![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://depletedcranium.com/while-eve...nuclear-plant/ De problemen met de kerncentrales zijn peanuts vergeleken met de rest...
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, men doet net of de gevolgen van de tsunami al opgelost zijn, maar er is gewoon geen eten, geen energie, geen vervoer..... en ik zie geen B-fast vertrekken naar een land waar een reuze kernramp dreigt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Dat is nu het drama. Er drijgt helemaal geen "reuze kernramp". Echter danzij decennialange desinformatie door de anti kern lobby zullen er nu mensen sterven omdat er wegens onze irrationele angst onvoldoende hulp komt.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik veronderstel dus dat jij zonder problemen naar daar zou gaan in de kerncentrale? je kan er grof geld mee verdienen hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ginder, ik wil de poging wel wagen, mits ik voor een €12 000 aan materiaal mag kopen van je. Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Ga d�*t in Tsjernobyl vertellen, Chuck Norris (oops ik mag je échte naam niet posten!)
Laatst gewijzigd door filosoof : 15 maart 2011 om 12:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dit moment zijn Nagasaki en Hiroshima bloeiende Japanse steden met een bevolking met een voor Japan gemiddelde levensverwachting. Tjernobyl is stilaan een natuurpark aan't worden, waar zelfs champions in de ontplofte reactor groeien (neen ik ga die niet eten, de zware metalen daarin blijven giftig) Ik ga zelfs niet uitweiden over het duikersparadijs bij Bikini.
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Interessant leesvoer: http://blogs.discovermagazine.com/ba...-overreaction/
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
De vorige keren dat het tot een "meltdown" kwam in een reactor spraken we van 0 tot een tiental doden. Waarom zou dit anders zijn? Waar ik woon (Zwitserland) is er ook al eens een meltdown van een kerncentrale geweest. Desondanks is 0 m2 land er onbewoonbaar doro straling...
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Mischien ga ik daar na mijn pensioenering wel wonen. Lekker rustig daar.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of alles uit de tuin ? WC-papier, detergent, kunststoffen ? Ik heb het gelezen... Hier een sat foto van de jetstream usa/pacific... fake ? ![]() Als er materiaal in de jetstream geraakt geeft dit een idee waar het kan terechtkomen. Fijn voor de Zwitsers dat ze er toen zonder kleerscheuren zijn uitgekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou een meltdown 10000en doden veroorzaken? Iets zegt me dat je geen flauw benul hebt van wat een meltdown nu exact is en dat je maar wat in het rond aan het roepen bent.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat toch wel een argument is tegen jouw uitspraak dat als het in Fukushima to een meltdown komt dat "automatisch" tot 10000 en doden moet leiden.
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees eens goed: Van wat er kan gebeuren als het daarmee misgaat (en met één van de baden is dat dus vannacht ook al een tijdje gebeurd), blijkt uit een studie die het Brookhaven National Laboratory deed. Hun worst-case scenario van een "uncovered spent fuel incident in a reactor cooling pool" bij een boiling water reactor (dus van het type zoals in Fukushima) spreekt boekdelen: "Naar schatting 100 dode n ('quick deaths') in een straal van 500 mijl rond het incident en uiteindelijk 138.000 doden op termijn. Een gebied in een straal van meer dan 3.500 kilometer loopt radioactieve vervuiling op en de schade beloopt 546 miljard dollar." De studie situeerde de centrale op Long Island, op een goeie 120 kilometer van Manhattan.
Waarom is dit niet (zo enorm) relevant voor deze feitelijke gebeurtenis? Overigens: als ze zeggen dat 'in een straal van 500 mijl' er naar schatting 100 doden zouden zijn en als ze ook zeggen dat de centrale op Long Island zou staan - dus op 120 km van Manhattan, dus binnen de 500 mijl zone - betekent dat er 100 mensen 'direct' zouden sterven in de 'gevaarlijke' zone; en in die zone ligt een van de dichtsbevolkte gebieden van de wereld waar meer dan een miljoen mensen wonen. En dan is dat nog het 'worst case scenario'; dat betekent neit dat het een wrslk scenario in dit geval is. En het is het laatste nieuws.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 15 maart 2011 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Partijlid
|
![]() Vlijm, long time
![]() |
![]() |
![]() |