Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2011, 13:22   #101
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Het is ondertussen wel gebleken dat er meerdere mensen zijn die wel verstonden waarover dit topic ging, in tegenstelling tot u.
Maar ik zei het reeds, ik ben niet van plan nog met u te discussiëren.
Dit heeft echter niets te maken met gelijk, ongelijk, schaamte of wat dan ook, enkel en alleen maar omdat u een persoon bent die volgens mij alleen maar uit is om het bloed vanonder mensen hun nagels te halen.
U doet dit volgens mij niet enkel en alleen voor uw entertainment, maar ook omdat u het nodig vind anderen onderuit te halen om zo uw zelfbeeld op te krikken.
Discussiëren "tot een frank effen" is toch niet "het bloed vanonder mensen hun nagels te halen".
Als je niet graag discussieert of er niet tegen kan dat een ander betere argumenten heeft of niet kan verdragen dat een ander gelijk heeft; wat doe je dan op een discussieforum?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 13:38   #102
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Discussiëren "tot een frank effen" is toch niet "het bloed vanonder mensen hun nagels te halen".
Als je niet graag discussieert of er niet tegen kan dat een ander betere argumenten heeft of niet kan verdragen dat een ander gelijk heeft; wat doe je dan op een discussieforum?
Je hebt discussieren en "discussieren". Wanneer je enkel en alleen in discussie gaat om persoonlijke reacties te ontlokken dan heet dan niet discussieren, dat is provoceren. De lijn is soms flinterdun en sommigen weten die lijn perfect te bewandelen. Je kan het een kwaliteit noemen, ik noem het vooral zielig.

Hoewel ik het bijvoorbeeld met u niet vaak eens ben, respecteer ik wel wat je zegt omdat je tracht argumenteren en je echt bezig houdt met de discussie en niet met spelletjes, bij sommigen is dat helaas anders en precies het enige waarmee ze hier hun pap mee kunnen koelen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 13:49   #103
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je hebt discussieren en "discussieren". Wanneer je enkel en alleen in discussie gaat om persoonlijke reacties te ontlokken dan heet dan niet discussieren, dat is provoceren. De lijn is soms flinterdun en sommigen weten die lijn perfect te bewandelen. Je kan het een kwaliteit noemen, ik noem het vooral zielig.

Hoewel ik het bijvoorbeeld met u niet vaak eens ben, respecteer ik wel wat je zegt omdat je tracht argumenteren en je echt bezig houdt met de discussie en niet met spelletjes, bij sommigen is dat helaas anders en precies het enige waarmee ze hier hun pap mee kunnen koelen.
Dit vind ik nu toch al te gemakkelijk.
Er is niemand die verplicht is om zich een persoonlijke reactie te laten ontlokken.

Sommigen gaan al te rap over tot persoonlijke reacties. Dat heet toch ook niet discussiëren.
Oud 23 maart 2011, 13:54   #104
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is niemand die verplicht is om zich een persoonlijke reactie te laten ontlokken.

Sommigen gaan al te rap over tot persoonlijke reacties. Dat heet toch ook niet discussiëren.

Natuurlijk heet dat niet discussieren. Maar dat is nu net het punt. Sommigen zijn hier helemaal niet uit op discussie maar enkel op het uitlokken van persoonlijke reacties. Natuurlijk is het best om dergelijk trolgedrag te negeren, iets wat ik ook meestal doe, maar zo nu en dan doe ik eventjes mee.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 23 maart 2011, 14:01   #105
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is ondertussen wel gebleken dat er meerdere mensen zijn die wel verstonden waarover dit topic ging, in tegenstelling tot u.
Maar ik zei het reeds, ik ben niet van plan nog met u te discussiëren.
Dit heeft echter niets te maken met gelijk, ongelijk, schaamte of wat dan ook, enkel en alleen maar omdat u een persoon bent die volgens mij alleen maar uit is om het bloed vanonder mensen hun nagels te halen.
U doet dit volgens mij niet enkel en alleen voor uw entertainment, maar ook omdat u het nodig vind anderen onderuit te halen om zo uw zelfbeeld op te krikken.
Nee, als je eerlijk bent heeft Raf gelijk. Er zijn regels ivm aangetekende zendingen en die heeft de postbediende gerespecteerd. Punt. Je kan over die regels gaan klagen, maar niet over het feit dat een postbediende zich aan die regels wenst te houden.

Daar stopt dan ook de uitleg. Ik heb hierboven al mijn beklag gedaan over de klantvriendelijkheid van Bpost en het lijkt me logisch dat daar geen 'de regels zijn de regels'-antwoord op komt.

Ik vind onze posterijen vrij goed werken. Dat er af en toe eens een brief niet aankomt, dat kan maar het is zeldzaam. Dat er vaak postbodes niet aanbellen met aangetekende zendingen of pakjes, dat maak ik genoeg mee. Frustrerend maar, zoals ik al zei, wellicht te begrijpen wegens tijdsdruk. Waar ik NIET mee kan leven is de gelatenheid van hun 'klantendienst' wanneer ze een zoveelste fuckup doen van een bedeling.

