![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2061 | ||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik vind je stokpaardje - de vergelijking met autorijden - trouwens van de pot gerukt, aangezien ten eerste autorijden geen alternatief is van kernenergie en ten tweede ik het gebruik van auto's ook heel graag zou terugdringen. En voor je nu over steenkoolcentrales begint: het is niet omdat je tegen kernenergie bent, dat je daarom voor steenkoolcentrales bent... dat is nog zo'n dooddoener van de kernlobby! De opwarming van het klimaat kwam voor hen als een geschenk uit de hemel. Ze vergeten daarbij natuurlijk maar al te graag dat de ontginning van uranium alles behalve milieurvriendelijk en CO2-neutraal is. Hun bezorgdheid voor het milieu is pure hypocrisie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#2062 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
weet je, CO2 vervuiling , zwavelvervuiling, stoflong ziektes, stofvervuiling, het zijn dingen die allemaal heel moeilijk meetbaar zijn, en bovendien waarvan je het verbandt zo lineair niet legt met die steenkoolcentrales; De doden in de mijnen dat is duidelijk, dat is gigantisch veel, en het delven van steenkolen komt aan een gigantische arbeids kostprijs. Dus je mag zeker zijn, die doden kunnen ze niet onder de mat schuiven, en die getallekes zullen wel duidelijk zijn. Nu ivm kernenergie, heb je wel niet die gigantische hoeveelheid arbeiders die sterven, en heb je evenmin die 100duizenden mensen die sterven door de straling die vrijkomt. Want als je nu een ding goed kunt meten is het die radioactiviteit. Dus je kunt echt wel zeggen hoeveel straling er meer is, en hoeveel doden dit ongeveer statistisch gezien moet opleveren... Dus ook die doden kun je zo niet onder de mat schuiven. ALs ze in Rusland onder de mat gevallen zijn, dan zijn ze in Belgie niet onder de mat te schuiven, want Belgie heeft geen belang bij om de gevolgen van Chernobyl te minimaliseren. Dus je ziet bvb in Belgie 2 doden door Jodium, dat zal dat in europa/rusland wel een 1000tal doden opgeleverd hebben. Maar dan nog is dat minder dan wat er jaarlijks sterft in de mijnen om steenkool te delven... Dus ja spectaculair is het allemaal niet. En als je echt die getalletjes met een factor 100 moet opblazen om uw gelijk te halen... dan is het toch wel niet het objectiefste gegeven dat je wilt propageren hier, zoek gewoon uw rapporten met juiste getallen |
|
|
|
|
|
|
#2063 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2064 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat je kunt doen is de Cochrane methodologie gaan gebruiken en al de studies eerst gaan controleren om hun methodiek, dan daarvan metastudies maken en de resultaten door elkaar gaan klutsen, en dan kun je bewijzen dat er geen significant effect is, en zo bewijs je dat er niets die nog werkt, en bewijs je dat er geen verband is tussen chernobyl en de doden. Nu alle gekheid op een stokje.
In feite haal je nogal vlug de 'studies' en de 'opinies' uit elkaar. Het is voldoende dat je zoekt naar woorden zoals 'sample size' 'variability' 'margin of error' 'significant' en je mag uw conclusies trekken. Als je nog niet kunt zeggen dat er 100.000 doden vallen, en de methode van berekenen erbij kunt citeren ?? Een methode zou zijn: we hebben vastgesteld dat er in een stad als 'xxx' 1000 doden gevallen zijn. Als we de straling extrapoleren op gans de zone en de mensen die er wonen, kunnen we schatten dat er 100.000 doden gaan vallen bvb. |
|
|
|
|
|
#2065 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2066 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#2067 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#2068 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En weeral blijkt dat men informatie achter heeft gehouden. Zelfs mensen in nood worden nog bedrogen. Ow, er zijn ook gaatjes in het vaatje.... |
|
|
|
|
|
|
#2069 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
25 jaar later dus. En het was niet goed.
