![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1361 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat de kerk zich in elk geval aan de wet moet houden; en niet mag discrimineren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk die gasten vinden van zichzelf dat ze een legitieme reden hebben om het huwelijk tussen 2 personen van hetzelfde geslacht te weigeren. Ze vinden die redenen in de bijbel. Ik vind de Bijbel echter een hoop gezwans en zie dus voor mezelf geen legitieme reden om zo een huwelijk te weigeren en voor mij kan dat dus uiteraard. MAAR, aangezien ik de Bijbel een hoop gezwans vind ben ik ook geen lid van de Kerk (alé ja, officieel gezien wel maar je snapt wel wat ik bedoel). Kunnen wij dan zomaar beslissen dat er sprake is van discriminatie omdat wij niet de Bijbel niet klakkeloos overnemen of anders interpreteren?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 23 maart 2011 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het onderscheid dat er is, wordt niet door mij gemaakt. Ik stel enkel vast dat koppels die voor elkaar kiezen en zorgen voor de procreatie van de gemeenschap, een zekere bescherming genieten van die gemeenschap. Dat heet bij ons inderdaad het huweljk, bij andere volken zal dat misschien 'over de bezem springen' heten, maar feit is dat het al van oudsher eigen is aan menselijke samenlevingen. Dat kun je mij onmogelijk verwijten noch mij verantwoordelijk stellen daarvoor. Dat heeft ook niks met discrimineren te maken , maar eerder met een voorkeur geven aan. Het is dan ook een blijde gebeurtenis met een zeker toekomstperspectief die door alle culturen en godsdiensten, gevierd wordt. Dat antropologisch gegeven kan niet zo maar genegeerd worden in het debat en afgewimpeld als zijnde 'geen grondige reden'. Het huwelijk heeft nooit de bedoeling gehad om anderen te discrimineren. De bestaansreden van het huwelijk heeft niks met discriminatie te maken. Dat is wat anderen er van maken om van een discriminatie te kunnen spreken en dat is intellectueel oneerlijk. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1364 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien de wetgever vindt dat bepaalde wetten mogen overtreden worden omwille van religieuze redenen, moet ze dit in die wetten voorzien. Binnen de kerk zijn er ook gelovigen, die de Bijbel geen gezwans vinden, maar die de interpretatie "holebi's zijn zondaars, die mogen niet huwen voor de kerk" wel gezwans vinden. We hadden het hier over het burgerlijk huwelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1365 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat jij geen gegronde reden hebt om voor het huwelijk dit onderscheid te maken is het discriminatie. Laatst gewijzigd door artisjok : 23 maart 2011 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat betreft het kerkelijk huwelijk ligt het bij mij anders. Langs de ene kant vind ik dat de Kerk de eigen regels moet kunnen bepalen, langs de andere kant mogen die uiteraard niet discriminerend werken. Stel nu dat volgens de kerk er binnen een huwelijk kinderen moeten zijn die ontsproten zijn aan de vrucht van man en vrouw (blablablablabla). Is het dan discriminerend om het homohuwelijk omwille van die reden niet toe te laten? Ik ben geneigd om nee te antwoorden. Overigens heb je natuurlijk ook gelijk dat er gelovigen genoeg zijn die homoseksualiteit niet als afwijkend en zondig beschouwen. Maar ik heb het hier meer over de Kerk als instituut niet de gelovigen zelf.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 23 maart 2011 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...ze komen al van oudsher voor bij alle volken en door alle tijden heen omwille van de kinderen. Het is een antropologisch gegeven. Iets dat bij mensen voorkomt en nergens anders. Net zoals het typisch menselijk is dat mensen ook hun doden begraven, dansen, creatief zijn enz... huwen ze ook. En het is nooit of te nooit de bedoeling geweest om mensen die liever met iemand van hetzelfde geslacht zou willen samenleven, uit te sluiten of zo... Dat is wat jij daarvan maakt om te kunnen spreken van discriminatie. Daarom vraag je en blijf je vragen naar het doel van dat zogenaamde uitsluiten waar in sé geen sprake van is. En daarom kan k ook geen antwoord geven op je vragen omdat het nooit de bedoeling is geweest om mensen uit te sluiten. Het was eerder de bedoeling om relaties die het voortbestaan van de gemeenschap konden helpen door procreatie te vieren, te bevestigen en te bestendigen. Gezien het die bedoeling niet had, heeft het geen zin om naar dat doel te vragen. Dat is een oneerlijke vraag. Het is de huidige maatschappij en laat ons eerlijk zijn, vooral de holebilobby, die dit prachtig gebeuren van het huwelijk aangrijpt om mensen te beladen met een onnodig en onterecht schuldgevoel als was het huwelijk een instrument van de homofobe maatschappij om hen te kunnen discrimineren. En dat is niet alleen intellectueel oneerlijk, het is zelfs niet juist. Het huwelijk is helemaal niet het resultaat van een homofoob denken. Evenmin zijn de mensen die dat inzien per definitie homfoob. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 23 maart 2011 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1368 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1369 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1370 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien willen ze zo een plaats in de hel reserveren voor henzelf.
