Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 maart 2011, 23:35   #361
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wie?
Ook nog nooit van gehoord.
longhorn is offline  
Oud 31 maart 2011, 05:14   #362
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Daar zit u helemaal fout. Het is eerder andersom. Alles wat naar België zweemt is slecht in de ogen van sommigen hier op dit forum. Ik wijs vaak op de inconsistentie van sommige Vlaams-nationalisten. En dat zint hen niet. Het weze zo.

Ik ben een Belgische Vlaming of een Vlaamse Belg of nog beter een Nederlandssprekende Belg. Of nog beter: een Vlaamssprekende Belg.

Alles wat tegen de belangen van de Vlaamssprekende Belgen ingaat, gaat ook in tegen mijn belang. Zo is het evident dat voor mij de taalgrens definitief vastligt, dat daar niet meer aan moet noch kan worden gesleuteld . Mensen die in Vlaanderen of Vlaamssprekend België komen wonen, moeten de taal maar leren. Dat is voor mij geen punt meer van discussie. BHV moet worden gesplitst en Vlaanderen moet de bevoegdheden krijgen die het nodig heeft om zich goed te kunnen ontplooien. Dit maar om enkele dingen op te sommen.

Maar ik wens te leven binnen een Belgisch staatsverband. Ik vind het land met zijn verschillende culturen een verrijking, een land dus waar bovendien goed is te leven. En ik moet zeker -waarempel mijn ziel!- niets, maar dan ook niets hebben van een saaie Nederlandse eenheidsworst. Ik moet er niet aan denken.
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  2011-01-23%20marre%20des%20revendications%20flamandes.jpg
Bekeken: 50
Grootte:  69,8 KB
ID: 79407

Laatst gewijzigd door SDG : 31 maart 2011 om 05:21.
SDG is offline  
Oud 31 maart 2011, 06:08   #363
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Toen het koninkske destijds met zijn madam een bezoekje aan antwerpen bracht op 22 october 1960 werden wij 4 jarigen uit onze kleuterklasjes geplukt om langs de antwerpse steenweg een haag te vormen om het voorbijzoevende koninklijk gevolg toe te wuiven...
En geen enkele commissie om dat soort kindermisbruik te onderzoeken
Oud 31 maart 2011, 08:51   #364
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vertelt zo maar wat. Ik heb het nooit gehad over een getal van 50.000. Ik heb het gehad over 34.000 (Het Laatste Nieuws) verkochte ticketten.

En 34.000 (35.000) is ontieglijk veel in zo'n korte tijd. HLN spreekt dan ook over een 'stormloop'.

En de menigte was dan ook zeer geestdriftig. Het is de eerste keer dat ik op televisie zie dat een Belgisch publiek in een stadion massaal het Belgisch volkslied zingt in het Nederlands en de tekst kent ook nog!

Onzin. Er worden een goeie 1000 tickets verkocht voor een voetbalwedstrijd met enkele europese topvoetballers en jij ziet er een pro Belgische manifestatie in.

Moeten wij dan een pro Vlaamse manifestatie zien in de RVV met zijn 800K toeschouwers en zijn 2 miljoen Vlaamse Tv kijkers?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 31 maart 2011, 08:51   #365
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vertelt zo maar wat. Ik heb het nooit gehad over een getal van 50.000. Ik heb het gehad over 34.000 (Het Laatste Nieuws) verkochte ticketten.

En 34.000 (35.000) is ontieglijk veel in zo'n korte tijd. HLN spreekt dan ook over een 'stormloop'.

En de menigte was dan ook zeer geestdriftig. Het is de eerste keer dat ik op televisie zie dat een Belgisch publiek in een stadion massaal het Belgisch volkslied zingt in het Nederlands en de tekst kent ook nog!
dubbel
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 31 maart 2011 om 08:51.
fox is offline  
Oud 31 maart 2011, 09:14   #366
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Onzin. Er worden een goeie 1000 tickets verkocht voor een voetbalwedstrijd met enkele europese topvoetballers en jij ziet er een pro Belgische manifestatie in.
In het sportjournaal van gisteren onderstreept zelfs niemand minder dan J-L Dehaene dat er hier niets politieks achter gezocht moet worden. Als al Dehaene dit zegt...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 31 maart 2011, 09:15   #367
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Moeten wij dan een pro Vlaamse manifestatie zien in de RVV met zijn 800K toeschouwers en zijn 2 miljoen Vlaamse Tv kijkers?
Ik zie gewoon een manifestatie waarin een enthousiast publiek van 35.000 mensen dolblij is met de overwinning van België. Dat zie ik. Wilt u daar een politieke manifestatie van maken, dan doet u maar.

