![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2561 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(1.5 miljard / 10 jaar = 150 miljoen per jaar ; gedeeld door 400 reactoren is dus 400 000 Euro per reactor per jaar). En daarvoor koopt ge dus een sarkofaagske voor elk reactorke dat een Chernobylleke doet. Een ridikule redenering, maar uw opmerking was dat ook wel. Ik wilde even die REUSACHTIGE kost die jij aanhaalde in perspectief zetten.
![]() |
![]() |
#2562 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zal u gewoon zeggen wat het geheim is: decarbonisatie ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2563 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je moet aantonen dat er geen negatief effect van jouw handeling mogelijk is voordat je iets mag doen, dan kan je immers niets doen. Je kan namelijk niet antonen dat iets geen effect heeft. Kan jij aantonen dat je geen gevaar voor de mensheid bent?
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 1 april 2011 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2564 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2565 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken persoonlijk Gerhard Knies, coordinator van TREC, die in mijn doctoraatsjury zat en met wie ik lang samengewerkt heb. En ja ik weet dat er wat experimentele systemen staan ginder. Maar dat is nog wat anders dan gans Europa van stroom voorzien met zon in de Sahara. Zelfs Desertec is zo ambitieus niet, en houdt het op iets van 20% in 2050, trouwens, als ik mij goed herinner.
![]() |
#2566 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2567 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, zolang DE KANS BESTAAT dat er een niet-nul NADEEL is, mogen we het niet doen. Awel, dan doet ge niks, en daarvan is het nadeel veel groter. Citaat:
De impakt van kernrampen VALT inderdaad best mee. VOOR Chernobyl gingen de verhalen de wereld rond dat het volstond dat 1 kernreactor een zware ramp kende, en GANS HET LEVEN OP AARDE ZOU UITGEROEID WORDEN. In vergelijking daarmee valt Chernobyl toch wel mee, niet ? Maar het valt nog veel meer mee dan dat: zelfs in de sterk overdreven rapporten over Chernobyl al zou het 1 miljoen doden hebben veroorzaakt (of zal veroorzaken), is dat evenveel als 10 maanden autorijden in de ganse wereld. En in plaats van dat ganse continenten onbewoonbaar worden en volledig levensloos worden, hebben we nu een 1000 vierkante kilometer natuurgebied ginder. Dus in vergelijking met al die doemscenario's valt Chernobyl INDERDAAD goed mee. Ik zal niet zeggen dat het niks is. Het was een zware ramp. Fukushima zal BIJLANGE die ramp niet benaderen (ook al zult ge natuurlijk beweren van wel). Maar het is van de orde van grootte van de rampen die ons geregeld overkomen. Niet dat het plezant is. En als we 't kunnen vermijden, moeten we daar moeite voor doen. Maar de wereld is niet vergaan, en dat is wat ons beloofd was.
![]() |
![]() |
#2568 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb vele plaatjes van Enya. Love it
![]()
![]() |
#2569 | ||
|
![]() Citaat:
Duizenden hectaren aan zonnepanelen met relatief lage efficiëntie en hoge onderhoudsvereisten of enkele grote centrales verspreidt over het gebied met hoger rendement?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2570 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij Fukushima heeft men de inhoud van de 6 reactoren + de 6 piscines geteld om aan 10 keer meer te komen. Maw, als GANS het spel ginder de lucht in gaat, dan ja.
![]() |
![]() |
#2571 | ||||
|
![]() Citaat:
Er is bovendien nog wel een andere discussiepunt dan enkel de lineariteit van dosis en effect. Zoals je ongetwijfeld weet is er discussie over interne stralingsdosis. Van ingeademende of opgenomen nucliden dus. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2572 | ||
|
![]() Citaat:
2) De impact van de ramp in de Golf van Mexico is volgens mij stukken groter dan wat we in Chernobyl én Fukuchima gaan zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2573 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() etherisch gewoon dat kind
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2574 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zie zo van die gemuteerde tonijnen gevangen worden, kolossen van 2400kg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2575 | |
|
![]() Dit is het meest idiote dat ik in deze thread al gelezen heb. Je kan NIET bewijzen dat iets GEEN gevolgen heeft.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2576 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2577 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 1 april 2011 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2578 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2579 | |
|
![]() 10 keer minder uranium, maar door het design wel een veel grotere contaminatie.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2580 | |
|
![]() Gezien we er nog steeds geen zien rondzwemmen ondanks de vele experimenten met atoomwapens én het dumpen van radioactief materiaal in de oceanen denk ik niet dat we ons daar moeten aan verwachten.
|
|
![]() |
![]() |