![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#621 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van zo `n explosies zijn er massa`s geweest de afgelopen 60 jaar, ... en hey we geven nog geen licht in het donker, en we vallen ook niet en masse dood, ... Kanker kan je er ook niet altijd aan relateren, al heeft het ongetwijfeld wel een invloed gehad. En voor de duidelijkheid, het is niet gezond om naast die reactor te gaan staan. Hopelijk krijgen ze dat ding wel gekoeld natuurlijk als de zaak in de hens vliegt, is er iets meer gevaar, zeker als de wind verkeerd staat, maar dan nog is het niet te vergelijken met een nucleaire explosie he, ... http://www.youtube.com/watch?v=HmnYVcJ-dqM Baker test,... . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens: de klok tikt, nog steeds geen Chernobyl, daar gaat jouw fabuleuze "ik heb altijd gelijk voorspellingskracht" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Gaat ook u nu een domper komen zetten op het geitenwollensokken orgasme van de afgelopen dagen? Wat een spelbrekers hier op het forum zeg...tsssss
![]() |
![]() |
#626 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't is veel erger. Maar jij weet niet waarom. Allee allemaal zoeken op het internet nu waarom dat nu erger zou kunnen zijn.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 16 maart 2011 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#627 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#628 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#629 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ga maar voor.
![]() |
![]() |
#631 |
Banneling
|
![]() Water dat naar de buren stroomt, of in het beste geval naar de zee. Handig voor je smeerlapperij in te kappen. Merci la France. Thank You. Danku. Vielen dank.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#632 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#633 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#634 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je bent niet de enige hier die dat niet weet. Jullie beweren dat in geval van een meltdown het veel minder erg is dan in het geval van een atoom explosie. Nu als we de paddestoelwolk, de luchtverplaatsing, de hitte bij de explosie allemaal eens achterwege laten.....wat blijft er dan over dat een meltdown erger is?
![]() |
![]() |
#636 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Wat valt er te " relativeren " aan kernrampen, slimmekke ? Ga dat aan de Japanezen vertellen dat ze moeten relativeren ! Of aan de familie van de doden en gehandicapten in Tsjernobyl... Alle 10 ,15 jaar hebben we prijs ergens in de wereld : eerst in de USA, dan in Oekraïne, en nu in Japan. Maar nee, ONS kan niks gebeuren... ![]() De dag dat Doel ontploft kan men heel Belgiê en een stuk van Nederland ontruimen, onverantwoordelijke dromer ! Laatst gewijzigd door den dinges : 16 maart 2011 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#637 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
1) Wikipedia omschrijft een ramp als volgt: "gebeurtenis waarbij een ernstige verstoring van de openbare veiligheid is ontstaan, waarbij het leven en de gezondheid van vele personen, het milieu of grote materiële belangen in ernstige mate worden bedreigd of zijn geschaad, en waarbij een gecoördineerde inzet van diensten en organisaties van verschillende disciplines is vereist om de dreiging weg te nemen of de schadelijke gevolgen te beperken." Het mag duidelijk zijn dat de toestand in de kerncentrale van Fukushima aan alle voorwaarden voldoet. En aangezien de dreiging uitgaat van de kerncentrale, mag je het ook als nucleaire ramp omschrijven. Alleen al het feit dat zoveel mensen geëvacueerd zijn moeten worden en dat er zoveel tijd en middelen moet gestoken worden in het proberen de dreiging weg te werken en de gevolgen te beperken, zijn voldoende om het als een ramp te zien. Vooral ook omdat die tijd en middelen dan ook nog eens niet gestoken kunnen worden in de hulp die de slachtoffers van de aardbeving en tsunami dringend nodig hebben. 2) Na de aardbeving waren er eerst problemen aan 1 reactor en ondertussen is dat bij alle 6 het geval. Ook de problemen en schade in de reactoren blijven toenemen. Hoe je dat niet kan omschrijven als een escalatie, is me echt een raadsel. Dat is ook de reden waarom ze ondertussen hulp van buitenaf hebben gevraagd, terwijl ze het initieel snel onder controle dachten te hebben. Ik weet overigens dat de reactoren zijn stilgelegd en dat er dus geen vergelijkbaar scenario als in Tsjernobyl mogelijk is, maar dat betekent op geen enkel moment dat er geen escalatie van de ramp kan gebeuren natuurlijk. Alles staat en valt met het koelen en laat nu juist dat voorlopig niet voldoende lukken. Nu ja, er zijn zelfs mensen die Tsjernobyl nauwelijks een ramp zouden noemen. Laatst gewijzigd door Edina : 16 maart 2011 om 18:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En ik ga mij herhalen : ik heb liever dat jullie binnen een paar dagen met mij ( en enkele anderen ) zulen kunnen schaterlachen omdat de job geklaard is in Japan, en alles terug veilig is, dan dat ik gelijk ga krijgen en het over een waarachtige ramp gaat, mogelijk nog erger dan in Tsjernobyl het geval was. Ondertussen is de heliicopter, die zogezegd wat water ging droppen om de hel af te koelen onverrichterzake afgedropen: te veel radioactiviteit ! Teneinde raad zijn ze nu hulp gaan vragen aan het Amerikaans leger, stel je voor hoe wanhopig de Japanezen daarvoor moeten zijn ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#640 |
Banneling
|
![]() Walgelijke opmerking Steve_ M. Je stelt me teleur. ZO cynisch had ik je mij niet voorgesteld...
|
![]() |
![]() |