![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1761 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar zover had je natuurlijk niet eens nagedacht, dat zegt weer veel over jou... |
|
|
|
|
|
|
#1762 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kernenergie is 9 % van de energieproductie op de wereld op dit moment. Allesbehalve onmogelijk om dat te vervangen door propere energie. Desnoods wat meer gascentrales als overgang. Desnoods.
|
|
|
|
|
|
#1763 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Versta je onder veilig "vrij van enige potentieel tot negatieven werkingen", zoals jij lijkt te doen, dan heb je immers een probleem. Dan is immers niets veilig. Dan ben jij ook niet veilig. Vandaar dat ik je dat dus vroeg. Versta je echter onder veilig eerder "heeft een potentieel tot negatieve werkingen dat we aanvaardbaar vinden", dan hebben we wel iets bruikbaars. Dan kunnen we de negatieve gevolgen van kernenergie (die ik helemaal niet probeer te ontkennen) vergelijken met de negatieve gevolgen van andere activititeiten waar we die negatieve gevolgen blijkbaar acceptabel vinden.
|
|
|
|
#1764 | |
|
|
Citaat:
En ja, ik heb daar wel degelijk over nagedacht. Ik kan je aanraden dat ook eens te doen. Zullen we eens een berekeningetje maken over hoeveel extra radioactiviteit Fukushima in het ergste geval aan de oceanen kan toevoegen?
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 26 maart 2011 om 13:18. |
|
|
|
|
|
|
#1765 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hergebruik van nucleair afval. Ik zie dat niet als een serieuze lange termijn oplossing. Het veronderstelt nog steeds het bestaan van kerncentrales. Ik erger me trouwens 'mateloos' aan de poging kernenergie als groen en proper en milieubewust voor te stellen.
|
|
|
|
|
|
#1766 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat zijn toch allemaal woordspelletjes waar je hier mee bezig bent. Dat is wel grappig, maar lost niets op. En je kunt er al zeker je gelijk niet mee halen. Mooie woorden vorm geven, en de interressante uithangen, daar help je de slachtoffers van de kernenergierampen niet mee... |
|
|
|
|
|
|
#1767 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat je berekeningetjes betreft zal je moeten wachten tot als ze het probleem in Fukushima opgelost hebben...Als ze het kunnen oplossen ! Want DAT is nog altijd niet zeker vandaag... |
|
|
|
|
|
|
#1768 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Bij Tsjernobyl is bijvoorbeeld 89PBq aan radioactief Caesium uitgestoot. Stel dat die volledige hoeveelheid in de oceaan terecht komt levert dat ongeveer 6µBq per liter op. (overigens, een µBq is een absurde eenheid en niet meetbaar). Zeewater heeft van zichzelf 11Bq per liter aan radioisotopen (vooral Na40, een gamma straler). Of met andere woorden, we zouden onze kerncentrales beter op schepen bouwen.
|
|
|
|
#1769 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
http://www.greenpeace.org/canada/en/...el-7-incident/ Citaat:
Laatst gewijzigd door den dinges : 26 maart 2011 om 13:34. |
||
|
|
|
|
|
#1770 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1771 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Om dan voor de kust van chili of Peru komen te liggen of wat?? Export van achtergrondstraling...nee dank u. Ik ben blij dat ik hier op een paar duizend kilometer van een kerncentrale woon. Hou dat maar zo.
|
|
|
|
|
|
#1772 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 26 maart 2011 om 13:59. |
|
|
|
|
|
|
#1773 |
|
|
Onderzeeërs, vliegdekschepen, sommige andere schepen, allemaal drijvende tijdbommen
http://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_aircraft Laatst gewijzigd door Steve_M : 26 maart 2011 om 14:00. |
|
|
|
|
|
#1774 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Als we echter toch zo verspillend blijven leven, tja, dan kan ik niet beweren dat kernenergie het ergste kwaad is, vermoedelijk is het nog één van de minst erge. Maar ja, de eerste slotsom moet toch blijven dat we weer eenvoudiger en energiezuiniger moeten gaan leven. Ik zet alvast mijn computer uit...