|
|
|
|
#2070 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2071 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want besef je wel het gevolg van een verkeerde keuze ? Besef je dat als je TEN ONRECHTE een techniek die weinig doden maakt, aan de kant zet omdat je TEN ONRECHTE denkt dat ze veel doden maakt, je VERKEERDELIJK een techniek gaat aanwenden die DAADWERKELIJK veel meer doden gaat maken ? Snap je het belang van JUISTE informatie terzake ? Besef je dat als je aan 1 van de 2 kanten gaat overdrijven, dat je dan VEEL DODEN zal veroorzaken ? Ik zou het zelf OOK GRAAG WETEN hoe gevaarlijk kernenergie ECHT is. Als functie daarvan wil ik gerust mijn mening (die vrijblijvend is) over dat onderwerp herzien. Ik baseer mijn mening hierover op alles wat ik erover geleerd heb. Misschien is dat allemaal fout, en ik wil dat best aanvaarden, maar dan moet ik wel een heel grondige argumentatie zien, die een coherent beeld ophangt.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 maart 2011 om 14:28. |
|
|
|
|
|
|
#2072 | |||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tegenover je heel hypothetische supralineair model kan ik het hormesis model stellen. Dat heeft een paar kleine aanwijzingen gebaseerd op dierenproeven, maar is voorlopig OOK niet wetenschappelijk gevalideerd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En wat ga je daarmee doen ? De 50% steenkoolcentrales (voor een stuk) vervangen, of de 16% kerncentrales (voor een stuk of helemaal) vervangen ? Elk stuk hernieuwbaar dat je gebruikt om kernenergie te vervangen, gebruik je NIET om steenkool te vervangen. Citaat:
Het BEETJE mijnbouw voor uranium is niet te vergelijken met de gigantische exploitaties voor steenkool of voor olie/gas. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#2073 | |
|
|
Citaat:
ik heb onlangs eens een reportage gezien waar men een reeks wetenschappers en politici aan het woord liet die stuk voor stuk de waarheid vertelden. De reportage toonde hiermee aan dat we nooit naar de maan geweest zijn... Dat is het probleem met reportages op TV. De maker kan zelf beslissen wat hij laat zien, en wat niet, waar hij knipt, welke beelden hij prominent weergeet, enf welke context hij laat bestaan. Michael Moore is hier meester in. Het gevolg is dat je met een TV reportage alles kan bewijzen wat je maar wil, zonder een enkel foute uitspraak te doen. http://en.wikipedia.org/wiki/Dark_Si...n_(documentary)
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 29 maart 2011 om 14:40. |
|
|
|
|
|
|
#2074 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En tussen haakjes, een schildklierkanker kan dus echt niet meer van chernobyl komen 25jaar later ??. Want als het jodium vrijkomt dan krijg je de eerste week een verhoogde dosis, en dan een maand later is die jodium niet meer radioactief . En omdat het goed absorbeert in uw schildklier krijg je daar een goeie concentratie gedurende een maandje heb je een verhoogde straling en dat veroorzaakt die problemen... Dus een jaar of 5 krijg je in uw statistieken een verhoging van aantal schildklierkankers, maar 10, of 20jaar later moet je daar niet meer van spreken. tenzij ze daar nog altijd radioactiviteit aan het LOZEN zijn...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 29 maart 2011 om 14:53. |
|
|
|
|
|
|
#2075 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En waar gaan ze met die mensen blijven die nooit meer naar huis kunnen gaan? Moet ook lachen met die bekendmaking van het verlies aan plutonium. Het is weeral niet erg: het is het grootste vergif dat er bestaat. Met een "halfwaarde" van 24.000 jaar. |
|
|
|
|
|
|
#2076 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
eerst was het gewoon wat stoom/water dan was er ineens jodium dan cesium en nu plutionium ze gaan nog gans de tabel van mendeljev in radioactieve versie vinden hoor, ze moeten er echt niet aan twijfelen ik snap nog altijd niet waarom ze daar geen boor op dumpen op dat spul |
|
|
|
|
|
|
#2077 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Heb ik weeral vernomen via de Duitse tv. Korea en Maleisië hebben nu ook al last. Ik moet ook terugkomen op mijn woorden omdat ik eerder dacht dat zonder die tsunami en waarschijnlijk niets zou gebeurd zijn. De centrales waren ook niet bestand tegen 9 op de schaal van Richter. |
|
|
|
|
|
|
#2078 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat we zien, zijn de afvalprodukten, en die zijn radioactief. En dat houdt ge niet tegen met boor, of met gelijk wat. Radioactief verval gaat gewoon zijn gangetje.
|
|
|
|
#2079 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben benieuwd ?... |
|
|
|
|
|
|
#2080 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alleen heeft de centrale het in de praktijk WEL goed uitgehouden met een 9 op de schaal van Richter, ook al was ze er niet op ontworpen. Waar het misgegaan is, is dat men gedurende 2 lange dagen, die centrales zonder stroom heeft gezet. Had men stroom gehad na de 1ste dag, dan was er nu niks aan de hand. De tsunami heeft de centrale initieel zonder stroom gezet (door de diesels te overstromen en de hoogspanningslijnen weg te spoelen). De batterijen hebben het wel nog 8 uur uitgehouden. En dan is men op zijn krent gaan zitten.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 maart 2011 om 15:18. |
|
|
|
|