Laatst gewijzigd door system : 31 maart 2011 om 09:15.
system is offline  
Oud 31 maart 2011, 09:22   #368
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie gewoon een manifestatie waarin een enthousiast publiek van 35.000 mensen dolblij is met de overwinning van België. Dat zie ik. Wilt u daar een politieke manifestatie van maken, dan doet u maar.
Als zelfs een J-L Dehaene gisteren in het sportjournaal stelt dat we daar hoegenaamd geen politieke dimensie aan moeten verbinden... Voetballiefhebbers zijn blij met puik voetbal en zijn blij dat de Rode Duivels gewonnen hebben. Of dat echter iets betekent voor enige aanhankelijkheid aan de Belgische staat... volgens Dehaene alvast niet.
Oud 31 maart 2011, 09:27   #369
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als zelfs een J-L Dehaene gisteren in het sportjournaal stelt dat we daar hoegenaamd geen politieke dimensie aan moeten verbinden... Voetballiefhebbers zijn blij met puik voetbal en zijn blij dat de Rode Duivels gewonnen hebben. Of dat echter iets betekent voor enige aanhankelijkheid aan de Belgische staat... volgens Dehaene alvast niet.
Eigenaardig dat sommige personen nu plots Dehaene opvoeren. Meestal wordt diene mens op dit forum afgebroken tot en met in alles wat hij zegt en doet.

Maar goed, ik stel alleen de dingen vast. En trek daar mijn conclusie uit. En zeker, wanneer nu de supporters ook al de Nederlandse versie beginnen te zingen van het Belgisch volkslied. Zelfs ik ken die tekst niet.

Is dat nu een politieke manifestatie? Het is op de eerste plaats een sportieve manifestatie die voluit de Belgische ploeg steunt.

Laatst gewijzigd door system : 31 maart 2011 om 09:34.
system is offline  
Oud 31 maart 2011, 09:34   #370
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die andere wedstrijden zijn dan ook niet de "Ronde van Vlaanderen", niet?! Blijft dus nog altijd de vraag: wat is er dan wel problematisch aan de Vlaamse vlag op de Ronde van Vlaanderen?
Ja, dat is écht wel merkwaardig. De Vlaamse vlag is een wettelijk erkend symbool van de constitutioneel erkende Vlaamse Gemeenschap. En toch, en toch ... In de hoofden van de Belgicisten is het nog steeds "not done", zelfs niet wanneer het gaat om de Ronde van Vlaanderen. Wedden dat er dit jaar weer een B.U.B.-pipo zal opduiken die ervoor zorgt dat aan de aankomstmeet er toch nog enkele tricolore vendels staan te zwaaien?
Oud 31 maart 2011, 09:38   #371
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenaardig dat sommige personen nu plots Dehaene opvoeren. Meestal wordt diene mens op dit forum afgebroken tot en met in alles wat hij zegt en doet.

Maar goed, ik stel alleen de dingen vast. En trek daar mijn conclusie uit. En zeker, wanneer nu de supporters ook al de Nederlandse versie beginnen te zingen van het Belgisch volkslied. Zelfs ik ken die tekst niet.

Is dat nu een politieke manifestatie? Het is op de eerste plaats een sportieve manifestatie die voluit de Belgische ploeg steunt.
Wat is er eigenaardig aan? Als er immers nu iemand is die niet onmiddellijk van Vlaams-nationalisme verdacht kan worden, is het juist Dehaene. Welnu, als die al meent dat er hoegenaamd niets politieks gezocht moet worden achter de feestvreugde na die voetbaloverwinning, dan is dat wel heel tekenend.
Oud 31 maart 2011, 09:38   #372
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
En was daar al niet een centrum van groene flierefluiters dat persmisdrijven/drukwerken strafbaar maakte, om een bepaalde partij (proberen) het zwijgen op te leggen, System? Ik zag hier al iemand een oproep doen om die gele vod te verbieden?
Gaat dat over de partij waarbij de aanhangers ervan vollop de boycot van BDW en N-VA tegen Le Soir steunen ?

