Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2011, 10:32   #1
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard Klantgerichtheid bij Bpost? Nul op tien.

Vrijdag kreeg ik in mijn brievenbus een melding dat er een aangetekende zending werd aangeboden die dag.
Terwijl ik de hele dag thuis was, en dit de tweede keer is dat de postbode het nalaat aan te bellen kwam de stoom al uit mijn oren, want je kan pas de maandag erop om je zending.
Nu goed, ik merkte op dat de aangetekende zending op mijn vrouw haar naam staat, dus neem ik mijn paspoort met werkende chip, samen met de melding van de zending én ons trouwboekje vandaag mee naar het postkantoor.
Kom ik daar aan en krijg ik die zending niet mee
Bediende: "Jij kan niet bewijzen dat dat je vrouw is"
Ik: "toch wel, je kan mijn paspoort in je kaartlezerke steken en hopla."
Bediende; "toch niet"
Ik: "Ok, dan heb ik nog even dit voor u, ons trouwboekje"
Die wou dat dus gewoon nog niet bekijken e

Ik kom dus van een kale reis terug en bel de klantendienst van Bpost...

Ik leg de meneer aan de telefoon het verhaal uit
Hij "begrijpt" mijn frustratie, maar de brief staat op mijn vrouw haar naam, en hij vraagt zich af of ik het normaal zou vinden dat zij mijn post komt ophalen...
Ik: "Jah, nogal logisch dat ik dat normaal zou vinden, daarom zijn we toch getrouwd??"
Hij: "in het vervolg moet je er Meneer en Mevrouw ... opzetten" (Net alsof ik die post naar mezelf verzend )
Ik: "Kijk meneer, ik vind uw antwoord ontoereikend en zou graag hebben dat u een klachtendossier opstelt, want klantgerichtheid bij Bpost is een dikke nul op tien. Daarbovenop is het zo, ALS de postbode dan al eens aanbeld, iedereen die de deur opendoet zou mogen tekenen!"

Ok, dit ging zo nog wat door...
Ik word per brief op de hoogte gesteld van mijn lopende klacht...
Hopelijk komt die dan op mijn naam toe...

Laatst gewijzigd door plakker : 21 maart 2011 om 10:34.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 10:36   #2
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Druppel op een hete plaat.

Ik ben al blij dat mijn post niet verloren gaat of beschadigd wordt.
Oud 21 maart 2011, 10:44   #3
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Vrijdag kreeg ik in mijn brievenbus een melding dat er een aangetekende zending werd aangeboden die dag.
Terwijl ik de hele dag thuis was, en dit de tweede keer is dat de postbode het nalaat aan te bellen kwam de stoom al uit mijn oren, want je kan pas de maandag erop om je zending.
Nu goed, ik merkte op dat de aangetekende zending op mijn vrouw haar naam staat, dus neem ik mijn paspoort met werkende chip, samen met de melding van de zending én ons trouwboekje vandaag mee naar het postkantoor.
Bediende; "toch niet"

Hij "begrijpt" mijn frustratie, maar de brief staat op mijn vrouw haar naam, en hij vraagt zich af of ik het normaal zou vinden dat zij mijn post komt ophalen...
Ik: "Jah, nogal logisch dat ik dat normaal zou vinden, daarom zijn we toch getrouwd??"
Hij: "in het vervolg moet je er Meneer en Mevrouw ... opzetten" (Net alsof ik die post naar mezelf verzend )
Ik: "Kijk meneer, ik vind uw antwoord ontoereikend en zou graag hebben dat u een klachtendossier opstelt, want klantgerichtheid bij Bpost is een dikke nul op tien. Daarbovenop is het zo, ALS de postbode dan al eens aanbeld, iedereen die de deur opendoet zou mogen tekenen!"

Kijk dat is een kadoo van uw vrouw haar minnaar, of die vibrator die ze besteld heeft, ...

Daarom dat de facteur dat niet afgeeft aan u, ...

