Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2011, 10:08   #581
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
weet je wat, hij mag de CO2 hebben van uw champagne, drink jij maar de champagne.
Als ik de C02 drink, dan is er geen champagne meer maar een vies wijntje.

Diegene die de ernst niet inzien van de situatie, zijn een toonbeeld van menselijke domheid en arrogantie.

De gevolgen zullen enorm zijn voor de economie, zowel voor Japan als de wereld. Ze zijn er vet mee met hun kortstondige economische winst uit kernenergie. Hadden ze tijdig geïnvesteerd in groene energie dan hadden ze nu zo'n groot probleem niet.

De gewone man is de dupe van de geldwolven. Moeders en kinderen.
Generaties zullen de slag dragen voor de domme stoten van de regering,
de geldzuchtigen en de kortzichtigen.

En eerlijk gezegd, bepaalde opmerkingen hier vind ik gewoon beneden alle niveau. 't toont dat bepaalde mensen duidelijk geen inschatting maken van de situatie die ik al lang voordien heb voorspelt. Nu gaat men nog wat kakken dat het wat effect wat langer duurt. Jongens. Wat een kindjes.

Maar ik ben momenteel eveneens aan het bidden, dus gelieve mij vandaag wat te excuseren in dit betoog. Ik ga nu bidden en afwachten.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 16 maart 2011 om 10:18.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 10:16   #582
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

JurgenD, ik vrees dat U naast uw fles Don Perignon grijpt. Zelfs al zijn we meer dan de 24u later, nog steeds geen Tjernobyl encore. Wel een kernramp die erger is dan ik verwacht had, maar nog steeds minder erg dan de meesten groenen blijkbaar op hopen.

Maar niet getreurd, ik heb die fles champagne wel gehaald, en ze zal samen met de 2 zusjes vrolijk opgedronken worden.
Maar dan waarschijnlijk in ander gezelschap.
Oud 16 maart 2011, 10:19   #583
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
JurgenD, ik vrees dat U naast uw fles Don Perignon grijpt. Zelfs al zijn we meer dan de 24u later, nog steeds geen Tjernobyl encore. Wel een kernramp die erger is dan ik verwacht had, maar nog steeds minder erg dan de meesten groenen blijkbaar op hopen.

Maar niet getreurd, ik heb die fles champagne wel gehaald, en ze zal samen met de 2 zusjes vrolijk opgedronken worden.
Maar dan waarschijnlijk in ander gezelschap.
De situatie is een Chernobyl in 't kwadraat. U ziet momenteel nog niet het effect, maar nu kan ik het niet bewijzen nog. Maar heb geduld. We zitten zo goed als op level 7, nog even wachten op het officieel maken.

Die helicopterkes gaan de boel niet kunnen koelen en verhinderen dat de staven door de metalen wand zullen zakken. Het is enkel maar TONEEL om te tonen aan de mensen dat ze zogenaamd iets aan het doen zijn, maar het is hopeloos op deze wijze. Wat ze nu doen is water gooien op een kokende plaat.

Maar als het U een bevrijdend gevoel heeft, ik bevrijd U van Uw belofte en mijn persoonlijk bezoek ten huize. Heel mijn kelder zit vol met champagne. Dus ... En uw zusjes zullen mijn aangenaam en, al zeg ik het zelf, aantrekkelijke presentatie moeten missen, inclusief meegebrachte chips ! En momenteel zijn vrouwen 't laatste van mijn zorgen. Ik denk aan de moeders die daar zitten met hun kinderen in hun armen en die nu de dupe zijn van al die betweters, geldwolven en dommeriken. De regering en de firma was zelf te laf om de mensen tijdig te verwittigen dat ze plaats moesten ruimen. Dezelfde techniek als de kernlobby. Alles sussen, het gevaar wegwuiven en alle tegenargumenten minimaliseren om hun zakken maar verder te kunnen vullen. En als er iets gebeurd, dan proberen ze het toe te dekken met alle middelen. Vraag U dan eens af, of ze wel melden als er terloops een accidentje gebeurd in het productieproces...