En het is net die service waar de concurrentie op de loer ligt. Ik weet nog zo niet of die hun prijzen niet gaan kunnen matchen met die van Bpost ...
Oud 23 maart 2011, 14:30   #106
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik weet nog zo niet of die hun prijzen niet gaan kunnen matchen met die van Bpost ...
Er zijn er 2 in Belgie die het kunnen, maar helaas heb ik gehoord dat TNT net die tak van zijn activiteiten in Belgie gaat afbouwen. Dan blijft nog Deutsche Post over dat met DHL nu al over een groot netwerk beschikt in Belgie. Dus het is een kwestie van tijd.
Oud 23 maart 2011, 14:31   #107
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Op welke manier verschilt dat van wat Artisjok zei?
Waarom stel jij de vraag, en niet Artisjok ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 14:49   #108
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

is zoals die mensen die steeds 'beledigd' worden en daarover dan klagen. Het loutere feit dat zij zelf beslissen hoe zij zaken interpreteren en het aldus hun verantwoordelijkheid is wanneer en waarover zij zich beledigd voelen.
Neen, het eigen gedrag bekijken is veel te lastig, makkelijker is het te wijzen met het vingertje en de schuldige is altijd de ander...
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 15:15   #109
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, als je eerlijk bent heeft Raf gelijk. Er zijn regels ivm aangetekende zendingen en die heeft de postbediende gerespecteerd. Punt. Je kan over die regels gaan klagen, maar niet over het feit dat een postbediende zich aan die regels wenst te houden.

Daar stopt dan ook de uitleg. Ik heb hierboven al mijn beklag gedaan over de klantvriendelijkheid van Bpost en het lijkt me logisch dat daar geen 'de regels zijn de regels'-antwoord op komt.

Ik vind onze posterijen vrij goed werken. Dat er af en toe eens een brief niet aankomt, dat kan maar het is zeldzaam. Dat er vaak postbodes niet aanbellen met aangetekende zendingen of pakjes, dat maak ik genoeg mee. Frustrerend maar, zoals ik al zei, wellicht te begrijpen wegens tijdsdruk. Waar ik NIET mee kan leven is de gelatenheid van hun 'klantendienst' wanneer ze een zoveelste fuckup doen van een bedeling.

En het is net die service waar de concurrentie op de loer ligt. Ik weet nog zo niet of die hun prijzen niet gaan kunnen matchen met die van Bpost ...
Maar ik heb ook al iedere keer gezegd dat ie gelijk heeft, maar daar gaat het ganse verhaal niet om.
Het gaat over de zin en/of onzin van dit soort regeltjes, het soort mensen als mijn postbode en de loketbediende, over het overdreven reglementeren en daardoor het normaal gedrag onder mensen niet meer kan bestaan.
Het gaat natuurlijk nóg ruimer dan dat, daarvoor zijn er veel mensen op het forum, en die mogen allemaal een mening hebben, maar het (ik zou niet weten wat het nederlands woord hiervoor is) titsen en volgens mij wel een vorm van uitlokking (al is dat ook niet het goede woord hiervoor).
Een discussie over het nut van een bepaalde militaire interventie kunnen we dan bijvoorbeeld ook steeds herleiden tot "bommen ploffen, bommen vermoorden mensen, oorlog slecht, discussie gesloten"
Jah, hallo, niemand zou in dit voorbeeld "voor" een oorlog zijn, maar daarmee kan er niet van meningen gewisseld worden toch?