Maar nee ge hebt gelijk, ik kan die asseholles hun bloed ook drinken, ... als ze niet te laat leveren, of den boel beschadigd is, komt het gewoon nooit toe, ... gepiekt, ... en het is niet 1 keer dat ik dat heb voorgehad, ...

Op den duur probeerde ik altijd te werken met koerier bedrijven, ja dat is duurder, maar dan blijven die vuil dieven er tenminste met hun fikken af.

Van alle zendingen die ik zo uit Holland gehad heb, nooit ook maar 1 probleem mee gehad, en dat was soms apparatuur waar duidelijk een Apple logo op stond, ... Maar als het van bij Belgische bedrijven kwam, ... hadden ze er 2 kansen op 10 met hun poten aan gezeten.

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 21 maart 2011 om 10:47.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 10:47   #4
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Druppel op een hete plaat.

Ik ben al blij dat mijn post niet verloren gaat of beschadigd wordt.
Je hebt gelijk, mijn klacht gaat niets uithalen, maar het gaat mij gewoon om het principe, ik moet dit niet pikken!
Al zal ik toch aan het kortste eind trekken
Oud 21 maart 2011, 10:48   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk, mijn klacht gaat niets uithalen, maar het gaat mij gewoon om het principe, ik moet dit niet pikken!
Al zal ik toch aan het kortste eind trekken
Gewoon Bpost niet meer gebruiken, hoe rapper die kloothommels failliet gaan, hoe beter.
Oud 21 maart 2011, 10:49   #6
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Het briefgeheim is tot nader order nog steeds onschendbaar. Dit betekent dat, in principe althans, aangetekende brieven voor mevrouw enkel en alleen voor mevrouw bestemd zijn.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 11:07   #7
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Het briefgeheim is tot nader order nog steeds onschendbaar. Dit betekent dat, in principe althans, aangetekende brieven voor mevrouw enkel en alleen voor mevrouw bestemd zijn.
Wel, dat trekt op niets, ik ben getrouwd onder het wettelijk stelsel, mijn handtekening moet de hare zijn en die van haar de mijne.
Oud 21 maart 2011, 11:17   #8
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cella Bekijk bericht
man man man
Oud 21 maart 2011, 11:28   #9
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bediende; "toch niet"

Die bediende van De Post heeft zijn werk gedaan zoals het hoort. Het is niet meer dan normaal dat een aangetekende zending op naam van uw vrouw alleen kan aangenomen of afgehaald worden door uw vrouw. Het is niet omdat u getrouwd bent, dat het briefgeheim ophoudt te bestaan. Aan de achterzijde van het meldingskaartje kan uw vrouw u desgewenst een volmacht geven om de aangetekende zending af te halen. Als zij dat niet deed, heeft u geen enkel recht om die zending af te halen, trouwboekje of niet.

http://www.bpost.be/site/nl/resident...egistered.html

Uw "klacht" is onterecht en hoort linea recta naar de prullenmand te worden verwezen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 21 maart 2011 om 11:30.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 11:30   #10
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Die bediende van De Post heeft zijn werk gedaan zoals het hoort. Het is niet meer dan normaal dat een aangetekende zending op naam van uw vrouw alleen kan aangenomen of afgehaald worden door uw vrouw. Het is niet omdat u getrouwd bent, dat het briefgeheim ophoudt te bestaan. Aan de achterzijde van het meldingskaartje kan uw vrouw u desgewenst een volmacht geven om de aangetekende zending af te halen. Als zij dat niet deed, heeft u geen enkel recht om die zending af te halen, trouwboekje of niet.

