Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2011, 13:58   #61
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Laat de machines het maar overnemen. De mensen bewijzen al jarenlang dat ze het zelf niet kunnen.
gewoon treintje rijden met de auto, en dan kun je op politics zitten surfen in de auto.
en als je dan de kleinkindjes eens wilt imponeren, zet je al de controles uit, ga je echt naar de complete manual mode, en ga je voor hen op een te gekke manier gaan rijden

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 maart 2011 om 13:58.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 13:58   #62
Johnny Blaze
Minister

Johnny Blaze's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
met de auto rijden is GEEN creatief denkproces, het is een uitvoerende taak ... de computer is daarvoor uitgevonden én beter in, zoek u een echte hobby.
Met de auto rijden vergt WEL een creatief denkproces, anders wordt het routine en ga je ongelukken maken.
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 14:12   #63
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Met de auto rijden vergt WEL een creatief denkproces, anders wordt het routine en ga je ongelukken maken.
diegene die cratief denkt te moeten zijn in het verkeer, is een gevaar op de weg
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 14:25   #64
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
diegene die cratief denkt te moeten zijn in het verkeer, is een gevaar op de weg
Ben ik het niet mee eens. Trouwens, het gaat er niet om dat je creatief moet zijn op de baan. Het gaat erom dat rijden wel een creatief en vooral actief denkproces vergt. Alles wat u daarvan afhoudt, zoals bv automatische sneheidsbegrenzers en actieve remsystemen ed dragen enkel bij tot afstomping en routinematig gedrag. Je reactievermogen bij onvoorziene omstandigheden daalt hierdoor.

(Mooi maar extreem voorbeeldje hiervan zijn truckers die tegen hun begrenzer rijden en ondertussen een filmpje zitten te kijken of papieren zitten in te vullen)
Oud 24 maart 2011, 14:33   #65
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben ik het niet mee eens. Trouwens, het gaat er niet om dat je creatief moet zijn op de baan. Het gaat erom dat rijden wel een creatief en vooral actief denkproces vergt. Alles wat u daarvan afhoudt, zoals bv automatische sneheidsbegrenzers en actieve remsystemen ed dragen enkel bij tot afstomping en routinematig gedrag. Je reactievermogen bij onvoorziene omstandigheden daalt hierdoor.

(Mooi maar extreem voorbeeldje hiervan zijn truckers die tegen hun begrenzer rijden en ondertussen een filmpje zitten te kijken of papieren zitten in te vullen)
nee, het ging over creatief.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 14:36   #66
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
nee, het ging over creatief.
Citaat:
met de auto rijden is GEEN creatief denkproces, het is een uitvoerende taak ... de computer is daarvoor uitgevonden én beter in, zoek u een echte hobby.
Waar ging het nu over? Als het hier over ging ga ik dus niet met u akkoord omwille van bovenvermeld argument.
Oud 24 maart 2011, 19:23   #67
NoCake
Vreemdeling

Standaard

In nederland zijn er gasten die denken om op bepaalde plaatsen de snelheid op te trekken naar 130 km/u. Reactie vlamingen : we moeten alle wagens beperken tot 130 km/u.
Niet dat ik tegen ben, maar dat het geld gaat kosten, daar ben ik nu al zeker van.
NoCake is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 19:58   #68
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Snelheidsbegrenzers alleen in dit land is nutteloos. Wat gaat men doen met buitenlandse wagens?
Oud 24 maart 2011, 20:00   #69
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Snelheidsbegrenzers alleen in dit land is nutteloos. Wat gaat men doen met buitenlandse wagens?
Zo is dat. Vandaar:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Ik zal er anders voor de lol nog een schepje bovenop doen: waarom geen dynamisch systeem waarbij auto's geen vaste maximumbegrenzing hebben, maar begrensd zijn afhankelijk van de plaatselijke snelheidslimieten? Kan geen probleem zijn om dat Europees te regelen. Ook ineens weer een boel werkgelegenheid om zo'n netwerk te ontwerpen, te installeren en te onderhouden.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 20:11   #70
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Alle kleine beetje helpen

Vermindering van luchtverontreiniging...sneller rijden meer wind...minder smog

Vermindering van boetes. (wat zeer goed is voor de belg)ga je in de Walen hun zakken zitten ..komt er nooit door

Wanneer de politie een dief wilt achtervolgen dan kan de politie deze persoon sneller inhalen.kan niet want die komen niet meer buiten ...of zijn op reis

Vermindering van dieselverbuik.minder inkomsten voor de Staat voor de Walen komt er ook niet door
Beetje aangepast naar de realiteit.

