Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2011, 15:07   #361
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

De wereld op zijn kop, kan alleen in Belgie.

Filip De winter, die een veroordeling te beurt zou moeten vallen wegens verantwoordelijk voor de dood van zes miljoen joden, die kan hier zomaar een klacht neerleggen?

Hopelijk wijst de rechter hem streng terecht. Ik ben zeer nieuwsgierig naar de uitspraak.
Oud 14 maart 2011, 20:16   #362
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Je stelde de vraag waarom racisme niet meer de media haalt.
Dit was duidelijk een racistische vernieling, die de media haalde.
Ik stelde inderdaad de vraag "Waarom haalt racisme niet (meer) de media?"
http://forum.politics.be/showthread....23#post5355023
Dat is niet "het werd verzwegen".

Het is inderdaad duidelijk dat het een racistische vernieling was.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 20:25   #363
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Als ik wil zeveren over moslims kom ik wel naar I&I, kunnen jullie stoppen met het off topic geleuter aub? Niet elke draad op dit forum gaat over moslims?
Wat verwacht je? Dat ze gaan toegeven hoe walgelijk B&H is?

Als het over extreem-rechts gaat geraken ze nooit verder dan
- minimaliseren (wat dronken gebral)
- ja maar, de anderen.
Oud 14 maart 2011, 20:42   #364
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik stelde inderdaad de vraag "Waarom haalt racisme niet (meer) de media?"
http://forum.politics.be/showthread....23#post5355023
Dat is niet "het werd verzwegen".

Het is inderdaad duidelijk dat het een racistische vernieling was.
voor zover ik me herinner is nadien uitgekomen dat die vandalenstreken werden uitgevoerd door een concurrerende mede-allochtoon. Dat zullen ze misschien ook verzwegen hebben in de media?

haal jij trouwens al je "eigen meningen" uit die Antifacistische blabla site?

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 14 maart 2011 om 20:58.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 21:06   #365
Diana_
Vreemdeling

Diana_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
voor zover ik me herinner is nadien uitgekomen dat die vandalenstreken werden uitgevoerd door een concurrerende mede-allochtoon. Dat zullen ze misschien ook verzwegen hebben in de media?

haal jij trouwens al je "eigen meningen" uit die Antifacistische blabla site?
In elke post die ik tot nu toe van jou gelezen heb kunt u het niet laten om woordjes als 'moslim' en 'allochtoon' te vermelden.
Diana_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2011, 21:07   #366
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Het is toch weldegelijk het CONCERT dat verboten ist!

van de site van de Inquisitie: Proces-Blood and Honour Vlaanderen: neonazi concerten organiseren is strafbaar.

---------------------

(....)strafbaar is om te “behoren tot een groep of tot een vereniging die kennelijk en herhaaldelijk discriminatie of segregatie verkondigt in openbare omstandigheden, dan wel aan zodanige groep of vereniging zijn medewerking verlenen
2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.

4.75 Laten derhalve zij die hun tegenwoordig leven voor hun leven in het hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven.

4.91 Als zij zich derhalve niet op een afstand van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden, grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij Hen ook vindt. Tegen dezen hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u

4.104 En toont geen zwakheid in de vervolging van dit (vijandige) volk.

5.33 De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet

8.12 Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

9.5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.
Overduidelijk weer een zaak van twee maten en twee gewichten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 01:15   #367
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
http://www.gva.be/antwerpen/studente...chtpartij.aspx

Skinheads slaan Antwerpse student in elkaar

http://www.chengetheworld.org/nl/ind...ticle&pid=1781

Raphael 'Spring' Mensa (50) raakte in mei in een coma, nadat vijf skinheads hem in elkaar sloegen in Brugge.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=OS2IPHFV

Skinheads slaan supporter bewusteloos na veldrit

http://yelloman1.blogspot.com/2010/0...acistisch.html

Een man uit Togo in een diepe coma geslagen.
En geef nu eens een voorbeeld van iemand die geslagen werd tijdens zo één van die fameuze concerten (+- 200 man in een parochiezaaltje ergens in Bommerskonten ) ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 08:04   #368
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
En geef nu eens een voorbeeld van iemand die geslagen werd tijdens zo één van die fameuze concerten (+- 200 man in een parochiezaaltje ergens in Bommerskonten ) ?
De vtm-cameraman werd in het ziekenhuis geklopt.