Hoe kunnen zo'n bedrijven dan zo'n grote verantwoordelijkheid dragen. Nogmaals, alles ten dienste van platte commerce. Dan wijkt alles, veiligheid en comfort van de mensen en alle mooie ethiek en ideaal.

Maar dit alles zal niet wegnemen dat de zaak zal escaleren tot de graad van Chernobyl (en erger).

Laatst gewijzigd door JurgenD : 16 maart 2011 om 10:34.
Oud 16 maart 2011, 10:33   #584
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
De situatie is als Chernobyl Ik ga zelfs meer zeggen, het is erger dan Chernobyl.
Dat zegt U.

Citaat:
U ziet momenteel nog niet het effect, maar heb geduld. Die helicopterkes gaan de boel niet kunnen koelen en verhinderen dat de staven door de metalen wand zullen zakken. Het is enkel maar TONEEL om te tonen aan de mensen dat ze zogenaamd iets aan het doen zijn, maar het is hopeloos op deze wijze. Wat ze nu doen is water gooien op een kokende plaat.
Dat zegt U.

Citaat:
Maar als het U een bevrijdend gevoel heeft, ik bevrijd U van Uw belofte en mijn persoonlijk bezoek ten huize.
Spijtig, ik houd van aangename gasten.

Citaat:
Heel mijn kelder zit vol met champagne.
Woha, een salonsos dus.
Citaat:
Dus ... En uw zusjes zullen mijn aangenaam en, al zeg ik het zelf, aantrekkelijke presentatie moeten missen. Inclusief chips !
De zusjes van de beloofde champagnefles. Uw interpretatie is net iets te optimistisch.
Citaat:
Maar dit alles zal niet wegnemen dat de zaak zal escaleren tot de graad van Chernobyl (en erger).
Wenst U dat, hoopt U dat ?
Citaat:
En momenteel zijn vrouwen 't laatste van mijn zorgen. Ik denk aan de moeders die daar zitten met hun kinderen in hun armen en die nu de dupe zijn van al die betweters, geldwolven en dommeriken. De regering en de firma was zelf te laf om de mensen tijdig te verwittigen dat ze plaats moesten ruimen.
Escuseer? Ik denk dat de meeste van de overlevenden in dat gebied eerder aan't vloeken zijn over het natuurgeweld dat hen tot die situatie heeft gebracht. En U gaat van de mediaberichten uit om de overheid in japan te verketteren. Maar U hebt waarschijnlijk geen ongelijk om de Tepco top zo te bejechenen. Die top zou nu mee met de "50" moeten werken om de boel verder aan te pakken.

Citaat:
Hoe kunnen zo'n bedrijven dan zo'n grote verantwoordelijkheid dragen. Nogmaals, alles ten dienste van platte commerce. Dan wijkt alles, veiligheid en comfort van de mensen en alle mooie ethiek en ideaal.
Tja, wat gaan we daar op kunnen zeggen? Het tegenovergestelde van de platte commerce heeft ook geen net dagboek als het op industrie en energie aankomt.
Blijkbaar is het mensdom zelfvernietigend aangelegd. De domheid van de massa misschien die kritisch is geworden?
Oud 16 maart 2011, 10:37   #585
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
De situatie is een Chernobyl in 't kwadraat. U ziet momenteel nog niet het effect, maar nu kan ik het niet bewijzen nog. Maar heb geduld. We zitten zo goed als op level 7, nog even wachten op het officieel maken.

Die helicopterkes gaan de boel niet kunnen koelen en verhinderen dat de staven door de metalen wand zullen zakken. Het is enkel maar TONEEL om te tonen aan de mensen dat ze zogenaamd iets aan het doen zijn, maar het is hopeloos op deze wijze. Wat ze nu doen is water gooien op een kokende plaat.

...

In het begin van je post is het erger dan Chernobyl, op het einde zal het erger worden. Wat is het nu?
En leg eens uit, hoe is dit een Chernobyl in het kwadraat?

On top of that: jij blijft maar doorleuteren over de staven die door de metalen wanden zullen zakken, en wat dan? Wat zal er dan gebeuren? Begrijp je dat eigenlijk wel?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 10:40   #586
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Diegene die de ernst niet inzien van de situatie, zijn een toonbeeld van menselijke domheid en arrogantie.