Jammer dat de helft van dit topic terug verzeikt (neen, niet verziekt) is.
Oud 23 maart 2011, 15:22   #110
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Omdat ik geïnteresseerd ben in het antwoord. Een antwoord dat je blijkbaar schuldig moet blijven...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 15:24   #111
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Wel, ik vind de service van de post bedroevend laag, dus die concurrentie heeft mijn volle steun. We hebben geen nood aan zo'n geldverslindend overheidsvehikel.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2011, 15:37   #112
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je zei eerder in dit topic dat ik De Post hartstochtelijk, ja zelfs furieus verdedigde. Dat is natuurlijk niet zo. Ik weet ook wel dat het bij De Post regelmatig misloopt. Ik ben echter niet geneigd om dat aan een "gebrek aan klantvriendelijkheid" te wijten, maar eerder aan een "fundamenteel gebrek aan behoorlijk management", dat naar mijn bescheiden mening voortvloeit uit de ijver om van De Post een "winstgevend bedrijf" te maken. Een neefje van mijn wederhelft is postbode en die voert iedere dag een race tegen de klok. De ronde die voor hem uitgestippeld wordt, is sowieso nauwelijks haalbaar onder the best of circumstances, laat staan dat er ruimte blijft voor onvoorziene omstandigheden. En het is nu niet dat hij daar zo'n astronomisch loon aan overhoudt... Ik weet wel dat werkdruk geen reden is om niet klantvriendelijk te zijn, maar ik kan er tenminste wel begrip voor opbrengen. Ik zou alvast niet in die mensen hun schoenen willen staan. Ze krijgen langs alle kanten shit over zich heen, zèlfs wanneer ze - zoals hier - hun werk doen zoals het hoort. Er zijn altijd wel mensen die denken dat de regels voor hen niet gelden. Gelukkig hebben ze niet allemaal de arrogantie en de pretentie om daar volstrekt onterechte "klachten" voor in te dienen.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 23 maart 2011, 15:57   #113
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ik heb ook al iedere keer gezegd dat ie gelijk heeft, maar daar gaat het ganse verhaal niet om.
Het gaat over de zin en/of onzin van dit soort regeltjes
Het is duidelijk dat u de zin van dit soort regeltjes niet begrijpt. Ik heb u tot drie maal toe aan de hand van een voorbeeld trachten uit te leggen waarom zulke regels wel degelijk zin hebben (1, 2 en 3). Niet één keer heeft u daar op gereageerd, maar het feit dat u kort daarna op de man begon te spelen ("Och, met wie zit ik ook te discussiëren"; "ik vind u irritant en hatelijk"; "[er op] uit [is] om het bloed vanonder mensen hun nagels te halen") zijn naar mijn bescheiden mening duidelijke aanwijzingen dat u uw fout heeft ingezien en daar geweldig mee verveeld zit.

Nogmaals: "dit soort regeltjes" heeft wel degelijk zin, ook al begrijpt u de zin ervan niet. En dat is niet de schuld van de postbode, niet die van de loktetbediende, en al helemaal niet die van de man die zo onfortuinlijk was uw telefoonoproep te beantwoorden; maar de uwe.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 23 maart 2011 om 15:58.
Oud 23 maart 2011, 15:59   #114
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Wel, ik vind de service van de post bedroevend laag, dus die concurrentie heeft mijn volle steun. We hebben geen nood aan zo'n geldverslindend overheidsvehikel.
En je bent ongetwijfeld ook bereid om een veelvoud van de huidige tarieven te betalen?

Citaat:
Oud 23 maart 2011, 16:00   #115
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik was niet zo rap, maar ik wil de vraag ook nog wel stellen.

Citaat:
Aangetekende zendingen zijn op naam. Als de aangetekende zending aan je partner werd verstuurd krijg jij de zending niet in handen, tenminste als de postbode z'n werk doet zoals het hoort.
Hoogstens kan je partner je een volmacht leveren om 's anderendaags de zending af te halen op het postpunt.
In wat verschilt dit van wat ik schreef?
Oud 23 maart 2011, 16:03   #116
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
De service die achteruitgaat : de postbode die geen tijd heeft om te wachten tot je de deur opent; minder postkantoren,... is nu net het gevolg van de besparingen als voorbereiding van die concurrentie.

Ik heb geen nood aan concurrentie want daardoor vermindert de service en stijgen de tarieven.
Oud 23 maart 2011, 16:16   #117
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En je bent ongetwijfeld ook bereid om een veelvoud van de huidige tarieven te betalen?
Voor de weinige keren dat ik nog nood heb aan het versturen van brieven of pakketten? Jazeker, alleen al omwille van de service.
Maar dat veelvoud van tarieven is ook met een ferme korrel zout te nemen. Ik gaf reeds het voorbeeld waar hun douane-afhandeling me voor de import van iets uit Australië dossierkosten wou aanrekenen, die hoger lagen dan de kost van het artikel zelf. Na weigering van de zending, terugsturen op hun kosten en herbestellen van het artikel via een dedicated pakjesdienst, kreeg ik het goedje aan mijn deur geleverd op een moment dat mij uitkwam, zonder nood om eigenhandig naar god weet welk kantoor te gaan, zonder extra dossierkosten, met enkel de btw als extra kost voor import. Waarom zou ik de post nog nodig hebben?
Oud 23 maart 2011, 16:16   #118
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De service die achteruitgaat : de postbode die geen tijd heeft om te wachten tot je de deur opent; minder postkantoren,... is nu net het gevolg van de besparingen als voorbereiding van die concurrentie.

Ik heb geen nood aan concurrentie want daardoor vermindert de service en stijgen de tarieven.
Is dat de algemeen geldende definitie van het begrip "concurrentie?"
Oud 23 maart 2011, 16:21   #119
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is dat de algemeen geldende definitie van het begrip "concurrentie?"
Dat is geen definitie; dat zijn de gevolgen.
Oud 23 maart 2011, 16:22   #120
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de concurrentie dat kan zonder aan service in te boeten, dan moet de post dat ook maar kunnen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be