![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#701 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Daar draait het om Mambo. Dat de Japanse keizer uit zijn kot komt bewijst dat de toestand ernstig is. En toch als je de toestand nuchter bekijkt: zonder die tsumani was er waarschijnlijk niets gebeurd. Wat weinig mensen wisten is dat Tepco meer dan 200 incidenten heeft verzwegen. Het is zelfs zo erg geweest dat de regering daar in meeging... Mensen die informatie wordt onthouden raken nog meer in paniek. Dus dit in tegendeel van wat anderen beweren. De feiten en de beelden zijn er en zonder goede informatie raken die mensen nog meer in paniek en gefrustreerd. |
|
|
|
|
|
|
#702 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
In Duitsland gaan ze heftig tekeer. ================================================= Hoor net bij Pauw & Witteman een reporter die net terug is. Zijn lichaam is licht besmet. Hij was op reportage op 150 km van de ramp-site. Laatst gewijzigd door Tejokus : 17 maart 2011 om 00:35. |
|
|
|
|
|
|
#703 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar zoals ik tegen mijn zoon dikwijls zeg die graag wat te rap rijd, een ongeval komt altijd door iets dat je niet op voorhand wist want anders is het expres. Tot op vandaag is hij daar ook nog niet aan uit.
|
|
|
|
#704 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
van de garage. Nauwelijks 10km per uur en ik kreeg een "patat". (zonder gordels nog in die tijd) Toen zijn mijn oogjes open gegaan Jong mensen moeten alles zelf ondervinden en dan snappen ze het wel. Ze zouden wel een keer moeten snappen dat onze ervaring hun veel tijd en leed kan sparen...als ze willen luisteren Laatst gewijzigd door Tejokus : 17 maart 2011 om 00:43. |
|
|
|
|
|
|
#705 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zal wel bij iedereen zo zijn vermoed ik. Voor jezelf kan het nooit geen kwaad maar voor je nabestaanden kan alles kwaad.
|
|
|
|
#706 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het probleempje in Japan is dat er veel tegen de vlakte ligt. Gewoon keukenzout vangt die straling op en houdt ze vast... Daar analyse & metingen enz. kan je perfect te weten komen hoe sterk die straling was. Laatst gewijzigd door Tejokus : 17 maart 2011 om 00:52. |
|
|
|
|
|
|
#707 |
|
Minister-President
|
Ja ok. Beland maar in een rolstoel he als kind, puber enz. .... half lam.
|
|
|
|
|
|
#708 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#709 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu dat zijn 2 verschillende zaken. Maar de intensiteit van de grote van het gebied neemt toe naarmate de intensiteit van de opwekking van de straling. Een bestraalde speldenknop zal veel minder actieradius hebben dan een besmet voetbalveld bv. Voorlopig houden ze het op 20 �* 30 km in straal/dia is dus 40 �* 60 km maar als de intensiteit groot is kan dat oplopen tot misschien honderden km in straal/dia.
|
|
|
|
#710 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#711 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Niet rond de pot draaien he! |
|
|
|
|
|
|
#712 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De geruchten verspreiden zich dat Japan momenteel weer een nieuwe zone evacueert.
|
|
|
|
|
#713 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
't begint trouwens een beetje een farce te worden.
Kernprobleem ok, maar ondertussen zitten er honderdduizenden zonder onderdak, met tekort aan water en eten, en 't is er koud (sneeuw en van die dingen). Seffes krijgen hun reactoren in orde maar is er geen kat meer die er ziek van had kùnnen worden. Enig voordeel van die sneeuw is dat rottende lijken minder snel infecties gaan geven, joehoe :/
|
|
|
#714 | |
|
|
Citaat:
Of dat volstaat en of iedereen die er nood aan heeft ze intussen heeft... Toch ben ik bang dat we binnenkort berichten krijgen als "mensen dood aangetroffen in kamp" (vrieskou).
|
|
|
|
|
#715 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik denk niet dat we beschuldigend naar Japan moeten kijken dat ze niks doen -dit is gewoon té moeilijk, voor ieder land. Waar ik me persoonlijk zot op zit te kijken is dat ze er toch al in geslaagd zijn om wegen vrij te krijgen. Leg hier de E17 vol met bouwafval en we doen er een week over om dat weer proper te krijgen.
|
|
|
|
#716 | |
|
|
Citaat:
Als collega politicie "iets" doen, maak dan duidelijk dat je zelf van mening bent dat dat "iets" zeker niet genoeg is...
|
|
|
|
#717 |
|
Partijlid
|
Wat voorspelbaar was is weeral geschied. Het gebruiken van deze onbeheersbare techniek is katastrofaal voor elk leven op deze planeet.
Onbeheersbaar:missen is menselijk. Hier is een misrekening onomkeerbaar fataal. Het is alleen door kapitalistisch gewin dat deze centrales bestaan en leven zullen vernietigen. Geen mens met gezond verstand zal aan zulke bouwsels beginnen. Alleen een doorgedreven en versnelde politiek van niet vervuilende energiewinning is noodzakelijk om uit het kernmoeras te ontsnappen. Energie voor de mensen en niet voor geldspelers. |
|
|
|
|
|
#718 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alfastraling zijn eigenlijk versnelde heliumkernen. Door hun "omvang" gemakkelijk tegen te houden, een blad papier stopt dat al. Het nadeel, doordat ze zo groot zijn kunnen ze veel schade aanrichten aan levend weefsel, ergo, brandwonden. Beta zijn snel weggeketste electronen, redelijk gemakkelijk tegen te houden met aluminiumfolie. Maar zowat de gevaarlijksten voor de "burger", want doordat ze toch doordringen in't lichaam Gamma's zijn ambetanterikken. Dat is "straling pur sang", Röntgenstraling met een trap onder de reet. Maar het dringt diep in't lichaam door. Hier heb je al gauw centimeters dik lood nodig om deze te stoppen. Neutronen, da's de klootzakkerij. Je krijgt die alleen bij kernsplijting, en als die ingevangen worden door andere materie, krijg je isotopen, die radioactief kunnen zijn. En om deze te stoppen, tja, dat vergt afstand en dik , zwaar materiaal. Ook is neutronenstraling moeilijk te meten. Langs de andere kant, 't is ook zeer zeldzaam in de natuur, tenzij vanuit zonnen, sterren en andere enorme dingen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 17 maart 2011 om 08:08. |
|
|
|
|
|
|
#719 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|