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
|
|
#1775 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Redeneringen als deze zijn ofwel uw intelligentie onwaardig, ofwel zuiver bedrog. Citaat:
Ietwat karikaturaal: Misschien moet Westerse legers uw redenering ook maar toepassen. Enkel in staat willen zijn de grootste idioten en armoezaaiers tegen te houden. Al datgene wat daarboven staat in de geopolitieke voedselketen is immers verwaarloosbaar. 't Zou ons een hoop geld besparen. Edit: ik zie net dat Johan het al een pak beter verwoordde dan ik: de natuurwetten passen niet allemaal binnen een Gauss-curve. Citaat:
Uiteindelijk zijn die scenario's allemaal nogal overbodig. Als je iets wil aanvallen, kan dat ook. Dat heeft alles te maken met het technologietijdperk waarin we leven, die flexibiliteit en een zekere mate van creativiteit mogelijk maken. Vergelijk het met de capaciteiten van zowel Israël als de VS: beiden zijn in staat om zowat elke plaats in hun achtertuin meermaals om te ploegen op enkele uren tijd, ongeacht het aantal tunnels, bunkers, barricades en loopgraven dat daar liggen. Maar geen van hen slaagt erin een anti-rakettenschild op te zetten of een ordinaire terreuraanslag effectief tegen te houden (gesteld dat dat de bedoeling zou zijn). Welnu, in zo'n tijdperk hoor ik loopgraafstrategen pleiten voor bunkers. Grapjassen.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 26 maart 2011 om 14:27. |
|||
|
|
|
|
|
#1776 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1777 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Terroristen die kerncentrales bestormen hebben we (denk ik) nog niet gezien. Dat is juist. Maar conventionele aanvallen op kerncentrales lijken me wel te zijn toegenomen. De kans op een Tupolev-aanval op Doel was quasi onbestaande, om zeer evidente redenen. En in Hanoi had men nog geen kerncentrales om te bombarderen. Maar die tijden lijken me geheel voorbij. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de MAD-doctrine stevig wat van haar kracht verloren heeft (en dat enkele staten en overheden zichzelf probleemloos de vernieling in rijden, Israël opnieuw veruit op kop). Bovendien staan kerncentrales nu in tal van landen, en niet langer enkel in die landen die ver buiten oorlogszones liggen. Wat een terroristische dreiging betreft: ik geloof niet dat die serieus is zolang die terroristen niet ondersteund worden door bepaalde landen. Bijgevolg vermoed ik dat 'conventionele' aanvallen op kerncentrales als proxy kunnen dienen voor de kans op een succesvolle terreuraanval. Kijk opnieuw naar Israël: een land dat in het verleden reeds Duitse schepen aangevallen heeft (vlak na de aanval op Libanon), en dat ook Italië al duidelijk gemaakt heeft dat haar raketten Rome kunnen bereiken. Misschien moeten we dat soort waanzin meenemen in de extrapolaties?
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 26 maart 2011 om 14:48. |
||
|
|
|
|
|
#1778 | ||
|
|
Dat is niet zo moeilijk hoor.
Citaat:
Citaat:
En bij dat streng controlerend overheidsorganisme kan je trouwens ook de nodige vragen stellen. TELERAD (het automatisch meetsysteem voor radioactiviteit) is bijvoorbeeld al herhaaldelijk in opspraak gekomen. |
||
|
|
|
|
|
#1779 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=Zwitser;5381445]Het zou me verbazen indien men inde komende maanden of jaren van meer dan een handvol personen zal kunnen aantonen dat ze door de gevolgen van straling gestorven zijn.
Want laten we wel wezen. Als je een licht verhoogde kans op kanker oploopt, en je krijgt dan 30 jaar later in je leven kanker, dan kan men helemaal niet meer aantonen dat dit als gevolg van die bestraling was, en niet iets anders. [quote] Dat ze daar een serieuze besmetting met een paar miljoen becquerels per m² op hun kap hebben is 100% zeker te noemen. Citaat:
Het mag dan nog op 8 dagen gehalveerd zijn, uw schildklier zal daar geen boodschap aan hebben. Rest dan nog al de anders schadelijke ingrediënten van nucleaire aard en je bent zeker van dat je aangetast bent met alle gevolgen . Dat mensen dat hier nog steeds ontkennen?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 26 maart 2011 om 15:11. |
|
|
|
|
|
|
#1780 | ||
|
|
Citaat:
Citaat: