Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2011, 11:19   #1
den dinges
Banneling

Standaard Zijn pro energie militanten criminelen ?

Is het verspreidden van onjuiste informatie betreffende kernenergie-veiligheid geen misdrijf, een daad die andere mensen in gevaar kan brengen ?
Zonder aan het principe van " vrije meningsuiting " te willen tornen, is dit een vraag die mij kwelt ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2011, 11:21   #2
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Is het verspreidden van onjuiste informatie betreffende kernenergie-veiligheid geen misdrijf, een daad die andere mensen in gevaar kan brengen ?
Zonder aan het principe van " vrije meningsuiting " te willen tornen, is dit een vraag die mij kwelt ?
Waarom zit je dan zo te zeuren, als je toch niet aan het principe van de vrije meningsuiting wil tornen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2011, 11:33   #3
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Waarom zit je dan zo te zeuren, als je toch niet aan het principe van de vrije meningsuiting wil tornen?
Ik zeur niet, ik stel mij vragen, en leg die vragen aan de anderen voor, om te zien wat zij erover denken.
En weet je wat ? Een vraag met een andere vraag beantwoorden, dat is onbeleefd.
Oud 20 maart 2011, 11:40   #4
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik zeur niet, ik stel mij vragen, en leg die vragen aan de anderen voor, om te zien wat zij erover denken.
En weet je wat ? Een vraag met een andere vraag beantwoorden, dat is onbeleefd.
Mensen die mensen met een andere mening (vaak beter onderbouwd dan de eigen mening, maar daar kan je zelf weinig aan doen) willen criminaliseren kunnen maar beter zwijgen over de vrijheid van meningsuiting. Maar we noteren dat je dus tegen de vrije mening bent. Weinig verrassend, maar toch interessant.
Oud 20 maart 2011, 11:43   #5
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over welke onjuist informatie had u het dan?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2011, 11:44   #6
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen die mensen met een andere mening (vaak beter onderbouwd dan de eigen mening, maar daar kan je zelf weinig aan doen) willen criminaliseren kunnen maar beter zwijgen over de vrijheid van meningsuiting. Maar we noteren dat je dus tegen de vrije mening bent. Weinig verrassend, maar toch interessant.
Citaat:
Uwen bril vergeten, Steve ? Of kan je niet lezen ?
Ik wil weten wat andere mensen denken over propagandisten die valse informatie de wereld insturen ? Mensen die levensgevaar minimiseren, en zo anderen in gevaar zouden kunnen brengen...
Oud 20 maart 2011, 11:48   #7
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Over welke onjuist informatie had u het dan?
Beweren dat kernenergie niet gevaarlijk is, en dat alles veilig genoeg is bvb. Men hoort dat dikwijls zeggen, en men leest het evenveel...Dat komt eigenlijk neer op zeggen dat wild met een pistool in de ronde schieten, midden in de stad, niet gevaarlijk is, of dat door het rood licht rijden niet gevaarlijk is, vermits je niet iedere keer dat je dat doet, absoluut een ongeluk moet veroorzaken...Soms loopt het goed af, en raakt niemand gewond...
Oud 20 maart 2011, 11:50   #8
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Beweren dat kernenergie niet gevaarlijk is, en dat alles veilig genoeg is bvb. Men hoort dat dikwijls zeggen, en men leest het evenveel...Dat komt eigenlijk neer op zeggen dat wild met een pistool in de ronde schieten, midden in de stad, niet gevaarlijk is, of dat door het rood licht rijden niet gevaarlijk is, vermits je niet iedere keer dat je dat doet, absoluut een ongeluk moet veroorzaken...Soms loopt het goed af, en raakt niemand gewond...
Ik denk niet dat er ooit beweert is geworden dat kernenergie ongevaarlijk is en men probeert zo veilig mogelijk te werken met de middelen en technologie die men heeft.
Oud 20 maart 2011, 11:51   #9
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil weten wat andere mensen denken over propagandisten die valse informatie de wereld insturen ? Mensen die levensgevaar minimiseren, en zo anderen in gevaar zouden kunnen brengen...
Dit soort propaganda?
Oud 20 maart 2011, 12:05   #10
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
D�*t is nu eens een goed voorbeeld, zie. Zie ook naar de commentaren " ze zou haar interview moeten geven vanuit de kerncentrale in Fukishima ". En kijk naar de " thumbs down ". D�*t is nog hoopgevend.

Laatst gewijzigd door den dinges : 20 maart 2011 om 12:10.
Oud 20 maart 2011, 12:07   #11
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ik denk niet dat er ooit beweert is geworden dat kernenergie ongevaarlijk is en men probeert zo veilig mogelijk te werken met de middelen en technologie die men heeft.
Probleem is dat dat lang niet veilig genoeg is.
Als ik morgen met mijn auto met in slechte staat verkerende remmen over uw verdoemenis rijd, en ik zeg dan dat ik " zo veilig als mogelijk gereden heb, met de middelen tot mijn beschikking " , is het dan goed voor u ?
Oud 20 maart 2011, 12:45   #12
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Probleem is dat dat lang niet veilig genoeg is.
Als ik morgen met mijn auto met in slechte staat verkerende remmen over uw verdoemenis rijd, en ik zeg dan dat ik " zo veilig als mogelijk gereden heb, met de middelen tot mijn beschikking " , is het dan goed voor u ?
Als je bewust mankementen niet laat repareren dan ga je in de fout.

Ik betwijfel dat in kerncentrales die onderworpen zijn aan toezicht van de overheid (FANC) en waar elk klein incident moet gemeld worden en ook wetende dat men steeds met een vergrootglas naar deze centrale kijkt, of men zich daar aan gaat wagen.
Nogmaals, ik betwijfel dat, want hun uitbating (lees winst) hangt er vanaf.

Laatst gewijzigd door alberto : 20 maart 2011 om 12:48.
Oud 20 maart 2011, 15:59   #13
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
En wat is daar nu in feite propaganda aan?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2011, 20:36   #14
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Volgens de draadopener zou het gezeik van onze geitenwollensokken vrienden en de geldwolfsossen dus strafbaar moeten zijn?

Zij zouden dus moeten stoppen met het proberen wijs te maken dat wij zonder kernenergie kunnen, dat er geen wetenschappelijke vooruitgang mogelijk is in de kernenergiesector en dat fossiele brandstof annex CO2 goed is voor het milieu?
Oud 20 maart 2011, 22:16   #15
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja wel al eens over nagedacht wat de gevolgen zijn al we gelijk hebben en we inderdaad niet zonder kernenergie kunnen? Als binnen 30 jaar alles dicht is en men tot de constatatie komt dat ze er met andere middelen niet geraakt zijn en intussen duizenden koolcentrales bijgeplaatst zullen zijn (want dat zit er aan te komen).
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2011, 22:22   #16
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
D�*t is nu eens een goed voorbeeld, zie. Zie ook naar de commentaren " ze zou haar interview moeten geven vanuit de kerncentrale in Fukishima ". En kijk naar de " thumbs down ". D�*t is nog hoopgevend.
Ik zie het probleem niet, wat ze zegt is waar: de journalistiek doet alsof het kleinste beetje straling levensgevaarlijk zijn wat helemaal niet zo is.
Aan de andere kant heeft de journalist wel gelijk als hij zegt dat met een ongeval zoals nu in Fukushima, je moet uitgaan van een worst-case scenario en de mensen daar weg krijgen, gewoon uit voorzorg.

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 20 maart 2011 om 22:24.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2011, 22:59   #17
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet, wat ze zegt is waar: de journalistiek doet alsof het kleinste beetje straling levensgevaarlijk zijn wat helemaal niet zo is.
Aan de andere kant heeft de journalist wel gelijk als hij zegt dat met een ongeval zoals nu in Fukushima, je moet uitgaan van een worst-case scenario en de mensen daar weg krijgen, gewoon uit voorzorg.
Ann Coulter heeft nooit gelijk. Zelfs niet als ze een beetje gelijk heeft.
Oud 20 maart 2011, 23:05   #18
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrije meningsuiting
Het probleem in de sector is juist het verzwijgen van informatie.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2011, 23:34   #19
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ann Coulter heeft nooit gelijk. Zelfs niet als ze een beetje gelijk heeft.
En zelfs niet als ze dingen zegt die door wetenschappers voor waar gehouden worden, ook al druisen ze in tegen de door "het comité" opgelegde consensus?
An Introduction to Radiation Hormesis
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2011, 23:36   #20
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
En zelfs niet als ze dingen zegt die door wetenschappers voor waar gehouden worden, ook al druisen ze in tegen de door "het comité" opgelegde consensus?
An Introduction to Radiation Hormesis
Dan nog niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be