,,Voor Bloed en Eer''
Vorig weekend werd een VTM-cameraman die in de parochiezaal van Vremde stiekem een geheime concertfuif filmde, van de neo-nazistische vereniging Blood & Honour, vakkundig in elkaar geslagen door dertig razende skinheads.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=GD1PD6AU
Nazi-concert in Vremde. Dorp opgeschrikt en VTM-cameraman in elkaar geslagen.
De Morgen kopt Neonazi's slaan VTM-cameraman in elkaar. De krant meldt dat toen een VTM-reportageteam "buiten de zaal stond te filmen, werd de cameraman plots naar binnen gesleurd en minutenlang afgetuigd. De klankman kon ontkomen. Hij vluchtte een huis binnen vanwaar hij de politie alarmeerde. Men vroeg hem ter plaatse te blijven en te wachten op de komst van de politie. Maar volgens het VTM-team is de politie nooit komen opdagen.
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...eraman-in.html

Laatst gewijzigd door artisjok : 15 maart 2011 om 08:05.
Oud 15 maart 2011, 08:14   #369
artisjok
Banneling

Standaard

Dat er in Diksmuide niemand geslagen werd, komt omdat de politie iedereen uit de buurt hield.
"de ene misdaad is de andere niet"

Over het politieoptreden valt overigens nog het een en ander op te merken.
Toen onze man ter plaatse foto's wou nemen en daarvoor door een aanpalende weide wandelde, werd hij onmiddellijk tegengehouden door agenten van de federale reserve.

Volgens de agenten riskeerde onze man door de security van Blood and Honour aangevallen te worden en werd hem daarom verboden om nog foto's te nemen. Ook moest hij onmiddellijk de buurt rond het concert verlaten, zoniet zou men overgaan tot een arrestatie. Onze man ter plaatse vroeg nog waarom de politie zich met hem ging bezighouden in plaats van Blood and Honour (hierbij verwijzend naar de duidelijk hoorbare 'Heil Hitler'-kreten uit de tent waarin Blood and Honour aan de feest was). De agenten van de federale politie antwoordden daarop zonder krimp: "de ene misdaad is de andere niet".
Het concert waarop duidelijk strafbare feiten werden gepleegd werd voor de rest van de avond ongemoeid gelaten, het maakt in ieder geval duidelijk waar de prioriteiten van de ordehandhaving liggen: potentiële slachtoffers moeten opkrassen en Blood and Honour mag verder zijn gangetje gaan. Dat hierbij de wetgeving op racisme en negationisme (alweer) met de voeten worden getreden maakt blijkbaar geen punt.
http://yelloman1.blogspot.com/2008/1...diksmuide.html
Oud 15 maart 2011, 19:43   #370
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vtm-cameraman werd in het ziekenhuis geklopt.

,,Voor Bloed en Eer''
Vorig weekend werd een VTM-cameraman die in de parochiezaal van Vremde stiekem een geheime concertfuif filmde, van de neo-nazistische vereniging Blood & Honour, vakkundig in elkaar geslagen door dertig razende skinheads.
De Morgen kopt Neonazi's slaan VTM-cameraman in elkaar. De krant meldt dat toen een VTM-reportageteam "buiten de zaal stond te filmen, werd de cameraman plots naar binnen gesleurd en minutenlang afgetuigd. De klankman kon ontkomen. Hij vluchtte een huis binnen vanwaar hij de politie alarmeerde. Men vroeg hem ter plaatse te blijven en te wachten op de komst van de politie. Maar volgens het VTM-team is de politie nooit komen opdagen.
Tja, nie da ik het goedpraat maar die cameraman lokt dit wel onrechtstreeks uit. Die kwam daar wrs. niet om een lovend verslag te schrijven over B&H.
Hetzelfde als ik effe als reporter een café van de x-side van den anderlecht ga binnenstappen om daar een reportage te maken hoe marginaal de x-side wel niet is en dan verbaasd zijn dat ze mij daar buiten kloppen.