Uw "klacht" is onterecht en hoort linea recta naar de prullenmand te worden verwezen.
Het gaat niet over briefgeheim, maar over tekenen voor ontvangst
Oud 21 maart 2011, 11:31   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U heeft niet te tekenen voor ontvangst voor aangetekende zendingen die niet aan u gericht zijn.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 21 maart 2011, 11:37   #12
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
U heeft niet te tekenen voor ontvangst voor aangetekende zendingen die niet aan u gericht zijn.
Het gaat over mijn vrouw, die net als ik onder één dak woont, ALS die facteur dan al eens zou aanbellen, zal elke handtekening volstaan.
Die mens van de klantendienst zei me zelf dat een kopie van haar paspoort voldoende is.
Oud 21 maart 2011, 11:41   #13
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat over mijn vrouw, die net als ik onder één dak woont, ALS die facteur dan al eens zou aanbellen, zal elke handtekening volstaan.
Die mens van de klantendienst zei me zelf dat een kopie van haar paspoort voldoende is.
Doet er niet toe. U beschikte niet over de nodige documenten om die zending af te halen. De bediende van De Post heeft gedaan wat hij moest doen en daarmee uit. Bovendien kan die bediende niet weten dat u met uw vrouw onder één dak woont. Voor hetzelfde geld bent u feitelijk van haar gescheiden en bevatte de aangetekende zending gevoelige informatie van haar advocaat. U bent in deze in fout en u alleen.

Citaat:
Oud 21 maart 2011, 11:41   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als gij nu een speeltje besteld om samen met uw getrouwde minnares te gebruiken, dan wilt ge toch ook niet dat hare man dat voor haar gaat halen bij de post, ...
Oud 21 maart 2011, 11:43   #15
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:

http://www.bpost.be/site/nl/resident...egistered.html

Volgens mij hebt U gelijk... en kan men alleszins de bediende niets verwijten.
Maar de service van BPost is alleszins een lachertje...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 11:45   #16
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Klantgerichtheid bij Bpost? Nul op tien.
Op zaterdag is er maar een bediende en dan willen ze haast niks doen, zeker geen internationale zendingen.

Om hetzelfde pakje van twintig kilo op te sturen naar het buitenland betaalde ik (in de week) in DE Haan 90€ en in Assebroek 60€
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 11:49   #17
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als gij nu een speeltje besteld om samen met uw getrouwde minnares te gebruiken, dan wilt ge toch ook niet dat hare man dat voor haar gaat halen bij de post, ...
Ik neem het huwelijk ernstig, heb bijgevolg geen minnares, noch zou ik de minnaar zijn van een getrouwde vrouw.
Maar ik begrijp wat u wil zeggen

Laatst gewijzigd door plakker : 21 maart 2011 om 11:53.
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2011, 11:49   #18
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Op zaterdag is er maar een bediende en dan willen ze haast niks doen, zeker geen internationale zendingen.

Om hetzelfde pakje van twintig kilo op te sturen naar het buitenland betaalde ik (in de week) in DE Haan 90€ en in Assebroek 60€

Dat kan toch niet?
Oud 21 maart 2011, 11:52   #19
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Doet er niet toe. U beschikte niet over de nodige documenten om die zending af te halen. De bediende van De Post heeft gedaan wat hij moest doen en daarmee uit. Bovendien kan die bediende niet weten dat u met uw vrouw onder één dak woont. Voor hetzelfde geld bent u feitelijk van haar gescheiden en bevatte de aangetekende zending gevoelige informatie van haar advocaat. U bent in deze in fout en u alleen.
Maar man toch, het gaat helemaal niet over wie in de fout is, als een kopie van het paspoort volstaat, moet de combinatie mijn paspoort, trouwboekje toch ook volstaan.
Daarbij, ik stel hier niet de vraag of ik fout ben of niet, want wettelijk gezien zal dat wel allemaal juist zijn.
Het gaat om het principe, en een beetje klantgerichtheid.
Het gaat verdomme maar over een brief van DKV, 't staat er dan nog in grote letters op.
Terwijl dat nu eigenlijk helemaal niets ter zake doet.
Oud 21 maart 2011, 11:57   #20
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar man toch, het gaat helemaal niet over wie in de fout is
Ja, daar gaat het wel om. U brengt die bediende van De Post mogelijk in de problemen door uw idiote klacht, terwijl die mens alleen zijn werk deed zoals het hoort. Als u even had nagedacht en behoorlijk geïnformeerd had naar de geplogenheden omtrent aangetekende zendingen, had u dat misschien zelf ook wel ingezien, voor u als een kip zonder kop de mensen begint te beschuldigen van een gebrek aan klantgerichtheid.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be