![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: | |||
![]() ![]() ![]() |
0% | ||
Aantal stemmers: 0. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#921 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
hoofdstuk 7.4.1, p 7.76 e.v. Lees het hele fucking hoofdstuk, er staan RRs in en al. edit: bespaar het je, het is weeral een rapport, en geen studie die je goedkeuring zou wegdragen
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 30 maart 2011 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#922 |
Vreemdeling
|
![]() [quote=Coldwave;5387960]Hier wordt dus beweerd dat kinderen van ouders die roken een hogere bloeddruk hebben, maar er wordt niet eens vergeleken met kinderen van niet-rokende ouders en er wordt geen rekening gehouden met verstorende variabelen. Heel raar en ongebruikelijk als je bv. epidemologisch gaat onderzoeken (wat dit overduidelijk niet is), maar goed.
Er wordt wel vergeleken met kinderen van niet-rokende ouders, beste man, alsook wordt rekening gehouden met verstorende factoren. Ik vrees dat je de studie eens grondig moet nakijken. [De onderzoeker zelf zegt het hier al : "Passive smoking increased the risk of having blood pressure at the upper end of normal, and some of these children already had high blood pressure." ] Inderdaad, wat het dus erg gevaarlijk maakt voor kinderen met reeds aangeboren hoge bloeddruk. Dat is wat er staat. En heb je de andere onderzoeken nagekeken? Ik kan er u nog tientallen doorsturen, maar indien u niet wil lezen, heeft dat uiteraard geen zin. Om het even welk onderzoek (zoals destijds met asbest het geval was) wordt door u als onwetenschappelijk afgedaan, omdat je niet alle factoren of imponderabilia van ieder individu bekend zijn. Hieruit blijkt duidelijk dat je geen wetenschappelijke vorming hebt genoten en geen inzicht hebt over hoe onderzoeken worden gevoerd. De onderzoeksmethoden worden ook steeds performanter. Zo heeft een studie in Nieuw-Zeeland nieuwe biomerkers (meer bepaald haarmetingen) gebruikt voor de opsporing van nicotine (in plaats van cotininemetingen in de urine). Wetenschappelijk onderzoek laat ons ook toe te onderzoeken of de baby's moeder ernstig blootgesteld is aan ETS "Environmental Tobacco Smoke", dit door analyse van het navelstrengbloed. Prenatale blootstelling aan ETS heeft ook gevolgen voor de gezondheid van de pasgeborene (o.m. reductiegevoeligheid van de luchtwegen, verboogde bronchiale reactiviteit bij pasgeborenen,...) Ook postnataal treden vaker pro-inflammatoire effecten op. Eveneens hebben verschillende internationale studies (die u toch niet leest, noch begrijpt), een duidelijke correlatie aangetoond tussen ETS - blootstelling en (de ernst van) astma. "Gemiddeld komen rokers vaker uit een lagere sociaal-economische klasse dan niet-rokers. Dus kinderen van rokende ouders hebben uiteraard exact dezelfde gewoonten als hun ouders. Het is vrij bekend dat mensen uit een lagere sociaal-economische klasse gemiddeld ongezonder eten dan mensen uit een hogere sociaal-economische klasse. In dat geval zou het kunnen dat kinderen van rokende ouders vaker last hebben van een hogere bloeddruk of andere aandoeningen dan kinderen van niet-rokers omdat ze ongezonder eten en niet omdat ze meeroken". Dit is een giller van formaat Laatst gewijzigd door Clisthenes : 30 maart 2011 om 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#923 | ||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
uit het artikel zelf: Citaat:
verder: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 30 maart 2011 om 14:32. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#924 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Die keuzevrijheid heeft hij echter niet... stapt hij het café binnen, dan wordt hij gedwongen sigarettenrook op te snuiven. De lusten van de roker primeren dan op de belangen van de niet-roker. Laatst gewijzigd door Clisthenes : 30 maart 2011 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#925 |
Vreemdeling
|
![]() [quote=Pieke;5388056]het is natuurlijk absurd om een analyse te maken van een studie op basis van een persbericht. Dat bewijst bovenstaande "analyse"
Het heeft geen zin Pieke, tegen stompzinnigheid kan je niet veel beginnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#926 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#927 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Parels voor de zwijnen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#928 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#929 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo? Als hij de deur kan openen naar een rokerscafé dan kan hij dat toch ook naar een niet-rokerscafé?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 30 maart 2011 om 15:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#930 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat is het inderdaad. Het is een gigantisch, onoverzichtelijk boekwerk. 