Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2011, 13:46   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Er zal natuurlijk wel een rechtse partij blijven bestaan.

Maar het verschil met het VB nu zal zijn dat de gemiddelde bevolking (die niet uitgesproken links of rechts is) niet op zulke marginale partijen zal stemmen. Ik verwacht dat het VB niet meer stemmen dan Groen! zal halen op lange termijn.
Nja "ze" zeggen al 30 jaar dat VB dood is. In het politiek klimaat in Vlaanderen is alles mogelijk.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 14:23   #22
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar het verschil met het VB nu zal zijn dat de gemiddelde bevolking (die niet uitgesproken links of rechts is) niet op zulke marginale partijen zal stemmen. Ik verwacht dat het VB niet meer stemmen dan Groen! zal halen op lange termijn.
Dat dacht men in Frankrijk, Oostenrijk en Italië ook. Het draaide enigszins anders uit.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 15:06   #23
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
'Als' het VB verdwijnt dan zullen de problemen die door haar terecht worden/werden aangekaart inderdaad niet verdwijnen en zal er waarschijnlijk wel een andere partij opstaan die dezelfde problemen zal aankaarten. Hopelijk gebeurt dat dan wel op een meer beschaafde en menselijke manier.
De stijl van De Winter heeft Vlaanderen - volgens mij - ongelooflijk beschadigd en de oplossing geen millimeter opgelost... Integendeel...

En waarom men van de N-VA geen aankaarting/oplossingen zou mogen verwachten is mij een raadsel... Waarom niet?
Filip De Winter heeft met zijn radikale aanpak (dewelke door andere partijen én de zichtbare realiteit dagdagelijks als de enige juiste wordt bewezen) twintig jaar aan één stuk het democratische gehalte, of beter: het gebrek eraan, van de linkiewinkies en hun opportunistische nalopers blootgelegd.

- Filip De Winter heeft twintig jaar geleden opgeroepen tot een radikale immigratiestop tot de geïmigreerde generatie zou zijn geassimileerd
- Filip de Winter heeft al twinitig jaar gewaarschuwd voor het onmenselijke van de neo-nazististische islamideologie.
- Filip De Winter heeft twintig jaar opgeroepen tot een breed maatschappelijk debat over de gevaren van islam

Wat stelde de zichzelf democratisch noemende partijen daar tegenover?
- Veroordeling van de VZW's
- praktisch verbieden van de grootste oppositiepartij
- cordon sanitair
- cordon mediatique

En waar zitten we nu ondertussen?

Welnu: linkiewinkieland legt het nu zo uit: "Tja mijnheer De Winter, ons kulturele erfgoed annex maatschappelijk weefsel is nu, dank zij onze "democratische ingrepen", toch naar de kloten. U zal zich daar moeten bij neerleggen.
Doet u dit niet dan blijven wij u via onze miljardenslurpende mediamonopolie een racist, nazi, enz enz noemen".

(...en anders ook natuurlijk...)