![]() |
![]() |
![]() |
#1372 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit Wikipedia: Homofobie (van de afkorting homo voor "homoseksueel" en fobie, "vrees, angst") is letterlijk de angst voor homoseksualiteit. Het woord is in de twintigste eeuw gevormd, echter met als betekenis: een haat voor of afkeer van homoseksuelen en homoseksualiteit. Het woorddeel "fobie" moet hier dan ook niet letterlijk worden opgevat: het gaat niet om een psychische aandoening, zoals bij reguliere fobieën. Ik wil daar nog bij aanstippen dat het woorddeel "homo" hier ook niet letterlijk mag worden opgevat, want het betekent niet "homoseksueel", zoals Wikipedia verkeerdelijk aangeeft, maar "zelfde". Als je het ècht letterlijk zou vertalen, betekent homofobie "angst voor hetzelfde", wat natuurlijk nergens op slaat... Om maar te zeggen dat er niks mis is met het gebruik van het woord "homofobie", zoals het in dit topic al enkele keren gebruikt werd. ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1374 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vond deze uitleg nog : homofobie Synoniem: homohaat, homonegativiteit Uitleg: gevoelens van ongemak, angst, minachting, vijandigheid en/of haat tegen homoseksuelen en homoseksualiteit. Ik denk dat homonegativiteit beter te begrijpen is; maar mijn spellingchecker kent het woord niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 23 maart 2011 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En homonegativiteit klinkt ook veel mooier.
![]() |
![]() |
![]() |
#1377 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1378 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komaan zeg, probeer eens inhoudelijk iets te doen. Citaat:
In sommige culturen was homosekualiteit iets waarmee je aanzien kreeg. Toch was ook daar het huwelijk voorbehouden voor die koppels die voor procreatie van de groep kon zorgen. En dat weerlegt dat het huwelijk het resultaat van een homofoob denken zou zijn geweest. Dat is gewoon niet waar. Het huwelijk heeft niks te maken met een afkeer, maar met een voorkeur. En dat is iets helemaal anders. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1380 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet al te hard roepen Raf.... zo meteen gaat ie daar nog een potje over leuteren ...
dat na het zelfverklaard definiëren van de functies van seksualiteit en het aftelbaar stellen van de verzameling ervan, het straal negeren dat in sommige gevallen men wel kan bewijzen dat iets niet zou bestaan, het stellig beweren dat natuurwetten totaal op zichzelf en onveranderde wetmatigheden zouden zijn, het toewijzen van racistische eigenschappen aan honden, het gelijkstellen van een enkele cel ( al dan niet een haploïde _ of diploïde zygote ) aan een mens, het uithollen van het gelijkheidsprincipe tot een begrip als één en dezelfde regel voor iedereen, het aanwenden van een revisionistische antropologische visie op het huwelijk, beroep op traditie als gegronde reden om in de wet voormalig ingebouwde onrechtvaardigheden te motiveren, etc... |
![]() |
![]() |