwen werd onderdrukt 'n eigen plaats(je) op deze wereld te geven, waar ze zich veilig voelen voor verdere vervolging!

Dat is de mythologie, ja. Maar zoals je ook vaststelt, gaat het daarbij niet noodzakelijk om Joden, ook om Russische, orthodoxe christenen, katholieke Indianen, Verloren gelopen Indiërs of zwarte Afrikanen for god's sake.

Men verwijdert de oorspronkelijke bevolking, sluit honderduizenden onder hen op in overbevolkte enclaves en haalt ondertussen mensen uit Afrika, Rusland, India en Peru om dat land te bevolken onder het mom dat het Joden zijn. Wel, dat is een leugen en het is een historische schande.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 maart 2011 om 21:41.
Oud 14 maart 2011, 22:50   #1592
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh hemel, dát wisten we écht nog niet!

Zo lang er islamitische landen/staten zijn, heeft Israël 't recht op 'n joodse staat!

Ik ben natuurlijk niet Israël, maar indien wel, schopte ik alles wat islamitisch was deruit, net als hun buurlanden doen met hun volksgenoten!
Wat jou betreft mag dat met geweld, mag er met scherp geschoten worden.

"De harde aanpak, zelfs dat niet goed genoeg."

http://forum.politics.be/showthread....24#post5329224
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 23:06   #1593
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat jou betreft mag dat met geweld, mag er met scherp geschoten worden.

"De harde aanpak, zelfs dat niet goed genoeg."

http://forum.politics.be/showthread....24#post5329224
Ik vertel enkel maar HOE het daar gebeurt sjok, dus niet komen kronkelen met; 'wat jou betreft', het �*s daar zo! IK heb die opdracht niet gegeven!

Geen woorden in de mond van 'n ander gaan leggen of verdraaien, daar hou je zelf ook niet van!

Ohja, je antwoord daarop had ik niet gezien, dit dus:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=335

Nu ga jij me 'n link, citaat geven, wáár ik dat toejuich, met 'letterlijk' die woorden!

Ga anders effe veralgemenen, alle Marokkanen zijn 'onmensen' en ook alle Spanjaarden zijn 'onmensen', want de politie die aan die grenzen staan zijn géén illegalen die zomaar wat wild in 't rond schieten op iedereen, maar aaangesteld door de overheid met opdracht van de overheid!
Oud 14 maart 2011, 23:10   #1594
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ze dus geen Joden zijn (op geen enkele manier) maar door Israël wel als dusdanig worden erkend om politieke redenen. Ik gaf twee voorbeelden: de Russen en de Peruaanse Indianen.

Rusland en de Sovjet-Unie:

bron

Peru:

Dat is de mythologie, ja. Maar zoals je ook vaststelt, gaat het daarbij niet noodzakelijk om Joden, ook om Russische, orthodoxe christenen, katholieke Indianen, Verloren gelopen Indiërs of zwarte Afrikanen for god's sake.

Men verwijdert de oorspronkelijke bevolking, sluit honderduizenden onder hen op in overbevolkte enclaves en haalt ondertussen mensen uit Afrika, Rusland, India en Peru om dat land te bevolken onder het mom dat het Joden zijn. Wel, dat is een leugen en het is een historische schande.
Tsjah agit, wat ga er aan doen?

Demonstreren, synagogen besmeuren?

het is hun land, daar doen zij wat ze zelf willen, daar hebben U noch 'n ander iets mee te maken, wat er in islamitische territoria gebeurt hebben U noch ik of 'n ander zich ook niet mee te moeien!
Oud 15 maart 2011, 00:00   #1595
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Een hoofddoek mag zelfs niet als uiting van persoonlijkheid gebruikt worden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Islamic Academy
Q: I Want To Take Off My Hijab

A: Hijab should be worn solely for the sake of Allah. It is good to want to please your family. And it is obligatory to obey your parents in everything halal, including in fulfilling obligations like wearing hijab. But the first and foremost reason you wear hijab is because Allah has commanded it. By wearing hijab, we are not seeking to please our parents, our husbands, or society at large. We are seeking to fulfill the instruction of Allah to believing women that they cover themselves when in public or around non-mahram males.
...
http://qa.sunnipath.com/issue_view.a...=4862&CATE=128
En sommige moslims blijken 7 keer te kuisen nadat er een Hindu is langsgeweest.

Te zot om los te lopen. En dan halen die nog redelijk wat views ook
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 00:43   #1596
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tsjah agit, wat ga er aan doen?

Demonstreren, synagogen besmeuren?
been there, done that.

Overigens is dat van uwentwege geen antwoord op de kwestie. Maar dat had ik ook niet verwacht.