1 onderzoek is genoeg, en dat is misschien veel werk, maar de methodologie + de conclusie past perfect op 2 A4tjes. Ik ben niet geinteresseerd in wat je op "2 fucking seconden" googlen kan vinden, ik ben geinteresseerd in een epidemologisch onderzoek waarin meerokers met rookvrijen worden vergeleken, en waarin de onderzoeker claimt het bewijs van een verband te hebben gevonden aan de hand van duidelijke cijfers die in die richting wijzen. Als jij denkt dat te kunnen vinden moet je vooral gaan zoeken, en dan bedoel ik écht gaan zoeken, en niet zomaar wat klikken. De rest is bonus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#931 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vraag jou gewoon om 1 onderzoek waaruit blijkt dat meerokers meer longkanker (of een andere aandoening) hebben dan rookvrijen. Dat is dus gewoon een kwestie van meten. Als dat verband er is dan heb je volgens mij geen biomarkers nodig, hoef je niet langs de lijn van het veronderstelde werkingsmechanisme te gaan redeneren, hoef je geen experimenten te doen op laboratoriumratjes, hoef je geen onderzoeken uit de jaren 70 en 80 te gaan selecteren op uitkomst en hoef je niet op zijn ingewikkeldst te gaan doen met statistiek. Als meeroken echt zo schadelijk is, blijkt dat gewoon uit de aantallen, punt uit. Ik snap niet waarom daar allerlei andere zaken bijgehaald moeten worden om het massa's ingewikkelder en onoverzichtelijker te maken dan het is. Wat is daar nu zoveel aan gevraagd? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#932 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb een interessant artikel over arteriële hypertensie dat haar intrede doet bij kinderen misschien kan deze interessant zijn
![]() https://www.medblog.be/nl/article/37...n-les-enfants/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#933 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid: de overheid heeft deze regel 'voor mij' beslist, i.e. de werknemers in horeca. De 'voordelen' voor cliënten die niet in rook zich wensen te begeven zijn spillover effecten die geen enkele relevantie hebben bij de beslissing. Immers: iedereen begeeft zich vrijwillig in een café. Daar gaat de wetgeving dan ook niet over. Deze wetgeving is er niet gekomen om het cliënteel te helpen of te beschermen; het zou nogal raar zijn dat het daarover ging. Er is besloten dat het discriminatie verbod geschonden werd doordat de werknemers in cafés nog steeds in een rookomgeving 'moesten' werken en de werknemers in restaurants en andere plekken niet. Dus de ene werknemers genieten een vorm van bescherming die anderen niet genieten. Maar ik bedank vriendelijk voor deze 'bescherming'. Ik hoef ze niet. Helaas; ik heb geen keuze. Ohja; ik ben de enige niet-roker van al mijn collega's.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 30 maart 2011 om 15:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#934 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#935 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bestaat dat dan niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#936 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
u snapt het niet. Het doel der niet rokers is het plezier uit het leven te halen, zij wensen geen cafe voor niet rokers, zij wensen dat rokers thuisblijven voor de buis en ophouden met roken.
![]() |
![]() |
#937 |
Minister
|
![]() Mijn post was vooral om de schrijver van het bericht te doen aanvoelen dat de situatie die hij beschrijft de facto de realiteit is en geenszins leidt tot een evenwichtige verdeling tussen rookvolle en rookvrije café's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#938 | |||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Gemiddeld komen rokers vaker uit een lagere sociaal-economische klasse dan niet-rokers. Dus kinderen van rokende ouders hebben uiteraard exact dezelfde gewoonten als hun ouders. Het is vrij bekend dat mensen uit een lagere sociaal-economische klasse gemiddeld ongezonder eten dan mensen uit een hogere sociaal-economische klasse. In dat geval zou het kunnen dat kinderen van rokende ouders vaker last hebben van een hogere bloeddruk of andere aandoeningen dan kinderen van niet-rokers omdat ze ongezonder eten en niet omdat ze meeroken". Dit is een giller van formaat[/quote] Leg eens uit waarom? Jij weet het allemaal heel goed, maar je onderzoekje kijkt zoals eerder gezegd namelijk niet naar al dat soort andere risicofactoren en laat nu net dat het probleem zijn. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#939 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#940 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoe kan hij gedwongen worden als dat volgt op een totaal vrijwillige actie waarbij hij op voorhand het risico kent? Stappen en gedwongen zijn hier totaal tegenovergesteld. Dan kan je ook beginnen dat men kiest om een sigaret te roken maar men gedwongen wordt om rook te inhaleren ofzo.
|
![]() |
![]() |