![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1881 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noem de aardbeving gerust rampzalig en een catastrofe. De bijkomende gevolgen van de nucleaire plant op mens/milieu zijn voor mij alleszins nog steeds onduidelijk, en tot nader order beperkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1882 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1883 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn nu 25 jaar verder en inderdaad... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1884 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja en hoeveel is dat ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1885 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee Mambo, je bent een typische kakker die u verantwoordelijkheid vlucht en die gewoon altijd de schuld bij iemand wil leggen, en die wil zagen op iemand anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1886 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vind je dat nu zelf niet een beetje nattevingerwerk? Waar, welke kankers, hoeveel meer, andere mogelijke oorzaken (gestegen levensverwachting waardoor cellen meer tijd hebben te muteren, veranderende levensstijl, andere ecologische veranderingen, zonnebanken - zo is het aantal gevallen van huidkanker spectaculair gestegen, terwijl schildklierkanker nog steeds een van de zeldzaamste vormen is - ...).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1887 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat effect is vanzelfsprekend beperkt tot België?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1888 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1889 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1890 | |
|
![]() Citaat:
10 jaar dus. Maar: In 2008 kregen ruim 36.000 Vlamingen te horen dat ze kanker hadden. Dat is een stijging met 25 procent in 10 jaar tijd. Volgens Dr. Liesbet Van Eycken van het kankerregister komt dat vooral door de vergrijzing: “Onze levensverwachting neemt toe, doordat het risico op kanker toeneemt met de leeftijd, neemt ook het aantal gevallen van kanker toe.” Door onder meer een ongezonde levensstijl stijgt ook los van de vergrijzing het risico om kanker te krijgen elk jaar met 1 procent. Daarnaast daalt ook overduidelijk het risico om aan kanker te sterven. “Dat risico hebben we jaarlijks zien dalen”, aldus Van Eycken. “Voor de mannen met 2 procent en voor de vrouwen met 1 procent per jaar.” De daling is enerzijds te danken aan de betere behandeling die nu voor handen is en anderzijds omdat veel kankers vroeger worden opgespoord, waardoor de overlevingskansen verbeteren. Ik zal er nog aan toevoegen dat wetenschappers hebben berekend dat 30 �* 35 % van de kankers gerelateerd is aan zwaarlijvigheid, voeding en te weinig beweging. http://www.springerlink.com/content/v3l848x884178q54/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1891 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"andere mogelijke oorzaken" : akkoord, die zijn er zeker maar worden NU naar voor geschoven om het verzwijgen in 1986 te verdoezelen. Wat die ingenieur TOEN zegde, is véél belangrijker. Die man had geen enkel belang bij het afleggen van zijn verklaring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1893 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Yeps. 't zal wel aan mij liggen.
![]() |
![]() |
#1894 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terwijl elke groene met een palmboom in zijn reet een geigerteller kan kopen en de stralingsverhoging zelf kan meten.
![]() |
#1895 | |
|
![]() Citaat:
piek: 0.50 µSv/h gemiddeld: 0.15 µSv/h Uit wiki: Average individual background radiation dose: 0.23μSv/hr (0.00023mSv/hr); 0.17μSv/hr for Australians, 0.34μSv/hr for Americans |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1896 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.unscear.org/docs/reports/annexj.pdf Dus gedurende een periode 10 jaar later zijn er zo'n 1700 schildklierkankers gediagnosticeerd (tabel 58) risico was 2.5 keer hoger, dus zeg maar een 1000tal gevalle. daar moet je nu niet aan twijfelen dat schildklierkankers gestegen waren maar men vergeet erbij te zeggen dat het 96% met goede afloop behandelt wordt. Dus je spreekt dan van 40 doden... Tabel 65, kanker risico in de 'gecontamineerde' zone is dus 4% hoger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1897 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk ben je wel de eerste die weg is bij een nucleair incident.
![]() |
![]() |
#1898 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1899 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen ga rustig een picknick gaan doen in zo een gebied. Trek een appeltje van een boom, prik een visje uit het water en spoel door van een watervalletje en leg u wat te zonnen in uw zwembroek. Tot het tegendeel bewezen is zal er niks aan de hand zijn.
![]() |
![]() |
#1900 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja bolleke, sowieso mag Tepco zijnwaarden meten, maar inderdaad een ontegensprekelijke objectieve toestings is ook daar op zijn plaats. maar kom dat meetnetwerk bestaat, en staat op zijn plaats overal in Japan, en al die tellerkes flippen zo erg niet als de greenpeace tellerkes. Tenzij natuurlijk de japanse regering zo massaal wil liegen over de radioactiviteit (wat ik betwijfel) denk ik greenpeace als ze zo doordoet ofwel haar credibiliteit zal verliezen en ik zal u zeggen waarom:
elke japanner die en geigerteller heeft, en dat zullen er wel duizenden zijn, kan zijn informatie online zetten en zijn meting bewijzen op youtube met een filmke... maar kom mext;go doet zijn best en toont mooie tabellekes http://www.mext.go.jp/component/engl...04324_2719.pdf en hier onderzoek naar Jodium en Cesium... datis dan het meest concrete bewijs hoe erg het is http://www.mext.go.jp/component/engl...04097_2713.pdf in de lucht ook niets te zien http://www.mext.go.jp/component/engl...04317_0326.pdf in zee.. een beetje verhoogd inderdaad http://www.mext.go.jp/component/engl...04193_0327.pdf en 20km van de centrale, als het regent zit er inderdaad wat jodium in ze http://www.mext.go.jp/component/engl...04271_2710.pdf |
![]() |
![]() |