Die weten ook wel goed genoeg dat die cameramannen daar alleen maar staan om hen zwart te maken in de media (terecht of onterecht).
Oud 15 maart 2011, 19:53   #371
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
werd de cameraman plots naar binnen gesleurd en minutenlang afgetuigd.
Citaat:
vakkundig in elkaar geslagen door dertig razende skinheads.
Citaat:
Hijzelf kwam ervan af met lichte verwondingen.
Eèn en ander lijkt elkaar tegen te spreken...
Oud 15 maart 2011, 20:00   #372
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
of die van b&h zijn effectief wussies die nog niet iemand degelijk in elkaar kunnen slaan. In dat geval is er helemaal geen reden om te denken dat het daar niet veilig is.
Oud 15 maart 2011, 20:04   #373
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
of die van b&h zijn effectief wussies die nog niet iemand degelijk in elkaar kunnen slaan. In dat geval is er helemaal geen reden om te denken dat het daar niet veilig is.
Waarschijnlijk heeft de man een schop onder zijn achterste gekregen toen ze hem buitensmeten en had hij een blauwe plek ofzo.
Oud 15 maart 2011, 20:26   #374
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

,,Voor Bloed en Eer''
De Morgen kopt Neonazi's slaan VTM-cameraman in elkaar. De krant meldt dat toen een VTM-reportageteam "buiten de zaal stond te filmen, werd de cameraman plots naar binnen gesleurd en minutenlang afgetuigd. De klankman kon ontkomen. Hij vluchtte een huis binnen vanwaar hij de politie alarmeerde. Men vroeg hem ter plaatse te blijven en te wachten op de komst van de politie. Maar volgens het VTM-team is de politie nooit komen opdagen. De neonazi's lieten de cameraman weer vrij nadat ze zijn beeldmateriaal hadden afgepakt. Hijzelf kwam ervan af met lichte verwondingen. De neonazi's, waaronder veel Duits- en Franstaligen, wilden verhinderen dat het VTM-team beelden maakte van een Blood & Honourconcert waar enkel ingewijden geduld werden.

Het VTM-team bestond blijkbaar op zijn minst uit een cameraman en een klankman.
De cameraman werd naar binnen gesleurd en minutenlang afgetuigd zodat hij naar het ziekenhuis moest worden afgevoerd.
De klankman kon ontkomen, verwittigde de politie en kwam er vanaf met lichte verwondingen.

Wat is daar tegenstrijdig aan?

Laatst gewijzigd door artisjok : 15 maart 2011 om 20:26.
Oud 15 maart 2011, 20:41   #375
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

,,Voor Bloed en Eer''
De Morgen kopt Neonazi's slaan VTM-cameraman in elkaar. De krant meldt dat toen een VTM-reportageteam "buiten de zaal stond te filmen, werd de cameraman plots naar binnen gesleurd en minutenlang afgetuigd. De klankman kon ontkomen. Hij vluchtte een huis binnen vanwaar hij de politie alarmeerde. Men vroeg hem ter plaatse te blijven en te wachten op de komst van de politie. Maar volgens het VTM-team is de politie nooit komen opdagen. De neonazi's lieten de cameraman weer vrij nadat ze zijn beeldmateriaal hadden afgepakt. Hijzelf kwam ervan af met lichte verwondingen. De neonazi's, waaronder veel Duits- en Franstaligen, wilden verhinderen dat het VTM-team beelden maakte van een Blood & Honourconcert waar enkel ingewijden geduld werden.

Het VTM-team bestond blijkbaar op zijn minst uit een cameraman en een klankman.
De cameraman werd naar binnen gesleurd en minutenlang afgetuigd zodat hij naar het ziekenhuis moest worden afgevoerd.
De klankman kon ontkomen, verwittigde de politie en kwam er vanaf met lichte verwondingen.

Wat is daar tegenstrijdig aan?
Amai dat was rap. Welnu, de aard van de cameraman zijn verwondingen blijft uitmunten in een welbepaalde vaagheid.
Oud 15 maart 2011, 20:56   #376
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Amai dat was rap. Welnu, de aard van de cameraman zijn verwondingen blijft uitmunten in een welbepaalde vaagheid.
Wat was er rap?

Mag ik uit je antwoord besluiten dat de "Eèn en ander lijkt elkaar tegen te spreken..." voldoende werd uitgeklaard?

