Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2011, 14:13   #41
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat geeft ze nog altijd niet het recht mijn pakjes te doen verdwijnen, ...

Verdachte pakjes verdwijnen wel eens.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 14:14   #42
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Asielverhaal?
Hewel die aanvragen en dat geprocedeer.

Daar wordt toch ook alles aanvaard zonder meer.
Oud 22 maart 2011, 14:15   #43
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ware toedracht van uw topic is dat u onterecht een klacht heeft ingediend tegen een bediende van de post, die haar werk deed zoals het hoort. Zelfs uw schampere persoonlijke aanvalletjes kunnen die eenvoudige vaststelling niet verdoezelen.
Natuurlijk niet. Het gaat hier gewoon duidelijk om een geval van pure bureaucratische regelneverij door een postbeambte die gefrustreerd is omdat hij dagelijks zo een afstompend jobke moet uitvoeren. Regelneverij waar jij blijkbaar enorme fan van bent als ik uw reacties hier zo bekijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 14:23   #44
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Het gaat hier gewoon duidelijk om een geval van pure bureaucratische regelneverij door een postbeambte die gefrustreerd is omdat hij dagelijks zo een afstompend jobke moet uitvoeren. Regelneverij waar jij blijkbaar enorme fan van bent als ik uw reacties hier zo bekijk.

briefgeheim is regelneverij?
Die fanatieke conservatieven en hun controledrang toch é
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 14:33   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Er zat echt niks verdachts in ,... gewoon wat DVD`s, ...

niet eens populaire dingen ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 15:20   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Die bediende van De Post heeft zijn werk gedaan zoals het hoort. Het is niet meer dan normaal dat een aangetekende zending op naam van uw vrouw alleen kan aangenomen of afgehaald worden door uw vrouw. Het is niet omdat u getrouwd bent, dat het briefgeheim ophoudt te bestaan. Aan de achterzijde van het meldingskaartje kan uw vrouw u desgewenst een volmacht geven om de aangetekende zending af te halen. Als zij dat niet deed, heeft u geen enkel recht om die zending af te halen, trouwboekje of niet.

http://www.bpost.be/site/nl/resident...egistered.html

Uw "klacht" is onterecht en hoort linea recta naar de prullenmand te worden verwezen.
ik heb dat uit puur frustratie en colère al eens aan het loket ingevuld en ondertekend met de handtekening van mijn vrouw ... dat mocht wel ... maar mss had de man in kwestie ook al wel in t snuitje dat ik m anders door dat schuifke had getrokken
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 15:37   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb dat uit puur frustratie en colère al eens aan het loket ingevuld en ondertekend met de handtekening van mijn vrouw ... dat mocht wel ... maar mss had de man in kwestie ook al wel in t snuitje dat ik m anders door dat schuifke had getrokken
Ja soms werkt dat op een bijzonder efficiënte manier , ... ik vraag mij dan altijd af, ik vroeg het u eerst toch vriendelijk, ... en pas als de stoom uit mijn oren komt en er bliksems uit mijn ogen schieten wil je mij helpen,...

heb dan eens in de bank voor gehad, ... ik ben er zeker van dat als ik dat kantoor binnenstap , dat er meteen een paar pauze hebben of in meeting zijn...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 15:54   #48
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Oh man, dat heeft hier helemaal niets van doen met briefgeheim maar met ne vent die een pakje gaat afhalen voor zijn vrouw. Ja, pure regelneverij waar jij blijkbaar ook maar al te graag aan meedoet onder het motto "briefgeheim".