Citaat:
het is hun land, daar doen zij wat ze zelf willen, daar hebben U noch 'n ander iets mee te maken
U vergist zich aangezien er internationale regels, wetten en afspraken bestaan en inmiddels ook internationale rechtbanken. Men doet niet zomaar wat men wil, eigen land of niet.

Citaat:
wat er in islamitische territoria gebeurt hebben U noch ik of 'n ander zich ook niet mee te moeien!
Zeker wel, vooral vandaag: dat doen we in verband met Egypte, Tunesië, Libië, Bahrein, Saoedi-Arabië, Irak, Afghanistan, Pakistan en Iran en anderen. Het VK, Frankrijk en de VS doen dat daar al heel erg lang.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 15 maart 2011 om 00:44.
Oud 15 maart 2011, 01:09   #1597
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
been there, done that.

Overigens is dat van uwentwege geen antwoord op de kwestie. Maar dat had ik ook niet verwacht.
Indien U dat niet verwacht van mij, waarom reageert U dan nog op mij?

Citaat:
U vergist zich aangezien er internationale regels, wetten en afspraken bestaan en inmiddels ook internationale rechtbanken. Men doet niet zomaar wat men wil, eigen land of niet.
We zitten in 't Hema/kopvod draadje.

Zwaar off topic dus.

Ga Uw jodenhaat in de juiste draden spuien, er zijn er genoeg van.

Dank U.
Citaat:
Zeker wel, vooral vandaag: dat doen we in verband met Egypte, Tunesië, Libië, Bahrein, Saoedi-Arabië, Irak, Afghanistan, Pakistan en Iran en anderen. Het VK, Frankrijk en de VS doen dat daar al heel erg lang.
Ik noch U zijn de VK, Frankrijk of de VS, ik al zeker niet!

Indien in die landen geen olie zou zijn, zou geen rat zich er mee bemoeien, noch woorden aan vuil maken en dan....dan hadden ze daarginds al helemaal niks, enkel zand, want de olie kunnen ze zelf niet eens uit de grond halen...ze zouden niet eens geweten hebben dat er olie onder de hoeven van hun kamelen zat.

Maar zoals ik al zei, dit is 'n andere draad.
Oud 15 maart 2011, 09:12   #1598
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Terug on topic.

alhoewel wij hier hebben afgeleid dat de klagende klanten niet noodzakelijk racistische vlaamse achterlijke boeren waren in een stad als Genk waar +70% van de bevolking van allochtone afkomst is, weet de Federatie van Marokkaanse verenigingen blijkbaar meer:

Citaat:
FMV is benieuwd naar hoeveel klachten het gaat? Zijn het anonieme klachten? Waarom kiest de Hema om het slachtoffer aan te pakken en niet de bange blanke klanten die volgens de Hema de Belgische bevolking zouden moeten vertegenwoordigen?
zie het volledige niet-racistische artikel op de door uw belastingsgeld gefinancierde site :
http://www.kifkif.be/page?&orl=1&ssn...inies&are=3540

Zo, dat weten we nu dus ook weer.
Oud 15 maart 2011, 11:21   #1599
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Terug on topic.

alhoewel wij hier hebben afgeleid dat de klagende klanten niet noodzakelijk racistische vlaamse achterlijke boeren waren in een stad als Genk waar +70% van de bevolking van allochtone afkomst is, weet de Federatie van Marokkaanse verenigingen blijkbaar meer:

zie het volledige niet-racistische artikel op de door uw belastingsgeld gefinancierde site :
http://www.kifkif.be/page?&orl=1&ssn...inies&are=3540

Zo, dat weten we nu dus ook weer.
Tja, het artikel slaat anders wel de nagel op de kop. Omdat de moslimbevolking steeds groter wordt leeft de verwachting dat de samenleving zich aanpast aan hun opvattingen, dat wordt geclaimt als eis. Het beleid is die discussie vroeger en nu uit de weg gegaan, waardoor scholen en bedrijven het maar moeten uitzoeken.
Bij mijn weten mag een werkgever er nog altijd voor kiezen een contract NIET TE VERLENGEN maar dat is iets anders dan ontslag, het wordt wel duidelijk dat het dus de bedoeling is hoofddoeken steeds en overal op te leggen, hoe " gematigd" is dat standpunt dan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 11:46   #1600
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Een hoofddoek mag zelfs niet als uiting van persoonlijkheid gebruikt worden?

En sommige moslims blijken 7 keer te kuisen nadat er een Hindu is langsgeweest.

Te zot om los te lopen. En dan halen die nog redelijk wat views ook
Ik hoop dat er niet teveel Hindoe's in die Hema kwamen terwijl Joyce daar werkte, anders moest ze 7 keer de rekken proper maken, het arme kind!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be