Gaat dat over de partij die geen copyright claim-t voor het beeld van 'zet ze allemaal op een boot en laat hem zinken in de oceaan' ?

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 31 maart 2011 om 09:39.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 31 maart 2011, 09:39   #373
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ha ja!? Eigenlijk zou het "normaal" zijn mochten die supporters dat volkslied "en français" staan te kelen. Het ellendig ding heeft immers nog altijd geen Nederlandse naam gekregen. En dat 180 jaar nadat de separatistische Waals-Brusselse meute haar putsch uitvoerde. Misschien kunt u een koosnaampje bedenken system.
Oud 31 maart 2011, 09:41   #374
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik volg even niet. Wat wordt er dan wel van dat "fijn" door politici kapotgemaakt? Wat houdt dat "fijne" dus wel in? Frieten? Biefstuk? Bier? Chocolade?
En de goede gezonheidszorg, én de goede sociale zekerheid, én de hoge lonen, én de algemene rijkdom, én onze hoogstaande culinaire gewoonten, én de verscheidenheid van onze culturen in Belgenland, én onze goede opleiding, én de ruime en goede woningbouw, én de wat nonchalante zuiderse vrijbuitersmentaliteit, én...én. Kortom, noem maar op.

Kortom: het is fijn Belg te zijn. Enfin, zo ervaar ik het.

Laatst gewijzigd door system : 31 maart 2011 om 09:42.
system is offline  
Oud 31 maart 2011, 09:45   #375
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de goede gezonheidszorg, én de goede sociale zekerheid, én de hoge lonen, én de algemene rijkdom, én onze hoogstaande culinaire gewoonten, én de verscheidenheid van onze culturen in Belgenland, én onze goede opleiding, én de ruime en goede woningbouw, én de wat nonchalante zuiderse vrijbuitersmentaliteit, én...én. Kortom, noem maar op.

Oud 31 maart 2011, 09:45   #376
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier verbindt u overduidelijk een politieke dimensie aan de vreugde rond een voetbaloverwinning.

Citaat:
De Belgische ploeg heeft vroeger al zo veel en zo lang matchen verloren. En iedereen dacht: wie wil zulke ploeg nu nog steunen. De supporters werden er moedeloos van. En dan, wanneer de Belgische ploeg weer begon te winnen, ziet men dat de mensen weer achter de Belgen staat. Moest België niets meer betekenen in de ogen van de Vlamingen, zou dit natuurlijk onmogelijk zijn. Zo te zien op TV denk ik zelfs dat de meeste supporters gisteren Vlamingen waren.
Oud 31 maart 2011, 09:48   #377
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En heel wat zaken die u opsomt, zijn Vlaamse bevoegdheden. Daarnaast hebben een aantal elementen niets van doen met de staatsordening (of denkt u dat eens de Belgische staat verdwenen zal zijn, we niet meer goed eten of zo?).
Oud 31 maart 2011, 09:49   #378
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien supportert u om hen te zien verliezen. Mocht het zo zijn, dan hebt u nu pech gehad.
Hoe kan je zo door het leven gaan.
Doet die azijn geen pijn?
Oud 31 maart 2011, 09:53   #379
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Hoe kan je zo door het leven gaan.
Doet die azijn geen pijn?
Ik zeg (met opzet) maar hetzelfde als u. Alleen u beseft het niet. Hoe kunt u nu als Vlaams-nationalist van de NVA met volle overtuiging gaan supporten voor de Belgische nationale ploeg? U die op termijn de vernietiging van België wilt?

Een beetje serieus blijven toch. Niet?

Laatst gewijzigd door system : 31 maart 2011 om 09:54.
system is offline  
Oud 31 maart 2011, 09:53   #380
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er wordt niets in de handen van de mensen gestopt. Er wordt een papieren vlaggetje aangeboden en er is niets of niemand dat die mensen dwingt op het vlagje vast te houden (dat is wel anders wanneer de kleuters worden ingezet om de koninklijke familie te verwelkomen...). Als mensen het dus in de hand nemen, dan is dat slechts hun keuze. En dit gaat trouwens alleen over de papieren versie.

De stoffen versie wordt verkocht. En ieder jaar opnieuw beleeft VV een topdag in haar verkoop. En niemand dwingt de mensen een vlag te komen kopen.

Dus, dan moet u mij eens uitleggen waar en hoe mensen dan wel gedwongen worden.
In zijn dromen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be