Maar als de postbode bij iemand thuis aanbelt en iemand anders tekent voor ontvangst dan is het plots geen "briefgeheim" meer.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 22 maart 2011, 16:01   #49
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Gewoon Bpost niet meer gebruiken, hoe rapper die kloothommels failliet gaan, hoe beter.
Voila, easy as that. Er is geen nood aan een verouderde instelling met middeleeuwse service als de post. Kost alleen bakken vol geld, en biedt absoluut geen degelijke service.
Wij gebruiken die ook nooit ofte nimmer.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 16:07   #50
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, daar gaat het wel om. U brengt die bediende van De Post mogelijk in de problemen door uw idiote klacht, terwijl die mens alleen zijn werk deed zoals het hoort. Als u even had nagedacht en behoorlijk geïnformeerd had naar de geplogenheden omtrent aangetekende zendingen, had u dat misschien zelf ook wel ingezien, voor u als een kip zonder kop de mensen begint te beschuldigen van een gebrek aan klantgerichtheid.
Dat had die bediende van de post hem ook kunnen uitleggen... Gebrek aan klantgerichtheid is er dus absoluut.
Oud 22 maart 2011, 16:11   #51
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh man, dat heeft hier helemaal niets van doen met briefgeheim maar met ne vent die een pakje gaat afhalen voor zijn vrouw. Ja, pure regelneverij waar jij blijkbaar ook maar al te graag aan meedoet onder het motto "briefgeheim".

Maar als de postbode bij iemand thuis aanbelt en iemand anders tekent voor ontvangst dan is het plots geen "briefgeheim" meer.
wat bij de 1 een pakje is, is bij de ander een reden tot ontvoogding...er zijn echt wel meer werelden mogelijk dan enkel en alleen de uwe hoor.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 16:24   #52
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat bij de 1 een pakje is, is bij de ander een reden tot ontvoogding...er zijn echt wel meer werelden mogelijk dan enkel en alleen de uwe hoor.
Dat weet ik, die van de gefrustreerde regelneven bijvoorbeeld
Oud 22 maart 2011, 16:57   #53
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, daar gaat het wel om. U brengt die bediende van De Post mogelijk in de problemen door uw idiote klacht, terwijl die mens alleen zijn werk deed zoals het hoort. Als u even had nagedacht en behoorlijk geïnformeerd had naar de geplogenheden omtrent aangetekende zendingen, had u dat misschien zelf ook wel ingezien, voor u als een kip zonder kop de mensen begint te beschuldigen van een gebrek aan klantgerichtheid.
U hebt niet meer dan gelijk wat betreft het aftekenen van dat pakje. Het is nogal wiedes dat enkel de persoon aan wie een pakje is geadresseerd, dit pakje kan aftekenen/afhalen (rechtstreeks of middels een volmacht).

Het is ook mooi dat u het instituut bpost zo hartstochtelijk, ja zelfs furieus verdedigt. En het moet gezegd: soms, heel soms, kom ik via de klantendienst wel iemand tegen die moeite doet. Echt moeite, weet je. Het soort moeite dat je eigenlijk gewoon kan vertalen als 'klant-vrien-de-lijk-heid'. Die, als je bestelling voor de zoveelste keer is foutgelopen, de situatie toch probeert recht te zetten of te redden wat er te redden valt. Hoera hoera voor deze eenzaten.

Dat de rest van dat vermolmd ambtenarenras zich verbergt achter 'de regels, mijnheer, de regels', zou je nog kunnen goedpraten mocht het inderdaad gaan over bepaalde regels die ik al klant niet in acht had genomen. Maar neen, het gaat dan over de regels die in elke postbaronnie dat zich een postkantoor noemt, worden gehanteerd, los van de nationale richtlijnen die met mijn bedrijf zijn afgesproken (en waar we veel centjes voor betalen). 'Daar weet ik niets van, meneer' 'Zo zijn de richtlijnen niet, meneer'. 'Richtlijnen van Brussel? Weet ik niets van, meneer'.

Mijn petje gaat wél af voor de facturatiediensten van bpost. Snel en accuraat. Het geld is van onze rekening nog voor een bestelling in de bus valt. Weliswaar in de bussen van de verkeerde provincie, maar 'dat zetten we nog recht, meneer'. Hoe zo dan? Alle folders terug uit de bus gaan halen? 'Neen, u levert ons gewoon nieuwe folders en die bussen we dan in de juiste provincie. Kostenloos, meneer'. En wie betaalt dan die herduk?!!! 'Dat weet ik niet, meneer, daar zijn geen richtlijnen voor'.

Ik kan zo nog uren doorgaan.
Oud 22 maart 2011, 17:40   #54
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Tegenwoordig kan je uw aangetekend pakje via het internet traceren. Met de nadruk op aangetekend, en het werkt uitstekend.
Met een briefje of pakje droppen in de postbus zijn er geen zekerheden meer. Een verpakte email levert meer resultaten op.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 17:47   #55
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Hewel die aanvragen en dat geprocedeer.