Je ziet geen tegenstrijdigheden meer.
Oud 15 maart 2011, 20:59   #377
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Tja, nie da ik het goedpraat maar die cameraman lokt dit wel onrechtstreeks uit. Die kwam daar wrs. niet om een lovend verslag te schrijven over B&H.
Hetzelfde als ik effe als reporter een café van de x-side van den anderlecht ga binnenstappen om daar een reportage te maken hoe marginaal de x-side wel niet is en dan verbaasd zijn dat ze mij daar buiten kloppen.

Die weten ook wel goed genoeg dat die cameramannen daar alleen maar staan om hen zwart te maken in de media (terecht of onterecht).
Ach zo, je praat het niet goed, maar het is de cameraman zijn eigen schuld.
Hij moest daar maar niet buiten staan filmen!
Oud 15 maart 2011, 21:00   #378
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat was er rap?

Mag ik uit je antwoord besluiten dat de "Eèn en ander lijkt elkaar tegen te spreken..." voldoende werd uitgeklaard?

Je ziet geen tegenstrijdigheden meer.
Wáár precies in t artikel waarnaar je linkt staat dit:
Citaat:
zodat hij naar het ziekenhuis moest worden afgevoerd.
Toon 't mij even aan, wil je?
Citaat:
De Morgen kopt Neonazi's slaan VTM-cameraman in elkaar. De krant meldt dat toen een VTM-reportageteam "buiten de zaal stond te filmen, werd de cameraman plots naar binnen gesleurd en minutenlang afgetuigd[PUNT]. De klankman kon ontkomen. Hij vluchtte een huis binnen vanwaar hij de politie alarmeerde. Men vroeg hem ter plaatse te blijven en te wachten op de komst van de politie. Maar volgens het VTM-team is de politie nooit komen opdagen. De neonazi's lieten de cameraman weer vrij nadat ze zijn beeldmateriaal hadden afgepakt. Hijzelf kwam ervan af met lichte verwondingen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 21:05   #379
Rapture
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ach zo, je praat het niet goed, maar het is de cameraman zijn eigen schuld.
Hij moest daar maar niet buiten staan filmen!
Dat heb ik niet gezegd.

Als ik met mijn Club Brugge-sjaaltje in het supporterscafé van anderlecht binnenwandel zal ik wrs. ook met minstens een paar schrammen buiten komen.

Heb ik nu gezegd dat die het recht hebben om supporters van andere clubs in elkaar te slaan? Nee toch, maar op sommige plaatsen komt ge in bepaalde omstandigheden beter niet. Het enigste wat ik kan zeggen is dat die cameraman dom is en dat hij een pak slaag had kunnen zien aankomen.
Oud 15 maart 2011, 21:22   #380
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wáár precies in t artikel waarnaar je linkt staat dit:

Toon 't mij even aan, wil je?
U werd over deze zaak geïnterpelleerd door de kamerleden Koen T’Sijen (Spirit), Claude Marinower (VLD) en Hilde Claes (SP.A). De minister van Justitie antwoordde dat ons land, in tegenstelling tot landen als Duitsland en Spanje, niet over een juridisch systeem beschikt om activiteiten van bepaalde groeperingen te verbieden. Wel zouden overtredingen door individuele personen begaan gerechtelijk vervolgd kunnen worden. We beschikken immers over een wet die racistische, antisemitische en xenofobe daden bestraft, en een wet op het negationisme. Maar dat houdt in dat men moet kunnen bewijzen dat er overtredingen gebeurden. De minister van Binnenlandse Zaken antwoordde dat, in het Merksems ziekenhuis waar de VTM-cameraman opgenomen werd, een proces-verbaal is opgesteld voor opzettelijke verwondingen en slagen. Er was geen proces-verbaal opgemaakt wegens inbreuken op de wetgeving over het racisme en/of het negationisme. En dat stoort ons. Want de VTM-cameraman heeft wel degelijk gezien welke affiches er aan de muur van de concertzaal hingen, en heeft gehoord wat er gescandeerd werd. Maar als de federale politie, de staatsveiligheid or whatever geen blik werpen in de concertzaal, zich beperken tot kijken of het buiten rustig is, zullen er ook geen vaststellingen gemaakt kunnen worden over inbreuken tegen de wetgeving die ook u dierbaar is.
http://www.afan.dds.nl/nederland/2006augustus05bh.html
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be