Laatst gewijzigd door Fieseler : 17 maart 2011 om 15:09.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 15:08   #24
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Hij heeft in Goedele gezegd dat ze besloten hadden nooit meer op een politieke lijst te staan.
Hij heeft toen ook over het VB gezegd "mijn partij", toen Goedele vroeg of het nog steeds "zijn partij" was is het antwoord uitgebleven en zijn ze gewoon verder gegaan met het gesprek.
Als je een verhaal vertelt, Pik of Pun, dan moet je het correct vertellen, en niet enkel hetgeen in je kraam past.
Herbekijk het programma met je digicorder en je zal mij gelijk moeten geven.
Ik begrijp dat het niet plezierig meer is voor de Vlaams Belangers, maar er is een tijd van komen en gaan
De tijd van gaan is bij hun nu gekomen
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 15:34   #25
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Zegt wie? De Morgen? Het AFF? Leg me dat eens uit?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De stijl van De Winter heeft Vlaanderen - volgens mij - ongelooflijk beschadigd en de oplossing geen millimeter opgelost... Integendeel...
Gewoon lezen wat er staat kan heel verhelderend zijn.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 15:36   #26
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Herbekijk het programma met je digicorder en je zal mij gelijk moeten geven.
Ik begrijp dat het niet plezierig meer is voor de Vlaams Belangers, maar er is een tijd van komen en gaan
De tijd van gaan is bij hun nu gekomen
En welke partij of ideologie vertegenwoordig jij in feite? Want draait politiek niet om het verdedigen en verkondigen van bepaalde ideologische standpunten? Of gaat het om het afbreken van elkanders programma en voor de rest het volk in de steek laten?
Oud 17 maart 2011, 15:37   #27
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Antwoord dan op de laatste vraag: leg me dat eens uit?
Oud 17 maart 2011, 15:37   #28
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja "ze" zeggen al 30 jaar dat VB dood is. In het politiek klimaat in Vlaanderen is alles mogelijk.
Oei... Zie je weer zwarte laarzen en bruine hemden marcheren? Leuk ook dat je het beperkt houdt tot Vlaanderen. 't Is niet bepaald dat Rex nooit heeft bestaan, he?

En als Dillen, Ceder en Van Hecke daadwerkelijk uit de partij stappen, dan staat Filip Dewinter er inderdaad alleen voor. Ik zie zelfs Annemans dan nog een jobke zoeken buiten de partij.

FDW nam het initiatief om de partij "proper" te maken, o.a. door het binnenhalen van vernieuwers als Marie-Rose Morel en Jurgen Verstrepen en heeft daarmee niet gemist. Het VB werd de grootste partij van Vlaanderen. Maar nu heeft hij een bocht genomen en is hij terug in zijn "sleep me maar mee in uwe combi"-tijd en stomme carnavalsliedjes. Hij heeft afgedaan.

Enkel Annemans zie ik nog in staat om het VB terug wat op te krikken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 17 maart 2011 om 15:39.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 15:41   #29
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
droso... je hebt nog altijd niet geantwoord op mijn vraag. Ben je bij die antifa's die overal "tegen nazi's" zelfklevers plakken?

Zo ja, dan heb ik een factuur voor je.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 15:42   #30
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
In het politiek klimaat in Vlaanderen is alles mogelijk.
In 2014 een LSP-premier?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 15:50   #31
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
droso... je hebt nog altijd niet geantwoord op mijn vraag. Ben je bij die antifa's die overal "tegen nazi's" zelfklevers plakken?

hehe
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 15:58   #32
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oei... Zie je weer zwarte laarzen en bruine hemden marcheren? Leuk ook dat je het beperkt houdt tot Vlaanderen. 't Is niet bepaald dat Rex nooit heeft bestaan, he?

En als Dillen, Ceder en Van Hecke daadwerkelijk uit de partij stappen, dan staat Filip Dewinter er inderdaad alleen voor. Ik zie zelfs Annemans dan nog een jobke zoeken buiten de partij.

FDW nam het initiatief om de partij "proper" te maken, o.a. door het binnenhalen van vernieuwers als Marie-Rose Morel en Jurgen Verstrepen en heeft daarmee niet gemist. Het VB werd de grootste partij van Vlaanderen. Maar nu heeft hij een bocht genomen en is hij terug in zijn "sleep me maar mee in uwe combi"-tijd en stomme carnavalsliedjes. Hij heeft afgedaan.
Door het recent overlijden van MRM ga ik mij hier dienaangaande van commentaar onthouden.

Evenwel:
Vergeet vooral niet dat een partij enkel kan overleven onder een cordon via een algehele kadaverdisciplinie. Deze geslotenheid en discipline heeft haar effect niet gemist in de tijd van het triumviraat GA, FDW en FVH.
Sluiten van de rangen tot in het absurde.
Ik weet niet of u ervaring heeft met een meute persmuskieten, bloedhonden en "onderzoeksjournalisten" die het tot in het meest onmenselijke op u, uw familie, uw job en vooral uw partij hebben gemunt.

