![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#302 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Inderdaad, typische commentaar van diegene die er buiten staan. In mijn ogen is peer-review toch wel de meest geschikt manier om zo objectief mogelijk materiaal naar buiten te krijgen...
|
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Dat is natuurlijk persoonlijk maar ik ben zeker niet alleen. Ik vind het anderzijds wel spijtig dat men zo wantrouwend moet zijn. Het enige dat ik daaruit kan besluiten is dat vrijheid van mening(uiting) en vrijheid van vereniging uitzonderlijk belangrijk zijn wil men toch een beetje degelijke voorlichting krijgen. En alle beperkingen op dat vlak zullen we, als gewone burgers, zwaar bekopen. Paul
|
|
|
|
#304 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
In de economie hebben we daar recent een prachtig voorbeeld van. Die sector staat bol van de peer reviewd publicaties maar de moneatire meltdown (om in de draad te blijven) hebben ze niet voorzien. Enkel zij die buiten de peer reviewed kring publiceerden hebben dat wél (zoals Steve Keen) Paul
|
|
|
|
#305 | |
|
|
Citaat:
Van mij mag iedereen de grootste onzin verkondingen, onder de paraplu van de vrije meningsuiting, maar sta me dan wel toe om daar heel hard mee te lachen, en er tegenin te gaan als die onzin wetenschappelijke claims inhouden die niet gestaafd worden door wetenschappelijke bronnen.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
|
#306 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar dan zijn er nogal veel dingen waar he. Wat jij doet is het propagatie mechanisme van een conspiratie theorie beschrijven. Het is een beetje eigenaardig dat je "dingen waargenomen hebt" van een systeem (peer-review) waar je geen deel aan genomen hebt aan de twee kanten. Ik denk dat je onder "wat ik waarneem" eigenlijk verstaat "wat ik geloof en altijd al geloofd heb". Citaat:
Citaat:
- ik geloof iets, namelijk A. - Zij die voor A argumenteren, daarvan vind ik dat het een geloofwaardig argument is - trouwens, hoewel ik nooit eraan heb deelgenomen, neem ik wel A waar (denk ik dat A waar is). - er zijn nog anderen die A verdedigen - 't is spijtig dat we wantrouwend moeten zijn tegenover zij die het tegengestelde van A beweren (officiele instanties, internationale organisaties allerhande) - gelukkig maar dat er zijn die A beweren als men wil weten wat er aan de hand is.
|
|
|
|
#307 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
paul nollen
het is toch wel gemakkelijker dat je uw angsten niet voor waarheid aanneemt, dat je kritisch bent en vragen stelt is goed, maar probeer ook altijd goeie teksten te zoeken voor uw mening te onderbouwen. ik vind bvb van kerncentrales dat we slimmer worden, langer leven, minder reuma hebben, betere maatschappelijker model, hogere graad vang ezondheidszorg. EN ik relateer dat allemaal aanhet feit dat die dingen continu en goedkoopenergie leveren. kan ik dat onderbouwen ? in feite niet.. en zo zie je als twee mensen zonder onderbouwde mening discuteren,sta je in feite alletwee op zwak ijs
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 18 maart 2011 om 13:46. |
|
|
|
|
|
#308 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Dat er dan wél gepubliceerd werd over de nakende instorting met een degelijke wetenschappelijke onderbouwing, maar buiten de "peer review" , heeft niet mogen baten. Zo zien we in een andere tak van de wetenschap hoe de systemen werken. Peer review is een systeem dat enkel onder gelijkgestemden kan werken. Een afwijkende stelling, hoe goed onderbouwd ook, maakt geen kans. Paul
|
|
|
|
#309 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#310 |
|
|
natuurlijk, en zo hoort het ook. Mensen die meelopen en gewoon bevestigen wat er al geweten is, worden er onvermijdelijk uitgebonjourd. Die verdienen het niet om in tijdschriften met een behoorlijke impactfactor te staan. Ik ben zeer kritisch tov de artikels die ik review, en ik verwacht van mijn referees net dezelfde attitude.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
|
|
|
|
#311 | |
|
|
Citaat:
en uw laatste zin is gewoon bullshit, en wordt typisch gedebiteerd door de pseudowetenschappelijke conspiracy-nutcases.
|
|
|
|
|
|
#312 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Paul
Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 18 maart 2011 om 14:59. |
|
|
|
|
|
|
#313 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat je dus vaststelt dat sommige economie publicaties ideologisch gekleurd zijn (of tijdschriften ideologisch gekleurd zijn), of dat sommige maatschappelijke fenomenen niet lopen zoals je zou denken dat ze moeten zoals de economische wetenschap "zou willen" (kan een wetenschap iets "willen" ?), is dus niet uitgesloten. Dat zoiets je laat besluiten dat hardere (ttz, meer op de feiten gerichte) wetenschappen een slecht en gebiased peer review systeem hebben, is een ongehoorde veralgemening. Maar trouwens je opmerking over het financiele systeem is eigenlijk equivalent aan stellen dat het peer review systeem in de geneeskundige wetenschappen niet werkt, want dat mensen nog altijd sigaretten roken, he.
