![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hewel die aanvragen en dat geprocedeer.
Daar wordt toch ook alles aanvaard zonder meer.
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk niet. Het gaat hier gewoon duidelijk om een geval van pure bureaucratische regelneverij door een postbeambte die gefrustreerd is omdat hij dagelijks zo een afstompend jobke moet uitvoeren. Regelneverij waar jij blijkbaar enorme fan van bent als ik uw reacties hier zo bekijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
briefgeheim is regelneverij? Die fanatieke conservatieven en hun controledrang toch é ![]()
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
heb dan eens in de bank voor gehad, ... ik ben er zeker van dat als ik dat kantoor binnenstap , dat er meteen een paar pauze hebben of in meeting zijn... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als de postbode bij iemand thuis aanbelt en iemand anders tekent voor ontvangst dan is het plots geen "briefgeheim" meer.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij gebruiken die ook nooit ofte nimmer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat weet ik, die van de gefrustreerde regelneven bijvoorbeeld
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is ook mooi dat u het instituut bpost zo hartstochtelijk, ja zelfs furieus verdedigt. En het moet gezegd: soms, heel soms, kom ik via de klantendienst wel iemand tegen die moeite doet. Echt moeite, weet je. Het soort moeite dat je eigenlijk gewoon kan vertalen als 'klant-vrien-de-lijk-heid'. Die, als je bestelling voor de zoveelste keer is foutgelopen, de situatie toch probeert recht te zetten of te redden wat er te redden valt. Hoera hoera voor deze eenzaten. Dat de rest van dat vermolmd ambtenarenras zich verbergt achter 'de regels, mijnheer, de regels', zou je nog kunnen goedpraten mocht het inderdaad gaan over bepaalde regels die ik al klant niet in acht had genomen. Maar neen, het gaat dan over de regels die in elke postbaronnie dat zich een postkantoor noemt, worden gehanteerd, los van de nationale richtlijnen die met mijn bedrijf zijn afgesproken (en waar we veel centjes voor betalen). 'Daar weet ik niets van, meneer' 'Zo zijn de richtlijnen niet, meneer'. 'Richtlijnen van Brussel? Weet ik niets van, meneer'. Mijn petje gaat wél af voor de facturatiediensten van bpost. Snel en accuraat. Het geld is van onze rekening nog voor een bestelling in de bus valt. Weliswaar in de bussen van de verkeerde provincie, maar 'dat zetten we nog recht, meneer'. Hoe zo dan? Alle folders terug uit de bus gaan halen? 'Neen, u levert ons gewoon nieuwe folders en die bussen we dan in de juiste provincie. Kostenloos, meneer'. En wie betaalt dan die herduk?!!! 'Dat weet ik niet, meneer, daar zijn geen richtlijnen voor'. Ik kan zo nog uren doorgaan.
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegenwoordig kan je uw aangetekend pakje via het internet traceren. Met de nadruk op aangetekend, en het werkt uitstekend.
Met een briefje of pakje droppen in de postbus zijn er geen zekerheden meer. Een verpakte email levert meer resultaten op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat zo? Ik geloof daar niet veel van...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoever sommigen al niet bereid zijn te gaan in hun afkeer voor bepaalde medeforummers...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan heb jij je schuldig gemaakt aan schriftvervalsing. Als ik die postbediende was geweest, had dat vast en zeker een flink staartje gekregen. De zending had je sowieso niet meegekregen.
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat mag in principe ook niet. Wees blij dat de postbodes daar meestal niet moeilijk over doen.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er van overtuigd dat die bediende dat ook gedaan heeft.
![]() |
![]() |