Daar wordt toch ook alles aanvaard zonder meer.
Is dat zo? Ik geloof daar niet veel van...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2011, 17:49   #56
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoever sommigen al niet bereid zijn te gaan in hun afkeer voor bepaalde medeforummers...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 22 maart 2011, 17:51   #57
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Dan heb jij je schuldig gemaakt aan schriftvervalsing. Als ik die postbediende was geweest, had dat vast en zeker een flink staartje gekregen. De zending had je sowieso niet meegekregen.

Citaat:
Oud 22 maart 2011, 17:59   #58
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
U hebt niet meer dan gelijk wat betreft het aftekenen van dat pakje. Het is nogal wiedes dat enkel de persoon aan wie een pakje is geadresseerd, dit pakje kan aftekenen/afhalen (rechtstreeks of middels een volmacht).

Het is ook mooi dat u het instituut bpost zo hartstochtelijk, ja zelfs furieus verdedigt. En het moet gezegd: soms, heel soms, kom ik via de klantendienst wel iemand tegen die moeite doet. Echt moeite, weet je. Het soort moeite dat je eigenlijk gewoon kan vertalen als 'klant-vrien-de-lijk-heid'. Die, als je bestelling voor de zoveelste keer is foutgelopen, de situatie toch probeert recht te zetten of te redden wat er te redden valt. Hoera hoera voor deze eenzaten.

Dat de rest van dat vermolmd ambtenarenras zich verbergt achter 'de regels, mijnheer, de regels', zou je nog kunnen goedpraten mocht het inderdaad gaan over bepaalde regels die ik al klant niet in acht had genomen. Maar neen, het gaat dan over de regels die in elke postbaronnie dat zich een postkantoor noemt, worden gehanteerd, los van de nationale richtlijnen die met mijn bedrijf zijn afgesproken (en waar we veel centjes voor betalen). 'Daar weet ik niets van, meneer' 'Zo zijn de richtlijnen niet, meneer'. 'Richtlijnen van Brussel? Weet ik niets van, meneer'.

Mijn petje gaat wél af voor de facturatiediensten van bpost. Snel en accuraat. Het geld is van onze rekening nog voor een bestelling in de bus valt. Weliswaar in de bussen van de verkeerde provincie, maar 'dat zetten we nog recht, meneer'. Hoe zo dan? Alle folders terug uit de bus gaan halen? 'Neen, u levert ons gewoon nieuwe folders en die bussen we dan in de juiste provincie. Kostenloos, meneer'. En wie betaalt dan die herduk?!!! 'Dat weet ik niet, meneer, daar zijn geen richtlijnen voor'.

Ik kan zo nog uren doorgaan.
Ach, voor een import uit Australië niet alleen de BTW heffen, maar ook forfaitaire "dossierkosten" die hoger liggen dan de waarde van de goederen die je besteld hebt, dat is hen ook niet vreemd. En dan verbaasd zijn dat ik de bestelling weiger, en dat ze op eigen kosten het goedje mochten terugsturen, terwijl ik de bestelling gewoon opnieuw heb gedaan, maar dan met belevering door een koerier die tenminste geen gezeik verkoopt met douane-afhandeling... Dat mens aan de balie keek zuur
Oud 22 maart 2011, 18:02   #59
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh man, dat heeft hier helemaal niets van doen met briefgeheim maar met ne vent die een pakje gaat afhalen voor zijn vrouw.
Zonder volmacht van zijn vrouw omdat pakje af te halen.

Citaat:
Ja, pure regelneverij waar jij blijkbaar ook maar al te graag aan meedoet onder het motto "briefgeheim".
Niet meer dan de correcte gang van zaken.

Citaat:
Dat mag in principe ook niet. Wees blij dat de postbodes daar meestal niet moeilijk over doen.

Citaat:
Oud 22 maart 2011, 18:04   #60
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Dat had die bediende van de post hem ook kunnen uitleggen... Gebrek aan klantgerichtheid is er dus absoluut.
Ik ben er van overtuigd dat die bediende dat ook gedaan heeft.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be