|
|
|
|
#314 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Alhoewel niet gepubliceerd heb ik ook jaren (8) moeten werken aan de aanvaarding van mijn "limiet van maximum vermogenoverdracht" over hoogspanningslijnen op 50hz. Het kon gewoon niet dat een electricien met een A3 diploma een limiet ontdekte die nog niet beschreven was, dat werd gewoon genegeerd. Toch is de limiet later erkend door Cigre http://www.cigre-uk.org/ (Cigre WG 38.02 Task Force N° 11 - june 1994) . Maar dan wel nadat een sterkstroom professor de conclusie van mijn werk bevestigde (na 4 jaar) en een burgerlijk ingenieur eerst de wiskundige uitwerking had gemaakt van mijn grafisch werk (Smith diagram met het door prof. Walter Weeks ontworpen inbrengen van Actief en Reactief vermogen in het smith diagram). Dus enig idee heb ik wel. Harde feiten Paul
Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 18 maart 2011 om 15:10. |
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zeg, en ik heb ook al een ganse hoop artikelen geweigerd gekregen hoor. Soms volstaat het van het te herwerken, soms geraakt het er gewoon niet door en laat ge het op den duur vallen. Dat is soms frustrerend. Vooral als het niet is omdat ge mis zijt, maar omdat men gewoon stelt dat er "te weinig nieuw spul in staat", of "vermoedelijk de lezers van het journaal niet interesseert" of zo. Ja. Maar dat maakt deel uit van het systeem. Als je echt iets belangrijks hebt, en je kan je argument waterdicht opbouwen, en je schrijft het op de juiste manier, dan geraakt het erdoor. Dat kost soms een paar jaar, ja. Waarschijnlijk was dat laatste trouwens je probleem: je had de "taal" niet die de reviewers verwachten, of jouw argumentatiestijl werd niet geapprecieerd (kan ik begrijpen
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 maart 2011 om 15:14. |
|
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Paul
|
|
|
|
#317 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een goeie reviewer legt U meestal uit waarom het niet gaat, maar ik weet uit ervaring dat reviewers die een artikel weigeren meestal niet erg "hoffelijk" zijn. Citaat:
Laat ons zeggen dat als ge wilt afwijken van de "algemene kennis" de bewijslast bij U ligt. Zo werkt wetenschap nu precies. Alvorens een nieuw stukske binnengelaten wordt (of zelfs een ander stukske vervangt) moet het eerst langs alle kanten zichzelf bewijzen. Mensen die hun ideeen die in tegenspraak zijn met het reeds gekende niet stevig genoeg kunnen hard maken, botsen daar natuurlijk mee, en gaan uit van een conspiratie van eigenbelang, terwijl ze gewoon het mechanisme van de wetenschap ontdekken. Wetenschap is in de eerste plaats kritisch zijn. En pas in de tweede plaats kreatief zijn.
|
|
|
|
#318 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Maar als ik dan kijk naar de financiele meltdown en ik zie dat prof Steve Keen (onder andere) op basis van het werk van Hyman Minsky en zijn eigen wiskundig werk de crash vrij goed voorspeld heeft, en dat niemand van de "klassieke " economen zelfs maar de moeite doet om te overwegen dat de stelling van Keen wel eens juist zou zijn, dan vind ik wel dat er wat schort. Peer review of niet. Zelfs nu, na de feiten, zijn ze nog altijd niet geneigd om de stelling van Keen te bekijken. Ze zouden eens moeten toegeven dat ze onkundig waren ... Paul
|
|
|
|
#319 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ze leveren dan misschien wel continu energie maar wat met het afval??? Daar willen we niet van weten dat het ergens kort bij ons huis gestockeerd word!! En van kerncentrales zijn we helemaal niet slimmer geworden, wel van onderwijs langer leven doen we door een grote welvaart maar voor die welvaart is er wel een hoge prijs betaald door anderen! in eerste instantie door de spelers van WO 1 en 2 en waardoor er na deze feiten een grote wederopbouw nodig was en men in een stabiel tijdperk kwam en in 2de instantie doordat er gewoon olievoorraad was voor het westen en vooral alleen voor het westen en ook super goedkope grondstoffen die arme sukkels in afrika, azië en zuid-amerika mochten delven of produceren onze welvaart is betaald op kap van de rest van de wereld en nu er andere grote spelers op de markt komen (india, china,...) zien we onze welvaart natuurlijk in gevaar komen en stijgen de energiekosten en grondstoffen En zolang de mensheid het kapitalisme blijft aanbidden als het enig mogelijk werkend economisch model timmeren we gewoon verder aan onze eigen doodskist en je gaat me niet wijsmaken dat we technologisch oneindig veel kunnen maar niet in staat zijn om een werkend economisch systeem te ontwerpen dat zowel ecologisch als sociaal verantwoord is voor iedereen???????? weet je wat het probleem is en dat is altijd zo geweest RIJKDOM=MACHT en daar we een wezen zijn dat houd van macht veranderd er niks in de wereld |
|
|
|
|
|
|
#320 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En macht, da's het recht van de sterkste. In dit geval, diegenen met geld kunnen zichzelf een sterkere groep bij elkaar huren. Weer een bewijs dat egoïsme "werkt".
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt Laatst gewijzigd door maddox : 18 maart 2011 om 18:24. |
||||||
|
|
|