FDW heeft alles uit de kast gehaald om de partij te verbreden en zo het CS te doorbreken en anderzijds zijn principes, die samenvallen met het programma van zijn partij te bewaren.

Deze strijd was zo hemeltergend ongelijk dat zelfs een ongelooflijke verkiezingsoverwinning zoals in 2003 niet kon helpen.

Herinner u de bijna pathetische oproep tot samenwerken van FDW op de verkiezingshow.

U zou bijgevolg besluiten dat het er heel slecht uitziet voor het VB?
Ikzelf vind van niet.
Zolang het VB bestaat heb ik een partij waar ik, hun al te verstarde ethische standpunten niet inbegrepen, met volle gerustheid kan op stemmen met in mijn achterhoofd de gelukzalige gedachte dat ik toch tenminste op electoraal vlak voor mijn kinderen en kleinkinderen ben opgekomen.
Oud 17 maart 2011, 16:32   #33
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
Toch wél, zelfs hun zeer goede vrienden:

http://www.google.com/images?hl=en&s...lle&tbs=isch:1
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 16:33   #34
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Gisteren, bij Goedele werd Van Hecke door Goedele geintervieuwd over 1 maand na de dood van Morel.

Frank heeft hier een héél belangrijke uitspraak gedaan.
Ik citeer
Marie-Rose en ik hadden besloten om NOOIT nog op een lijst van het VB te komen staan"

Tevens heeft hij Dewever bedankt als vriend en politicus.

Dus één van mijn topics, waarin ik schreef dat hij waarschijnlijk naar NVA overstapt - en reeds bij de gemeenteraadsverkiezingen - lijkt dus volledig te kloppen.
Nota : Ik weet nog meer
Koen Dillen zou mede de stap zetten en eveneens Jurgen Ceder

Dag Dewinter

Goedele op VTM ....

OMG
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 18:31   #35
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. Een 'matiging' van het VB-discours zou politiek-strategisch bijzonder dom zijn. Het VB zou een N-VA-bis worden, maar nooit dezelfde kans op regeringsdeelname hebben als de N-VA zelf, omwille van de voorgeschiedenis en het cordon sanitaire. Door haar rol als radicale zweeppartij op te geven, zou de partij met andere woorden haar bestaansrecht opheffen. Kijk bijvoorbeeld naar de interventie van Dewinter in het Vlaams Parlement van gisteren (Villa Politica). Enkel hij slaagde er door zijn confronterende, provocerende stijl in om het debat op gang te brengen en de kernthema's van het VB in de aandacht te brengen. Zet op diezelfde plaats een pragmatische, genuanceerde technicus en de andere partijen zullen de boodschap van het VB gewoon negeren. Wanneer het VB terug zal groeien (iets waar ik persoonlijk niet aan twijfel) zal het enkel zijn omdat men de radicale stijl heeft behouden en zich zo kan onderscheiden van de andere partijen.