Laatst gewijzigd door chris k : 24 maart 2011 om 20:11.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 20:21   #71
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo is dat. Vandaar:
Niet meer dan logisch. Google heeft al zelfrijdende auto's. Waarom rijden als je op een forum kan zitten? Wat sensors aan palen plaatsen en de GPS uitbreiden naar een wifi "brein". Het kan er niet rap genoeg zijn voor mij
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 21:07   #72
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Niet meer dan logisch. Google heeft al zelfrijdende auto's. Waarom rijden als je op een forum kan zitten? Wat sensors aan palen plaatsen en de GPS uitbreiden naar een wifi "brein". Het kan er niet rap genoeg zijn voor mij
Goed zot, mijn leven in handen leggen van een computer waar iedere gek die een beetje kan hacken in geraakt. No thanks.
Oud 24 maart 2011, 21:08   #73
Johnny Blaze
Minister

Standaard

Citaat:
Zo is dat. Vandaar:
Dus, voor een paar snullen die zich niet aan de regels kunnen houden moet ik gestraft worden? No thanks.
Oud 24 maart 2011, 21:16   #74
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik rij vaak 120 km/u op secundaire wegen, heb nog nooit een probleem gehad, noch met ongevallen, noch met flitspalen, noch met radarcontroles.

Op autosnelweg rij ik 140 km/u, al rij ik niet vaak op autosnelwegen, "bachten de kupe" zijn er niet veel autosnelwegen.

De flitspalen in eigen streek weet ik perfect staan.

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 24 maart 2011 om 21:16.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 21:32   #75
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed zot, mijn leven in handen leggen van een computer waar iedere gek die een beetje kan hacken in geraakt. No thanks.
En nu moet je je handen in leven leggen van het kunnen van andere chauffeurs. Ik vertrouw liever op rom software. Dat kan al nooit dronken worden om te beginnen. Geen vermoeidheid. Je mag Google nog dankbaar zijn, als het aan mij lag hingen wagens aan rails zoals op de kermis.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 22:22   #76
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
http://www.autoblog.nl/archive/2010/...-in-alle-autos

Beste mensen

waarom die hypocrisie van de staat?

Hoeveel moeders en vaders zijn hun lieve dochters kwijt door een verschikkelijke ongeval? Hoeveel kettingbotsingen zijn er allemaal niet gebeurd.?

Waarom altijd eerst genezen dan voorkomen?

Waarom niet "beter voorkomen dan genezen"????

Hoeveel ouders treuren niet voor hun kinderen?

Zou het niet beter zijn om de auto's te begrenzen met een snelheidsbegrenzer tot 130 kilometers per uur of 140 kilomters per uur?

Maar de Belgische staat vreest het verlies van haar inkomsten. Dus de Belgische bevolking moet opstaan en moet dit afdwingen
Dan moeten we die begrenzers er weer gaan uithalen enzo...

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 24 maart 2011 om 22:23.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 22:39   #77
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Dan moeten we die begrenzers er weer gaan uithalen enzo...
Nee dan moet je snelheidslimieten realistisch maken, en dan moet je ook wetenschappelijk onderbouwen. Als je kunt aantonen dat de snelheid bvb 10km/u doen zakken op een bepaalde plaats gedurende een periode het aantal ongevallen effectief bvb 10% doet zakken, dan kun je uitrekenen of het dit waard is; Tijdverlies versus kostprijs van de ongevallen. Dus wetenschappelijk en rendabel denken in die materie is de boodschap.

Het leven van een mens zal ik hier horen is meer waard, wel plak er 5miljoen euro op, en de blikschade bvb 20.000euro per ongeval en je bent weg om goed te analyseren hoeveel de snelheid moet zakken...

Economisch doet je de snelheid zakken tot het tijdverlies door trager te rijden evenveel waard wordt dan de kostprijs van de ongevallen... En dat moet je dan permanent equilibreren en economisch optimaliseren...

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 maart 2011 om 22:39.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 22:46   #78
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dan kun je bewijzen dat snelheid geen belang heeft volgens mij.
snelheidsbegrenzen is gewoon gemakkelijk als je wilt concentreren op de weg ipv op uw snelheidsmeter
Dat kan met een cruise control ook, waarom dan nog iets anders ? Regelgeilheid misschien ?
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 22:47   #79
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Tsja, levenslang rijbewijs kwijt als ze je pakken lijkt me een afdoende oplossing. Je hoeft dit niet te omzeilen, kan je 1 argument opnoemen waarom geen beperking invoeren? Omdat er ook ongevallen gebeuren zonder over de snelheid te gaan? Er zijn ook mensen die normaal kanker krijgen, toch wordt roken overal verboden, zo werken maatregels nu eenmaal.
Zoals ik al zei : regelgeilheid. Als er iets is dat niet werkt en dat al eerder bewezen werd dan is het regelnijverij.
Oud 24 maart 2011, 22:48   #80
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wel ik zie zo een wereld van 'boksautootjes' voor mij. Alles is gelimiteerd en beveiligd. Je mag van punt a naar punt b, maak u geen zorgen, en je mag zo hard als je maximaal kunt, en je mag alle fouten maken die je maar wilt uw auto corrigeert.

En als dan in die bigbrother maatschappij er nog ongevallen gebeuren, dan zal het echt wel aan de externe facturen liggen, onverklaarbaar door ongevallen.

IN het beste geval trek je zelfs op die manier de redenering in de andere richting: als je nu zeker bent dat niemand te hard kan rijden op elk moment, waarom zou je de snelheid op de autostrade snacht limiteren tot 120 ? Dan laat je de mensen daar gezellig tot 160 rijden bvb.
En wie gaat de verantwoordelijkheid dragen als het dan wel fout gaat ? De constructeur van die wagen ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be