De gevolgen zullen enorm zijn voor de economie, zowel voor Japan als de wereld. Ze zijn er vet mee met hun kortstondige economische winst uit kernenergie. Hadden ze tijdig geïnvesteerd in groene energie dan hadden ze nu zo'n groot probleem niet.

En eerlijk gezegd, bepaalde opmerkingen hier vind ik gewoon beneden alle niveau. 't toont dat bepaalde mensen duidelijk geen inschatting maken van de situatie die ik al lang voordien heb voorspelt. Nu gaat men nog wat kakken dat het wat effect wat langer duurt. Jongens. Wat een kindjes.

Maar ik ben momenteel eveneens aan het bidden, dus gelieve mij vandaag wat te excuseren in dit betoog. Ik ga nu bidden en afwachten.
de economie zal niet crashen door die kerncentrales hoor, ze zal crashen door de schade van de tsunami. En door de marketing van de groene die van die angstpsychosen maken, omdat er 5 werknemer van die centrale bestraald is geworden.

Laatst gewijzigd door brother paul : 16 maart 2011 om 10:42.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 10:42   #587
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Escuseer? Ik denk dat de meeste van de overlevenden in dat gebied eerder aan't vloeken zijn over het natuurgeweld dat hen tot die situatie heeft gebracht.
Tuurlijk, ze zullen de schuld wel afschuiven op de natuur. Schoudertjes ophalen is zo gemakkelijk. Veel mensen beseffen dat ze ook de dupe zijn van een slechte berichtgeving, en voelen zich bedrogen door het verzwijgen van vitale informatie om zich tijdig in veiligheid te stellen.

Citaat:
En U gaat van de mediaberichten uit om de overheid in japan te verketteren. Maar U hebt waarschijnlijk geen ongelijk om de Tepco top zo te bejechenen. Die top zou nu mee met de "50" moeten werken om de boel verder aan te pakken.
Toch raar dat dit verhaal gelijkloopt met het BP verhaal in de Mexicaanse golf. Daar verzweeg men ook de omvang van de schade. Ze hebben allemaal de ziekte van de dollars in hun ogen.

Citaat:
Tja, wat gaan we daar op kunnen zeggen? Het tegenovergestelde van de platte commerce heeft ook geen net dagboek als het op industrie en energie aankomt. Blijkbaar is het mensdom zelfvernietigend aangelegd. De domheid van de massa misschien die kritisch is geworden?
De mensheid is niet zelfvernietigend ingesteld. Maar de mensheid is door de eeuwen geen steeds zo dom geweest om te luisteren naar mooipraters en om die mensen macht te geven die uiteindelijk alleen maar hun eigen comfort dient in plaats van de mensen vooruit te helpen. Gelukkig wordt het gewone volk slimmer, en beginnen ze meer te roeren. De mensen zullen dit misbruik meer en meer induiken door betogingen, door acties en campagnes. Dus ik heb nog hoop dat de kleine groep, uitbuiters, de duimen legt.

Als je geen macht geeft, dan is er ook geen macht.
Als het volk zegt, en nu is het gedaan, dan is het ook gedaan.
Oud 16 maart 2011, 10:43   #588
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
de economie zal niet crashen door die kerncentrales hoor, ze zal crashen door de schade van de tsunami. En door de marketing van de groene die van die angstpsychosen maken, omdat er 5 werknemer van die centrale bestraald is geworden.
Ga je ook Champagne inzetten ?
De beurzen gaan goed de dieperik ingaan in Japan.

Wacht maar tot ze moeten toegeven dat hun plan om te koelen mislukt.

't is al erg dat ze de monitoring en forecasting afsluiten onder het mom van 'crash'.
http://www3.nhk.or.jp/daily/english/16_16.html

Laatst gewijzigd door JurgenD : 16 maart 2011 om 10:47.
Oud 16 maart 2011, 10:43   #589
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
In het begin van je post is het erger dan Chernobyl, op het einde zal het erger worden. Wat is het nu?
En leg eens uit, hoe is dit een Chernobyl in het kwadraat?