2. Dat Filip Dewinter heeft 'afgedaan', is bijzonder betwijfelbaar. Zijn persoonlijke scores bij de verkiezingen zijn, ondanks de terugval van het VB, steeds fenomenaal in vergelijking met de rest van de partij. Hoe u het ook draait of keert, de overgrote meerderheid van de VB-kiezers ziet Dewinter als het boegbeeld van de partij. Een sterk voorbeeld zijn de uitslagen van de Europese parlementsverkiezingen in 2009. Ondanks het feit dat Morel een psychologisch gezien betere plaats had (lijstduwer) wist Dewinter met zijn monsterscore te verhinderen dat zij in het Europees parlement terechtkwam. http://verkiezingen2009.belgium.be/n...12025_920.html
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 18:37   #36
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
1. Een 'matiging' van het VB-discours zou politiek-strategisch bijzonder dom zijn. Het VB zou een N-VA-bis worden, maar nooit dezelfde kans op regeringsdeelname hebben als de N-VA zelf, omwille van de voorgeschiedenis en het cordon sanitaire. Door haar rol als radicale zweeppartij op te geven, zou de partij met andere woorden haar bestaansrecht opheffen. Kijk bijvoorbeeld naar de interventie van Dewinter in het Vlaams Parlement van gisteren (Villa Politica). Enkel hij slaagde er door zijn confronterende, provocerende stijl in om het debat op gang te brengen en de kernthema's van het VB in de aandacht te brengen. Zet op diezelfde plaats een pragmatische, genuanceerde technicus en de andere partijen zullen de boodschap van het VB gewoon negeren. Wanneer het VB terug zal groeien (iets waar ik persoonlijk niet aan twijfel) zal het enkel zijn omdat men de radicale stijl heeft behouden en zich zo kan onderscheiden van de andere partijen.

2. Dat Filip Dewinter heeft 'afgedaan', is bijzonder betwijfelbaar. Zijn persoonlijke scores bij de verkiezingen zijn, ondanks de terugval van het VB, steeds fenomenaal in vergelijking met de rest van de partij. Hoe u het ook draait of keert, de overgrote meerderheid van de VB-kiezers ziet Dewinter als het boegbeeld van de partij. Een sterk voorbeeld zijn de uitslagen van de Europese parlementsverkiezingen in 2009. Ondanks het feit dat Morel een psychologisch gezien betere plaats had (lijstduwer) wist Dewinter met zijn monsterscore te verhinderen dat zij in het Europees parlement terechtkwam. http://verkiezingen2009.belgium.be/n...12025_920.html
Laat mij het daar nu een keer voor de volle 100% mee eens zijn...
Oud 17 maart 2011, 19:32   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Op heel lange termijn dan toch, want ook al zou Franck het VB verlaten, ik geloof dat er wel wat meer moet gebeuren om het VB van de politieke kaart te vegen. In tegendeel zelfs, gezien de nieuwe toestand van de tsunami vreemdelingen instroom, zal er eerder veel werk aan de winkel zijn bij het VB.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 19:54   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
En welke partij of ideologie vertegenwoordig jij in feite? Want draait politiek niet om het verdedigen en verkondigen van bepaalde ideologische standpunten? Of gaat het om het afbreken van elkanders programma en voor de rest het volk in de steek laten?
Neen natuurlijk niet.
Het gaat over de Nazi groet brengen, Blood & Honour bijéénkomsten bezoeken, het Sint Maartensfonds, opzetten tot haat tegen andere bevolkingsgroepen en vreemdelingen, zich een superieur ras voelen, enz...

Wat zijn wij toch dom......
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 21:05   #39
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Neen natuurlijk niet.
Het gaat over de Nazi groet brengen, Blood & Honour bijéénkomsten bezoeken, het Sint Maartensfonds, opzetten tot haat tegen andere bevolkingsgroepen en vreemdelingen, zich een superieur ras voelen, enz...

Wat zijn wij toch dom......
Wat heeft het St-Maartensfonds met het VB te maken?
1) Het St-Maartensfonds bestaat al niet meer
2) Een van de bekendste leden van het fonds was Oswald Van Ooteghem. Een trouwe VU'er (die niet afgesplitst is nr het VB).
3) De enige politicus die ooit in opspraak is gekomen door connecties met het SMF is Johan Sauwens ... een tsjeef!

St-Maartensfonds was een a-politieke groepering oud-strijders waar mensen uit alle politieke strekkingen bij betrokken waren.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2011, 22:36   #40
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Op de pilaar van de E17 in Gentbrugge staat er Antifatima. Is dat ook van hen?

Laatst gewijzigd door Mr. Orange : 17 maart 2011 om 22:36.
Mr. Orange is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be