![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kernproeven Na het einde van de Tweede Wereldoorlog besloten de Verenigde Staten op Eniwetok kernproeven te gaan houden. Het hele gebied werd geëvacueerd en het atol werd gebruikt voor nucleaire proeven als onderdeel van de Amerikaanse "Pacific Proving Grounds". 43 atoomproeven en testen werden er uitgevoerd tussen 1948 en 1958. De eerste test van een waterstofbom kreeg de codenaam "Ivy Mike" en was in het najaar van 1952 een deel van "Operatie Ivy", met een springkracht van 10 megaton. Bij de proeven werd gebruikgemaakt van onbemande B-17 Flying Fortresses die door de radioactieve wolk vlogen om monsters te nemen. Het effect hiervan werd gecontroleerd met op afstand bediende meetapparatuur. Ook het geluid en de temperatuur van de atoomwolk werden nagemeten. Met dit alles namen 16 tot 20 B-17's deel aan deze atoomproeven. De 43 kernexplosies volgden in verdere delen in het oceaangebied, zodanig dat de eilanden in de hele omtrek sterk radioactief werden. Tijdens de atoomproeven waren ongeveer 11 000 Amerikaanse mecaniciens, wetenschappers en militairen aanwezig. Ze onderzochten de explosiewolken van de bomtesten, waarbij tussen 1948 en 1958 ook enige raketten werden gelanceerd. [bewerken] Terugkeer van de bevolking De bevolking keerde terug in de jaren 70. Op 15 mei 1977 gaf de Amerikaanse regering de opdracht de eilanden te ontsmetten. Voordat de bevolking terug mocht komen, werd er eerst met geigertellers nagegaan of de eilanden stralingsvrij waren. Drie eilanden zijn totaal onbewoonbaar verklaard en eromheen is een spergebied vastgelegd. Het wordt tegenwoordig dan ook afgeraden de eilanden te bezoeken. Als dieren als zeevogels en vissen op de eilanden stranden, kunnen ze radioactief besmet raken.
![]() |
![]() |
#462 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1977 Mambo.... da's 33 jaar geleden. Heb je niet een iets recenter artikel?
Eneuh, hier is maar 1 voorbeeld
![]() |
#463 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voorspel dat men de schuld uiteindelijk op 'menselijk falen' gaat steken om toch maar niet kernenergie als dusdanig in vraag te moeten stellen. Zielig en onlogisch zou dat zijn.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 maart 2011 om 18:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zal ook zien dat op bepaalde eilanden idd atoomproeven waren met 0 kt of 0,002 kt. Men zal ook wel snappen dat 0 niet hetzelfde is als bv 2000 kt. Je hebt behalve kiloton (KT) ook megaton. http://nl.wikipedia.org/wiki/Enewetak Ik weet niet met hoeveel men een reactor moet vergelijken.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 15 maart 2011 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rusland stelt verhoogde radiatie vast in het oosten van zijn grondgebied.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En de energie van een impact neemt toe met het kwadraat van de snelheid, maw een 747 vliegt 3 keer sneller een heeft dus 9 keer meer energie dan die in de simulatie is aangenomen. Dus als we heel ruwweg afleiden dan hebben we een betonmuur nodig van 3 meter (zoals opgegeven in uw studie) * 9 = 27 meter. Deze grootteorde heb ik reeds via andere berekeningen en aannames aangetoond hier: Citaat:
Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 15 maart 2011 om 19:02. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat dan geen menselijk falen? Wie haalt het nu ook in zijn hoofd om op zo een plaats waar 4 platen elkaar tegen komen, kerncentrales te gaan bouwen? Dat is toch om problemen vragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 15 maart 2011 om 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik zou verwachten dat de directie van tepco nu hun hiroshima-maatpakjes aan zou trekken en in typische banzai stijl hun tekortkomingen gaan bestrijden. Helaas is dat niet zo.
![]() |
![]() |
#472 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ze nu pas beginnen meten?
![]() |
#473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
, en anders zoland alles daar in die vaten zit, en in die buizen zit, dat ze daar gewoon met robots alles gaan uithalen op hun gemak, zal een jaartje duren, en dat ze dan alles ontmanteld hebben en alle staven dat ze dan die vaten daar radioactief dood zullen achterlaten, dan dat terrein gewoon afsluiten en betonneren en het zal gedaan zijn. Dan kun je naast die kerncentrale gaan wonen en een toeristisch hotel uitbaten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
Staatssecretaris
|
![]() Even terzijde dit alles maar ik vind het beschamend dat de regering van ons land niet beslist om onze landgenoten uit Japan te repatriëren in deze situatie.
Sorry, maar ik vind dat gedrag totaal onverantwoordelijk. De situatie is te erg om onze landgenoten te laten stikken in Japan. ![]() Die mensen moeten NU uit Japan op STERK aandringen van de ambassade ! Stuurt vliegtuigen om ze van Japan naar Australië te huisvesten, want het duurt 11 uur om er te zijn. En kijk dan verder. HAAL DIE MENSEN OP VERDIKKE MR VANACKER !!! (Die Tjeven zijn ongelooflijk verdomme, ze gaan er nog op kijken ook !) Laatst gewijzigd door JurgenD : 15 maart 2011 om 19:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Zoek eens op hoe het komt dat op bepaalde plaatsen de stralingsniveau's in Chernobyl hoger zijn dan vroeger. Tip: wortels, struiken, bomen.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 15 maart 2011 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoek het maar vooral in de top bij Tepco. Eerste klasse smeerlappen zonder meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat die fameuze Airbus van Pieter het haalt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ook deze van Crembo, de oude stjokken van 't leger, wat er beschikbaar is. Die mensen moeten van Japan naar Australië, dat zal veel vlugger gaan dan België - Japan. Ik hoop dat ze nog op tijd er geraken voor dat het erger wordt. Want wordt het erger in de 24 uur, wat ik vrees, dat zal de lucht vol zitten met radioactiviteit. En in Australie moet het Belgische leger een landingsplaats opzetten met Nucleaire spoelinstallatie. Ze hebben die in ons leger. Beter die kost, dan dat ze straks op de ziekenkas zitten voor de rest van hun leven. Hup met de beentjes, Crembo ! En de jodium tablettekes niet vergeten. MEN MAG NIET TALMEN Laatst gewijzigd door JurgenD : 15 maart 2011 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voorlopig (met de informatie die we hebben) zou ik zeggen reactor 1, en 3 is er niets aan de hand, reactor 2, daar denk is dat een mini chernobyl. |
|
![]() |
![]() |