On top of that: jij blijft maar doorleuteren over de staven die door de metalen wanden zullen zakken, en wat dan? Wat zal er dan gebeuren? Begrijp je dat eigenlijk wel?
baja,dat smelt door de beton, en dan door de graniet
bij chernobyl was het gestopt bij de beton. maar ze willen weten of het nu erdoor zal gaan.

Het erge is dat het nog niet door het metaal is gegaan
Oud 16 maart 2011, 10:50   #590
JurgenD
Staatssecretaris

Standaard

Voila het is al zover.

De helicopterkes mogen al 'frutten' (afdruipen)

http://english.kyodonews.jp/news/2011/03/78597.html

De MOX doet goed zijn werk.

Ik ga toch wat weer bidden, saluu.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 16 maart 2011 om 10:51.
Oud 16 maart 2011, 10:55   #591
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het word gevreesd dat de "contaiment" beschadigd is, en de Japanse Defensie haar personeel mogelijk niet wil blootstellen aan straling, dat is wat er in dat artikel staat.

Of het is niet zo erg als U wil doen uitschijnen, want als de Japanners iets wel hebben is de wil om zelfs hun eigen leven op te offeren voor hun land.
Of de Japanse politici hebben een verkeerd beeld van hun kiezers.

Eneuh, weet U wel waarvoor MOX staat? Ik wel, en zonder diep in de materie te duiken. MOX is een effectieve manier om van atoombommen af te geraken.

Laatst gewijzigd door maddox : 16 maart 2011 om 11:06.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 10:56   #592
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila het is al zover.

zeewater droppen op een kerncentrale maakt dat water radioactief. Moesten ze mineraalwater droppen op die kerncentrale zou die stoom NIET radioactief zijn.

bid maar goed, weet je ik ga een smailen naar mijn japannerkes of ik ze kan helpen met iets
Oud 16 maart 2011, 11:04   #593
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ze zijn er vet mee met hun kortstondige economische winst uit kernenergie.
"Ze" hebben 500 000 doden kunnen voorkomen. Als je dat niks vindt...

Citaat:
Hadden ze tijdig geïnvesteerd in groene energie dan hadden ze nu zo'n groot probleem niet.
Haïti had geen kerncentrales. Heeft ze nochthans niet geholpen...

"Groene Energie" die in dezelfde hoeveelheid beschikbaar is als wat uit kerncentrales komt bestaat gewoon nog niet.

Citaat:
Nee dus. En daar durf ik gerust op te wedden.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 11:09   #594
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Voila het is al zover.

Lol, hij heeft eens een term uit de kernindustrie opgevangen zenne... Weet je eigenlijk wat MOX is?
Oud 16 maart 2011, 11:27   #595
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Ga eens eerst een deftige opleiding ir. of ing. doen vooraleer je weer komt praten over technologie. Je hebt er geen kaas van gegeten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 11:30   #596
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ga eens eerst een deftige opleiding ir. of ing. doen vooraleer je weer komt praten over technologie. Je hebt er geen kaas van gegeten.
Wie heeft er kennis nodig, als je ook gewoon aan paniekzaaierij kan doen? Hij heeft nu al een paar keer gezegd dat hij volop aan het bidden is. Wellicht om een grote ramp, zodat hij alsnog zijn champagne kan binnenhalen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 11:34   #597
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Reactor 5 en 6 begint ook al te stampen.
Dat gaat daar volledig tegen de grond dat spel.
6 reactoren is te vergelijken met een atoombom van hoeveel KT of Megaton?
Iemand die dat weet?
Oud 16 maart 2011, 11:42   #598
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zijn hier mensen die dat nog steeds geen ramp vinden trouwens.
Als de wind draait is gans Japan naar de duvel. Nu is gans de pacific voorlopig naar de duvel. Er zullen nogal wat radio actieve visjes gesmuld worden de komende tijd.
Oud 16 maart 2011, 11:45   #599
Rizzz
Parlementslid

Rizzz's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar Rizzz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Iemand die dat weet?
Geen enkele.
Rizzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 11:51   #600
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Iemand die dat weet?
Een atoombom van 0 gram

Die dingen zijn geen atoombommen weet je...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be